جاهای دیدنی

۱۰ تا از بهترین پیست های اسکی در ایران

پیست های اسکی ایران

پیست های اسکی ایران

با شروع فصل سرما ورزش‌ها و تفریح‌های مخصوص این روزها هم شروع می‌شوند. یکی از مفرح‌ترین ورزش‌ها در روزهای برفی و سرد اسکی است. البته اگر اهل اسکی نیستید باز هم می‌توانید با رفتن به پیست‌ های اسکی ایران در شهرهای مختلف از بازی و ورزش در برف لذت ببرید. همان طور که می‌دانید ایران کشور بزرگی است و تنوع آب‌و‌هوایی در آن باعث شده است که حتی در شهرهای گرمسیری مثل یزد و اراک هم پیست اسکی داشته باشیم. اگر باورتان نمی‌شود که در شهرهای گرمسیر منطقه‌ای برای برف‌بازی و اسکی وجود دارد این مطلب را بخوانید تا با بهترین پیست های اسکی ایران آشنا شوید.

بهترین اقامتگاه‌های منطقه‌های برفی در ایران

۱. پیست اسکی دیزین

دیزین ۲۳ پیست اسکی دارد و یکی از مهم‌ترین پیست‌های اسکی در خاورمیانه و ایران است. در این پیست مسابقه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و عنوان بین‌المللی دارد. تله اسکی، تله سیژ و تله کابین از تفریح‌های زمستانی این مجموعه است. در تابستان‌ها هم محل خوبی برای انجام ورزش‌هایی مثل تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری در کوهستان و کایت سواری است. این پیست در شهر کرج قرار دارد.پیست اسکی دیزین را باید یکی از بهترین پیست های اسکی ایران نامید.

اجاره خانه ارزان در دیزین

پیست اسکی دیزین

۲. پیست اسکی آبعلی

پیست آبعلی یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران است که در ۷۵ کیلومتری تهران قرار دارد. در این منطقه ۵ پیست کنار همدیگر قرار دارند و در در کدام آن‌ها تله اسکی و تله کابین وجود دارد. 

شمشک یکی از محبوب‌ترین پیست‌های اسکی

پیست آبعلی
عکس از گوگل

۳. پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف که دومین پیست اسکی ایران از نظر وسعت است، در شهر سپیدان و در ۸۰ کیلومتری شیراز قرار دارد. این پیست در طول چهار فصل قابل استفاده است. پیست پولادکف دارای هتل چهار ستاره، ۴ واحد غذاخوری، تله کابین به طول ۲ کیلومتر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول ۱۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است.

در نزدیکی پیست اسکی پولادکف، پیست اسکی کوچک‌تری وجود دارد که به پیست اسکی سپیدان شناخته می‌شود. بارش سنگین برف در فصل زمستان یکی از زیباترین جاذبه‌های استان فارس در این منطقه محسوب می‌شود. با توجه به قرار گرفتن پیست در مسیر آبشار زیبای مارگون از موقعیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. وجود امکانات اقامتی و تفریحی مناسب و متنوع باعت شده این پیست در سایر فصول هم قابل استفاده باشد بطوریکه در فصل تابستان امکان پرداختن به ورزش مفرح اسکی روی چمن نیز در این مجموعه وجود دارد.

پیست پولادکف
عکس از گوگل

۴. پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری ارومیه و منطقه راژان قرار دارد. این پیست در کوه‌های پرشیب ارومیه قرار دارد و با توجه به پوشش گیاهی در تابستان‌ها هم امکان اسکی روی چمن در آن وجود دارد. این پیست در بیشتر فصل‌های سال فعال است و امکانات کافی برای اسکی را دارد. پیست اسکی خوشاکو جزو بهترین پیست های اسکی ایران در شمال غرب ایران به حساب می‌آید، که گردشگران بسیار در فصل زمستان به این منطقه سفر می‌کنند.

پیست خوشاکو
عکس از گوگل

۵. پیست اسکی چلگرد

فصل زمستان بارش برف در ارتفاعات زردکوه به بیش از 15 متر می‌رسد. بارش این مقدار برف در فصل زمستان باعث شده تا اشخاص زیادی برای ورزش اسکی و لذت بردن از دیگر بازی‌های زمستانه به این منطقه سفر کنند.

یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین پیست های اسکی ایران در این منطقه قرار دارد. پیست اسکی چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری و در میان رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. اسکی‌بازارن از آذرماه با شروع بارش برف به این منطقه سفر می‌کنند. پیست اسکی چلپرد 800 متر طول دارد. این پیست اسکی در سال 1354 ساخته شد. تونل و آبشار کوهرنگ در نزدیکی این پیست قرار دارند.

ارزان‌ترین اقامتگاه‌های کوهرنگ 

پیست چلگرد
عکس از گوگل

۶. پیست اسکی سهند

یکی دیگر از پیست های اسکی ایران، پیست اسکی سهند در شهر تبریز است. این پیست اسکی در حدود ۳۰ دقیقه‌ای تبریز قرار دارد. این پیست در طول ۶ ماه از سال پوشیده از برف است و ارتفاع برف اغلب به 4 متر می‌رسد.

پیست اسکی سهند با توجه به بزرگی منطقه و امکانات داخل پیست از جمله طول ۱۲۰۰ متر منطقه اسکی، ورزشکاران زیادی را جهت ورزش، تمرین و مسابقه به خود جذب کرده است.

پیست اسکی سهند
عکس از گوگل

۷. پیست اسکی نسار

پیست اسکی نسار یا بیجار در استان کردستان و روی دامنه کوه نسار قرار دارد. در این پیست اسکی با قیمتی مناسب آموزش داده می‌شود و یکی دیگر از مزایای پیست بیجار نزدیکی با مرکز شهر است. هتل، پارکینگ، اسکی روی چمن و تله سیژ از امکانات این پیست است.

پیست اسکی نسار
عکس از گوگل

۸. پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس یکی از بزرگ‌ترین پیست های اسکی ایران است. پیست اسکی آلوارس در دامنه‌های سبلان و در نزدیکی روستای آلوارس قرار دارد. روستای آلوارس یکی از قدیمی‌ترین روستاهای آن منطقه است که قبلا محل ییلاق شاهسون‌ها بوده است.

پیست در دامنه‌های کوه سبلان و ۲۴ کیلومتری شهر سرعین قرار دارد. این پیست در ۶ تا ۸ ماه از سال برفی است و امکان اسکی در آن وجود دارد. در روزهایی هم که این منطقه برفی نیست کوهنوردی و طبیعت‌گردی در آن از ورزش‌های مناسبی است.

هتل آپارتمان مبله و ارزان در سرعین

پیست اسکی آلوارس
عکس از گوگل

۹. پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان که به پیست اسکی دنا هم شناخته می‌شود، در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد و از پیست‌های بزرگ ایران است. تله اسکی بشقابی، پیست کوب و آموزش اسکی از امکانات این پیست است. بهترین زمان استفاده از پیست دنا فصل زمستان و روزهای اول بهار است.

پیست اسکی کاکان
عکس از گوگل

۱۰. پیست اسکی سخوید

این پیست اسکی در شهر یزد و در دامنه‌های کوه تفت قرار دارد. منطقه سخوید یکی از منطقه‌های ییلاقی یزد است و در فصل زمستان با شروع بارش برف پیست این منطقه فعالیتش را شروع می‌کند. در این پیست مردم بیشتر با تیوب بازی می‌کنند و ابزار اسکی در آن خیلی دیده نمی‌شود.

اقامتی بی‌دردسر در تفت

پیست اسکی سخوید
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *