شهرهارستوران‌گردی

معرفی بهترین رستوران های وان | شهری ساحلی با دیدنی‌های ناب

اگر شما هم امتحان کردن غذاهای جدید در صدر لذت‌های محبوب‌تان قرار دارد پس حتما خوردن حداقل یک وعده غذایی باکیفیت در سفر برایتان بسیار بااهمیت است. وان هم که شهر غذاهای لذیذ است! اصلا وقتی وان و شکم‌گردی را کنار هم می‌گذارید، مسلما اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌آید، انواع کباب‌های متنوع و غذاهای لذیذ است. برای همین هم وقتی برای گردش و دیدن دریاچه و دیدنی‌های تاریخی به این شهر سفر می‌کنید، نباید از بهترین رستوران های وان غافل شوید. رستوران‌هایی با فضایی لوکس و سنتی، منوی غذایی متنوع و صبحانه‌های لذیذ ترکی، گوشه‌ای از مواردی هستند که باعث شده‌اند از نظر تاریخی و فرهنگی رستوران‌ های وان موردپسند گردشگران باشند.

این روزها وان پر شده از رستوران‌های متنوع اما پیدا کردن یک رستوران که کیفیت غذای آن مناسب باشد بین هزاران رستوران این شهر زمان زیادی می­‌طلبد. مخصوصاً که زمان سفر کوتاه است و امکان سرزدن و بررسی امکانات تمام رستوران های وان عملاً کاری غیرممکن است. برای اینکه کارتان را راحت کنیم، در این مقاله از اتاقک قصد داریم به وان برویم و بهترین رستوران‌های این شهر را برای شما معرفی کنیم تا ببینید برای صرف هر وعده غذایی کجا باید بروید. با ما در این شکم‌گردی جانانه همراه باشید.

رستوران کروانسرای وان ترکیه (Kervansaray Restaurant)

رستوران کروانسرای وان ترکیه
رستوران کروانسرا یکی از رستوران‌های معروف خیابان جمهوریت است – عکاس: Saeid Asadolahnia

گشت‌زنی در خیابان جمهوریت یکی از تفریحات باب‌طبع توریست‌ها و گردشگران در وان ترکیه است. پس از گشت‌زنی با خوردن یک غذای ناب وخوش‌طعم ترکی چطورید؟ رستوران کروانسرا درست در خیابان جمهوریت یکی از اصلی‌ترین خیابان وان، قرار دارد. این رستوران به عنوان یکی از مشهورترین رستوران های وان، غذای ترکی سرو می‌کند. هوس کباب ترکی کرده‌اید یا پیده؟ همه این غذاها را می‌توانید در رستوران کروانسرا سفارش دهید. این رستوران در طبقه دوم قرار گرفته و نمای زیبایی رو به خیابان دارد. فضای داخلی آن هم بسیار زیبا و ساده است.

نکته جالب توجه درباره رستوران کروانسر، استفاده از پرسنل ایرانی و آشنا به زبان فارسی در کنار پرسنل ترک‌زبان است. این ترکیب خاص و متفاوت، محیط را صمیمانه‌تر کرده است. به این ترتیب گردشگران ایرانی نسبتاً می‌توانند راحت‌تر غذا سفارش دهند و خدمه رستوران هم در برقراری ارتباط با فارسی‌زبانان، بهتر عمل می‌کنند.

  • آدرس رستوران کروانسرای: ترکیه، وان، خیابان جمهوریت Cumhuriyet، رستوران کروانسرا
  • ساعت کاری رستوران کروانسرای: 8 صبح تا 11 شب
  • شماره تلفن رستوران کروانسرای: 0904322159482

برای اجاره خانه در وان ترکیه می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

رستوران مولانا / Mevlana

رستوران مولانا
رستوران مولانا جزء گران‌ترین رستوران های وان است – عکس از سایت: restaurantguru

کسانی که تجربه سفر به وان را دارند، به احتمال زیاد نام رستوران مولانا به گوششان خورده است. چیزی که باعث شده این رستوران به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های وان به شهرت برسد انتخاب مواد اولیه تازه در طبخ غذاها و سرو غذاهای باکیفیت و خوشمزه است.

البته غذاهای این رستوران نسبتاً گران است اما کیفیت بالای غذاهای این رستوران، قیمت‌ها را تا حدی توجیه می‌کند. فضای داخلی رستوران مولانا هم ساده و در عین حال مدرن است و در دو طبقه از گردشگران و مهمانانش پذیرایی می‌کند. همچنین در مقابل رستوران میز و صندلی‌هایی قرار داده شده است که موقع غذاخوردن می‌توانید منظره زیبایی از شهر را تماشا کنید. اگر در سفر به وان سری به این رستوران زدید، خوردن سوپ، عدس و لاهماجون‌های رستوران مولانا را از دست ندهید.

  • آدرس رستوران مولانا: ترکیه، وان، جاده اسکله (İskele Caddesi)، روبه‌روی VAN TSO، رستوران مولانا
  • ساعت کاری رستوران مولانا: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب
  • شماره تلفن رستوران مولانا: 0904322148288

رستوران آکدامار در وان ترکیه / Akdamar Restaurant Van

رستوران آکدامار
رستوران آکدامار در دل جزیره معروف آکدامار قرار دارد – (عکاس: نامعلوم)؛ عکس از: Akdamar Restaurant&Camping

در میان دریاچه وان درست در فاصله سه کیلومتری از ساحل، جزیره‌ی زیبا و دیدنی آکدامار قرار دارد. جزیره آکادامار برخلاف آنچه نشان می‌دهد، ساکت و آرام نیست و جاذبه‌های دیدنی بسیاری را در دلش جای داده است. یکی از بهترین رستوران های وان به نام رستوران آکدامار هم در این جزیره قرار دارد. این رستوران در سال 2009 ساخته شده است.

در رستوران آکدامار غذاهای دریایی و سنتی مختلفی سرو می‌شود. در منوی غذایی این رستوران می‌توانید انواع غذاهای دریایی، غذاهای سنتی ترکی، انواع کوفته، آش‌های محلی و ماهی‌های تازه را ببینید. یکی از ویژگی‌های خوب رستوران آکدامار این است که ماهی‌های این رستوران همگی صید روز هستند و از دریاچه وان صید می‌شوند.

علاوه بر غذاهای خوشمزه، چشم‌انداز بی‌نظیر رو به دریایی که رستوران آکدامار دارد در محبوبیتش به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های وان بی‌تأثیر نبوده است؛ بنابراین موقع غذاخوردن در این رستوران می‌توانید از پشت پنجره یا از بالکن منظره جذاب غروب خورشید را از روی دریاچه وان تماشا کنید.

  • آدرس رستوران آکدامار: ترکیه، وان، جاده وان_تاتوان، روبروی اسکله، جزیره آکدامار، رستوران آکدامار
  • ساعت کاری رستوران آکدامار وان ترکیه: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب

رستوران حاجی اغلو کباب (Hacioglu Kebap)

رستوران حاجی اغلو کباب
کباب‌های رستوران حاجی اوغلو وان بسیار پرطرفدار است – عکس از سایت: serhatnews

رستوران کبابی حاجی اغلو یکی از رستوران ‌های خوب با تاریخچه‌‌ی طولانی و قدیمی‌ در وان است. این رستوران همان‌طور که از نامش پیداست، تبحرش در سرو کباب‌های خوشمزه است. علاوه بر کباب، انواع آش، پیلاف، مرغ، دونر، پیده، انواع غذاهای گیاهی و دیگر غذاهای محلی و سنتی وان در منوی غذایی این رستوران به چشم می‌خورد. رستوران حاجی اغلو هم غذاهای خوشمزه ارائه می‌دهد و هم محیط ساده و دلنشینی دارد. دکوراسیون داخلی این رستوران به صورت سنتی است و دیوارهای آن با سنگی و چوب تزئین شده که برای مشتریان و خانواد‌ه‌ها فضایی صمیمی و دوست‌ داشتنی را فراهم کرده است.

دسرهای رستوران حاجی اغلو هم طعمی متفاوت و بی‌نظیری دارند. می‌توانید بعد از شام دسر خوشمزه به همراه یک چای سفارش دهید و همراه خانواده نوش‌جان کنید.

  • آدرس رستوران حاجی اغلو کبابچیسی:خیابان کریم بیک (Kerim Bey Caddesi)، شهرک قاضی پاشا (Gazipaşa Mahallesi)، بلوک 167 و پلاک 29، رستوران حاجی اغلو کبابچیسی
  • ساعات کاری رستوران حاجی اغلو کبابچیسی: همه روزه از ساعت 6 صبح تا 12 شب

رستوران مرکز اِت لوکانتاسی (Merkez et lokntası)

رستوران مرکز اِت لوکانتاسی
رستوران ات لوکنتاسی از دنج‌ترین و لوکس‌ترین رستوران های وان است – عکاس: hüseyin adam

با غذاهای گوشتی میانه خوبی دارید؟ آیا تا به حال کباب ترکی، کباب بره و کباب برگ وان را امتحان کرده‌اید؟ یکی از بهترین رستوران های وان که تجربه مناسبی از غذاهای گوشتی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، رستوران اِت لوکانتاسی است. اِت در زبان ترکی به معنی گوشت است به همین دلیل این رستوران همانطور که از نامش پیداست مرکز غذاهای گوشتی است و در آن انواع کباب‌ها، انواع دسرها، پیش غذاها و انواع غذاهای ترکی به همراه دوغ محلی و نان داغ سرو می‌شود.

البته قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالا است اما کیفیت رضایت‌بخش و فضای زیبا و دلنشین آن ارزش این قیمت را دارد. رستوران مرکز ات لوکانتاسی با ذائقه ایرانی‌ها طراحی شده و به همین دلیل در بین مردم ایران و ترک زبان طرفداران زیادی دارد.

  • آدرس رستوران مرکز اِت لوکانتاسی: ترکیه، وان، خیابان اسکله (Iskele Cad)، رستوران مرکز ات لوکانتاسی
  • ساعت کاری رستوران مرکز ات لوکانتاسی:همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب
  • شماره تلفن رستوران مرکز ات لوکانتاسی: 0904322169701

رستوران اورارتو هان وان ترکیه (Urartu Han)

رستوران اورارتو هان
رستوران اورارتو هان فضای داخلی بسیار زیبا و لوکسی دارد – عکاس: Ercan Meric

همه آنچه از یک رستوران ترکی انتظار دارید را در رستوران اورارتو هان وان می‌توانید پیدا کنید. رستورانی با نمایی زیبا و دکوراسیونی مجلل که بیشتر شبیه قصر است تا رستوران.

رستوران Urartu Han منوی غذایی متنوعی دارد و در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران است. منوی تقریبا کامل این رستوران شامل انواع پیش غذاها، دسرها، غذاهای سنتی، محلی و انواع کباب است. این رستوران دارای دو طبقه با چشم‌انداز زیبایی است که لحظاتی به یادماندنی را برایتان خلق می‌کند.

  • آدرس رستوران اورارتو هان: ترکیه، وان، خیابان سرباز گمنام، رستوران اورارتو هان
  • شماره تماس رستوران اورارتو هان: 05389528565
  • ساعت کاری رستوران اورارتو هان: همه روزه از ساعت 8 صبح الی 23 شب

رستوران الیت در وان ترکیه (Elit Sofrası)

رستوران الیت
در منوی غذایی رستوران الیت غذاهای ترکی و بین‌المللی متنوعی به چشم می‌خورد – عکاس: Bilal Yildirim

رستوران الیت رستورانی برای دوست‌داران غذاهای متنوع است. این رستوران فضای دلبازی دارد و در طراحی دکوراسیون داخلی آن از وسایل ساده اما مدرن استفاده شده است. غذاهای رستوران الیت تنوع زیادی دارند و درون منوی آن می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی و همچنین نوشیدنی‌های خاص را ببینید. کباب‌هایی که درون اجاق پخته می‌شوند و همچنین دونر گوشت از غذاهای محبوب و پرطرفدار رستوران الیت است.

  • آدرس رستوران الیت وان: ترکیه، وان، باغچه بان (Bahçıvan)، بلوار کاظم کارابکر (Kazım Karabekir Blv)، رستوران الیت
  • ساعت کاری رستوران الیت: همه روزه از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد
  • شماره تلفن رستوران الیت: 0904322161696

رستوران ارکوچ چاق کباب (Erkoç Cağ Kebap)

رستوران ارکوچ چاق کباب
رستوران ارکوچ چاق کباب دکوراسیون زیبا و چشم‌انداز زیبایی دارد – عکس از سایت: googlereklamcim

از اسم رستوران ارکوچ چاق کباب مشخص است که تخصصش طبخ غذاهای کبابی است. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران های وان است که مشتری‌هایش همیشه از سرویس‌دهی، طعم و کیفیت غذاهایش راضی‌اند. تعداد مشتری‌های این رستوران خیلی زیاد هستند، به همین دلیل پیدا کردن جای خالی ممکن است برایتان کمی مشکل باشد. هر چند که منوی غذایی این رستوران بسیار متنوع است و در آن انواع غذاهای محلی لذیذ و دسرهای بومی خوشمزه به چشم می‌خورد اما عمده شهرت و معروفیت رستوران ارکوچ چاق به خاطر طبخ کباب‌های خوشمزه و لذیذ است.

این رستوران فضای داخلی بسیار مدرن و لوکسی دارد و در طراحی داخلی آن از پنجره‌های قدی استفاده شده که محیط رستوران را روشن و دلباز کرده است. این رستوران با داشتن تراس، جای پارک خوب، فضای بازی کودکان، محیط زیبا و غذاهای لذیذ همه و همه یک روز دل‌انگیز را برای شما رقم خواهم زد.

  • آدرس رستوران ارکوچ چاق کباب: ترکیه، وان، بلوار ایپک یولی (İpekyolu Bulvarı)، محله شعبانیه (Şabaniye Mahallesi)، رستوران ارکوچ چاق کباب
  • ساعت کاری رستوران ارکوچ چاق کباب وان ترکیه: 7 عصر تا 23 شب
  • شماره تلفن رستوران ارکوچ چاق کباب وان ترکیه: 04322172324

رستوران ایرانی شب‌های وان

خوشمزه بودن غذاهای ایرانی یک طرف و سفرهای متعدد ایرانی‌ها به ترکیه و وان نیز در طرف دیگر باعث شده پای رستوران‌های ایرانی به وان هم باز شوند. یکی از رستوران‌های ایرانی این شهر رستوران شب‌های وان است. این رستوران منوی غذایی متنوعی دارد و در آن انواع غذاهای ترکی و ایرانی به چشم می‌خورد. قیمت غذاها هم نسبت به کیفیت‌شان خوب و مقرون‌به‌صرفه است؛ بنابراین از بابت هزینه نگرانی نداشته باشید.

پس اگر به وان سفر کردید و مسیرتان به خیابان جمهوریت خورد، پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران ایرانی شب‌های وان بزنید و از غذاهای سنتی ایرانی آن مثل قورمه‌سبزی، زرشک پلو با مرغ، چلوکباب، جوجه‌کباب، دیزی و انواع خورشت‌ها را امتحان کنید. مطمئن باشید فضای دنج رستوران شب‌های وان و طعم بی‌نظیر غذاهایش، سفر به وان را برایتان خاطره‌انگیزخواهد کرد.

  • آدرس رستوران شب‌های وان: ترکیه، وان، خ جمهوریت، روبروی بانک مرکزی، ساختمان کاروانسرا، طبقه سوم، رساوران شب‌های وان

رستوران مک دونالد در وان ترکیه

رستوران مک دونالد
مک دونالد از معروف‌ترین رستوران های وان است – عکس از سایت: tripadvisor

بیشتر از هشتاد و سه سال است که مک دونالد نماد یک رستوران فست‌فودی در قلب آمریکا است. این رستوران فست‌فودی امروزه موفق شده بیش از 40 هزار شعبه در 100 کشور تأسیس کند. یکی از شعبه‌های این رستوران‌ زنجیره‌ای هم در شهر وان قرار دارد. رستوران مک دونالد در خیابان جمهوریت وان قرار گرفته و فضای داخلی بسیار زیبا و دلبازی دارد. منوی غذایی این رستوران هم بسیار متنوع است و در آن می‌توانید از غذاهای اروپایی گرفته تا غذاهای ترکیه‌ای و انواع فست‌فودها را پیدا کنید.

  • آدرس رستوران مک دونالد: ترکیه، وان، خیابان جمهوریت، رستوران مک دولاند
  • شماره تماس رستوران مک دونالد: 04322832692

رستوران آلتینسو بالیک در وان ترکیه (Altınsu)

رستوران آلتینسو بالیک
در رستوران آلتینسو ماهی‌های تازه و خوشمزه‌ای را می‌توانید نوش‌جان کنید – عکس از سایت: nefisyemektarifleri

اگر علاقه‌مند هستید در سفرتان به وان طعم انواع ماهی و غذاهای دریایی را امتحان کنید، رستوران آلتینسو بالیک برایتان یک گزینه ایده‌آل خواهد بود. ماهی‌های این رستوران تازه است و هرکسی که آن‌ها را میل کرده، از کیفیت و خوشمزه بودن‌شان بسیار تعریف کرده است. رستوران آلتینسو بالیک در کنار دریاچه وان واقع شده و چشم‌انداز زیبایی دارد. موقع غذاخوردن در این رستوران می‌توانید نمای دریاچه را ببینید و از منظره جذاب غروب خورشید روی دریا لذت ببرید.

  • آدرس رستوران آلتینسو بالیک: ترکیه، وان، جاده ساحل(Sahil Caddesi)، محله Eski Cami، رستوران آلتینسو بالیک
  • ساعت کاری رستوران آلتینسو: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 11 شب
  • شماره تماس رستوران آلتینسو: 05423917507

 




     

    در آخر خوشمزه‌گردی در رستوران های وان با اتاقک

    وان یکی از شهرهای مرزی ترکیه است که در کنار مرز غربی ایران قرار گرفته است. در گوشه و کنار این شهر تا چشم کار می‌کند جاذبه‌های طبیعی و اماکن باستانی متعدد به چشم می‌خورد. همین برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و نزدیکی به ایران است که شهر وان را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد خارجی گردشگران به خصوص ایرانیان تبدیل کرده است. رونق گردشگری در این شهر باعث شده تعداد رستوران‌های باکیفیت آن نیز افزایش پیدا کند. این یعنی هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند در سفر به وان غذای خوشمزه‌ای را نوش‌جان کند.

    به همین دلیل در این مقاله به سراغ معرفی بهترین رستوران های وان رفتیم و از دکوراسیون و غذاهای خوشمزه آن برایتان گفتیم. اگر شما هم مثل من با خواندن این مقاله آب از دهنتان راه افتاد و هوس خوردن غذایی ترکی در رستورانی لوکس، یا کبابی خوشمزه در محیطی دنج آن هم در شهر ساحلی وان را کردید کافی است بار سفر را ببندید و راهی وان شوید. برای رزرو ویلا، اجاره سوئیت یا خانه در وان هم می‌توانید از اتاقک کمک بگیرید.

    اتاقک سفری خوش برای شما آرزومند است.

    سوالات متداول

    کدام رستوران های وان در طبخ غذاهای گوشتی و کباب تبحر خاصی دارند؟

    ارکوچ چاق کباب، رستوران کبابی حاجی اغلو و رستوران اِت لوکانتاسی

    بهترین رستوران های وان برای چشیدن طعم غذاهای دریایی کدام‌اند؟

    رستوران آلتینسو بالیک

    کدام رستوران های وان در خیابان جمهوریت قرار دارند؟

    رستوران کروانسرا، رستوران ایرانی شب‌های وان و رستوران مک دونالد

    4.2/5 - (5 امتیاز)

    اتاقک

    سلوا طاحونی

    سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *