نکات آموزشی سفرچه جوری سفر برم؟

ترس از پرواز و 5 راهکار برای مقابله با آن

ترس از پرواز با هواپیما و راهکارهایی برای رفع آن

بیشتر افرادی که برای اولین بار سفر هوایی داشته اند، ترس از پرواز و یا همان ترس از هواپیما را تجربه کرده اند. ترسی که البته طبیعی است. بنابراین نگرانی از اولین پرواز بدون داشتن آگاهی و پیش زمینه فکری را نمی توان مشکلی جدی دانست. در بعضی از افراد اما هر پرواز می تواند پر از استرس و وحشت باشد، افرادی که با این مشکل مواجه هستند، ترس از ارتفاع یا همان سقوط و یا فضای بسته دارند. ترسی که به صورت استرس، نگرانی و یا حملات عصبی خودش را نشان می دهد. حقیقت اما این است که ترس از پرواز، منطقی نیست زیرا سفرهای هوایی یکی از امن ترین و مطمئن ترین روش های سفر است. بنابراین در ادامه از روش هایی برای غلبه بر ترس از پرواز برایتان می گوییم.

ترس از پرواز با هواپیما و راهکارهایی برای رفع آن

‍۱)‌ وعده غذایی کامل و سالم میل کنید

صرف یک وعده غذایی کامل که نه چرب باشد و نه سنگین و پر ادویه، با پر کردن معده شما می تواند از حالت تهوع گرفتن جلوگیری کند. همچنین نوشیدن آب، قبل از پرواز و طی سفر هوایی، می تواند به بهتر بودن حال شما کمک بسیاری کند. در عوض از نوشیدن کافئین باید خودداری کرد.

غذایی کامل و سالم میل کنید

۲) در انتخاب صندلی دقت کنید

هنگام رزرو بلیط و یا سوار هواپیما شدن سعی کنید تا جایی که ممکن است، صندلی‌های قسمت جلویی را انتخاب کنید. کنار پنجره نشستن یا کنار راهرو اما بستگی به خودتان دارد. عده‌ای ترجیح می‌دهند تا با نزدیک پنجره بودن و تماشای منظره اطراف، بر ترسی که از فضاهای بسته دارند غلبه کنند و عده‌ای دیگر با کنار راهرو قرار گرفتن و ندیدن ارتفاع از پنجره، احساس بهتری دارند.

ترس از پرواز 01

۳)‌ راحت باشید

پوسیدن لباس آزاد و کفش راحت، گوش دادن به موسیقی و یا کتاب صوتی، قرار دادن بالش کوچکی در زیر گردن، همگی می‌تواند باعث راحت‌تر شدن شرایط پرواز برای شما شود. خوابیدن در طول پرواز هم می‌تواند بهترین کار باشد.

ترس از پرواز 03

۴)‌ تنفس خود را کنترل کنید

فکر کردن به سناریوهای ترسناک و مسائلی که خارج از کنترل هستند، تنها ترس از پرواز شما را بیشتر می‌کند. بنابراین قبل از پرواز تا جایی که می‌توانید خودتان را سرگرم کنید و یا مدیتیشن انجام دهید. در طول پرواز نیز با تمرکز بر روی افکار و نحوه تنفس‌تان، کنترل اوضاع را به دست بگیرید. نفس‌های طولانی، عمیق و از طریق دیافراگم هم می‌تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند.

ترس از پرواز 06

۵)‌ ترس از ناآگاهی می‌آید

قسمتی از ترس از پرواز یا همان ترس از هواپیما را می‌توان از ناآگاهی دانست. ناآ‌گاهی از این موضوع که سفرهای هوایی یکی از امن‌ترین راه‌های سفر کردن است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر در درباره سیستم هواپیما، چاله‌های هوایی، علت صداها و تکان‌های مختلفی که در طول پرواز شنیده می‌شود، تحقیق کنید. این بررسی به شما کمک می‌کند تا ترس از پرواز یا هواپیما را بتوانید تا حدودی کنترل کنید.

ترس از پرواز 07

5/5 - (7 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *