رستوران‌گردیتجربه سفر

معرفی 15 مورد از بهترین رستوران‌های گیلان | لذت شکم‌گردی در سرسبزترین استان شمال

گیلان استانی پراز شگفتی و غذاهای بسیار خوشمزه است. اصالت طعم، استفاده از مواد اولیه تازه، کمک گرفتن از سبزیجات محلی و تلفیق چاشنی‌ها، غذاهای گیلانی را منحصربه‌فرد کرده است. اگر قرار است به استان گیلان سفر کنید و می‌خواهید در یک جشن تمام عیار از غذا و طعم باشید، در این مطلب از اتاقک، همراه‌مان بمانید و درباره لیست 15 رستوران عالی گیلان بخوانید.

رستوران کولمه رشت

رستوران کولمه رشت
منوی کباب‌های رستوران کولمه رشت بسیار متنوع است – عکاس: سهند راد

کولمه یکی از رستوران‌های پرطرفدار رشت است که علاوه‌بر غذای خوب؛ محوطه سبز دوست‌داشتنی، واحدهای اقامتی و اتاق بازی برای کودکان دارد. در منوی این رستوران می‌توانید سینی مخصوص کباب که شامل چنجه، فیله‌ترش، جوجه‌زعفرانی و کباب کوبیده است را سفارش دهید. اگر اهل کباب برگ، شیشلیک و کباب سلطانی نیز باشید، رستوران کولمه رشت برای‌تان بشقاب‌های هیجان‌انگیزی را آماده خواهد کرد. دوست دارید خورشت‌های مخصوص شمالی را بچشید؟ پس در منوی رستوران کولمه فسنجان مرغ رشتی یا فسنجان بوقلمون را انتخاب کنید.

در ضمن اناربیج و ترش‌تره را هم می‌توانید سفارش دهید و در کنار میزاقاسمی یا باقالاقاتق از طعم آن لذت ببرید. در این رستوران گیلان، خوراک زبان، کوفته‌های تبریزی و شامی‌های خوشمزه ماسوله را هم می‌توانید سفارش دهید. در کنار غذاها، رستوران کولمه رشته خوشار رشتی، شیرینی کاکا، انواع کیک و نوشیدنی‌های متنوع را نیز سرو می‌کند. قیمت منوی غذایی کولمه متوسط رو به بالا است و حجم غذاها از نظر بیشتر مهمان‌ها مناسب ارزیابی شده است.

البته همه این موارد یک طرف؛ گیلان زیبا یک طرف. همچنین اگر دوست دارید درباره این شهر سرسبز بیشتر بدانید؛ مقاله درباره گیلان را مطالعه کنید.

آدرس رستوران کولمه رشت: رشت، فلکه رازی، جاده جیرده، پل آقاسیدشریف، کیلومتر 1 جاده فومن، رستوران کولمه

تلفن رزرو: 09119700425

آدرس اینستاگرام: @kolme_restaurant

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران دیگچه بندر انزلی

رستوران دیگچه بندر انزلی
رستوران دیگچه روبروی بازار ماهی‌فروشان بندر انزلی است.

اگر دوست دارید تالاب انزلی را ببینید یا از بازارها و پاساژهای بندر انزلی خرید کنید، بی‌شک به‌ یک غذای سالم و خوشمزه احتیاج دارید. رستوران دیگچه همان جایی است که باید به آن سر بزنید. دیگچه مدعی است که حرفه‌ای‌ترین آشپز گیلان را دارد. در این رستوران انواع کباب‌ها، ماهی‌های متنوع از جمله ازون‌برون، غذاهای محلی مثل چلو سیراویچ و چلو سیرقلیه سرو می‌شود.

اگر اهل پیش‌غذا به‌خصوص از نوع گیلانی‌اش هستید، منوی دیگچه را با دقت ببینید و از بین پیش‌غذاها، چند مدل متنوع آن‌را انتخاب کنید. در کنار غذاها، رستوران دیگچه تراس زیبایی دارد که می‌تواند تجربه صرف غذا را برای‌تان دلچسب‌تر کند. قیمت غذا در این رستوران متوسط رو به بالاست و بیشتر مهمان‌ها ماهی‌ها و شامی‌های این رستوران دوست داشته‌اند.

آدرس رستوران دیگچه انزلی: بندر انزلی، خیابان میرزاکوچک‌خان، شنبه‌بازار قدیم، روبه‌روی ماهی‌فروشان، رستوران دیگچه

تلفن رزرو: 09371314949

آدرس اینستاگرام: @restaurant_digcheh

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران شکم‌الملوک رشت

رستوران شکم‌الملوک رشت
شکم‌الملوک یکی از بهترین رستوران‌های رشت است – عکاس: رضا رستم‌زاد

اگر دوست دارید شام یا ناهارتان را در یک رستوران زیبا و با منوی غذایی خوب میل کنید، رستوران شکم‌الملوک از بهترین‌هاست. البته به‌شرط آن‌که صبور باشید و بتوانید به‌خصوص در روزهای شلوغ حداقل یک ساعت در نوبت بمانید! شکم‌الملوک بسیار پرطرفدار است و علاوه‌بر طعم غذا، شیوه سرو آن نیز به شهرتش افزوده است. فضای این رستوران رشت واقعا زیباست و حتی در زمان شلوغی هم فاصله میزها رعایت می‌شود.

در منوی این رستوران ماهی سفید، ماهی قزل‌آلا و ماهی کولی را پیدا می‌کنید. می‌توانید انواع خورشت از جمله فسنجان را بچشید و یا کباب‌ تابه‌ای خانگی و قورمه‌سبزی رشتی که بادنجان و گوجه دارد را سفارش دهید. سینی ملوکانه، انواع کنارغذاها، سالاد، سوپ، نوشیدنی‌ها و مخلفات دیگر نیز در منوی رستوران جای داده شده تا بتوانید با خیال راحت خودتان را به‌یک ضیافت تمام عیار در این رستوران گیلانی دعوت کنید.

ضمنا برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

آدرس رستوران شکم‌الملوک: رشت، منظریه، هتل بزرگ کادوس، رستوران شکم‌الملوک

تلفن رزرو: 01334251

ساعت کاری: 12 ظهر تا 24 شب

آدرس اینستاگرام: @shekamolmolouk

رستوران دوسیب لاهیجان

رستوران دوسیب لاهیجان
رستوران دوسیب یکی از رستوران‌های خوب لاهیجان است – عکاس: حسین

در لاهیجان رستوران‌های خوبی پیدا می‌کنید که یکی از آن‌ها، دوسیب است. این رستوران برای کسانی که عاشق موسیقی زنده هستند و دوست دارند در حین صرف غذا موزیک‌های خوب بشنوند نیز بسیار جذاب خواهد بود. در منوی رستوران دوسیب لاهیجان، انواع کباب، خورشت، پلو و مخلفات گیلانی مانند زیتون، اشپل و باقلا را پیدا خواهید کرد. رستوران دوسیب بیش از یک دهه است که فعالیت می‌کند و امکان برگزاری جشن و تولد نیز در آن مهیا شده است.  فضای داخلی رستوران سنتی است و غذاها قیمت نسبتا مناسبی دارند.

آدرس رستوران دوسیب لاهیجان: گیلان، لاهیجان، میدان ابریشم، ابتدای کمربندی، رستوران دوسیب لاهیجان

تلفن رزرو: 09113454009

آدرس اینستاگرام: @dosib.restaurant

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران خاورخانم سرولات

رستوران خاورخانم سرولات
خاورخانم درواقع یک خانم گیلانی است که دست‌پختش حرف ندارد – عکاس: رامین بهشتی

بی‌شک یکی از معروف‌ترین رستوران‌های گیلان، خاورخانم است. حجم غذاها، طعم برنج و شیوه طبخ ماهی سفید از نظر بسیاری از مهمان‌ها خوب توصیف شده است. اما مشکل جای پارک و شلوغی رستوران به‌خصوص در آخرهفته‌ها و روزهای تعطیل، به‌چشم می‌آید. با این حال حیف است که تا گیلان بروید و یک غذای خوشمزه شمالی را در رستوران خاورخانم میل نفرمایید.

خاورخانم درواقع یک خانم گیلانی است که دست‌پختش حرف ندارد. اینجا می‌توانید انواع خورشت، ماهی، کباب و مخلفات گیلانی را سفارش دهید. همچنین اگر اهل چلومرغ شکم‌پر، چلو جوجه‌ترش، چنجه، میرزاقاسمی و باقلاقاتق هستید نیز، رستوران خاورخانم انتخابی مناسب است. قیمت غذا در این رستوران گیلانی متوسط رو به بالاست و بعضی غذاها مثل ماهی گاهی دونفر را هم سیر می‌کند. ساعت کاری این رستوران از 12 ظهر تا 5 عصر است.

آدرس رستوران خاورخانم: چابکسر، سرولات، روستای لیمه‌سرا، رستوران خاورخانم

تلفن رزرو: 0911344934

آدرس اینستاگرام: @restaurant_khavarkhanom

اجاره ویلا چابکسر کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دیزی دوران در رشت

دیزی دوران در رشت
دیزی دوران در رشت با مخلفات خوشمزه سرو می‌شود – عکاس: امید پرشیا

وسط گیلان‌گردی و بین آن همه ماهی و کباب هوس دیزی کرده‌اید؟ هیچ نگران نباشید، گیلان به فکر شما هم هست و در رستوران دوران رشت، با بهترین دیزی منظرتان خواهند بود. دوغ محلی و نان سنگک، در کنار دیزی دوران سرو می‌شود. فضای رستوران مناسب است و علاوه‌بر میزوصندلی، تخت نیز برای نشستن گذاشته شده است. در دیزی دوران، علاوه‌بر انواع دیزی، می‌توانید کشک بادمجان را نیز سفارش دهید. اگر ماه رمضان به رشت بروید، بشقاب افطاری دوران را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ساعت کاری این رستوران از 12 ظهر تا 12 شب است.

همچنین می‌توانید برای اجاره ویلا و سوئیت در رشت از سایت اتاقک اقدام کنید.

آدرس دیزی سنگی دوران: میدان جهاد، ابتدای رشتیان، جنب پیتزا حاتم، دیزی سنگی دوران

تلفن رزرو: ۰۱۳۳۲۰۳۵

آدرس اینستاگرام: @dizi_sangii_doran

رستوران چلو و شیش رشت

رستوران چلو و شیش رشت
کباب دوش رستوران چلو و شیش پرطرفدار است – عکاس: میلاد میرمحمد صادقی

باز هم رشت و یک رستوران جذاب دیگر! این بار به سراغ چلو و شیش رفته‌ایم. جایی که خیلی‌ها از کباب دوش آن تعریف می‌کنند و معتقدند که غذاهای خورشتی خوبی هم دارد. قیمت‌ها در این رستوران رشت متوسط رو به بالا؛ اما معقول است. اگر وسط هفته به رستوران بروید، زیاد معطل نخواهید شد و غذایتان را خیلی زود آماده می‌کنند. اما آخر هفته و روزهای تعطیل باید صبرتان زیاد باشد و حداقل نیم ساعت منتظر بمانید. این رستوران از 11:30 صبح تا 11:30 شب سرویس می‌دهد.

آدرس رستوران چلو و شیش شعبه 1: ميدان مصلى،خیابان امام خمينى ،خیابان ١٥ خرداد، مابين هتل پامچال و بيمارستان حشمت، روبه‌روى بنفشه ٣

آدرس شعبه 2: رشت، گلسار، بلوار اصفهان، نبش کوچه بهمن

تلفن رزرو رستوران چل و شیش: 01333610120

آدرس اینستاگرام: @chelo.shih

رستوران یادگار پدر شاندرمن

رستوران یادگار پدر شاندرمن
یادگار پدر یک مجموعه اقامتی و گردشگری در گیلان است – عکاس: عادل دریسی

این بار اگر مسیرتان به سمت ماسال و شاندرمن افتاد می‌توانید سری هم به رستوران و مجتمع یادگار پدر بزنید. یک باغ بسیار زیبا که آلاچیق‌هایی را برای صرف غذا در نظر گرفته است. در این‌جا می‌توانید علاوه‌بر انواع خورشت، کباب و ماهی، فست‌فود نیز سفارش بدهید. انواع نوشیدنی‌ها، کیک و خوراکی‌های سنتی گیلان نیز در مجتمع یادگار پدر پیدا می‌شود. قیمت غذاها متوسط رو به بالاست و اگر بخواهید تولد بگیرید، باید از قبل رزرو کنید.

آدرس مجموعه یادگار پدر: گیلان، شاندرمن، روبروی اداره پست، خیابان شهید نادری، خیابان عزیززاد، مجموعه یادگار پدر

تلفن رزرو: 09112370597

آدرس اینستاگرام: @yadegar_pedar

رستوران میرزا رشت

رستوران میرزا رشت
فضای رستوران کاملا حال و هوای گیلانی دارد و در منو می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلان را پیدا کنید – عکاس: کامران حیدری

دوست دارید غذاهای محلی خیلی خوشمزه را امتحان کنید؟ رستوران میرزا رشت مخصوص شماست. فضای رستوران کاملا حال و هوای گیلانی دارد و در منو می‌توانید انواع غذاهای محلی گیلان مثل قوره مسما، باقلاقاتق، شامی و میرزاقاسمی را پیدا کنید. در کنار این‌ها، میرزا برای علاقه‌مندان به غذاهای فرنگی پاستا را نیز ارائه می‌کند. قیمت غذا در رستوران میرزا متوسط است و ساعت کاری آن از 12 ظهر تا 12 شب است.

آدرس رستوران میرزا رشت: چهارراه گلسار، بلوار دیلمان غربی، کوچه بوستان، رستوران میرزا رشت

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۷۳۶۴۴۳

رستوران شورکلی رشت

رستوران شورکلی رشت
رستوران شورکلی یکی از بهترین و جالب‌ترین رستوران‌های رشت است.

هر چند روز که در رشت اقامت کنید باز هم برای کشف همه رستوران‌های این شهرخلاق وقت کم خواهید داشت. یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیلان، شورکلی رشت است. غذاهای این رستوران طعم اصیلی دارند، خیلی شور یا خیلی چرب نیستند. این رستوران به جز شنبه‌ها، همه روزه از ساعت 11 صبح تا 11 شب خدمات می‌دهد.

آدرس رستوران شورکولی: رشت، چهارراه گلسار، ابتدای بلوار توحید، رستوران شورکولی

شماره تماس: ۰۱۳۲۱۱۲۱۷۴۹

آدرس اینستاگرام: shoore.cooli

رستوران محرم رشت

رستوران محرم رشت
رستوران محرم رشت بیش از 80 سال قدمت دارد – عکاس: رضا فرحناک

اگر آخر هفته در رشت بودید و دنبال جایی برای صرف غذا می‌گشتید، در حوالی بلوار امام خمینی، یک صف طولانی را خواهید دید! این صف برای صرف غذا در رستوران محرم رشت است. رستورانی با بیش از 80 سال قدمت و غذاهایی خوشمزه و به‌صرفه. کباب‌ترش، خورشت فسنجان، جوجه، خوراک گردن و… به‌علاوه مخلفات گیلانی از جمله اشپل، باقلا، زیتون، خیار و… سرو می‌شود. نوشیدنی‌های خنک و خوب و فضای رستوران، اوقاتی خوش را برای‌تان رقم خواهد زد.

آدرس رستوران محرم رشت: بلوار امام خمینی، تقاطع منظریه، کوچه اداره‌چی، رستوران محرم

شماره تماس: ۰۱۳۳۳۶۶۶۰۹۰

آدرس اینستاگرام: moharam_restaurant

رستوران ماه سالار کوه ماسوله

رستوران ماه سالار کوه ماسوله
رستوران ماه سالار کوه در ماسوله و با چشم‌اندازی زیباست – عکاس: محمد اسماعیلی

سفر به روستای طبقاتی ماسوله از بهترین انتخاب‌ها در گیلان‌گردی است. به‌خصوص اگر با خوردن یک غذای خوشمزه همراه شود و به سفرتان رنگ دیگری ببخشد. در سفر به ماسوله می‌توانید غذاهای رستوران ماه سالار کوه را امتحان کنید. این رستوران غذاهای محلی خوبی دارد و فضای آن به‌خصوص در فصل بهار دلنشین است. این رستوران در ارتفاعات ماسوله است و چشم‌انداز زیبایی به اطراف دارد.

آدرس رستوران ماه سالار کوه: گیلان، ماسوله، رستوران ماه سالار کوه

تلفن رزرو: 09123104332

اجاره اقامتگاه در ماسوله با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران شاندیز لاهیجان

رستوران شاندیز لاهیجان
حجم غذاهای رستوران شاندیز گاهی تا دو نفر را هم سیر می‌کند – عکاس: شریفی

اگر به دنبال رستورانی هستید که غذا را سریع سرو کند و پارکینگ هم داشته باشد، شاندیز لاهیجان انتخاب خوبی است. طعم غذاها در این رستوران خوب است و حجم غذاها می‌تواند تا دو نفر را هم سیر کند. در این رستوران انواع کباب، چنجه، کوبیده، ترش، جوجه‌کباب، خورشت‌ها به همراه پلوهای خوشمزه سرو می‌شود. ضمنا می‌توانید مخلفات خوش آب‌و‌رنگ گیلانی را نیز در کنار غذای‌تان سفارش دهید. این رستوران فضای داخلی زیبایی دارد و ساعت کار آن از 11 صبح تا 12 شب است. قیمت غذاها نیز در مجموع بالا ارزیابی می‌شود.

آدرس رستوران شاندیز لاهیجان: لاهیجان، بالاتر از میدان انتظام، ابتدای حاجی‌آباد، رستوران شاندیز

شماره تماس: 01342233134

آدرس اینستاگرام: @shandizrestaurant

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران سرچشمه رودبار

رستوران سرچشمه رودبار
در رستوران سرچشمه غذاهای خوشمزه گیلانی را امتحان کنید – عکاس: علی حسینی

اگر از مسیر قزوین- رشت به سمت گیلان می‌روید، می‌توانید سری هم به رستوران سرچشمه بزنید. این رستوران با غذاهای محلی گیلانی، انواع غذای ایرانی؛ نوشیدنی‌ها مخلفات متنوع، طعم‌های خوشمزه‌ای را با شما به اشتراک می‌گذارد. رستوران سرچشمه شعبه دومی نیز دارد که در ارتفاعات است و چشم‌انداز خوبی به اطراف دارد. ساعت کاری این رستوران هر روز از 11 صبح تا 12 شب است و اگر به غذاهای محلی علاقه ندارید، می‌توانید به‌جز فسنجان محلی، غذاهای دیگری را سفارش دهید که طعم‌های آشناتری دارند.

آدرس رستوران سرچشمه رودبار: رودبار، خلیل آباد، رستوران سرچشمه

رستوران ضیافت لنگرود

رستوران ضیافت لنگرود
در رستوران ضیافت می‌توانید کباب و غذاهای محلی خوشمزه‌ای را سفارش دهید.

لنگرود از شهرهای زیبای گیلان است و مردم گیلک آن می‌توانند غذاهای خوشمزه‌ای را به شما معرفی کنند. اگر عازم لنگرود هستید و می‌خواهید در کنار دیدن جاذبه‌های گردشگری گیلان یک غذای خوشمزه را امتحان کنید، رستوران ضیافت لنگرود از بهترین‌هاست. در این رستوران چلوکباب چنجه، چلوکباب محلی، جوجه‌کباب، ماهی، کال کباب، سوپ، قرمه‌سبزی، قیمه و دیگر غذاها را می‌توانید سفارش دهید.

آدرس رستوران ضیافت: گیلان، لنگرود، میدان معلم، ابتدای جاده لیلاکوه، رستوران ضیافت

تلفن تماس: 03142527446

آدرس اینستاگرام: @ziyafat.restaurant

 




     

    سخن آخر

    در این مقاله از 15 رستوران خوب گیلانی برایتان گفتیم که در شهرهای مختلف این استان می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. غذاهای گیلانی ترکیبی از مواد اولیه گیاهی، سبزیجات مخصوص و مواد پروتئینی هستند. اگر به گوشت گاو علاقه ندارید حتما قبل از سفارش، درباره مواد اولیه غذای خود بپرسید. ضمنا اگر دوست ندارید طعم اردک را بچشید، در انتخاب فسنجان‌های محلی دقت کنید.
    برای تجربه بهترین و جذاب‌ترین غذاهای گیلانی، اگر نیاز به رزرو اتاق یا اجاره ویلا دارید، می‌توانید از میان هزاران اقامتگاه سایت اتاقک، بهترین‌ها را انتخاب و آن‌ها با قیمتی عالی رزرو کنید.

    سوالات متداول

    بهترین رستوران‌های رشت کجاست؟

    در شهر رشت رستوران‌های زیادی را پیدا می‌کنید که در بین آنها رستوران محرم، چلوشیش و رستوران شکم‌الملوک شهرت زیادی دارند.

    کدام رستوران رشت در هتل کادوس است؟

    رستوران شکم‌الملوک در هتل کادوس رشت قرار دارد. برای استفاده از این رستوران لازم نیست در هتل اتاق داشته باشید.

    رستوران بندرانزلی که رو به آب باشد کجاست؟

    رستوران و کبابی دیگچه یکی از رستوران‌های خوب انزلی است که تراس آن روی به تالاب و با ویویی زیباست.

    کدام رستوران رشت دیزی دارد؟

    دیزی سنگی دوران از بهترین رستوران‌های رشت است که فقط دیزی و کشک بادمجان دارد.

    بهترین رستوران ماسال کجاست؟

    به عقیده و تجربه بسیاری از مسافران، مجموعه و رستوران یادگار پدر از بهترین رستوران‌های گیلان در اطراف ماسال است.

    رستوران خاورخانم چه غذاهایی دارد؟

    رستوران خاورخانم از معروف‌ترین رستوران‌های گیلان است که انواع کباب، جوجه کباب، غذاهای محلی و دورچین‌های گیلانی را ارائه می‌کند.

    4.1/5 - (16 امتیاز)

    اتاقک

    نیوشا امینیان

    قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

    نوشته های مشابه

    ‫2 دیدگاه ها

    1. با تشکر از مقاله شما بهترین غذا گیلان وایران خاور خانم با ویوی بی‌نظیر کوه و دریا در چابکسر که اشاره فرمودید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *