جاهای دیدنی

همه چیز درباره بام تهران | جایی‌که کل شهر در مشتتان است

برای من بام تهران فقط یک جای تفریحی نیست که آخر هفته‌ها سراغش را بگیرم. من وقتی زندگی روی غلتک اضطرابش سر چرخیدن دارد، وقتی فشار کار از پا درم می‌آورد، یا وقتی دچار بحران فلسفی می‌شوم و زندگی خسته‌ام می‌کند به بام تهران می‌روم.

تماشای شهر از آن ارتفاع باعث می‌شود احساس کنم می‌توانم مشکلاتم را حل کنم، یا دست‌کم آن‌ها را کنترل کنم. پیش خودم فکر می‌کنم از این‌جایی که من هستم تمام شهر پیداست؛ ولی من خانه، محل کار و مشکلاتم را نمی‌توانم پیدا کنم، پس حتماً چیز بزرگی نیستند و می‌توانم از پسشان بربیایم.

بعد از اینکه حالم خوب شد، سراغ تفریحات بام تهران، پیاده‌روی در جاده سلامتی یا شکم گردی در رستوران‌ها می‌روم. اگر می‌خواهید برای تعطیلات آخر هفته یا حتی وسط هفته به بام تهران بروید، پس آماده شوید که قرار است در این مقاله باهم، به بام تهران برویم. جایی که موقع بازگشت به خانه یا اقامتگاهتان، احساس سبکی با خاطره خوش، سوغاتی‌های شما هستند.

بام تهران کجاست؟

خب اول باید ببینیم بام تهران کجاست؟ به طور کلی به محدوده بین انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال، بام تهران می‌گویند.

بام تهران یکی از جاهای دیدنی تهران است که منظره دیگری از پایتخت را به شما نشان می‌دهد. دیگر آلودگی، صدای بوق ماشین‌ها، ترافیک اتوبان‌ها، ساختمان‌های خاکستری و بدقواره و … جلب‌توجه نمی‌کند. همه شهر با خانه‌های رنگارنگ و قد و نیم قدش، برج‌های بلندش، خانه‌های لاکچری و … در یک قاب پیش چشمان شماست.

بام تهران
به حد فاصل بین انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال، بام تهران می‌گویند. – عکاس: ایمان انصاری

آب و هوای بام تهران

بام تهران در ارتفاعی حدود 1900 متر از سطح دریا قرارگرفته و به همین خاطر آب و هوایی کوهستانی دارد. در بهار، بام تهران آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد که اگر شب‌ها بروید، شاید دلتان یک لباس گرم بخواهد. در شب‌های گرم تابستان، می‌توان بام تهران را خنک‌ترین جای پایتخت دانست، در حالی که روزهایش، آفتاب داغ و سوزان می‌تابد.

2 ماه اول پاییز هم آب‌وهوای بام تهران خنکی دل‌چسبی دارد ولی شب‌ها دیگر حسابی سرد می‌شود. از آذر تا اسفند هم بام تهران سردترین نقطه پایتخت است.

مسیر دسترسی بام تهران

اتوبان چمران
معرفی مسیرهای دسترسی به بام تهران

برای رسیدن به بام تهران می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

دسترسی به بام تهران با خودروی شخصی

اگر تصمیم گرفته‌اید با خودروی شخصی به بام تهران بروید، باید اول به بزرگراه چمران بروید. ازآنجا وارد خیابان یمن شوید و تا انتهای خیابان ولنجک را طی کنید. به انتهای خیابان ولنجک که رسیدید، وارد خیابان سمت راست و ورودی بام تهران شوید.

دسترسی به بام تهران با مترو

با مترو هم می‌توانید به بام تهران بروید. از نزدیک‌ترین ایستگاه مترو وارد و بعد در ایستگاه میدان تجریش پیاده شوید. ازآنجا هم تاکسی‌های خطی برای بام تهران وجود دارد.

دسترسی به بام تهران با اتوبوس

اگر می‌خواهید با وسایل حمل‌ونقل عمومی به بام تهران بروید، به‌جز مترو می‌توانید از اتوبوس‌های تندرو (BRT) هم استفاده کنید. اتوبوس‌های مسیر پایانه شهید افشار و ولنجک را سوار شوید و در ایستگاه تابناک یا ایستگاه شماره 17 پیاده شوید. از این ایستگاه تا بام تهران هم باید از سرویس‌های تاکسی آنلاین یا تاکسی‌های سطح شهر استفاده کنید.

بهترین زمان رفتن به بام تهران

با توجه به موقعیت جغرافیایی بام تهران، همیشه آب‌وهوای این منطقه از سایر نقاط تهران خنک‌تر است. در همه روزها و فصل‌ها هم بام تهران جذابیت‌های خودش را دارد. ولی برای اینکه سرمای زمستان و بارش برف و باران اذیتتان نکند، بهترین زمان رفتن به بام تهران از نیمه دوم بهار تا اواسط پاییز است. بهتر است در تابستان هم شب‌ها سراغ بام تهران بروید.

جاهای تفریحی نزدیک بام تهران

نزدیک‌ترین جای تفریحی بام تهران، توچال است. جایی که ابتدای آن با انتهای بام تهران یکی است. در همان ایستگاه اول توچال می‌توانید از شهربازی توچال استفاده کنید. بعد با تله‌کابین تا ایستگاه هفت بروید. این تله‌کابین در ایستگاه دوم، پنجم و هفتم توقف دارد که هرکدام تفریح و سرگرمی خاص خودشان را دارند.

شکم گردی در بام تهران هم یکی از تفریحات لذت‌بخش است. در این مجموعه هر روز رستوران‌ها و کافه‌های جدیدی باز می‌شوند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید و غذایشان را امتحان کنید.

اجاره ویلا در اطراف تهران قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

فعالیت هایی که می‌توان در بام تهران انجام داد

وارد بام تهران که شوید، در ابتدای راه چند رستوران، فروشگاه و سرویس بهداشتی وجود دارد. بعد وارد مسیری می‌شوید که به آن جاده سلامتی میگویند. اگر می‌خواهید به نام جاده وفادار باشید، کفش مناسب پوشیده‌اید و هوا هم با شما یاری می‌کند، در این جاده پیاده‌روی کنید. البته باید بگویم مسیر شیب دارد و ممکن است بعضی جاها کمی سخت باشد. اگر هم حوصله پیاده‌روی ندارید، می‌توانید سوار مینی‌بوس یا ماشین برقی (می دی باس برقی) شوید و این مسیر را سریع‌تر طی کنید. البته باید از گیشه بلیط که نزدیک فروشگاه و رستوران است بلیط بخرید.

اگر این مسیر را پیاده بروید، از کنار رستوران‌های مختلف، آبشاری به نام آبشار تهران و کافه بیلیارد هم رد می‌شوید که اگر دوست داشتید می‌توانید به آن‌ها سر بزنید یا کنار آبشار عکس‌های زیبا بگیرید. در ادامه تفریحات دیگر بام تهران را معرفی می‌کنم تا اگر خواستید هیجان بیشتری را تجربه کنید، از آن‌ها استفاده کنید:

بگ جامپینگ

بگ جامپینگ از آن دسته تفریحاتی است که هرکسی دل‌وجرئت این‌که سراغش برود را ندارد. اگر شما از آن دسته افراد شجاع یا کنجکاو هستید، می‌توانید برای ترشح آدرنالین در خونتان و تزریق هیجان، سراغ بگ جامپینگ بروید. برای بگ جامپینگ سکوهای مختلف با ارتفاع متفاوتی در نظر گرفته‌شده که می‌توانید با توجه به روحیه و مهارتتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. بابت امنیت هم خیالتان راحت باشد، تشک بادی روی زمین کاملاً حواسش به شما است.

بانجی جامپینگ

جامپینگ
انواع جامپینگ، یکی از تفریح‌های محبوب و هیجان انگیز در بام تهران است. – عکاس: سعید زارعیان

به نظر بانجی جامپینگ نسبت به بگ جامپینگ، راحت‌تر و ایمن‌تر است؛ چون در آن به کمک طناب فنردار و محافظ کنترل می‌شوید. در میان زمین و هوا معلق می‌مانید و همان‌جاست که احساس می‌کنید دلتان نمی‌خواهد از این حالت خارج شوید.

سورتمه‌سواری

سورتمه سواری
تجربه سورتمه سواری در طولانی ترین مسیر سورتمه ایران – عکاس: کسری هادی زاده

یکی از تفریحات دیگر بام تهران، سورتمه‌سواری است. تفریحی که تجربه آن تا مدت‌ها شما را سرحال نگه می‌دارد. تا این لحظه سورتمه بام تهران، طولانی‌ترین مسیر سورتمه‌سواری ایران را دارد و ظرفیت آن 250 نفر است. برای سورتمه‌سواری در بام تهران باید به بخش شمالی بام بروید.

زیپ لاین

زیپ لاین هم یکی دیگر از تفریحاتی است که بهتر است موقع برگشتن از بام سراغش بروید. با این کار هم خستگی کمتری به تنتان می‌ماند و هم آنچه با خود به منزل می‌آورید هیجان و لذت تجربه‌ای شبیه پرواز است.

تله سیژ توچال

تله سیژ
در بام تهران، از هیجان تله سیژ توچال غافل نشوید.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بام تهران تله سیژ توچال است. جایی که می‌توانید کنار خانواده یا دوستان مسافتی حدود 200 متر را در ارتفاع 60 متری از سطح زمین طی کنید. یادم می‌آید بار اولی که سوار تله سیژ توچال شدم هرلحظه احساس می‌کردم سقوط می‌کنیم. ولی باید بگویم کاملاً در اشتباه بودم چون تله سیژ توچال امنیت بالایی دارد و توصیه می‌کنم اصلاً به ترستان اجازه ندهید حال خوب شما و هیجانتان را از بین ببرد. البته اگر ترس از ارتفاع دارید سراغ تله سیژ نروید چون حس معلق ماندن پاهایتان در هوا و باز بودن فضای کابین ممکن است برایتان آزاردهنده باشد.

باشگاه تیراندازی

روبری تله سیژ توچال در ایستگاه اول، یک باشگاه تیراندازی وجود دارد که می‌توانید مهارت خودتان را در این ورزش بسنجید. اگر دیدید علاقه‌مند هستید و خوشتان آمد، می‌توانید در دوره‌های آموزشی این باشگاه هم شرکت کنید.

اتاق فرار

چند سالی است که اتاق‌های فرار مختلف، به یکی از تفریح‌های محبوب تبدیل شده‌اند. خبر خوب این است که در بام تهران اتاق فراری به نام کیوب کلاب وجود دارد که جان می‌دهد برای یک تفریح چالشی که در آن هم بترسید و هم از ذهنتان حسابی کار بکشید. اگر اتاق فرار رفته باشید، می‌دانید که تا مدت‌ها هر بار به یادش بیفتید، امکان ندارد نخندید و دلتان نخواهد دوباره تجربه‌اش کنید.

شبیه‌ساز واقعیت مجازی (VR)

یکی از امن‌ترین روش‌ها برای تجربه هیجان، کابین‌های شبیه‌ساز واقعیت مجازی (VR) است. این شبیه‌ساز که کنار سورتمه قرار دارد، فرصت خوبی است برای اینکه کمی از واقعیت دور شوید و برای لحظاتی، تجربه‌های هیجان‌انگیز را از دور لمس کنید. حتی اگر از کنار این کابین‌ها رد شوید، هیجان افراد درون کابین و صدای آن‌ها شما را هیجان‌زده می‌کند.

اقامت

اقامت یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران به هر شهری است. اگر بخواهید به پایتخت سفر کنید شاید این دغدغه بیشتر هم باشد. ولی باید بگویم اتاقک همه نگرانی‌های شما برای اجاره اقامتگاه را برطرف می‌کند. کافی است وارد سایت شوید و هر اقامتگاهی که دوست دارید در تهران یا اطراف شهر اجاره کنید. با این کار دیگر در طول سفر به تهران هیچ دغدغه‌ای ندارید و می‌توانید با خیال راحت از همه جاهای دیدنی و تفریحی ازجمله بام تهران لذت ببرید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

نکات که لازم است در رفتن به بام تهران بدانید

  • در تفریحات مربوط به جامپینگ مثل بادی جامپینگ، بگ جامپینگ و … لطفاً موقع پرسیدن وزن، وزن واقعیتان را بگویید. این موضوع به‌شدت در امنیت شما مؤثر است.
  • اگر دلتان می‌خواهد وقتی روی نیمکت‌های بام تهران نشسته‌اید، ساعت‌ها به شهر نگاه کنید، آب‌معدنی یا فلاکس چای با خودتان ببرید که گوارای وجودتان باشد.
  • بهتر است در بام تهران لباس راحت و کفش مناسب بپوشید تا بتوانید از پیاده‌روی یا سایر تفریح‌ها لذت ببرید.
  • بام تهران در آخر هفته‌ها و روزهای تعطیل شلوغ است، پس اگر با خودروی شخصی می‌روید حواستان به جای پارک باشد.
  • در روزهای سرد سال مثل اوایل بهار یا پاییز و زمستان، حتماً یک لباس گرم سبک همراهتان باشد تا خدای‌نکرده سرما نخورید.
بام تهران
بام تهران، فرصتی برای تماشای پایتخت در یک قاب – عکاس: محمد مرتضوی

سخن آخر

در این مقاله در مورد بام تهران خواندید. جایی که در آن می‌توان هم از امکانات تفریحی و هیجان‌انگیز آن استفاده کرد، هم می‌توان ساعت‌ها روی نیمکت‌ها نشست و شهر بزرگ تهران را در یک قاب جمع کرد و به آن خیره شد.

بام تهران جایی برای فکر کردن، تفریح، عاشق شدن، خندیدن و خلوت کردن با خود است. پس اگر فرصت کردید حتماً به آن سری بزنید و اگر دوست داشتید، تجربه خودتان را هم با ما در میان بگذارید. برای دسترسی بهتر به بام تهران می توانید به اجاره روزانه خانه در تهران هم فکر کنید و با کمک اتاقک نسبت به اجاره ویلا در این شهر اقدام کنید.

سؤالات متداول

بام تهران کجاست؟

به محدوده بین انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال، بام تهران می‌گویند.

بام تهران چه امکاناتی دارد؟

کافه، رستوران، اتاق فرار، بگ جامپینگ، بادی جامپینگ، سورتمه‌سواری، کابین شبیه‌ساز واقعیت و غیره ازجمله امکانات بام تهران هستند.

آدرس بام تهران از اتوبان امام علی چیست؟

بزرگراه امام علی، خیابان سبلان، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، بزرگراه مدرس، بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *