رستوران‌گردیتجربه سفر

معرفی ۱۰ مورد از بهترین و پرطرفدارترین رستوران های کرمانشاه + آدرس و شماره تماس

شکم‌گردی یکی از بهترین تفریح‌هاست. مخصوصا ایران که بهشت غذاهای خوشمزه است و هر شهر و منطقه‌ای غذاهای لذیذ و خاص خودش را دارد. کرمانشاه هم از آن جاهایی است که غذاهای محلی‌اش مخصوصا خورشت خلال بادام و دنده کباب‌های آبدار و لذیذش بسیار زبانزد است. پس اگر عاشق کباب هستید حتما سری به کرمانشاه بزنید چراکه گوشت قرمز به طور کلی نقش مهمی در میان غذاهای کرمانشاهی دارد و مردم این شهر بیشتر از اکثر شهرهای ایران کباب می‌خورند.

برای همین اگر برای گردش و دیدن کوهستان‌ها و جاذبه‌های تاریخی به کرمانشاه سفر می‌کنید، نباید از بهترین رستوران‌های این شهر غافل شوید. البته پیدا کردن یک رستوران خوب و با کیفیت از بین رستوران‌های متعدد این شهر اصلاً کار راحتی نیست. به همین دلیل ما در این مقاله از اتاقک قصد داریم بهترین رستوران های کرمانشاه را برای شما معرفی کنیم تا ببینید برای صرف هر غذا متناسب با سلیقه‌تان کجا باید بروید.

رستوران بامگاه عمارت

رستوران بامگاه عمارت
رستوران بامگاه عمارت، یک رستوران و اقامتگاه بومگردی با حال و هوای قجری است – عکاس: Tania Turyk

اگر در سفرتان به کرمانشاه خواستید از یک جای تاریخی دیدن کنید و در کنار آن غذای خوشمزه‌ای هم خورده و بعد از آن جهت استراحت به اقامتگاه بروید پیشنهاد ما به شما رستوران بامگاه عمارت است، جایی که همه این‌ها را با هم دارد. رستوران بامگاه عمارت در خانه‌ای تاریخی مربوط به دوره قاجار واقع شده است و در عین حال که یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه است، یک اقامت‌گاه بوم‌گردی تاریخی نیز به شمار می‌رود.

ساخت عمارت این اقامتگاه به دوران قاجار برمی‌گردد و دارای دو طبقه و هشت باب اتاق است و ظرفیت ۲۶ میهمان را دارد. کافه و رستوران این بنا هم با سرو غذاهای ایرانی و نوشیدنی‌های متنوع آماده میزبانی از مسافران و شهروندان است. می‌توانید در حال‌وهوای قجری و تاریخی این رستوران زرشک پلو، خورشت خلال، انواع کباب‌ها و البته دنده کباب که از پرطرفدارترین غذاهای رستوران بامگاه عمارت است، نوش‌جان کنید. بساط چای و سماور ذغالی هم در این رستوران به راه است می‌توانید بعد از غذا هم خود را به صرف یک چای خوشمزه ذغالی دعوت کنید.

آدرس رستوران بامگاه عمارت: کرمانشاه، جلوخان، روبه‌روی مسجد جامع، کوچه شهید انتظاری، پلاک 52، رستوران بامگاه عمارت

شماره تماس رستوران بامگاه عمارت: ۰۸۳۳۷۲۱۳۷۹۴

برای اجاره سوئیت و خانه روزانه در کرمانشاه می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

 رستوران عالیجناب

 رستوران عالیجناب
رستوران عالیجناب یکی از بهترین و لوکس‌ترین رستوران های کرمانشاه است – عکاس: محسن کریمی

اگر به خوردن غذا در رستوران‌های شیک و لوکس علاقه دارید پیشنهاد ما به شما رستوران عالیجناب است. این رستوران یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه است که دارای سالنی بزرگ و دکوراسیونی شیک و مجلل است. با ترکیب دو کاربرد هم رستوران و هم سالن مجالس در کنار هم این امکان را فراهم کرده تا با جمع‌های خانوادگی و دوستانه، جشن عقد یا جشن تولدتان را در این رستوران برگزار کنید. از بابت غذا هم خیالتان راحت باشد چراکه منوی این رستوران بسیار متنوع است و هم این‌که غذاهای آن مخصوصا کباب‌های این رستوران به صورت خلاقانه توسط سرآشپزهای خوش ذوق و سلیقه طبخ و سرو می‌شود.

اگر یک بار کباب‌های این رستوران را امتحان کنید مطمئن باشید طعم آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. شاید با خودتان بگویید که داریم اغراق میکنیم اما این‌گونه نیست. برای مثال کباب مصری این رستوران با شکل و شمایل خاصی سرو می‌شود اینگونه که در کنار این کباب یک لایه برنج زعفرانی که به صورت مستطیل غالب گرفته، یک لایه خلال بادام و یک لایه هم کباب گوشت قرمز رول شده وجود دارد. اگر سری به این رستوران زدید توصیه می‌کنیم حتما کباب‌های مصری رستوران عالیجناب را امتحان کنید.

آدرس رستوران عالیجناب: کرمانشاه، خیابان شریعتی، جنب بانک صادرات، رستوران عالیجناب

شماره تماس رستوران عالیجناب: ۰۹۱۸۷۳۴۴۰۰۵

رستوران سنتی ئه شکه وت

رستوران سنتی ئه شکه وت
ئه شکه وت از رستوران های کرمانشاه است که در نزدیکی غار قوری قلعه است – عکاس: danial abdolahi

ئه شکه وت رستورانی زیبا و سنتی در کرمانشاه است که برای رفتن به آن‌جا باید کمی از شهر خارج شده و خود را به جاده روانسر- پاوه برسانید. ئه شکه وت در زبان کردی به معنی غار است و چون این رستوران سنتی در ۳۰۰ متری غار قوری قلعه یکی از بزرگ‌ترین غارهای خاورمیانه قرار گرفته به این اسم نام‌گذاری شده است.

غذاهای این رستوران مخصوصا کباب‌های آن طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و نظیر آن‌ها را در کمتر جایی پیدا خواهید کرد. اما در کنار آن‌ها نان ساجی و کلانه که ازجمله نان‌های سنتی کرمانشاه و سنندج است و از دولایه خمیر نان که بین آن‌ها سبزی محلی می‌گذارند و بعد روی ساج و آتش می‌پزند هم مشتریان خاص خودش را دارد. پس از اینکه غذایتان را صرف کردید می‌توانید از غار تاریخی قوری قلعه هم دیدن کنید. پس می‌توان گفت که رفتن به رستوران ئه شکه وت حکم یک تیر و دو نشان را دارد.

آدرس رستوران سنتی ئه شکه وت: استان کرمانشاه، 25 کیلومتری شهر روانسر، مجاور روستای قوری قلعه، دامنه کوه شاهو، رستوران سنتی ئه شکه وت

شماره تماس رستوران سنتی ئه شکه وت: ۰۹۱۸۹۳۰۶۴۴۷

رستوران شایلی

رستوران شایلی
شایلی از رستوران های کرمانشاه مناسب برای تمامی سلیقه‌ها – عکاس: Mehdi Dashtian

رستوران شایلی یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین رستوران های کرمانشاه است و هر فرد با هر سلیقه‌ای را راضی نگه‌می‌دارد. این رستوران با محیطی شیک، دکوراسیونی بی‌نظیر و بخش‌های مختلف آماده  پذیرایی از میهمانان است. برای مثال رستوران شایلی برای جمع‌های خانوادگی و تولدهای کوچک فضاهای مختلفی در نظر گرفته است. در صورتی که بخواهید با دوستانتان جشن تولدی برگزار کنید، می‌توانید از کافی‌شاپ‌ طبقه بالای رستوران استفاده کنید. یا اگر بخواهید نهار یا شام با جمعی از اقوام یا خانواده میل کنید، فضاهای باز و بسته محوطه پایین رستوران گزینه مناسبی هستند.

گذشته از فضاهای مجهز و بسیار زیبای این رستوران که به هیچ عنوان شما را از انتخابتان پشیمان نخواهند کرد، منوی غذایی بسیار متنوع رستوران شایلی است که حتی سخت‌پسند‌ترین مشتریان هم عاشق غذاهای این رستوران هستند. انواع غذاهای فرنگی همچون استیک، انواع غذای دریایی نظیر میگو و سالمون و همچنین انواعی غذاهای ایرانی و محلی در منوی رستوران شایلی به چشم می‌خورد. اگر برای صرف یک وعده غذایی سری به این رستوران زدید از خورشت خلال و دنده کباب که یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران است غافل نشوید.

آدرس رستوران شایلی: کرمانشاه، میدان رفعتیه، انتهای خیابان پزشکان، رستوران شایلی

شماره تماس رستوران شایلی: ۰۸۳۳۷۲۶۳۰۴۰

باغ رستوران کامبادن

باغ رستوران کامبادن
باغ رستوران کامبادن، رستوران سنتی سرسبز و زیبا در نزدیکی محوطه تاریخی طاق بستان – عکاس: زینب پرنگ

باغ رستوران کامبادن یکی از بهترین و زیباترین رستوران های کرمانشاه است. جایی که می‌توانید صبحانه، نهار و شام خوشمزه‌ای را در محوطه‌ای زیبا با آلاچیق‌های دنج در کنار درختان و باغچه‌های سرسبز و حوض و آبنما میل کنید. جالب است بدانید باغ رستوران کامبادن در پارک غربی محوطه تاریخی طاق بستان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمانشاه قرار گرفته است؛ بنابراین می‌توانید بعد از بازدید از پارک کوهستان و بنای زیبای طاق بستان برای صرف غذا به این رستوران سری بزنید.

ماهی و مرغ شکم‌پر، کباب دل و جیگر و دیزی با گوشت گوسفندی که با دوغ و سبزی تازه سرو می‌شود از جمله غذاهای محبوب و پرطرفدار رستوران کامبادن است. البته در نظر داشته باشید برای چشیدن طعم این چند نوع غذا باید روزهای پنجشنبه یا جمعه به این رستوران بروید. در کل رستوران کامبادن محوطه باغ بسیار زیبا و سرسبزی دارد و با آلاچیق‌هایی که در جای جای این رستوران قرار گرفته است، برای جمع‌های خانوادگی و دوستانه محیط مناسبی است.

آدرس باغ رستوران کامبادن: کرمانشاه، پارک غربی، بریدگی دوم سمت راست، رستوران کامبادن

شماره تماس باغ رستوران کامبادن: ۰۹۱۰۶۱۸۳۹۰۰

رستوران شاندیز سرسبز

رستوران شاندیز سرسبز
رستوران شاندیز از رستوران‌های سرسبز و دل‌باز کرمانشاه است – عکاس: Rezgar

رستوران شاندیز سرسبز یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین رستوران های کرمانشاه است. این رستوران با برخورداری از فضایی باز و موسیقی زنده حس و حال خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. چیدمان فضای باز این رستوران به‌صورت مدرن و سنتی انجام شده و در سرتاسر فضای باز آن آلاچیق‌های متنوعی قرار داده شده است. بعضی از آلاچیق‌ها چهارچوبی مستطیلی شکل دارند و کمی مدرن‌تر هستند، برخی آلاچیق‌ها هم گل‌کاری شده اما مرتب و گرد‌تر هستند و حالت کپرهای عشایر غرب ایران را دارند.

لیست منوی غذایی رستوران شاندیز نیز بسیار متنوع است اما در بین غذاهای آن جوجه کباب زعفرانی مشتریان خودش را دارد. اما اگر از ما بپرسید پیشنهاد ما به شما این است که نان و ماست رستوران شاندیز سرسبز را امتحان کنید. نان و ماست این رستوران آنقدر خوشمزه است که اگر یک بار طعم آن را بچشید متوجه خواهید شد که با تمام نان‌ و ماست‌های عمرتان فرق دارد. اگر برای نهار به رستوران شاندیز سرسبز رفتید، می‌توانید در روز روشن از منظره زیبای باغ لذت ببرید. شب‌ها هم که موسیقی و نور و بوی آتش لذت طعم غذا را برایتان دو چندان خواهد کرد.

آدرس رستوران شاندیز سرسبز: کرمانشاه، صد متر بعد از میدان امام حسین، به طرف کمربندی الهیه، رستوران شاندیز سرسبز

شماره تماس رستوران شاندیز سرسبز: ۰۹۱۸۱۳۳۷۰۳۰

رستوران هتل جمشید

رستوران هتل جمشید
رستوران هتل جمشید یکی از بهترین رستوران های کرمانشاه است که در طبقه پایین این هتل قرار گرفته است – عکاس: Masih Niknam

اگر مسافر شهر کرمانشاه هستید و به دنبال مکانی می‌گردید که هم بتوانید در آن‌جا اقامت داشته باشید و هم غذاهای خوشمزه میل کنید، رستوران هتل جمشید بهترین گزینه است. این رستوران در طبقه پایین هتل جمشید و در هم‌جواری با محوطه تاریخی طاق بستان قرار گرفته است؛ بنابراین به راحتی می‌توانید پس از رفتن به این رستوران هم از این آثار باستانی و هم از منظره زیبای کوهستان دیدن کنید.

فضای داخلی بسیار لوکس رستوران هتل جمشید از بدو ورود نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در کنار فضای زیبا، این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی و کرمانشاهی را نیز در سه وعده صبحانه، ناهار و شام با بهترین کیفیت برای مهمانان و مسافران سرو می‌کند. غذاهای رستوران هتل جمشید مخصوصا انواع کباب‌ها که همراه پلو یا نان سرو می‌شود و همچنین دنده کباب‌های این رستوران آوازه خاص و عام هستند.

آدرس رستوران هتل جمشید: کرمانشاه، میدان طاق بستان، رستوران هتل جمشید

شماره تماس رستوران هتل جمشید: ۰۸۳۳۴۲۹۹۶۶۶

رستوران سوری

رستوران سوری
در رستوران سوری هرشب موسیقی زنده اجرا می‌شود – عکاس: soheil sanati

اگر جزء کسانی هستید که به اجرای موسیقی زنده علاقه دارید، رستوران سوری کرمانشاه بدون شک گزینه مناسبی است چراکه در این رستوران هرشب موسیقی زنده اجرا می‌شود. این رستوران یکی از پرطرفدارترین رستوران های کرمانشاه است که در یکی از خانه‌های تاریخی که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد، واقع شده و با ظرفیتی بالغ‌بر 150 نفر آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان است.

در منوی غذایی این رستوران  شیشلیک، جوجه سوری، ماهی سوری و چلو ماهیچه محبوبیت بسیاری در بین مهمانان دارد. این غذاها با روغن کرمانشاهی طبخ و با پلوی با کیفیت و خوش عطر سرو می‌شود. در کل اگر به دنبال یک محیط شاد و مهیج با غذاهای خوشمزه هستید رستوران سوری را نیز در لیست برنامه های رستوران گردیتان قرار دهید.

آدرس رستوران سوری: کرمانشاه، خیابان گمرک، جنب سرباز خانه شهری، کوچه فصیحی، پلاک ۱۲۷، رستوران سوری

شماره تلفن رستوران سوری: ۰۹۳۵۸۵۷۱۵۵۷

رستوران ارگ

رستوران ارگ
رستوران ارگ در طبقه یازدهم قرار گرفته و چشم‌انداز زیبایی رو به شهر دارد – عکاس: یـلدا کــورد

یکی از رستوران‌های زیبا و دیدنی که در زمره بهترین رستوران های کرمانشاه قرار دارد، رستوران ارگ است. این رستوران دارای فضایی دنج و لوکس است و برای کسانی که به دنبال محیطی برای دورهمی‌ها‌ی دوستانه و خانوادگی، قرارهای کاری و غیره هستند، مکان مناسبی به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های بارز این رستوران که آن را از دیگر رستوران‌های شهر متمایز کرده قرار گرفتن آن در طبقه یازدهم است که باعث شده در هنگام صرف غذا چشم‌انداز زیبایی رو به خانه‌ها و منظره شهر داشته باشید.

رستوران ارگ علاوه‌بر فضای شیک و چشم‌انداز زیبا، منوی غذایی متنوع و پر ازغذاهای ایرانی و فرنگی نیز دارد. اما در بین این غذاها مشتریان این رستوران معتقدند خورشت خلال بادام و شیشلیک با استخوان و پلو امضای این رستوران  است. سالاد بار رستوران ارگ نیز طرفداران خودش را دارد و بیشتر مشتریان سعی می‌کنند آن را در سفارشات خود قرار دهند. به هر حال از بابت غذا خیالتان راحت باشد چرا که هر چه در این رستوران سفارش دهید با ارائه غذاهای باکیفیت شما را راضی نگه خواهند داشت.

آدرس رستوران ارگ: کرمانشاه، میدان کاشانی (مصدق)، مجتمع تجاری و اداری ارگ، طبقه یازدهم، رستوران ارگ

شماره تلفن رستوران ارگ: ۰۸۳۳۷۲۹۹۴۱۰-۱۴

رستوران شیرین و فرهاد

رستوران شیرین و فرهاد
رستوران شیرین و فرهاد در یکی از مناطق ییلاقی کرمانشاه قرار گرفته است – عکاس: علی یزدی مقدم

اگر در فصل تابستان راهی کرمانشاه شدید نگران گرمای هوا نباشید چراکه در کرمانشاه مناطق ییلاقی و خنک فراوانی وجود دارد. شهرستان صحنه یکی از این مناطق ییلاقی است که با سراب و آبشار زیبایی که دارد این فرصت را به شما می‌دهد تا چند ساعتی را در هوایی خنک و زیر سایه درختان گردو استراحت کنید.

اگر بعد از گشت‌وگذار اشتهایتان باز شد و دلتان خواست یک غذای لذیذ نوش‌جان کنید می‌توانید سری به رستوران شیرین و فرهاد در محوطه دربند بزنید. رستوران شیرین و فرهاد یکی از رستوران های کرمانشاه است که دارای فضای بسیار زیبایی است و با انواع کباب‌های خوشمزه، نان داغ و دوغ تازه از مهمانانش پذیرایی می‌کند.

آدرس رستوران شیرین و فرهاد: کرمانشاه، صحنه، خیابان دربند، رستوران شیرین و فرهاد

شماره تلفن رستوران شیرین و فرهاد:  ۰۹۱۸۳۳۸۰۲۱۳

 




     

    سخن آخر

    کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت ایران است که در منطقه مرکزی غرب ایران قرار گرفته است. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع گردشگران داخلی و خارجی زیادی را از اقصی نقاط جهان میزبانی می‌کند. یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه را بدون شک می‌توان رستوران‌های این شهر دانست. از رستوران‌های لوکس و مدرن گرفته تا رستوران‌های سنتی که هرکدام با امکانات و خدمات متنوع و غذاهای لذیذ و خوشمزه‌ ایرانی و فرنگی که ارائه می‌دهند سفری به یادماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

    تعداد رستوران های کرمانشاه بسیار زیاد است، اما ما در این مقاله فقط به چند مورد از بهترین آن‌ها پرداختیم تا راهنمای مناسبی برای سفرتان به این شهر باشد. اگر می‌خواهید در سفرتان به کرمانشاه چند روزی را مهمان این شهر شده و غذاهای خوشمزه‌ای را در بهترین رستوران‌های این شهر نوش‌جان کنید می‌توانید با رزرو اقامتگاه و اجاره ویلا از سایت اتاقک سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

    3.2/5 - (9 امتیاز)

    اتاقک

    سلوا طاحونی

    سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    1. سلام خدمت دوستان
      رستوران سوری و الیپی عالی هستند ولی به شخصه سوری رو ترجیح میدم
      رستوران خوشمزه و زشت محیط خوب و غذای با کیفیتی داره
      رستوران شایلی هم تعطیل شده

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *