شهرهاآبشار هاجاهای دیدنی

اطلاعات کامل و جامع درباره آبشار ویسادار | مروارید درخشان گیلان

تابستان، گرما، کلافگی و خستگی از روزهای بلند، شلوغ و پرهیاهو … همین چند کلمه پشت‌سر هم کافیست تا دلِ آدم را برای رفتن به یک مکان خنک و پر از آرامش هوایی کند. شاید شما هم از آن دسته آدم‌هایی باشید که در تابستان حسابی خسته می‌شوید یا جایی زندگی می‌کنید که از گرمای سوزان این فصل در امان نیستید. نگران نباشید! چراکه اتاقک خبر خوبی برایتان دارد و قرار است دست یکدیگر را بگیریم و به قلبِ گیلانِ زیبا سفر کنیم. جایی که چشم‌اندازهای بکر و تماشایی‌اش هوش را از سرتان می‌پراند و چشمتان را پر از زیبایی می‌کند.

آبشار ویسادار همان پناهگاهی است که می‌توانید برای فرار از گرمای آزاردهنده تابستان به آنجا سفر کنید. مکانی سرسبز و خنک که امکان یک طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی هیجان‌انگیز را برایتان به‌وجود می‌آورد. اگر دوست دارید همه چیز را درباره آبشار ویسادار بدانید و جذاب‌ترین سفر تابستانی زندگی‌تان را آغاز کنید، در ادامه این مطلب با مجله گردشگری اتاقک همراه شوید.

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار کجاست
سومین آبشار مرتفع گیلان – عکاس: Fariborz Zak

پیش از آنکه بگوییم آبشار ویسادار کجاست، بهتر است معنای آن را بدانیم. ویسادار در گویش تالشی‌ها، به معنای سایه‌ی درخت بید است. درباره‌ی این موضوع که چرا نام ویسادار را برای آن برگزیده‌اند، سند مکتوبی وجود ندارد. اما اگر از محلی‌های منطقه درباره آن بپرسید، به شما می‌گویند که وجود انبوه درختان بید در اطراف این آبشار زیبا باعث شده نام ویسادار را برای آن انتخاب کنند.

اگر به سمت گیلان سفر کنید و به شهرستان رضوانشهر برسید، می‌توانید در دل جنگل‌های این منطقه، شکوه آبشار ویسادار را به چشم ببینید. این آبشار به‌عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان معرفی می‌شود. آبشاری که دیواره‌هایش از سنگ‌های لایه‌لایه تشکیل شده و همین ویژگی، تصویری منحصربه‌فرد را در آنجا به‌وجود آورده است. آب آبشار ویسادار از ارتفاع ۱۵ متری به درون حوضچه‌ای در پایین‌دست آن می‌ریزد. انبوه درختانی که در اطراف آبشار وجود دارند، هوای مطبوع و نسیم خنکی که روی پوستتان خوش می‌رقصد، همه‌چیز را برای یک سفر خاطره‌انگیز آماده می‌کند.

اجاره ویلا در تالش با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آب‌وهوای آبشار ویسادار چگونه است؟

آب‌وهوای آبشار ویسادار چگونه است
تابستان‌های خنک و دلچسب و زمستان‌های بدون یخبندان در آبشار دیدنی و بکر – عکاس: sajjad sh

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که آب‌وهوای معتدل را دوست دارید و از طرفداران تابستان‌های خنک و زمستان‌های بدون یخبندان به‌شمار می‌روید، آبشار ویسادار همان جایی‌ست که می‌خواهید. از آنجایی که این آبشار در استان گیلان قرار دارد که با رشته‌کوه‌های بسیار بلند احاطه شده، میزان رطوبت و بارندگی در آن زیاد است. این مساله تابستان‌های خنک و دلچسب و زمستان‌های بدون یخبندان را ایجاد می‌کند؛ ولی جذابیت آن در این است که حداکثر دمای هوا را در تابستان تا حدود ۳۰ درجه نگاه می‌دارد و در زمستان از ۶ درجه بالای صفر سردتر نمی‌شود.

بنابراین رفتن به آبشار ویسادار، آبتنی در حوضچه‌ی پایین‌دست آن و برپایی کمپ در جنگل زیبایی که این آبشار را در آغوش گرفته در تابستان برای هر گردشگری دوست‌داشتنی خواهد بود. اگر دوست دارید در مورد جاذبه‌های رضوانشهر بیشتر بدانید؛ می‌توانید مقاله جاهای دیدنی رضوانشهر را بخوانید.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار
اولین مسیر از جاده‌ی زیبا و سرسبز چالوس می‌گذرد – عکاس: محمدرضا ساجدی

فکرش را بکنید که قرار است همین فردا با کوله‌بار سفر و هم‌سفرانتان به سمت این آبشار به راه بیفتید. آیا درباره مسیر دسترسی به این مقصدِ زیبا و هیجان‌انگیز فکر کرده‌اید؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید پیش از سفر انجام دهید، بررسی مسیر دسترسی به مقصد است. بهترین مسیر آبشار ویسادار وابسته به اینکه از چه نقطه‌ای به سمت این محل حرکت می‌کنید متفاوت است. اگر از سمت تهران به سمت آبشار ویسادار می‌روید، می‌توانید از دو مسیر برای رسیدن به آنجا استفاده کنید. اولین مسیر از جاده‌ی زیبا و سرسبز چالوس می‌گذرد. اگر این راه را انتخاب می‌کنید، باید در حدود ۴۳۰ کیلومتر مسیر را بپیمایید. مسیر دوم، بزرگراه قزوین- رشت است. انتخاب این مسیر، برابر است با پیمودن ۴۱۲ کیلومتر مسیر و در نهایت رسیدن به مقصد.

گردشگران مختلف ممکن است راه‌های گوناگونی را برای رفتن به آبشار ویسادار انتخاب کنند، اما باید بدانید جاده‌ی چالوس، علی‌رغم کمی دورتر بودن، به دلیل زیبایی و جذابیت بی‌نظیرش طرفداران بیشتری دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار
در پاییز هوای این منطقه جان می‌دهد برای گردش و تفریح – عکاس: ‌رضا سینا

هر گردشگری برای سفر به مقصد مورد نظرش به دنبال زمان طلایی هر منطقه می‌گردد! موقعیتی که بتواند بیشترین لذت را از فضا، آب‌و‌هوا و تفریحات و امکانات آنجا ببرد. قطعا شما هم از این قاعده مستثنی نیستید. پس باید بدانید بهترین زمان سفر به دریاچه ویسادار از اوایل فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اواخر ماه مهر ادامه دارد. اگر در فصل بهار و تابستان به سمت آبشار می‌روید، می‌توانید لذت آب‌تنی، برپایی کمپ و شب ماندن در طبیعت را هم تجربه کنید. البته فراموش نکنید اگرچه هوای اطراف آبشار خصوصا در تابستان دلپذیر و مطبوع است، اما ممکن است گرمای هوا در طول مسیر سفر شما را کمی اذیت کند.

در پاییز هوای این منطقه جان می‌دهد برای گردش و تفریح و می‌توانید از خوش‌رقصی باد روی پوستتان لذت ببرید. منظره‌ی آبشار در پاییز هم بسیار زیباست و همه‌چیز را برای ثبت لحظات به‌یادماندنی‌تان فراهم می‌کند. اگر شما هم از طرفداران سفر در زمستان هستید، باید بدانید که زمستان‌های آبشار ویسادار چندان سخت نیست؛ بنابراین می‌توانید در این فصل از سال هم به آنجا سفر کنید.

ضمنا برای اجاره ویلا رضوانشهر می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اقامت در کنار آبشار ویسادار

اقامت در کنار آبشار ویسادار
اقامت در نزدیکی آبشار ویسادار برای شما امکان‌پذیر است – عکاس: ابراهیم عابدی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سفر که ممکن است برای شما هم ایجاد شود، محل اقامت است. باید بدانید که اقامت در نزدیکی آبشار ویسادار برای شما امکان‌پذیر است و می‌توانید از کلبه‌های چوبی که در اطراف جنگل تعبیه شده استفاده کرده و آن‌ها را اجاره کنید. همین‌طور امکان برپایی کمپ و چادرزدن در اطراف آبشار و مناطق امن جنگل نیز وجود دارد. اما توجه داشته باشید اگر به منطقه آشنا نیستید، حتما با راهنمایی یک فرد بومی را راهنمای گردشگری این کار را انجام دهید.

چنانچه دوست دارید پیش از رسیدن به آبشار ویسادار محل اقامت خودتان را مشخص کنید، می‌توانید همه‌چیز را به اتاقک بسپارید! سایت اتاقک به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های تخصصی گردشگری و اجاره اقامتگاه، امکان بررسی، انتخاب و رزرو امن و آنلاین ویلا را برای شما فراهم کرده است. فقط کافیست وارد سایت شوید و مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار ویسادار

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار ویسادار
گردنه‌ی حیران و جنگل فندقلو در نزدیکی آبشار ویسادار قرار دارند – عکاس: M. tamhid

بسیاری از افراد دوست دارند علاوه‌بر مقصد اصلی از جاهای دیدنی نزدیک و یا موجود در مسیر هم دیدن کنند. با این کار در واقع با یک تیر چند نشانه را هدف می‌گیرند! اگر شما هم از همین دسته افراد هستید، بهتر است جاهای دیدنی اطراف آبشار را بشناسید. برای کسانی که از سمت شمال شرقی به سمت آبشار ویسادار می‌روند، گردنه‌ی حیران و جنگل فندقلو دو جاذبه‌ی گردشگری بی‌نظیر هستتد که می‌توانند در مسیر سفر از آن دیدن کنند.

همچنین در فاصله‌ی ۱۰۰ کیلومتری این آبشار دیدنی، آبشار دیگری به نام «لاتون» هم وجود دارد. جنگل گیسوم در فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری شمال شرق آبشار، قلعه‌ی لیسار در نزدیکی تالش و آبشارهای «آسیابگا» و «اوویار» از دیگر دیدنی‌های نزدیک به آبشار ویسادار به شمار می‌روند.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به آبشار ویسادار بدانید

نکاتی که لازم است قبل از سفر به آبشار ویسادار بدانید
اگر دوست دارید در حوضچه‌ی پایین آبشار شنا کنید، نکات ایمنی را در نظر بگیرید و مراقب کودکان خود باشید – عکاس: امیر مهتاب‌فر

سبک سفر کنید! بله درست خواندید؛ اگر می‌خواهید در طول مسیر پیاده‌روی تا آبشار راحت و بدون دغدغه حرکت کنید، بهتر است سبک سفر کنید و از برداشتن وسایل سنگین و جاگیر بپرهیزید. برای طی مسیر نیاز به کفش راحتی دارید که پاهای شما اذیت نشوند؛ بنابراین به همراه داشتن یک جفت کفش پیاده‌روی می‌تواند در راحتی شما اثرگذار باشد. اگر دوست دارید در حوضچه‌ی پایین آبشار شنا کنید، نکات ایمنی را در نظر بگیرید و مراقب کودکان خود باشید.

برای شب ماندن در جنگل اطراف آبشار ویسادار حتما موقعیت، مکان و آب‌وهوا را به‌خوبی بسنجید و همراه با یک راهنمای حرفه‌ای این کار را انجام دهید. در آخر نیز مراقب طبیعت زیبا و بکر این منطقه باشید تا آیندگان نیز از زیبایی آن لذت ببرند.

سخن آخر

سفر به طبیعت، گشت‌زدن در میان بکرترین مناطق و تماشای زیباترین مناظر طبیعی، همان چیزی است که برای پاکسازی روح و رفع خستگی‌های ذهنی‌تان به آن نیاز دارید؛ بنابراین بهتر است هر چند مدت یک‌بار برنامه سفری جذاب را برای خودتان ترتیب دهید. در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک تلاش کردیم شما را با یکی دیگر از مناطق زیبای ایران عزیزمان آشنا کنیم. اگر تابه‌حال به این منطقع سفر کرده‌اید، می‌توانید نظر خود را با ما و دیگر دوستان اتاقکی در میان بگذارید.

سوالات متداول

آبشار ویسادار کجاست؟

آبشار ویسادار در استان گیلان و شهرستان رضوانشهر قرار دارد. در فاصله‌ی ۱۶ کیلومتری پره‌سر، دهستان ارده و روستای اوویار می‌توانید به این آبشار زیبا برسید.

بهترین زمان سفر به آبشار ویسادار چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به این منطقه اواخر فروردین تا اواخر مهر است.

اقامت در آبشار ویسادار به چه صورتی است؟

برای اقامت در این منطقه می‌توانید از کلبه‌های چوبی و ویلاهای اقامتی اجاره‌ای استفاده کنید. کمپینگ و شب ماندن در طبیعت هم گزینه دیگری است که از آن لذت خواهید برد.

4/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. اینقدر دزد زیاد شد نمیشه تفری رفت آدم مترسه گوشی نمتونم زنگ بزنم خلی وعظیت خرابه

  2. تابستون سال پیش تا چند ده کیلومتری این آبشار رفتیم اما چون بچه ها خسته شده بودند راهی یک مقصد دیگه شدیم. من اصلا نمیدونستم این قدر پیاده روی داره خوب شد گفتید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *