چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

برای اقامت در ویلای ساحلی به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟!

اغلب ما هنگامی که قصد سفر به مقاصد ساحلی را داریم سکونت در یک ویلای ساحلی لوکس را به هتل ترجیح می‌دهیم؛ زیرا ویلاهای لاکچری دارای دکوراسیون و معماری زیبا و متفاوت، محوطه‌سازی و مناظر چشم‌نوازی هستند و همچنین مسافر در آنها آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. علاوه بر آن با اجاره آنلاین ویلا می‌توانیم در صورتی که قصد سفر با خانواده را داشته باشیم، تا میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های انواع ویلای ساحلی و راه و رسم سفر به آنها بیشتر آشنا کنیم.

ویلای ساحلی چیست؟!

به ویلایی که در کنار خط ساحلی و فاصله‌ی کوتاه از دریا قرار گرفته باشد، ویلای ساحلی گفته می‌شود. یک ویلای ساحلی ممکن است مستقل، اشتراکی یا کاملا اختصاصی باشد. هزینه اجاره یک ویلای ساحلی به امکانات آن بستگی دارد اما معمولا نزدیکی به دریا و چشم‌انداز ویلا در این زمینه تاثیرگذار است؛ به همین خاطر ذهن ما به محض شنیدن عبارت «ویلای ساحلی»، عبارت «اجاره بالا» را هم به یاد می‌آورد. در صورتی که به عنوان مثال اگر شما برای اجاره آنلاین ویلا در رامسر وارد سامانه اتاقک شده و برای ویلاهای ساحلی جست‌وجو کنید، می‌توانید ویلاهایی با هزینه اقامت متفاوت را مشاهده کنید.

یکی از ویژگی‌های ویلاهای ساحلی که در شهرک‌ها قرار دارد این است که با اجاره آنها برای اقامت می‌توانید به صورت شبانه‌روزی دوچرخه یا سه چرخه و حتی جت اسکی اجاره کرده و از آن ها استفاده کنید. از ویژگی‌های دیگر ویلاهای ساحلی، می‌توان به دارا بودن چشم‌انداز مستقیم به دریا و مناظر طبیعی، دسترسی آسان به جاده‌ها و ساحل، شنیدن صدای موج دریا و … اشاره کرد.

راه و رسم سفر به ویلای ساحلی:

به شما پیشنهاد می کنیم پیش از اجاره ویلا سوالات و ابهامات خود را در زمینه امکانات ویلا و قوانین آن با میزبان مطرح کنید تا در صورت مطلع شدن از وسایل موجود در ویلا و قطعی بودن تصمیمتان برای اجاره ویلا، وسایل اضافی را با خود حمل نکنید. اما بهتر است بدانید که سفر به ویلای ساحلی قواعد دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

موقعیت قرار گیری ویلا:

به شما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اجاره ویلا در اتاقک از طریق امکان گفت‌وگوی میان مهمان و میزبان، سوالات و ابهامات خود را در زمینه امکانات ویلا و قوانین آن با میزبان مطرح کنید تا در صورت مطلع شدن از وسایل موجود در ویلا و قطعی بودن تصمیمتان برای اجاره ویلا، وسایل اضافی را با خود حمل نکنید. اما بهتر است بدانید که سفر به ویلای ساحلی قواعد دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

خدمات درخواستی در یک ویلای ساحلی:

انتظارات شما از ویلای ساحلی دومین موضوعی است که باید به آن توجه کنید. در صورتی که قصد سفر با خانواده را دارید، بهتر است ویلای مورد نظر دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی، سرویس بهداشتی و حمام مستقل بوده و دسترسی کامل به ساحل و امکانات شهری داشته باشد.

در صورتی که افراد سالمند یا کودکان را همراه خود به مسافرت می‌برید، بهتر است ویلا دارای تخت‌های استاندارد، سرویس بهداشتی فرنگی و راه‌پله مناسب یا بالابر بوده و همچنین به مراکز پزشکی نزدیک باشد. اگر همراه با جمعی از دوستان خود به مسافرت می‌روید، بهتر است ویلای دربستی اجاره کرده و به امنیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

هزینه یک ویلای ساحلی در تناسب با امکاناتش:

پس از در نظر گرفتن خدمات و امکانات مورد نظر در یک ویلای ساحلی، نوبت به تعیین بودجه برای اجاره آن می‌رسد. عوامل بسیاری بر قیمت نهایی اجاره ویلای ساحلی تاثیر دارند: نزدیکی به ساحل، داشتن امکانات رفاهی، همجواری ویلا با جاده‌های اصلی یا نزدیکی به آنها، فصل و تاریخ انتخابی برای مسافرت، چشم‌انداز رو به دریا و… . در هر صورت خوشبختانه امروزه با وجود سامانه‌های اجاره ویلا مانند اتاقک برای انتخاب یک ویلای ساحلی می‌توانید به راحتی گزینه‌هایی با قیمت‌های متفاوت در اختیار داشته باشید.

قوانین ویلای ساحلی را در نظر بگیرید:

هر ویلایی با توجه به انتظارات صاحب آن دارای قوانین منحصربه‌فرد خود است؛ بنابراین بهتر است پیش از اجاره ویلای ساحلی، قوانین آن از جمله ساعت تحویل و تخلیه، مجوز استعمال دخانیات، مجوز ورود حیوانات خانگی، مجوز برگزاری مهمانی و دورهمی، محدودیت استفاده از امکانات مختلف و … را بررسی کنید. این کار ضمنا کمک می کند بتوانید با دیدی باز وسایل مورد نیاز سفر خودتان را همراه ببرید.

ظاهر ویلای ساحلی چگونه باید باشد؟

نما و ظاهر بیرونی یک ویلای ساحلی شاید آخرین و کم‌اهمیت‌ترین موضوعی باشد که به نظر شما می‌آید. اما ما همیشه برای سفر باید به این نکته هم توجه کنیم. در نظر بگیرید که یکی از لذت‌های سفر به مناطق ساحلی امکان عکاسی و فیلمبرداری است. بنابراین هرچه قدر جای زیباتر انتخاب کنید، احتمال اینکه عکسهای بهتری هم داشته باشید، بیشتر است. گاهی ممکن است یک ویلای ساحلی ظاهری فوق‌العاده لوکس داشته باشد، اما از لحاظ دارا بودن امکانات رفاهی مختلف بسیار ضعیف باشد؛ برعکس این مورد هم نیز ممکن است یعنی یک ویلا از لحاظ ظاهری معمولی بوده اما امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار مهمان قرار دهد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم به تنهایی ظاهر ویلا را در نظر نگیرید؛ زیرا ممکن است چشم شما را روی سایر امکانات ویلا ببندد.

به طور معمول ترجیح مسافران برای انتخاب محل اقامت در سفر به مناطق ساحلی، ویلاهای ساحلی است؛ زیرا در مقایسه با هتل و مراکز اقامتی از امکانات بیشتری برخوردار بوده و مسافر آزادی عمل بیشتری خواهد داشت. پیش از انتخاب و رزرو ویلای ساحلی باید به عوامل مختلفی از جمله محل قرارگیری، قوانین و هزینه رزرو ویلا توجه کرد. با مقایسه انواع ویلاهای ساحلی در سامانه آنلاین اجاره اقامتگاه اتاقک می‌توانید ویلای مورد نظر خود را به راحتی انتخاب و رزرو کنید.

4.7/5 - (40 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *