شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری شهر بابک

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر بابک استان کرمان

شهر بابک در غربی‌ترین قسمت استان کرمان قرار دارد و با استان‌های یزد و فارس همسایه است. مورخان قدمت این شهر را به دوران ساسانی نسبت داده‌اند و بابک، پدر اردشیر ساسانی، را بنیانگذار آن می‌دانند. این شهر در دوره ساسانیان در اوج رونق اقتصادی خود بود اما بر اثر جنگ‌ها و حمله‌های اعراب تخریب شد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا کنیم؛ پس اگر قصد سفر به شهر بابک را دارید همراه ما باشید. در ادامه از جاذبه های گردشگری شهر بابک و جاهای دیدنی شهر بابک برایتان بیشتر می‌گوییم.

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر بابک استان کرمان
عکس از گوگل

روستای صخره ای میمند یکی از جاهای دیدنی شهر بابک

روستای صخره‌ای و تاریخی میمند در فاصله ۳۰ کیلومتری شهربابک قرار دارد. نقش‌های سنگی و سفاله‌هایی که در این منطقه یافت شده مربوط به شش‌هزار سال پیش است اما کارشناسان پس از بررسی‌های بیشتر عمر این روستا را بین دو تا سه‌هزار سال تخمین زده‌اند. روستای میمند یکی از معماری‌های صخره‌ای و دست‌کندی است که از خانه‌ها، قلعه و معبد تشکیل شده و به دلیل اهمیت تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران ثبت شده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهر بابک و نزدیک به روستای میمند در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

روستای صخره ای میمند یکی از جاهای دیدنی شهر بابک
عکس از گوگل

آتشکده آذربغ

آتشکده آذربغ یکی از بناهای تاریخی شهر بابک است که در روستای متروکه «کهتو کرها» قرار دارد. این آتشکده در گذشته عبادتگاه زرتشتیان بود و بعد از اینکه توسط اسکندر مقدونی تخریب شد فردی به نام بابک، پسر ساسان، آن را بازسازی کرد. این آتشکده که از سنگ ساخته شده است بنایی گنبدی دارد، ارتفاع دیوارهای آن ۹ متر است و چهار در ورودی دارد که بالای هر کدامشان یک پنجره کوچک قرار گرفته است. در اواخر دوره صفویه و با شروع جنگ بین ایران و نیروهای افغان در شهربابک میر قطب‌الدین حیدر، حاکم شهربابک، در این جنگ کشته شد و او را در این آتشکده به خاک سپردند. آتشکده آذربغ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

دریاچه مخرگه

دریاچه نمکی مخرگه یکی از بزرگ‌ترین آیینه‌های طبیعی ایران است که در شهربابک قرار گرفته است. انعکاس ابرهای آسمان و کوه‌های اطراف دریاچه در آب تصویری زیبا به وجود می‌آورد. آب این دریاچه از طریق رودخانه حبیب‌اله خانی تأمین می‌شود، با اینکه آب این رودخانه شیرین است اما بعد از ورود به دریاچه و مخلوط شدن با بستر نمکی آن به آب شور تبدیل می‌شود. آبگیری این دریاچه از اول فصل پاییز تا اوایل مرداد ادامه دارد اما با توجه به حجم ورودی آب عمیق‌ترین قسمت آن ۳۰ سانتی‌متر عمق دارد.  برای ورود به این دریاچه حتماً نیاز به حضور راهنما خواهید داشت چون در اطراف این منطقه باتلاق‌های خطرناکی وجود دارد.

دریاچه مخرگه
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر شهربابک

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در شهربابک و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بیشتر باید فرهنگ‌سازی وجاذبه برای برگشت ساکنین انجام شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *