شهرها

معرفی جاهای گردشگری و دیدنی شهر بم

آشنایی با جاهای دیدنی بم

شهر بم یکی از شهرهای تاریخی و معروف ایران است که در استان کرمان قرار دارد. این شهر به‌واسطه وجود ارگ بم شهرت جهانی دارد و هر سال توریست‌های زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این ارگ به آن سفر می‌کنند. متأسفانه بخش زیادی از این ارگ به همراه بناهای دیگر بم در زلزله سال ۱۳۸۲ تخریب شد و از بین رفت. سفر به شهرستان بم سفر به شهر معروف‌ترین خرماهای ایران و صنایع دستی‌ ساخته شده از نخل است. در ادامه از جاذبه های گردشگری بم و جاهای دیدنی بم برایتان می‌گوییم.

بم
عکس از گوگل

آبشار باغچمک یکی از دیدنی های بم

روستای باغچمک در ۵ کیلومتری شهرستان بم قرار دارد و  یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی آن آبشار کوچکی با همین نام است. این آبشار در فصل‌های سرد سال، که میزان بارش در آن‌ها بیشتر است، خروشان‌تر است. در کنار این آبشار قنات‌های عمیقی وجود دارد که طراوت بیشتری به روستای باغچمک می‌بخشند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بم و نزدیک به آبشار باغچمک در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار باغچمک
عکس از گوگل

ارگ بم

ارگ بم بزرگ‌ترین بنای کاملا خشتی جهان است که در شهر بم قرار دارد. وسعت این بنا در حدود صدوهشتادهزار متر‌مربع است و در قسمت‌ بلندی از شهر، در مسیر جاده ابریشم، ساخته شده. این بنای ارزشمند در قرن پنجم پیش از میلاد مسیح ساخته شده است و شامل بخش‌های مختلفی مثل بخش حکومتی، رعیت‌نشین، دژ نظامی، سربازخانه، عمارت چهار فصل، اصطبل و چاه‌های عمیق می‌شود. این ارگ در فهرست آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ارگ بم
عکس از گوگل

روستای دهبکری

روستای دهبکری یکی از ییلاق‌های سرسبز شهر بم است که در روزهای گرم تابستان آب‌و‌هوایی خنک دارد و با جاذبه‌های طبیعی متنوعی مانند باغ‌های میوه، آبشارها، چشمه‌ها و رودخانه‌ها به یکی از روستاهای گردشگر‌ پذیر استان کرمان تبدیل شده است. این روستا جزو منطقه‌های حفاظت شده ایران است که زیستگاه خرس آسیایی‌ست. این روستا زیستگاه خرس آسیایی است و جزو منطقه‌های حفاظت‌شده نیز است.

روستای دهبکری
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بم

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در بم و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *