جاهای دیدنی

جاهای دیدنی کلارآباد | از دل روستا تا مجلل ترین ویلاها

شهرهای شمالی از جمله مازندران، به دلیل داشتن جنگل‌های انبوه، آب و هوای خوب و نزدیکی به دریا همیشه مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران بوده‌اند. امروز می‌خواهیم درباره دیدنی‌های یکی از توابع شهرستان عباس آباد یعنی کلارآباد صحبت کنیم تا شاید مقصد سفر بعدی شما باشد. کلارآباد یکی از مناطق قدیمی، زیبا و پرجاذبه واقع در غرب شمال کشورمان است که آب و هوای معتدل خزری دارد. کلارآباد از شمال به سواحل زیبای خزر و از جنوب به جنگل‌های سرسبز دامنه کوه‌های البرز می‌رسد و به نمک آبرود و جاده چالوس بسیار نزدیک است. این شهر در فصل بهار و پاییز آب و هوای معتدل‌تری دارد، اما از زیبایی‌های آن در تابستان و زمستان نیز نمی‌توان غافل شد. اگر می‌خواهید به این شهر زیبا سفر کنید، حتما از جاذبه‌های آن که در ادامه معرفی خواهیم کرد، دیدن کنید.

برای آشنایی بیشتر مقاله کلارآباد کجاست؟ را مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی کلارآباد

تفریحات کلارآباد شامل بازدید از محله‌های دیدنی، روستاهای سرسبز و سواحل زیبای خزر است. اگر دوست دارید چند روزی دور از دغدغه شهر در محلی آرام با طبیعت بکر و زیبا به ذهن خود استراحت دهید، کلارآباد می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد. این شهر زیبا فاصله کمی از فرودگاه نوشهر و رامسر دارد، به همین دلیل دسترسی به آن با هواپیما بسیار راحت است. کلارآباد به نمک آبرود، متل قو و چالوس بسیار نزدیک است و می‌توانید هنگام بازدید از این مکان‌ها سری به کلارآباد هم بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های دیدنی کلارآباد آشنا کنیم.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/kelarabad” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در کلارآباد کلیک کنید.[/button]

 

روستای یال بندان سرا، نگین سبز کلارآباد

روستای یال بندان سراهنگام سفر به کلارآباد حتما از روستای یال بندان سرا دیدن کنید. این روستای زیبا فقط 5 کیلومتر از کلارآباد فاصله داشته و در مجاورت جنگل‌های انبوه و تپه‌های سرسبز قرار دارد. طبیعت زیبای این روستا را حتی از چشم انداز جاده می‌توانید ببینید. بسیاری از اهالی این روستا به چای کاری مشغول هستند، پس پیشنهاد می‌کنیم حتما هنگام بازدید از این روستا، چای مرغوب آن‌ها را تهیه کنید. دم کردن این چای محلی روی آتش در طبیعت این روستا صفای زیادی دارد. یک کارخانه چای در این روستا وجود دارد که اشتغال زیادی برای اهالی آن به وجود آورده است. اگر به قسمت‌های بالاتر این روستا بروید، در حاشیه جنگل چند غار بسیار زیبا مشاهده خواهید کرد. این غارها نشان می‌دهند که روستای یال بندان سرا پیشینه تاریخی زیادی دارد.

روستای چارز

نمایی از طبیعت و درختان سرسبز روستای چارزدر جنوب کلارآباد روستایی به نام چارز قرار دارد. این روستا مورد توجه گردشگران زیادی قرارگرفته و به دلیل نزدیکی به کلارآباد، منطقه اسپیرود، منطقه جیسا و دریای خزر، افراد زیادی تصمیم به خرید ویلا در این منطقه می‌گیرند. روستای چارز در منطقه‌ای جنگلی قرارگرفته و مناظر سرسبز زیادی در اطراف خود دارد. فاصله چارز با اولین مرکز خرید فقط 3 کیلومتر است، در نتیجه می‌توانید پس از استراحت و برپا کردن کمپ در این روستای زیبا به مرکز خرید رفته و در آن چرخی بزنید. از شهرستان عباس آباد نیز با طی کردن مسیر 17 کیلومتری می‌توانید به این روستای دوست داشتنی برسید.

امامزاده سید عبدالوافی، یک جاذبه مذهبی

ساختمان آبی رنگ امامزاده سید عبدالوافی با یک گنبد و دو گل دسته در میان درختان سر یبزاگر خودتان یا یکی از همسفران‌تان به مکان‌های مذهبی علاقه دارید، پس از بازدید از روستای چارز می‌توانید سری به امامزاده سید عبدالوافی نیز بزنید. این امامزاده در روستای زیبای چارز قرار دارد و برخی افراد از شهرها و روستاهای مختلف برای زیارت این امامزاده به کلارآباد سفر می‌کنند. مسیر سفر به این امامزاده، چشم‌اندازهای زیبای فراوانی دارد که باعث می‌شود مسیر برایتان خسته کننده نبوده و از آن لذت ببرید. در اطراف این جاذبه‌ی دیدنی فضاهای سرسبز زیادی وجود دارد.

شهرک امیردشت، منطقه لوکس مازندران

سر در شهرک امیر دشت در مازندارنشهرک امیردشت یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرک‌های کلارآباد است که ویلاسازی در آن رونق زیادی دارد. امیردشت قدمت زیادی داشته و ویلاهای لوکس و گران‌قیمت آن در شمال کشور زبانزد است. معماری خاص و شیک ویلاهای این شهرک نظر مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر معماری خاص و قدمت زیاد این شهرک، جاذبه‌های دیدنی و طبیعت منحصر به فردی در آن وجود دارد که بهتر است حداقل یک بار در زندگی خود از آن دیدن کنید.

بازار محلی کلارآباد

بازار محلی مواد خوراکی تازه و مردمی که در حال خرید هستند.یکی از قسمت‌های جذاب سفر خرید کردن است، به خصوص اگر قرار باشد خوراکی‌ها و صنایع دستی مخصوص همان محله را بخرید. بازار کلارآباد محل مناسبی برای خرید صنایع دستی و خوراکی‌های محلی است که در همان شهر تولید می‌شود. این بازار در طول هفته برگزار شده و مسافران زیادی مایحتاج خود را از آن تهیه می‌کنند. قدم زدن در یک بازار محلی که پر از خوراکی‌ و صنایع دستی محلی است، باعث می‌شود حال و هوای سفر خود را چند برابر تجربه کنید، حتی اگر قصد خرید نداشته باشید.

پارک جنگلی کلارآباد

پارک جنگلی کلارآباد قسمتی از جنگل است که با اضافه شدن سرویس بهداشتی، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی به محل مناسبی برای استراحت مسافران تبدیل شده است. با برپا کردن چادر و شب مانی در پارک جنگلی کلارآباد یک شب راحت و خاطره‌انگیز با خانواده و دوستان خود خواهید ساخت، درضمن مبلغی برای ورود یا اقامت در این پارک دریافت نمی‌شود. نگران محل پارک خودروی خود نباشید، محوطه‌ای در داخل این پارک برای پارک اتومبیل وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

 جنگل صدا و سیما کلارآباد

جاده ی خلوت جنگلی که کمی خیس است و دو طرف آن از درخت پوشیده شده.یکی از جاذبه‌های طبیعی شمال کشورمان جنگل صدا و سیما کلارآباد است. یکی از دلایل محبوبیت این جنگل، قابلیت دسترسی به قله تله کابین نمک آبرود است که باعث می‌شود علاوه بر زیبایی‌های جنگل صدا و سیما از جاذبه‌های نمک آبرود هم لذت ببرید. جنگل صدا و سیما قسمتی حفاظت شده است که رانندگی در جاده پر پیچ و خم و سرسبز آن بسیار لذت بخش است.

جنگل جیسا

سراریز شدن آب از روی یک سنگ به داخل داخل رودخانه در طبیعت سرسبز جنگل جیسااگر عاشق طبیعت هستید و می‌خواهید در سفر خود زیباترین و بکرترین صحنه‌ها را از طبیعت ببینید، حتما از جنگل جیسا دیدن کنید. وجود درخت‌های انبوه در این جنگل، هوای فوق‌العاده تمیز و خنکی را به آن بخشیده‌اند، پس هنگامی که با ماشین جاده زیبای این جنگل را طی می‌کنید حتما شیشه را پایین داده و از هوای آن لذت ببرید. ترکیب آبشارهای کوچک، برکه‌ها، درختان انبوه سرسبز، سنگ‌های پوشیده از خزه‌، آب و هوای خنک و صدای پرندگان، این مکان را به بهشتی رویایی تبدیل کرده‌اند. جنگل جیسا مکانی است که حتما باید در طول زندگی خود یک بار از آن دیدن کنید. اگر به استان مازندران سفر کردید از این جنگل زیبا غافل نشوید. در این جنگل می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده از طبیعت بگیرید.

سخن آخر

از زیبایی اکثر شهرهای شمالی نمی‌توان غافل شد، اما کلارآباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و همچنین نزدیکی به ساحل و جنگل مکان بسیار مناسبی برای گذراندن تعطیلات به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید چند روزی را در یک منطقه آرام و دنج بگذرانید و دور از دغدغه شهر به ذهن خود استراحت بدهید، برای سفر به کلارآباد برنامه ریزی کنید. در این سفر می‌توانید در بازار محلی با حال و هوای شمالی قدم بزنید، از جنگل‌های سرسبز و بکر دیدن کنید، در پارک‌های جنگلی به پیک نیک بروید و جاذبه‌های جدیدی را کشف کنید. کلارآباد در فاصله نزدیکی از جاده چالوس قرار دارد، پس اگر در تهران زندگی می‌کنید، بهتر است هر چند وقت یک بار از آلودگی هوا و صوتی شهر فاصله گرفته و به این شهر تمیز و آرام سفر کنید. ما در اتاقک سعی می‌کنیم بهترین ویلا، سوئیت یا اقامتگاه را با توجه به بودجه‌تان فراهم کنیم تا بتوانید سفر راحت‌تری داشته باشید.

4/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *