جاهای دیدنی

جاهای دیدنی خلیل شهر | زیبای سرسبز در همسایگی گرگان

کسانی که عاشق مسافرت هستند؛ کافی است چند روز تعطیل را در تقویم کاری خود مشاهده کنند تا وسایل خود را جمع کنند و به شمال کشور سفر کنند. شهرهای شمالی ایران یکی از بهترین و پرطرف‌دارترین مکان‌ها در بین مردم است. به همین دلیل در روزهای تعطیل جاده‌های منتهی به شمال، شلوغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کنند. خلیل شهر یکی از شهرهای زیبای شمال کشور است که هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

مسئله مهمی که گردشگران در سفر به خلیل شهر به آن اهمیت زیادی می‌دهند؛ جاهای دیدنی آن است. معمولاً اکثر افراد ابتدا جاهای دیدنی مقصد خود را بررسی می‌کنند و اگر باب میل آنها بود؛ برنامه سفر را تنظیم خواهند کرد. خلیل شهر هم از آن دسته شهرهای زیبای شمال است که علاوه بر طبیعت و آب‌وهوای زیبا، جاهای دیدنی زیادی هم دارد.

در این مقاله قصد داریم که جاهای دیدنی خلیل شهر را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم تا گردشگران با اطلاعات کاملی به این شهر زیبا سفر کنند. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر مقاله خلیل شهر کجاست؟ را مطالعه کنید

درباره خلیل شهر

خلیل شهر یکی از شهرهای استان مازندران است که در دامنه کوه جهان مورا و در 5 کیلومتری بهشهر واقع شده است. این شهر کوچک را خلیج گرگان و تالاب میان‌کاله از سمت شمال و جنگل‌های کوه جهان مورا از اطراف احاطه کرده‌ است. همین امر باعث شده که فضای خلیل شهر بسیار سرسبز و زیبا باشد.

خلیل شهر دقیقاً روی جاده 22 و در بین شهرهای ساری و گرگان قرار گرفته است. برای رفتن به خلیل شهر می‌توان از سمت شرق و غرب به این شهر وارد شد. اینکه از کدام طرف باید به خلیل شهر سفر کرد؛ بستگی به مبدأ مسافران و گردشگران دارد.

اگر مبدأ مسافران در شرق کشور قرار دارد؛ بهتر است خود را به استان گلستان و شهر گرگان برسانند و از آنجا باگذشت از شهرهای کردکوی و گلوگاه به خلیل شهر برسند.

اما اگر مبدأ مسافران و گردشگران سمت غرب و مرکز ایران است؛ بهتر است که از طریق جاده هراز خود را به ساری برسانند و از آنجا با عبور از شهرهای نکا و بهشهر خود را به خلیل شهر برسانند.

جاهای دیدنی خلیل شهر

جاهای دیدنی خلیل شهر نسبت به سایر شهرهای بزرگ شمال کمتر هستند اما زیبایی خاص خود را دارند. به‌طوری که گردشگران و مسافران در سفر خود به این شهر، حسابی از بازدید این جاذبه‌ها لذت خواهند برد. مسافران قبل از آغاز سفر بهتر است که درباره جاهای دیدنی خلیل شهر اطلاعات جامعی به دست بیاورند. از مهم‌ترین جاذبه‌‌های خلیل شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجموعه تاریخی عباس‌آباد

 

مجموعه عباس آباد از جاهای دیدنی خلیل شهردر 12 کیلومتری خلیل شهر، مجموعه تاریخی عباس‌آباد واقع شده است که به دلیل جاذبه‌هایی که دارد؛ یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و گشت‌وگذار مسافران به‌شمار‌ می‌آید. در این مجموعه هرگونه جاذبه‌ای که گردشگران دوست داشته باشند؛ پیدا می‌شود. از مهم‌ترین جاذبه‌های این مجموعه تاریخی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دریاچه عباس‌آباد: دریاچه‌ای به وسعت 10 هکتار زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است که وجود یک بنای آجری در وسط آن، زیبایی دریاچه را چندبرابر می‌کند.
  • باغ عباس‌آباد: در بالای یک تپه باغی وجود دارد که آن را باغ عباس‌آباد می‌نامند. در دوره صفوی بود که مهندسان با ایجاد پله، یک باغ پله‌ای رست کردند و در بالای آن اقدام به ساخت عمارت کردند.
  • سد عباس‌آباد: این مجموعه تاریخی دارای یک سد زیبا و چشم‌نواز است. این سد گنجایشی به‌اندازه 600 مترمکعب دارد. ساخت این سد به دوره صفوی باز می‌گردد که عمدتاً از آجر، سنگ و ملات ساروج ساخته شده است.
  • کاخ: در شمال باغ عباس‌آباد آثار معماری دوره صفوی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد محل کاخ بوده باشد.

از دیگر محل‌های جذاب مجموعه تاریخی عباس‌آباد می‌توان حمام، گرم‌خانه، گل باغ، برج آجری و آسیاب آبی را نام برد.

مجموعه عباس‌آباد علاوه بر این جاذبه‌ها، دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رستوران
  • کافه
  • سرویس بهداشتی
  • نمازخانه
  • فروشگاه مواد غذایی
  • قایق پدالی

دریای خلیل شهر

 

جاهای دیدنی خلیل شهرامکان ندارد کسی به شمال سفر کند و نخواهد به ساحل برود. خلیل شهر در کنار دریا واقع نشده است. گردشگران برای رفتن به ساحل می‌توانند به 50 کیلومتری خلیل شهر بروند و در آنجا از ساحل لذت ببرند. کسانی هم که نمی‌خواهند فاصله زیادی را طی کنند؛ می‌توانند به آببندان خلیل شهر واقع در 15 کیلومتری شهر بروند و در آنجا از منظره دریاچه لذت ببرند.

پارک جنگلی و چشمه سرخ او

 

پارک جنگلی سرخ او از جاهای دیدنی خلیل شهردر 16 کیلومتری خلیل شهر یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شهر واقع شده است. گردشگران و مسافران می‌توانند به این مکان زیبا بروند و از طبیعت آن لذت ببرند. در این پارک یک چشمه بسیار زیبا هم قرار دارد که زیبایی و جذابیت آن را چندبرابر می‌کند.

از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی پارک و چشمه سرخ او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استخر شنا
  • نمازخانه
  • فروشگاه
  • قهوه‌خانه سنتی
  • سکوهای استراحت
  • سرویس بهداشتی

باغ‌های خلیل شهر

 

باغ های خلیل شهر از جاهای دیدنی خلیل شهربیشتر مردم خلیل شهر به کار کشاورزی مشغول هستند. همین امر باعث شده که باغ‌های بسیار زیبایی در این شهر و اطراف آن وجود داشته باشند. گردشگران می‌توانند از این باغ‌ها دیدن کنند و اگر مایل بودند از میوه‌های تازه باغ خریداری کنند.

کشتزارهای توت‌فرنگی و تمشک

 

کشتزار های توت فرنگی خلیل شهر از جاهای دیدنی خلیل شهرکشتزارهای توت‌فرنگی و تمشک هم از آن دسته مکان‌های دیدنی خلیل شهر به‌حساب می‌آیند که بازدید از آنها برای گردشگران و مسافران جذابیت و تازگی خاصی دارد. در این مکان هم می‌توان توت‌فرنگی و تمشک‌های تازه و باکیفیت را با قیمت مناسب خریداری کرد.

امامزاده یوسف

 

امامزاده یوسف از جاهای دیدنی خلیل شهرگردشگرانی که به زیارت امامزاده‌ها علاقه زیادی دارند؛ می‌توانند از آستان امامزاده یوسف در 8 کیلومتری خلیل شهر بازدید کنند. این مکان در داخل یک دشت بسیار بزرگ به وسعت دو هکتار واقع شده است. گردشگران علاوه بر زیارت این مکان می‌توانند از طبیعت آن لذت ببرند.

اقامت در خلیل شهر

یکی از مسائل مهمی که باعث دغدغه مسافران می‌شود؛ محل اقامت آنها است. اکثر شهرهای شمال ایران در اوقات مختلف سال بسیار شلوغ هستند و گردشگران خیلی سخت می‌توانند محل اقامت موردعلاقه خود را پیدا کنند. همین امر باعث شده که به فکر رزرو محل اقامت باشند.

خلیل شهر برای مهمانان انواع محل‌های اقامت مانند سوئیت، ویلا، اقامتگاه بوم‌گردی و… را فراهم کرده است. این محل‌ها با بهترین امکانات آماده پذیرایی از مهمانان هستند. افراد می‌توانند برای رزرو هرکدام از این اقامتگاه‌ها، به سایت اتاقک مراجعه کنند.

با مراجعه به سایت اتاقک می‌توانند انواع محل‌های اقامت را به همراه تصاویر و قیمت اجاره آنها مشاهده کنند. سپس هرکدام را که برای خود مناسب دیدند؛ انتخاب کنند و برای تاریخ موردنظر خود رزرو کنند.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/behshahr” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در خلیل شهر کلیک کنید.[/button]

سخن نهایی

شمال ایران دارای شهرهای بسیار زیادی است که هرکدام جاذبه‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل کسب اطلاع کافی درباره جاهای دیدنی مقصد، اولین کاری است که مسافران و گردشگران باید انجام دهند.

خلیل شهر یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که در نزدیکی بهشهر واقع شده است. این شهر علاوه بر آب‌وهوای دلپذیر و طبیعت چشم‌نواز، جاهای دیدنی بسیار جذابی هم دارد. در این مقاله به طور کامل جاهای دیدنی خلیل شهر را معرفی کردیم. همچنین هرآنچه که باید گردشگران درباره مسیرهای دسترسی، محل اقامت و سوغاتی‌های شهر بدانند را بیان کردیم.

اگر درباره جاهای دیدنی خلیل شهر سؤالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

4/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *