شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهرستان ماهان

 جاذبه های گردشگری ماهان کرمان

شهر ماهان در استان کرمان و در دامنه کوه‌های جوپار و پلوار قرار دارد و به همین علت یکی از شهر‌های خوش‌ آب‌و‌هوای این استان است. به گفته مورخان این شهر در دوران حکومت انوشیروان، یکی از پادشاهان سلسله ساسانیان، بنا شده است.  آثار تاریخی موجود گواه بر تاریخی بودن این شهرند. این آثار تاریخی در کنار آب‌و‌هوای مطبوع سفر به شهرستان ماهان را به سفری فراموش‌نشدنی تبدیل کرده‌اند. در این مطلب از جاهای دیدنی ماهان و جاذبه های گردشگری ماهان گفته‌ایم.

 جاذبه های گردشگری ماهان کرمان
عکس از محمد سعیدی

باغ شازده ماهان یکی از جاهای دیدنی ماهان

باغ شازده ماهان از باغ‌های قدیمی است که در شهر ماهان و میان کویری بزرگ ساخته شده. این شاهکار معماری در زمان حکومت قاجار و به دستور محمدحسن خان، سردار ایروانی، بنا شد. آب داخل حوض‌ها و جوی‌های این باغ از قنات و رودخانه تیگران تأمین می‌شود و سیستم آبیاری آن به‌صورتی است که نیاز به تجهیزات برقی و پیشرفته ندارد. آب در طول حوض‌ها به شکل آبشار وارد حوض دیگری می‌شود و درختان و گل‌های داخل باغ را آبیاری می‌کند. داخل این باغ بناهای تاریخی دیگری از جمله عمارت شاه‌نشین، سر‌در و استخر نیز وجود دارد. باغ شازده ماهان در سال ۲۰۱۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در شهرستان ماهان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر رار جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

باغ شازده ماهان از جاهای دیدنی ماهان
عکس از گوگل

عمارت شترگلو

شترگلو سازه آبی است که وظیفه آن هموار کردن مسیر و انتقال آب از مکانی به مکانی دیگر است. عمارت شترگلو خانه‌ای تاریخی‌ متعلق به خانواده رضوی نعمت اللهی بود که قدمت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. این بنا از دو قسمت شاه‌نشین و اندرونی تشکیل شده است، عمارت شاه‌نشین روبه‌روی آرامگاه شاه‌نعمت‌الله ولی قرار دارد و بالای آن بادگیر زیبایی با یک کلاه فرنگی ساخته شده.

عمارت شترگلو
عکس از ابوذر احمدیزاده (ایرنا)

آبشار جوپار

آبشار جوپار در روستایی با همین نام، از توابع شهر ماهان، و در دامنه‌های کوه جوپار قرار دارد. منطقه جوپار یکی از بکر‌ترین منطقه‌های گردشگری ایران است که به دلیل وجود یخچال‌های طبیعی و چشمه‌های پر آب محبوبیت زیادی بین گردشگران و کوهنوردان دارد. این آبشار، که از قله سه شاخ سرچشمه می‌گیرد، فصلی است و در طول یک دره جریان دارد.

آبشار جوپار
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ماهان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ماهان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *