شهرها

آشنایی با دیدنی های ملایر

معرفی جاهای دیدنی شهرستان ملایر

ملایر شهری تاریخی و بزرگ است که در استان همدان قرار دارد. آب‌و‌هوای معتدل کوهستانی باعث شده است که تابستا‌ن یکی از بهترین زمان‌های سفر به شهر ملایر باشد. این شهر به‌واسطه هنر منبت‌کاری و باغ‌های انگور شهرت خوبی دارد. بنابر تحقیق‌های انجام شده توسط باستان‌شناسان قدمت این شهر به دوره مادها تعلق دارد. هنگام سفر به شهر زیبا و تاریخی ملایر فراموش نکنید که حتماً کشمش و شیره‌انگور این شهر ر امتحان کنید. در ادامه از جاذبه های گردشگری ملایر و جاهای دیدنی ملایر برایتان گفته‌ایم.

ملایر
عکس از گوگل

پارک سیفیه یکی از جاهای دیدنی ملایر

پارک سیفیه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ایران است که در دامنه کوه گرمه قرار گرفته است. طراحی این پارک به عهده ایتالیایی‌ها بوده است. معماری بناهای داخل پارک ایرانی است اما شکل کلی پارک مانند پارک‌های ایتالیا شبیه به صلیب و بیضی‌شکل است. در سال ۱۳۰۴ سیف‌الدوله یکی از نوه‌های فتحعلی‌شاه دستور ساخت این پارک را برای استفاده مردم صادر کرد. پارک سیفیه به دلیل داشتن درختان چنار کهن‌سال، آب‌و‌هوای مساعد و مکان‌هایی برای استراحت و تفریح یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ملایر است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ملایر و نزدیک به پارک سیفیه در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

عکس از ایرنا

آتشکده نوشیجان

آتشکده نوشیجان بالای تپه‌ای قدیمی در شهر ملایر قرار گرفته است، در ایران باستان آتشکده‌ها محل عبادت ایرانیان باستان بودند. کارشناسان با بررسی‌های گوناگون متوجه شدند که این تپه از سه طبقه تشکیل شده است. طبقه اول متعلق به دوره اشکانیان، طبقه دوم متعلق به هخامنشیان و طبقه سوم متعلق به دوره مادها بوده است. ارگ نوشیجان از عبادتگاه‌های مهم دوران مادها بود و جزو اولین بناهای ایرانی شمرده می‌شود. این آتشکده از خشت ساخته شده و اندازه خشت‌ها ۱۳×۴۰×۲۵ سانتی‌متر است. این بنا شامل تالار آپادانا، معبد مرکزی، اتاق‌ها، انبار، تونل، حصار و دژ می‌شود. آتشکده نوشیجان از آثار ملی ثبت شده شهر ملایر است.

آتشکده نوشیجان
عکس از گوگل

تالاب کرد خورد

تالاب کرد‌خورد در روستایی با همین نام قرار دارد که یکی از بهترین زیستگاه‌های پرندگان است. در فصل بهار و تابستان که پرندگان به این منطقه کوچ می‌کنند گردشگران شاهد یکی از بهترین منظره‌های طبیعی در هنگام پرواز پرندگان خواهند بود. اردک بلوطی، فلامینگو، خوتکا، حواصیل زرد، پرستوی دریایی و کاکایی سرسیاه برخی از پرندگان این تالاب‌اند. آب تالاب از بارش باران و ذوب شدن برف‌های اطراف تأمین می شود.

تالاب کرد خورد
عکس از گوگل

قلعه پری

پری نام روستایی زیبا و حاصلخیز از توابع ملایر است که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر ملایر را در دل خود حفظ کرده است. بنابر گفته‌ها قلعه پری محل تولد کریم‌خان زند اولین پادشاه سلسله زندیه بوده است. در محوطه این قلعه بیش از ۱۵۰ قبر از گذشته کشف شده است. از اشیایی که در قبرها پیدا شده مشخص می‌شود در گذشته اشخاصی که فوت می‌شدند را با وسایل ارزشمندشان دفن می‌کردند. کاوش‌های باستانی بسیاری در این منطقه انجام شده و اشیاء زیادی، متعلق به دوره‌های گوناگون، در آن‌ کشف شده است که یکی از مهم‌ترین‌ها آرامگاه مادر کریم خان است.

قلعه پری
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر ملایر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در ملایر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *