شهرها

معرفی جاهای دیدنی مهریز یزد | شهر تاریخ و طبیعت

جاهای دیدنی و تفریحی مهریز در یزد

شهر مهریز در استان یزد قرار دارد. بر خلاف آب‌و‌هوای گرم استان یزد این شهر هوایی مطبوع و طبیعتی زیبا دارد. منظره‌های طبیعی، در کنار آثار تاریخی، مهریز را بعد از شهر یزد به دومین مقصد گردشگران استان یزد تبدیل کرده است. فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به شهر مهریز است. در ادامه از جاهای دیدنی مهریز و جاذبه های گردشگری مهریز بیشتر می‌گوییم.

جاهای دیدنی و تفریحی مهریز در یزد
عکس از گوگل

قلعه تاریخی سریزد

یکی از جاذبه های دیدنی مهریز، قلعه تاریخی سریزد است. این قلعه جزو قلعه‌های تاریخی و شگفت‌انگیز استان یزد به حساب می‌آید. قلعه سریزد از دوران ساسانیان برجای مانده و در زمان خود قلعه تسخرنشدنی بوده است.

قلعه سریزد در قدیم کاربرد نظامی نداشت. در داخل این ارگ اتاق‌های فراوانی وجود دارد که مردم در قدیم آن‌ها را اجاره می‌کردند و اشیای باارزش‌شان از جمله پول، طلا، جواهرات و غلات را در آن قرار می‌دادند.

چشمه غربالبیز یکی از جاهای دیدنی مهریز

طبیعت مهریز به مانند تاریخچه و قدمت آن اهمیت دارد. چشمه غربالبیز تفرجگاهی خوش آب‌و‌هوا در نزدیکی شهر مهریز است. گردشگران بسیاری برای استراحت، ماهیگیری و قایق‌سواری این مکان را انتخاب می‌کنند. سرچشمه غربالبیز در ارتفاعات شیرکوه قرار دارد و در فصل‌های پر بارش تبدیل به دریاچه‌ای طبیعی می‌شود.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در مهریز و نزدیک به چشمه غربالبیز در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه غربالبیز یکی از جاهای دیدنی مهریز
عکس از گوگل

کاروان‌سرای زین‌الدین

یکی از زیباترین جاذبه های مهریز کاروانسرای مدوری است که در نزدیکی شهر مهریز قرار دارد. کاروان‌سرای زین‌الدین بنایی منحصر‌به‌فرد و مدور می‌باشد که در دوران صفویه ساخته شده است. کل این بنا با آجر ساخته شده  و پنج برج نگهبانی بر دیوارهای بلند رباط قرار دارد. رباط زین‌الدین شامل اتاق، شاه‌نشین، بادگیر، شتر‌خانه و حیاط می‌شود. کاروان‌سرای زین‌الدین از آثار ملی ثبت‌شده ایران است و یکی از جاهای دیدنی مهریز به حساب می‌آید.

کاروان‌سرای زین‌الدین
عکس از گوگل

باغ پهلوان پور یکی از جاذبه های مهریز

طبیعت مهریز کویری بوده و در این شهر آب اهمیت زیادی داشته است. اهمیت آب را در باغ‌های تاریخی مهریز می‌توان دید. باغ‌های تاریخی مهریز اغلب از قنات‌ها سیراب می‌شدند و جریان آب در باغ به شکلی بوده که بیشترین استفاده را از آن می‌کردند. باغ پهلوان‌پور یکی از این باغ‌های تاریخی است.

باغ پهلوان‌پور یکی از مهمترین جاذبه های مهریز می‌باشد که ثبت ملی و جهانی شده است. این باغ متعلق به دوره قاجار است. نهری که از میان باغ می‌گذرد از قنات حسن‌آباد سرچشمه می‌گیرد و به طراوت و زیبایی باغ جانی تازه می‌بخشد . در باغ چندین بنا با نام‌های کوشک، شربت‌خانه، زمستان‌خانه، برج گلین، کارگاه قالی‌بافی و اصطبل وجود دارد. شربت‌خانه زیباترین بنای باغ پهلوان‌پور است.

باغ پهلوان پور
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر مهریز

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در مهریز و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *