شهرها

معرفی جاذبه های گردشگری نهاوند

آشنایی با جاذبه های گردشگری نهاوند

نهاوند شهر سراب‌ها و روستاهای حاصلخیز است که در استان همدان قرار دارد. سرچشمه رود کرخه، بزرگ‌ترین رود ایران، در این شهر قرار گرفته است. نهاوند شهری قدیمی با آب‌و‌هوایی کوهستانی و معتدل است و کشاورزی پر‌رونقش را مدیون قنات‌های زیرزمینی‌ است. سفر به شهر نهاوند تجربه‌ای خوشایند از سفر به دوره‌های تاریخی و آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم آن در گذر زمان است. درادامه از جاذبه های گردشگری نهاوند و جاهای دیدنی نهاوند بیشتر می‌گوییم.

نهاوند
عکس از گوگل

سراب گیان یکی از جاهای دیدنی نهاوند

سراب از دو بخش سر و آب تشکیل شده و در لغت به معنی سرچشمه آب است. در شهرستان نهاوند سراب‌های زیادی وجود دارد و سراب گیان یکی از سراب‌های زیبای این منطقه است. طبیعت سرسبز و دل‌فریب در کنار صدای آرامش‌بخشِ آب، سراب گیان را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری استان همدان تبدیل کرده است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در نهاوند و نزدیک به سراب گیان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

سراب گیان
عکس از گوگل

معبد لائودیسه

لائودیسه یکی از شهرهای باستانی بوده که در زمان سلوکی‌ها ساخته شده است. لائودیسه نام همسر آنتیوخوس سوم بود. حکمران‌های سلوکی از جانشین‌های اسکندر مقدونی در ایران باستان بودند. معبد لائودیسه یکی از آثار باقی‌مانده از سلو‌کی‌ها در ایران است. در این منطقه بیش از  ۳۰ ستون و هزاران اشیاء باستانی کشف شده است. شهر لائودیسه در سال ۱۹۸۴میلادی در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

معبد لائودیسه
عکس از گوگل

مسجد جامع نهاوند

مسجد جامع نهاوند بنایی تاریخی است که از دوران سلجوقی به یادگار مانده است. حیاط آن حوضی کوچک دارد که زینت‌بخش محیط است. شبستان مسجد چهار ستون بزرگ دارد. مسجد سه در ورودی دارد که یکی به سمت بازار و دو در دیگر به سمت حیاط قدیمی باز می‌شود. ساختمان مسجد خیلی ساده است و تزیین زیادی در آن صورت نگرفته است. داخل مسجد تنها یک کتیبه وجود دارد که مربوط به دوران سلجوقی است و به خط کوفی نوشته شده است. متأسفانه مسجد جامع نهاوند در آثار ملی ثبت نشده اما از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهر است.

مسجد جامع نهاوند
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نهاوند

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در نهاوند و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت شما و تشکر از زحمت شما
    لازم به ذکر است نهاوند دارای مقاصد بسیار زیاد گردشگری می باشد که متاسفانه به صورت مناسب معرفی نشده است.
    موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *