تجربه سفرجاهای دیدنی

جاهای دیدنی نشتارود | بهشتی پنهان در دل مازندران

در غرب استان مازندران و در ساحل دریای خزر و زیر دامنه جنگل‌های سرسبز و خرم رشته کوه البرز، شهر سرسبز و تاریخی نشتارود قرار گرفته است. رودخانه‌های همیشه در جریان و چشمه‌های خروشان این شهر به‌قدری متعدد و شگفت‌انگیز هستند که بی‌اغراق نشتارود نامی شایسته و برازنده برای این منطقه است. نشتارود برگرفته از دو کلمه نشتا به معنی آب و رود است. این شهر که یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور محسوب می‌شود، از یک طرف به کوه‌های پوشیده از جنگل و از طرف دیگر به ساحل دریای خزر مشرف می‌شود. سفر به این شهر و تماشای تپه‌ها و دره‌های سرسبز، درختان سر به فلک کشیده، ساحل بکر دریای خزر، مناطق سرسبز و چشم‌نواز، آثار باستانی و رودخانه‌ها و مرداب سحرانگیز نشتارود لذت وصف‌ناپذیری دارد. اگر شما هم قصد سفر به این منطقه که همچون نگینی درخشان جلوه‌ای زیبا به استان مازندران بخشیده را دارید، با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید که می‌خواهیم شما را با شهر زیبای نشتارود و شگفتی‌هایی که در دل خود جای داده آشنا کنیم.

درباره نشتارود

شهرستان نشتارود
عکاس: ملک بیست

نشتارود یکی از شهرهای استان وسیع و پهناور مازندران است که قدمت آن به حدود 2 قرن می‌رسد. این شهر که مرکز بخش نشتا شهرستان تنکابن است در فاصله 8 کیلومتری غرب شهر عباس‌آباد و 14 کیلومتری شرق شهر تنکابن قرار دارد. مردم شهر نشتارود به زبان مازندرانی و فارسی صحبت می‌کنند و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال 1395 بالغ‌بر 6300 نفر تخمین زده شده است.

برای آشنایی بیشتر با این شهرستان می‌توانید مقاله نشتارود کجاست را مطالعه نمایید.

اجاره ویلا نشتارود کاملا بهداشتی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

معرفی جاهای دیدنی نشتارود

نشتارود شهری سرسبز با پیشینه‌ای طولانی است که به‌واسطه موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در میان مناطق سرسبز کوهستانی و سواحل دریای خزر از کم‌نظیرترین جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریسم، منابع و مواهبی طبیعی و چشم‌نواز و جلوه‌های بی‌بدیل آفرینش نظیر جنگل و دریا و کوه برخوردار است. کافی است فقط یک‌بار راهی نشتارود شوید تا چشمتان از زیبایی‌های بی‌حدوحصرش پر شود و خاطره سفر به این شهر رودها و چشمه‌ها برای همیشه در تاروپود ذهنتان باقی بماند.

مرداب نشتارود

مرداب نشتارود
عکاس: میرحسن جمالی اسکویی

مرداب نشتارود در اصل یک رودخانه است که از کوه‌های البرز و از ارتفاعات میان‌بند سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه با طول 3 کیلومتر از پارک جنگلی خشکه‌داران عبور کرده و با گذر از منطقه شهری و از وسط بازار نشتارود درنهایت به دریای خزر می‌ریزد. عمق این رودخانه در فصول پر آب سال به 1.5 کیلومتر می‌رسد و به‌علت سرعت کم و عمق زیادی که دارد راکد و بی‌حرکت به نظر می‌رسد، به همین دلیل به این رودخانه، مرداب می‌گویند. این مرداب محل تخم‌گذاری انواع ماهی‌ها نظیر کپور، کفال و غیره و همچنین زیستگاه مرغابی‌ها و خودکاها است و با داشتن چشم‌اندازی زیبا از اهمیت بالایی در میان گردشگران برخوردار است. می‌توانید با راه‌اندازی بساط پیک‌نیک علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی بی‌نظیر اطراف این مرداب، قایق‌سواری نیز در این رودخانه انجام دهید.

آدرس مرداب نشتارود: ایران، استان مازندران، شهرستان تنکابن، 5 کیلومتری شرق تنکابن، شهر نشتارود.

روستای مازوبن نشتارود

روستای مازوبن نشتارود
عکاس: مهری کریمی

مازوبن نام روستایی زیبا و خوش آب‌وهوا در شهرستان تنکابن استان مازندران است که در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر نشتارود واقع شده است. وجه تسمیه نام‌گذاری این روستا به مازوبن به سبب وجود درختان بلوط است که در جای‌جای این روستا قرار گرفته‌اند و چون در زبان محلی به درخت بلوط مازوبن می‌گویند این روستا به مازوبن مشهور است. روستای مازوبن از سویی به کوه و جنگل منتهی می‌شود و از طرف دیگر در فاصله کمی از دریا واقع شده است؛ به همین دلیل از طبیعت سرسبز و جاذبه‌های گردشگری متنوعی نظیر جنگل و آبشار تاریک دره برخوردار است. این روستا همه‌ساله به‌ویژه در فصل بهار میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است. آب‌وهوای این روستا نیز به سبب همین موقعیت جغرافیایی در فصل تابستان گرم و شرجی و در فصل زمستان نیز سرد و خشک است.

آدرس روستای مازوبن: ایران، استان مازندران، 10 کیلومتری جنوب غربی نشتارود

پارک جنگلی خشکه داران

پارک جنگلی خشکه داران
عکس از سایت: تاپ توریست

بدون شک یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های دیدنی نشتارود، پارک جنگلی خشکه داران است که در 30 کیلومتری جاده تنکابن به چالوس و در حد فاصل نشتارود و عباس آباد واقع شده است. این پارک جنگلی مساحتی بالغ‌بر 260 هکتار دارد و به‌عنوان یگانه جنگل بازمانده از اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال کشور شناخته می‌شود و با پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و قرار گرفتن در مجاورت شهرهای گردشگری شمال کشور همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. پارک جنگلی خشکه داران تنها 120 متر با دریا فاصله دارد و به سبب نزدیکی به دریا از ساحل زیبای دریای خزر برخوردار است و یک منطقه ساحلی و جنگلی به شمار می‌رود. این پارک در کنار مناظر طبیعی و چشم‌انداز زیبا زیستگاه انواع درختان و گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی است. از گیاهان توسکا، بلوط، ازگیل جنگلی، ممرز و غیره گرفته تا انواع جانوران شامل مرغابی، غاز، قره، روباه، حواصیل شب، گراز، گرگ و غیره در این منطقه به چشم می‌خورند.

آدرس پارک ملی خشکه‌داران: ایران، استان مازندران، 30 کیلومتری محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد

موزه حیات وحش خشکه داران

موزه حیات وحش خشکه داران

اگر دوست دارید بدانید در گذشته در نواحی شمالی کشور چه جانورانی زندگی می‌کردند حتما در سفرتان به نشتارود از موزه حیات‌وحش خشکه داران دیدن کنید. این موزه تاریخی و طبیعی با وسعت 550 مترمربع در بخش غربی پارک ملی خشکه داران واقع شده است و دارای 150 گونه جانوری تاکسیدرمی شده نظیر گربه وحشی، حواصیل، پلیکان، گراز، خرس قهوه‌ای و غیره است که در دو حالت کامل و نیمه از بدنشان در این موزه نگهداری می‌شوند.

آدرس موزه حیات وحش خشکه داران: ایران، استان مازندران، 30 کیلومتری محور تنکابن به چالوس، حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد، بخش غربی پارک ملی خشکه داران

پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود

پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود
عکس از سایت: این تودی

دریای خزر با آب‌های نیلگون و سواحل بکر و زیبایی که دارد همچون نگینی درخشان در شمال ایران می‌درخشد. نشتارود نیز یکی از شهرهای ساحلی است که در امتداد ساحل دریای خزر واقع شده است و دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی است. یکی از شاخص‌ترین امکانات رفاهی و تفریحی این شهر، پلاژ ساحلی است که هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این پلاژ دارای محیطی بسیار دنج و باصفا همراه با ساحلی بسیار تمیز است که در ۵ کیلومتری تنکاسب- نشتارود واقع شده و دارای امکاناتی از قبیل مجتمع‌های اقامتی ساحلی، کافی‌شاپ، زمین والیبال، آلاچیق‌هایی جهت استراحت مسافران، رستوران و امکاناتی جهت قایق سواری و غیره است.

آدرس پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود: ایران، استان مازندران، جاده نشتارود به تنکابن، بعد از کلانتری نشتارود

منطقه جنگلی دینار سرا

منطقه جنگلی دینار سرا

در سراسر شهر سرسبز نشتارود که پا بگذارید می‌توانید جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیری را نظاره‌گر باشید که هر کدام با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود خلقت آفرینش را به رخ جهانیان می‌کشند. منطقه دینار سرا نیز یکی از این جاذبه‌های گردشگری است که در بخش مرتفع شهر نشتارود قرار گرفته است. با قدم زدن در این منطقه جنگلی علاوه بر تنفس هوای آزاد و تماشای درختان سر به‌فلک‌کشیده می‌توانید دریای نیلگون شمال و نمای کلی شهر را از بالا نظاره‌گر باشید.

آدرس منطقه جنگلی دینارسرا: ایران، استان مازندران، شهر نشتارود

آبشارهای کوهسر
عکاس: m- alam

آبشارهای کوهسر مجموعه‌ای از آبشارهایی هستند که در دل جنگل‌های سرسبز قرار گرفته‌اند. این آبشارها یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی نشتارود هستند که در حد فاصل روستاهای جنگلی کوهسر و سفیدآب از توابع بخش نشتارود واقع شده‌اند. برای دسترسی به این آبشار ابتدا باید به شهر تنکابن استان مازندران و از آنجا به شهر نشتارود که در 5 کیلومتری تنکابن قرار دارد بروید. از شهر نشتارود نیز جهت دسترسی به این آبشارها باید از یک مسیر خاکی با چشم‌اندازی زیبا و همچنین از میان یک رودخانه عبور کنید و به آبشارهای کوهسر برسید. این آبشار از بالای صخره و از لابه‌لای درختان و سنگ‌های پوشیده از خزه به سمت پایین سرازیر می‌شود که در نوع خود دیدنی است. آب تنی در پایین آبشار، عکاسی و جنگل‌نوردی نیز ازجمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کنار تماشای منتظره شگفت‌انگیز آبشار کوهسر از انجام آن‌ها نیز لذت ببرید.

آدرس آبشارهای کوهسر: ایران، استان مازندران، 5 کیلومتری تنکابن، بخش نشتارود

حمام سنگی باستانی مکرود

حمام سنگی باستانی مکرود

حمام سنگی باستانی مکرود یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی استان مازندران است که در بخش نشتا شهرستان تنکابن و در روستای مکرود واقع شده است. این حمام تاریخی آخرین حمام به جای مانده از ادوار گذشته است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد و در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است. متاسفانه حمام باستانی مکرود در طی ادوار مختلف دستخوش تغییر شده و قسمت‌های مختلف آن از بین رفته است. طول حمام در جهت شمالی جنوبی و عرض آن نیز در جهت شرقی غربی قرار دارد. در قسمت داخلی آن نیز بینه یا رختکن حمام، دهلیز و فضایی به همراه حفرهایی قرار دارد که در گذشته کفش‌ها را زیر آن قرار می‌دادند.

آدرس حمام سنگی باستانی مکرود: ایران، استان مازندران، تنکابن، بخش نشتا، دهستان تمشکل، روستای مکرود

منطقه ییلاقی داکو

منطقه ییلاقی داکو
عکس از سایت: میزبون

منطقه ییلاقی داغ کوه یا به زبان محلی‌ها داکو یکی از دلنوازترین و دیدنی‌ترین مناطق ییلاقی استان مازندران است که در جنوب دریای خزر واقع شده است. این منطقه ییلاقی که گویی تکه‌ای از بهشت بر روی زمین است از هر طرف با جنگل‌ها و کوه‌های مرتفع احاطه شده به طوریکه در سمت جنوب کوه‌های طالقان، در سمت غرب رشته کوه‌های شمالی- جنوبی حایل منطقه سه هزار، در سمت شرق کوه‌های کلاردشت و در قسمت شمال نیز جنگل‌های سرسبز بخش‌های نشتا و خرم آباد قرار دارند. منطقه ییلاقی داکو از پانزده پارچه آبادی و هشتاد بنه که مرکز نگهداری دام است تشکیل است و علاوه بر مزارع سرسبز و پوشش گیاهی کوهپایه‌ای از آب‌وهوای خوش و خرمی برخوردار است که هر گردشگر و مسافری را به وجد می‌آورد.

آدرس منطقه ییلاقی داکو: ایران، استان مازندران، نشتارود، مرز جنوبی بخش نشتا

مجموعه تفریحی توریستی ترافیک نشتارود

مجموعه تفریحی توریستی ترافیک نشتارود

مجموعه‌های تفریحی و توریستی مجموعه‌هایی با امکانات تفریحی و رفاهی همراه با محیطی دل‌نشین و جذاب هستند و با برخورداری از فضای ایده‌آل و ارائه امکانات مناسب تجربه سفری لذت‌بخش را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند. در شهر نشتاورد نیز همانند دیگر شهرهای توریستی شمال کشور مجموعه تفریحی و توریستی برای مسافران مهیا شده است. مجموعه تفریحی و توریستی ترافیک نشتارود یکی از وسیع‌ترین و بهترین مجموعه‌های تفریحی و توریستی استان مازندران است که در بهترین منطقه خوش آب‌وهوای شمال کشور و در شهر نشتارود واقع شده است. این مجموعه در سال 1385 به مدیریت حسن میرچی با کاربردی تفریحی و توریستی احداث شده است. از امکانات تفریحی این مجموعه می‌توان به استخر سرپوشیده، کافی شاپ، رستوران، کافه سنتی، تالار عروسی، سالن ماساژ، سونا بخار، جکوزی و غیره اشاره کرد.

آدرس مجموعه تفریحی توریستی ترافیک نشتارود: ایران، استان مازندران، نشتارود، خیابان 17 شهریور

دهکده زیبای دینارسرا

دهکده زیبای دینارسرا

دهکده زیبا و سرسبز دینارسرا یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین اماکن گردشگری استان مازندران است که در نُه کیلومتری شهر نشتارود واقع شده است. این دهکده در دل جنگل قرارگرفته و به علت فاصله داشتن از دریا آب‌وهوای آن گرم و شرجی نیست و دارای آب‌وهوای معتدل و خنکی است؛ بنابراین این روستا یکی از بهترین مناطق شمالی کشور برای مسافرت‌های تابستانه است.

دهکده دینارسرا از شرق به روستای چالو، از جنوب به روستای کنسکو، از غرب به روستای لاتف و از شمال نیز به روستای پل سرا منتهی می‌شود. این روستا 200 خانوار دارد و جمعیت آن نیز به بیش از 950 نفر می‌رسد.

آدرس دهکده زیبای دینارسرا: ایران، استان مازندران، 21 کیلومتری شهر تنکابن، 9 کیلومتری شهر نشتارود

سخن آخر

نشتارود یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که زیبایی‌های بی حدومرزش در هر فصلی مسافران و گردشگران زیادی را به وجد می‌آورد. هر مسافر و گردشگری که پا به این شهر می‌گذارد دلش نمی‌آید به راحتی از این همه زیبایی دل بکند و ترجیح می‌دهد برای مدت کوتاهی هم که شده در این شهر اقامت داشته و از مواهب طبیعی آن بهره‌مند شود. خوشبختانه در نشتارود در کنار جاذبه‌های گردشگری امکانات اقامتی متنوعی نیز برای گردشگران فراهم شده است تا بدون دغدغه اقامتگاه راهی این شهر شوند. برای رزرو اقامتگاه در نشتارود کافی است به سایت اتاقک مراجعه کنید و از میان گزینه‌های موجود، اقامتگاه موردنیاز خود را بر اساس بودجه و نیازتان ازجمله تعداد شب اقامت، تعداد نفرات و غیره رزرو و سفر خودتان را با خیال راحت آغاز کنید. سفر خوشی داشته باشید.

4.3/5 - (14 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام عزیزم ،شما چندباربه اشتباه به جای شهرستان عباس اباد نوشتید،شهرستان بندرعباس لطفادرست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *