شهرها

معرفی دیدنی های پلدختر لرستان

 پلدختر کجاست؟

شهر پُلدُختر در استان لرستان و سر‌ راه خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد. نام این شهر برگرفته از پلی تاریخی به نام پل دختر است که در دوران ساسانیان در ورودی شهر ساخته شده بود و در حال حاضر از ۸ طاق آن فقط یک طاق باقی‌ مانده و از زیر آن جاده‌ای بین شهری عبور می‌کند. آ‌ب‌و‌هوای بیشتر قسمت‌های شهرستان پلدختر در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها تقریباً معتدل است اما قسمت شرق و شمال آن زمستان‌های سردتری دارند. سفر به شهر پلدختر سفر به یکی از نفت‌خیز‌ترین شهرهای ایران و استان لرستان است. در ادامه از دیدنی های پلدختر و جاذبه های گردشگری پلدختر برایتان بیشتر می‌گوییم.

پلدختر لرستان
عکس از گوگل

جاهای دیدنی پلدختر لرستان 

1. آبشار افرینه 

طبیعت پلدختر باعث شده دیدنی های بسیاری در این شهر ایجاد شود. آبشار افرینه یکی از مهم‌ترین دیدنی های پلدختر است. آبشار افرینه، آبشاری عریض و پر‌آب در شهر پلدختر می‌باشد که در روستایی با همین نام قرار دارد. سرچشمه این آبشار در ۳۸ کیلومتری خرم‌آباد از به‌هم پیوستن رودهای چشمک و افرینه تشکیل می‌شود و آب آن در نهایت به رودخانه کشکان می‌ریزد.

این آبشار دائمی است و از بین شیارهای صخره‌ای با ارتفاع ۱۲ متری به سمت پایین سرازیر می‌شود و حوضچه‌های بزرگی را تشکیل می‌دهد که در فصل تابستان به محلی برای آب‌تنی تبدیل می‌شوند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در پلدختر و نزدیک به آبشار قرینه در صفحه اصلی سایت ما نام شهرستان پلدختر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار افرینه
عکس از گوگل

2. پل کلهرت

پل کلهرت با ۹۱ متر ارتفاع یکی از بلندترین پل‌های تاریخی ایران در بخش معمولان است. این پل چهار پایه دارد که به شکل بیضی‌اند و از سطح زمین تا قسمت بالایی ۲۶ متر ارتفاع دارند. کتیبه‌ای که نزدیک به این پل قرار دارد و قدمت آن را نشان می‌دهد. روی کتیبه با خط کوفی نوشته شده و طبق آن پل کلهرت توسط بدر ابن حسنویه در سال ۳۴۷ هجری قمری ساخته شده است.

پل کلهرت
عکس از گوگل

3. غار کوگان

یکی از مهم‌ترین دیدنی های پلدختر، غارهای طبیعی این شهر است. غار کوگان، که در شهر پل‌دختر قرار دارد، به دست انسان‌ها و در دوره اشکانیان ساخته شده است. این غار با مساحت ۲۸۱ متر در دو طبقه بنا شده که طبقه اول با طبقه دوم آن سه‌ چهارم متر فاصله دارد. درون این غار ۴ اتاق تو‌در‌تو و دست‌کند وجود دارد که داخل آن‌ها مخزن‌های آب قرار گرفته است و بنابر آثار باقی‌مانده مانند محراب و آبدان این مکان را به معبد آیین‌ مهر، آیینی که بر پایه پرستش میترا در زمان قبل از ظهور زرتشت بنا شده بود، نسبت می‌دهند. غار کوگان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

غار کوگان
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر پلدختر

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در پلدختر و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *