شهرها

معرفی مکان های دیدنی تویسرکان | تویسرکان در دامنه کوه الوند

تویسرکان کجاست؟ جاهای دیدنی تویسرکان

تویسرکان شهری کوهستانی است که در استان همدان و در دامنه کوه الوند قرار دارد. تویسرکان شهری حاصلخیز بوده و گردو شناخته‌شده‌ترین محصول این دیار است. رودلاور شهری قدیمی است که در زمان حمله مغول‌ها به ایران از بین رفت و تویسرکان امروزی روی بقایای این شهر ساخته شده است. آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی سفر به تویسرکان را به سفری جذاب و فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. در ادامه از جاهای دیدنی تویسرکان و جاذبه های گردشگری تویسرکان برایتان بیشتر می‌گوییم.

تویسرکان
عکس از گوگل

آبشار اللو یکی از جاهای دیدنی تویسرکان

سرکان یکی از توابع شهرستان تویسرکان است که جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری دارد. آب‌و‌هوای این منطقه مطبوع و معتدل است و در تابستان‌ها به‌عنوان ییلاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیباترین جاذبه این روستا آبشار اللو با ۱۰ متر ارتفاع است که سرچشمه آن در کوه سیاه کمر، از ارتفاعات کوه الوند، قرار دارد. آبشار اللو بعد از سرازیر شدن از صخره‌ها به سمت رودخانه سرکان در دره سیرکان به راه خود ادامه می‌دهد و منظره زیبایی را ایجاد می‌کند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در تویسرکان و نزدیک به آبشار اللو در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار اللو
عکس از گوگل

خانه مسعودی

خانه مسعودی یکی از خانه‌های تاریخی شهر تویسرکان و متعلق به دوران قاجار است. این خانه با مساحتی نزدیک به ۱۳۳۲ متر در دو طبقه بنا شده است. اتاق شاه‌نشین یکی از مهم‌ترین اجزای خانه است و کتیبه‌ای دارد که در آن مشخص شده است خانه مسعودی در سال ۱۲۹۰ ساخته شده است. تزئینات داخل خانه زیبا و منحصر‌به‌فرد است و در قسمت‌هایی از آن تصویر پادشاهان گذشته ایران نقاشی شده که با گچ‌کاری قاب شده‌اند. خانه مسعودی در حال حاضر به‌عنوان موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان برای عموم مردم قابل بازدید است و جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی تویسرکان به حساب می‌آید.

خانه مسعودی
عکس از گوگل

پارک کمر بسته

پارک کمربسته تفرجگاهی زیبا در شهر تویسرکان است و برای گذراندن اوقات فراغت و کسب آرامش مکانی مناسب است. نهر کوچکی که از میان پارک می‌گذرد طراوت و سرسبزی را به محیط هدیه کرده است. در این پارک ۷ اصله درخت چنار قرار دارد که با دیگر درختان چنار تفاوت بسیاری دارند، قطر تنه آن‌ها سه تا پنج متر و ارتفاعشان بیشتر از ۳۰ متر است. این درخت‌ها که عمرشان هم بسیار طولانی است به شعاع سه متری دور یکدیگر قرار دارند. آرامگاه حیقوق نبی و آرامگاه میر رضی از مکان‌های دیدنی و تاریخی در نزدیکی پارک کمربسته‌اند.

پارک کمر بسته
عکس از گوگل

آرامگاه حبقوق یا حیقوق

یکی از جاهای دیدنی تویسرکان، آرامگاه حبقوق می‌باشد. این آرامگاه یکی از قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران به حساب می‌آید. حبقوق یا حیقوق را یکی از پیامبران اهل کتاب می‌دانند که در حدود 700 سال پیش از مسیح زندگی می‌کرده است.

آرامگاه حبقوق یکی از آرامگاه‌های است که منسوب به این پیامبر کرده‌اند. این آرامگاه در حال حاضر جزو مکان‌های مقدسو زیارتگاه‌های یهودیان محسوب می‌شود. آرامگاه دارای سقفی مخروطی شکل است که بر روی ساختمان هشت ضلعی قرار گرفته است و از دور به ماند یک برج مدور دیده می‌شود.

مسجد جامع تویسرکان

یکی از جاهای دیدنی تویسرکان که اغلب گردشگران به آن سر می‌زنند، مسجد جامع تویسرکان است. مسجد جامع تویسرکان در کنار بازار تویسرکان قرار دارد. نام قدیمی این مسجد در میان مردم محلی، شبستان بوده است.

این مسجد در طول تاریخ بارها ویران و دوباره بنا شده است. قسمت شمالی مسجد جامع در دوران صفویه تخریب شده و مسجدی جدید در آن قسمت بنا شد. همچنین بر فراز مسجد جامع تویسرکان در گذشته گنبدی قرار داشته که امروزه این گنبد جای خود را به یک سقف مسطح داده و همچنین گلدسته‌های مسجد نیز از تغییر دور نمانده است.

بازار سرپوشیده تویسرکان

بازارهای سنتی و قدیمی ایران در اغلب شهرهای قدیمی و تاریخی ایران دیده می‌شود و جزو جاذبه‌های گردشگری آن شهر محسوب می‌شود.

بازار سرپوشیده تویسرکان نیز جزو جاهای دیدنی تویسرکان به حساب می‌آید. این بازار در دوران قاجار مرمت شده اما قدمت آن به گفته کارشناسان در حدود 370 سال است. بازار تویسرکان شامل یک راسته اصلی و چهار راسته فرعی می‌باشد و در این بازار بناهای تاریخی مانند مسجد جامع و مدرسه شیخ علیخان زنگنه نیز دیده می‌شود.

قلعه اشتران

قلعه اشتران یا اردلان یکی از بناهای دوران قاجار است که در تویسرکان قرار دارد. این بنا هنوز هم پابرجاست و مقصد گردشگران علاقه‌مند به بناهای تاریخی است. بنای قلعه یک هکتار مساحت دارد و به‌صورت دو طبقه ساخته شده است. هر طبقه ۱۳ اتاق دارد و زیر‌زمین قلعه جزئی از طبقه اول است. در چهار گوشه قلعه چهار برج دایره‌ای شکل قرار دارد. حمام، حیاط بیرونی، حیاط اندرونی، قنات، هشتی و ورودی از دیگر اجزای تشکیل‌دهنده قلعه‌اند. قلعه اشتران در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

قلعه اشتران
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر تویسرکان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در تویسرکان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.7/5 - (67 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *