تجربه سفرسواحلشهرها

همه چیز درباره سواحل بابلسر | بهترین ساحل بابلسر کدام است؟

آدم‌ها در 2 حالت کلی سفر می‌کنند، یا حالشان خوب است و می‌خواهند از یک تعطیلات حاضر و آماده وسط هفته، نهایت استفاده را ببرند یا حالشان بد است. شاید تعجب کنید مگر کسی حالش بد باشد سفر می‌رود؟ باید بگویم بله مثلاً من هر چه قدر غم، غصه، استرس و فشار کاری‌ام بیشتر باشد، سفر کردن برایم حیاتی‌تر می‌شود؛ البته بگویم امثال من کم نیستند و خیلی‌ها به سفر به چشم یک نوع درمان نگاه می‌کنند. برای من هم بهترین حالت سفرتراپی یا همان سفر درمانی، موقعی است که به دریا و ساحل، مثل سواحل بابلسر بروم.

فکر کنم شما هم با من موافق باشید که دریا و شنیدن صدای امواج، با اینکه در لحظه اول کمی آدم را دل‌تنگ می‌کند ولی وقتی چندساعتی را در ساحل می‌گذرانیم، اجازه می‌دهیم پاهایمان شن‌های ساحل را لمس کنند یا موج‌هایی که تا ساحل زنده ماندند و توانستند خودشان را نجات دهند را در آغوش بگیریم، حال و هوایمان عوض می‌شود.

 اگر دل‌تنگ شمال و دریا هستید و می‌خواهید با سواحل بابلسر این دل‌تنگی را برطرف کنید، پس دستتان را به من بدهید که قرار است با سواحل بابلسر آشنا شویم و ببینیم بهترین ساحل بابلسر کدام است؟

درباره بابلسر

بابلسر یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مازندران است که هم لطف دریای خزر شامل حالش شده است و هم رشته‌کوه البرز با گوشه چشم نگاهش می‌کند. آب‌وهوای بابلسر در اکثر روزهای سال به‌جز گرم‌ترین روزهای تابستان، همیشه مطبوع و معتدل است. جاهای دیدنی بابلسر از پل معلق گرفته تا رودخانه بابلرود و بازار ماهی‌فروشان تنوع زیادی دارند؛ اما ما در این مقاله قرارمان فقط سواحل بابلسر و ملاقات با دریاست. پس برای اینکه بیشتر دلتان را آب نکنم، برویم سراغ معرفی سواحل بابلسر:

ساحل بابلسر

ساحل بابلسر در غرب رودخانه بابلرود
برای دسترسی به ساحل اصلی بابلسر می‌توانید از ورودی‌های پارکینگ صفر تا پارکینگ 9 استفاده کنید. – عکاس: گودرز طالبی

بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سواحل بابلسر، همین ساحل بابلسر است. ساحلی که بیشتر مسافران و دل‌تنگان دریا در سفر به بابلسر سراغش می‌روند. در این ساحل زیبا می‌توانید بعد از اینکه دل‌تنگی‌هایتان را به آب سپردید، سراغ هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها در ساحل بابلسر یعنی قایق‌سواری، جت اسکی، موتور چهارچرخ، سرسره بادی و جت اسکی بروید. اگر هم شانس با شما یار باشد و افراد محلی اسب‌هایشان را آورده باشند، می‌توانید اسب‌سواری در ساحل بابلسر را هم تجربه کنید. پیک‌نیک کنار ساحل، جمع‌کردن صدف، عکاسی و قدم زدن در ساحل هم از دیگر تفریح‌های محبوب در ساحل بابلسر هستند.

به‌احتمال زیاد بعد از این تفریح‌ها گرسنه‌تان می‌شود. برای رفع گرسنگی و قاروقور شکم می‌توانید به کافه و رستوران‌های ساحلی یا نزدیک ساحل مثل کافه‌رستوران مجتبی، کافه‌رستوران ماتیسا و … بروید و دلی از عزا در بیاورید.

در اطراف ساحل بابلسر جاهای تفریحی و دیدنی مختلفی وجود دارد که کافی است بعد از اینکه شن‌های ساحل را از لباس‌هایمان پاک کردیم و حال و هوایمان عوض شد به دیدنشان برویم. برای مثال اگر از ساحل بابلسر به پشت سرمان نگاه کنیم، پل معلق بابلسر را می‌بینیم. پلی که در سال 1313 ساخته‌شده و در حال حاضر یکی از زیباترین جاهای دیدنی بابلسر است. اگر هم می‌خواهید بعد از ساحل به سمت مرکز شهر بروید، برج ساعت و مدرسه تاریخی نرجس، 2 تا از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل بابلسر هستند.

آدرس ساحل بابلسر: مازندران، بابلسر، از خیابان پارکینگ صفر تا پارکینگ 9، ساحل بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر

اسکله ساحلی بابلسر در یک عصر بهاری
اسکله ساحلی بابلسر در شرق رودخانه بابلرود قرار دارد. – عکاس: علیرضا کوهستانی کوشکی

از ساحل بابلسر به سمت شرق که برویم به یکی دیگر از سواحل بابلسر یعنی اسکله ساحلی بابلسر می‌رسیم. در این اسکله ساحلی می‌توانید لباس‌های پلوخوری‌تان را بپوشید و بدون اینکه نگران شن‌های ساحل باشید، در مسیر مخصوص پیاده‌روی اطراف اسکله قدم بزنید.

آلاچیق‌های اسکله ساحلی بابلسر
آلاچیق‌های اسکله ساحلی بابلسر، فرصتی برای تماشای دریا در آرامش – عکاس: محمد غدیری

بعد از اینکه با ساحل عکس‌های زیبا گرفتید، در آلاچیق‌ها استراحت و با آرامش به دریا نگاه کردید، وقت آن رسیده دل به دریا بزنید و سوار قایق شوید. بهتر است در ملاقات با دریا آن‌هم از سواحل بابلسر، نگران خیس شدن لباس‌هایتان نباشید و از قایق‌سواری بر پهنه بزرگ‌ترین دریاچه جهان لذت ببرید. اگر خواستید عکس‌های نابی بگیرید و با کت‌وشلوار یا کفش پاشنه‌بلند سوار اسب‌ها شوید، پس از این مدل اسب‌سواری ساحلی غافل نشوید. اگر هم اهل پوشیدن لباس‌های راحت یا ورزشی هستید و دوچرخه هم دارید، دوچرخه‌سواری در اسکله ساحلی بابلسر برایتان حسابی شیرین خواهد بود.

از جاهای دیدنی نزدیک به این ساحل می‌توانم به تماشای رودخانه شازده اشاره کنم. از طرفی گشت‌وگذار و تفریح‌های سواحل بابلسر آن‌قدر متنوع است و سرتان را گرم می‌کند که به احتمال زیاد بعد از چند ساعت حسابی گرسنه‌تان می‌شود. اگر دلتان خواست تمام کالری‌های سوزانده شده در تفریحات ساحلی را با یک وعده غذا و به‌سرعت جایگزین کنید، می‌توانید به کباب فروشی‌های خیابان شریفی بروید.

آدرس اسکله ساحلی بابلسر: مازندران، بابلسر، اسکله ساحلی بابلسر

برای اجاره ویلا استخردار، سوئیت لب دریا و اقامتگاه بابلسر به سایت اتاقک مراجعه کنید.

ساحل سنگی بابلسر

ساحل سنگی بابلسر
ساحل سنگی بابلسر، یکی از زیباترین سواحل بابلسر است. – عکاس: فرید سنگین آبادی

در دنیا افراد زیادی طرفدار سواحل سنگی هستند. اگر از این دسته افراد هستید و دوست دارید از بین سواحل بابلسر به یک ساحل سنگی بروید، کافی است به خیابان بهشتی و بلوار دانشگاه بابلسر بروید. در انتهای این بلوار ساحلی خلوت‌تر و سنگی وجود دارد که به ساحل سنگی بابلسر معروف است.

در این ساحل امکانات رفاهی و تفریحات زیادی وجود ندارد اما جان می‌دهد برای خلوت کردن با دریا و لذت بردن از آن بدون اینکه سروصدا و شلوغی اذیتتان کند.

پارک شورا، رودخانه بابلرود و پل معلق بابلسر از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به این ساحل بابلسر هستند.

آدرس ساحل سنگی بابلسر: مازندران، بابلسر، شرق رودخانه بابلرود، ساحل سنگی بابلسر

ساحل نواب بابلسر

غروب آفتاب در ساحل نواب بابلسر
ساحل نواب بابلسر، یک ساحل خصوصی است. – عکاس: ساره حبیب زاده

اگر به دنبال یک ساحل شنی خلوت در بابلسر هستید، ساحل نواب بابلسر انتخاب خوبی است. در این ساحل می‌توانید از تماشای طلوع یا غروب آفتاب لذت ببرید. اگر اهل یوگا یا مدیتیشن هستید، مت یوگا را روی ساحل بیاندازید و دست‌به‌کار شوید.

اگر ورزشکار نیستید اما ورزشکاران را دوست دارید، زیراندازی بیاندازید و با یک فنجان چای، یک دل سیر با دریا صحبت کنید. نکته مهمی که در مورد این ساحل باید بدانید این است که این ساحل برای دانشگاه بابلسر است و برای عموم آزاد نیست. اگر دانشجویی در بابلسر دارید یا آشنایی که در خوابگاه باشد، می‌توانید از این ساحل بابلسر به تماشای دریا بنشینید.

آدرس ساحل نواب بابلسر: مازندران، بابلسر، بین اسکله ساحلی و ساحل سنگی بابلسر

پلاژ خانوادگی بابلسر

پلاژ خانوداگی بابلسر
پلاژ خانوادگی بابلسر، فرصتی برای تماشای دریا و لذت بردن از تفریحات ساحلی – عکاس: مهدی

پلاژها یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی در شهرهای ساحلی هستند. در بابلسر زیبا هم می‌توانید به پلاژ خانوادگی بابلسر بروید و ازآنجا برای دریا دست تکان بدهید. در این پلاژ می‌توانید از انواع تفریحات ساحلی و دریایی مثل قایق‌سواری، جت اسکی، شنا، پیک‌نیک کنار ساحل، اسب‌سواری، شن‌بازی، دوچرخه‌سواری، موتور چهارچرخ و … لذت ببرید. در این پلاژ آلاچیق‌های مختلفی هم برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته‌شده تا بتوانند با خیال راحت به تماشای دریا بنشینند.

پل معلق بابلسر و پارک شورا در کنار دکه‌هایی که تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل بلال، بستنی، فلافل و … می‌فروشند از جاهای تفریحی، دیدنی و خوشمزه در نزدیکی پلاژ خانوادگی بابلسر هستند.

آدرس پلاژ خانوادگی بابلسر: مازندران، بابلسر، خیابان طالقانی، پلاژ خانوادگی بابلسر

ساحل خصوصی شهرک خزر شهر شمالی

ساحل خصوصی شهرک خزرشهر بابلسر
ساحل شهرک خزرشهر بابلسر، یک ساحل خصوصی است. – عکاس: ابراهیم کیخسروی

یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های مسکونی بابلسر، شهرک خزرشهر است. این شهرک همان‌طور که در عنوان به آن اشاره کردم یک شهرک ساحلی خصوصی است که دو بخش شمالی و جنوبی دارد ساحل این شهرک در بخش شمال آن قرار دارد.

اگر دوست داشته باشید دروازه ورود شما به سواحل بابلسر، ساحل شهرک خزر شهر باشد، باید بگویم 2 راه دارید. گزینه اول اجاره ویلا در این شهرک است و گزینه دوم این است که مهمان یکی از صاحبان ویلای این شهرک باشید تا او، واسط شما برای ورود به شهرک باشد.

اگر توانستید به ساحل شهرک خزرشهر شمالی بروید، می‌توانید از مراکز خرید مدرن، تفریحات ساحلی، رستوران و کافی‌شاپ استفاده کنید. از جاهای دیدنی نزدیک به این شهرک می‌توانم به تالاب نیلوفر آبی بابلسر، فروشگاه کتان تافته و باغ پرندگان فریدون‌کنار اشاره کنم.

آدرس ساحل خصوصی شهر خزر شهر: مازندران، بابلسر، کیلومتر 6 جاده بابلسر به فریدون‌کنار

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین ساحل بابلسر چیست؟

سواحل بابلسر از پارکینگ صفر تا پارکنیگ 9
سواحل غرب رودخانه بابلرود، سواحل عمومی بابلسر هستند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در انتخاب بهترین ساحل بابلسر باید در نظر داشته باشید این است که بابلسر شهری است که رودخانه بابلرود از دل آن می‌گذرد. رودخانه‌ای که قصه‌اش از رشته‌کوه‌های البرز شروع می‌شود و با دریای خزر تمام می‌شود. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتم تمام قسمت شمالی بابلسر به دریای خزر راه دارد و اکثر سواحل عمومی بابلسر در قسمت غربی رودخانه بابلرود هستند.

ساحل عمومی بابلسر یک منطقه وسیع در غرب رودخانه بابلرود است که می‌توانید از خیابان پارکینگ صفر تا پارکینگ 9 به آن دسترسی داشته باشید. از هرکدام از خیابان‌ها که وارد شوید به بخشی از ساحل عمومی بابلسر که به ساحل پارکینگ هم معروف است دسترسی خواهید داشت. اکثر سواحل بابلسر که در شرق بابلرود هستند، سواحل خصوصی هستند که در اختیار سازمان‌های دولتی، شهرک‌های خصوصی، دانشگاه و … است. پس در انتخاب بهترین ساحل بابلسر حواستان حتماً به این موضوع باشد.

سخن آخر

در این مقاله احساس کردیم باید به ملاقات دریا برویم و دل‌تنگی‌هایمان را به آب بسپاریم. پس راهی یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایران یعنی بابلسر شدیم. سواحل بابلسر را از شرق تا غرب بررسی کردیم و در آخر بعد از اینکه حسابی از تفریحات ساحلی و دریایی خسته شدیم به اقامتگاهمان برگشتیم. راستی بهتان گفته بودم که برای اجاره اقامتگاه چه‌کار کردیم؟ چند وقت قبل از سفر، به سایت اتاقک رفتیم و از بین انواع اقامتگاهی بابلسر، واحدی را که با بودجه، زمان سفر و تعداد همسفرانمان متناسب بود، رزرو کردیم و با خیال راحت و بدون دغدغه راهی بابلسر شدیم.

سؤالات متداول

سواحل بابلسر کدامند؟

بابلسر یک شهر ساحلی است که تمام قسمت‌های شمالی آن به دریا می‌رسد. با این حال ساحل اصلی بابلسر در شرق رودخانه بابلرود برای دسترسی عموم است و از خیابان پارکینگ صفر تا پارکینگ 9 می‌توان وارد ساحل شد. اسکله ساحلی بابلسر، ساحل سنگی، پلاژ خانوادگی بابلسر، ساحل نواب و ساحل خصوصی شهرک خزرشهر از دیگر سواحل بابلسر هستند.

بهترین ساحل بابلسر کدام است؟

انتخاب بهترین ساحل بابلسر برای هرکسی متفاوت است و نمی‌توان برای همه یک نسخه تجویز کرد. با این حال به خاطر امکانات رفاهی مختلف، تفریحات ساحلی و دریایی و دسترسی مناسب، می‌توان بهترین ساحل بابلسر برای دسترسی عموم را ساحل خیابان پارکینگ صفر تا پارکینگ 9 معرفی کرد.

ساحل تفریحی بابلسر کدام است؟

اگر در بابلسر از خیابان پارکینگ اول به سمت ساحل بابلسر بروید، امکانات تفریحی مختلفی مثل سرسره بادی بابلسر، قایق‌سواری و ... در انتظار شماست.

3.5/5 - (28 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. خيلی ممنون از اينکه مناطق دیدنی و گردشگری را معرفی می‌فرمائید ولی خيلی کشدار توضیح می‌دین طول میکشه تا مطالعه بشه به‌ هر حال سپاسگزارم

    1. مایه تاسف برای شهرداری استانداری بابلسر سرویس بهداشتی ندارد اب خوردن لب دریا ندارد مسافرین همه سردرگم هستند لطفا پولش راهم می گیرید درست کنیدازطرف یک مسافر

  2. خدارو شکر همه جای ساحل آزاد شده دیگه هیچ جا دست اماکن دولتی نیست هر جا دوست دارید برید خوش باشید واقعا بابلسر زیباست

    1. سلام خیر همه جا آزاد نشده اولا همه سواحل تو هیچ جای دنیا مناسب شنا و حضور عامه مردم نیست، ازجمله سواحل شمال خودمان، اون قسمتی که بی خطر و خوبه در اجاره هست و شما همچین راحت نیستی قایق و اسب و موتور و همه هم خیلی گرونه

    2. اتفاقا الان تمام سواحل را دارند برج های بلند مرتبه درست می کنند کلا سیستم سواحل به هم ریخته است مدافعان محیط زیست کجاست نمی دانم

  3. ساحل آزاد و زیبای میرود رو فراموش کردید با پارک جنگلی کنار ساحل دریا و رودخانه تالار یکی از زیباترین سواحل استان مازندران می باشد.
    آدرس بابلسر. روستای میرود

  4. بابلسر زیباترین شهر مازندران بهترین ساحل را داره
    ساحل رودخانه هم داره که قشنگ ودلربا ست

    1. بنطر من هم ساحل بابلسر بهترین ساحل مازندران است
      اما کاش متوالیان امر بیشتر توجه کنند و امکانات جهت راحتی مسافران بوجود بیاورند

  5. انشالله خدا به همه اطاعات دقیق بده خزرشهر صدرصد برای فریدونکنار ثبت شد اینجور مسئولین گفتن اگه وگرنه اینه جدیدن باز خونی هدر رفت به ما هم بگین دمشان گرم

    1. من خودم بچه بابلسر نسل درنسل من بابلسرین خزرسهر مال بابلسر هستش.از پل هوای به بعد مال فریدونکنار هاست.

    2. بهترین‌ساحل‌چمخاله‌است.زیباترین
      شهر‌مازندران‌رامسر‌است.اصلا‌نمیدونم
      بر‌چه‌اساسی‌انتخاب‌شد‌بابلسر؟

      1. هرشهری زیبایی خودشو داره.اینکه میبینی یکم بی نظم میشه فصل تعطیلات چون واقعا یکسری از هرلحاظ کثیفن.درب بابلسر برروی مسافران بازهستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *