سواحلجاهای دیدنیشهرها

همه چیز درباره سواحل محمودآباد | بهترین ساحل محمودآباد کدام است؟

دریا یکی از زیباترین و قشنگ‌ترین جاهای دنیاست که بالاخره همه ما را به حضورش می‌طلبد. دریا مثل کسی است که فکر می‌کنیم او را خیلی خوب می‌شناسیم، ولی هر بار که در نزدیک‌ترین فاصله با آن قرار می‌گیریم، به خودمان می‌آییم و احساس می‌کنیم هیچ‌چیزی از او نمی‌دانیم. دریا جایی است که نمی‌توانیم اول و آخرش را پیدا کنیم. جایی است که داغ‌ترین چیزی که می‌شناسیم یعنی خورشید، از دل آن طلوع می‌کند و این باعث می‌شود فکر کنیم، نکند دریا خیلی هم مهربان نباشد و اگر خورشید را بلعیده، دلش بخواهد ما را هم نوش جان کند!

 دریا همان جایی است که روبرو شدن با آن هر بار تازگی دارد و حیرت‌انگیز است، به‌خصوص برای اهالی پایتخت که روزهای زیادی از عمرشان را به‌ دور از ساحل و دریا زندگی می‌کنند و همیشه هم دل‌تنگ تماشای آن هستند.

اگر دلتان می‌خواهد بدون اینکه مسیر زیادی را طی کنید به دریا برسید، یکی از بهترین گزینه‌های شما، سواحل محمودآباد است. به دل جاده هراز که بزنیم، بعد از حدود 200 کیلومتر به محمودآباد می‌رسیم؛ اما آیا میدانیم بهترین ساحل محمودآباد کدام است؟ در این مقاله معروف‌ترین سواحل محمودآباد را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با خیال راحت در سفر به این شهر ساحلی، از تماشای شکوه دریا و تفریحات ساحلی لذت ببرید.

درباره محمودآباد

سواحل محمودآباد
محمودآباد، یکی از توریستی ترین شهرهای ساحلی شمال ایران است. – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

محمودآباد، مرکز شهرستان محمودآباد در مازندران است. شهری ساحلی که به خاطر فاصله 200 کیلومتری‌اش با تهران، مقصد محبوب اهالی پایتخت برای رسیدن هرچه سریع‌تر به ساحل و دریاست. محمودآباد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ساحلی است و هر روز، گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم برویم سراغ اصلی‌ترین جاذبه این شهر، یعنی سواحل محمودآباد و آن‌ها را مجزا بررسی کنیم. ببینیم هرکدام چه امکاناتی دارند؟ راه رسیدن به آن‌ها چیست؟ کدام جاهای دیدنی‌ نزدیک آن‌هاست و خلاصه حسابی ریز و بم هرکدام را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم بگوییم بهترین ساحل محمودآباد کدام است؟

ساحل دارایی محمودآباد، معروف‌ترین ساحل محمودآباد

ساحل دارایی محمودآباد
ساحل دارایی، یکی از ساحل‎های پرطرفدار محمودآباد – عکاس: سکیب موزیک

یکی از معروف‌ترین سواحل محمودآباد که در بخش لوکس یا به‌اصطلاح «بالا شهر» قرار دارد، ساحل دارایی محمودآباد است. ساحل دارایی محمودآباد ساحل پرطرفداری است و امکانات رفاهی مختلفی مثل کافه و رستوران دارد. فرض کنید برای صبحانه به کافه این ساحل بروید، یک املت ایرانی با چای شیرین سفارش دهید و درحالی‌که امواج دریا برایتان پایکوبی می‌کنند، صبحانه خود را نوش جان کنید.

تفریحات ساحل دارایی محمودآباد
در ساحل دارایی، میتوانید اسب‌سواری کنار دریا را هم تجربه کنید. – عکاس: مصطفی معراجی

در این ساحل همیشه می‌توانید از محبوب‌ترین تفریح‌های دریایی یعنی قایق‌سواری، جت اسکی و موتور چهارچرخ لذت ببرید. خبر خوب اینکه در این ساحل، افراد محلی اسب‌های خودشان را می‌آورند و شما می‌توانید در ساحل دارایی محمودآباد، اسب‌سواری کنار دریا را هم تجربه کنید.

آدرس ساحل دارایی محمودآباد: مازندران، محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان دریا، ساحل دارایی

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل دارایی

بعد از این‌که در ساحل دارایی محمودآباد که یکی از محبوب‌ترین سواحل محمودآباد است، حسابی کیف کردید و حالتان خوب شد. می‌توانید سراغ جاهای دیدنی زیر در نزدیکی این ساحل بروید:

پارک ساحلی لاله

جای تعجب نیست که در توریستی‌ترین شهر ساحلی ایران، پارک‌های ساحلی متنوعی وجود داشته باشند. پارک لاله محمودآباد یکی از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل دارایی است که اگر دلتان برای جنگل و درختان شمال تنگ شد می‌توانید سراغش بروید. راستی در پارک ساحلی لاله امکانات مختلفی مثل آلاچیق، بوفه، رستوران و … هم وجود دارد.

آدرس پارک ساحلی لاله: مازندران، محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان دریا 22

اجاره ویلا در محمودآباد با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شکم گردی اطراف ساحل دارایی

در اطراف ساحل دارایی رستوران‌های مختلفی مثل رستوران دلفین و کافه الماس شهر وجود دارد که گزینه‌های خوبی برای صرف یک وعده غذا یا نوش جان کردن یک میان وعده هستند.

آدرس رستوران دلفین: مازندران، محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان دریا

آدرس کافه الماس شهر: مازندران، محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان دریا

ساحل پارک ملت محمودآباد، ساحلی که هرچه قدر با آن عکس بگیرید باز کافی نیست

ساحل پارک ملت محمودآباد
ساحل سنگی پارک ملت محمودآباد، یکی از محبوب‌ترین سواحل محمودآباد – عکاس: الیاس کاظمی بیدختی

ساحل پارک ملت محمودآباد، یکی دیگر از سواحل محمودآباد است که طرفداران زیادی دارد. این ساحل زیبا که جای خودش را در دل توریست‌ها حسابی باز کرده است، در نزدیکی پارک ملت محمودآباد قرار دارد. ساحل پارک ملت محمودآباد که بیشتر قسمت‌های آن سنگی است، جان می‌دهد برای گرفتن قشنگ‌ترین عکس‌های کنار دریا. اصلاً آدم هرچقدر با دریا عکس بگیرد انگار باز کم است و به همین خاطر اگر از بخش سنگی خسته شدید، به سمت بخش ماسه‌ای ساحل بروید.

ساحل پارک ملت محمودآباد
ماهیگیری، یکی از تفریح‌های لذت‌بخش در ساحل پارک ملت محمودآباد عکاس: مهران ارجمندی

 قایق‌سواری، ماهیگیری، شن‌بازی، شنا در قسمت‌های مخصوص و… از جمله محبوب‌ترین تفریح‌ها در ساحل پارک ملت محمودآباد است.

آدرس ساحل پارک ملت محمودآباد: مازندران، محمودآباد، بین خیابان خزر و خیابان بسیج

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل پارک ملت محمودآباد

در ادامه با جاهای دیدنی نزدیک به ساحل پارک ملت محمودآباد آشنا می‌شوید که ازقضا برای همسفران کوچک شما یعنی کودکان مناسب هستند:

کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان

تفریحات ساحل ملت محمودآباد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکی از جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک به ساحل پارک ملت – عکاس: کیان جوادی

خیلی از مسافران به شهرهای شمالی و به‌خصوص سواحل محمودآباد، کودکان هستند. کودکانی که وقتی از شن‌بازی و آب‌تنی خسته شوند، دلشان برای تفریح‌های دیگر تنگ می‌شود. یکی از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل پارک ملت محمودآباد، کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان است که از شنبه تا پنجشنبه از 7:30 صبح تا 7 عصر فعال است.

آدرس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: مازندران، محمودآباد، بلوار آزادی، خیابان بسیج

پارک ملت

پارک ملت ساحل ملت
پارک ملت محمودآباد، یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی این شهر است. – عکاس: فرزاد شجاعیان

حال و هوای بوستان‌های محمودآباد، با بوستان‌های شهرهای دیگر زمین تا آسمان فرق می‌کند. اکثر پارک‌های این شهر ساحلی هستند و فاصله کمی با سواحل محمودآباد دارند. پارک ملت یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک به ساحل پارک ملت است که زمین‌بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و … از جمله امکانات رفاهی آن است.

آدرس پارک ملت محمودآباد: مازندران، محمودآباد، بین خیابان خزر و بسیج

ساحل مرمر محمودآباد (ساحل محمودآباد)، یکی از محبوب‌ترین سواحل محمودآباد

ساحل مرمر محمود آباد
ساحل مرمر یا ساحل محمودآباد، یکی از سواحل خلوت‌تر شهر است. – عکاس: زهرا جوهریان

ساحل مرمر محمودآباد، یکی از ساحل‌های نزدیک به بوستان پارک ملت است که چون بیشتر مسافران از ساحل پارک ملت به دریا می‌روند، کمی خلوت‌تر است. قدم زدن کنار این ساحل زیبا، تماشای غروب و طلوع خورشید، یکی از زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین لحظه‌های سفر به شمال را برای شما می‌سازد. قایق‌سواری، عکاسی، جمع‌کردن صدف و پیک‌نیک از محبوب‌ترین تفریح‌های ساحل مرمر محمودآباد محسوب می‌شوند.

آدرس ساحل محمودآباد: مازندران، محمودآباد، ساحل محمود آباد

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل مرمر محمودآباد

حالا که حسابی از قدم زدن در ساحل مرمر و تماشای دریا لذت بردید، می‌توانید در ادامه سفر به این شهر، به یک مکان مذهبی و معنوی یعنی امام‌زاده قاسم بروید:

امامزاده قاسم

امامزاده‌ها یکی از مکان‌های مذهبی و مهم شهرها هستند که گردشگران زیادی دوست دارند از آن‌ها دیدن کنند. در نزدیکی ساحل محمودآباد، امامزاده قاسم جایی است که می‌توانید برای دعا و آرامش به آن بروید. این امامزاده بین حیاط دو مدرسه و مرکز شهر محمودآباد قرار دارد.

آدرس امامزاده قاسم: مازندران، محمودآباد، میدان شهرداری

برای اجاره ویلا شمال یا شهرهای نزدیک، می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید.

ساحل شنی سرخرود، ساحلی که اشک ماهی‌ها آب آن را شور کرده است.

ساحل شنی سرخرود
انواع تفریحات دریایی و ساحلی مثل موتورچهار چرخ، قایق‌سواری و … از محبوب‌ترین تفریح‌ها در ساحل سرخرود است. – عکاس: سیامک درفشی

اگر کنار خط ساحلی مازندران و به سمت سرخرود از توابع شهرستان محمودآباد حرکت کنیم، به ساحل شنی سرخرود می‌رسیم. این ساحل بهشت کسانی است که می‌خواهند با دریا و همراهی ماهی‌هایی که اشک آن‌ها آب دریا را شور کرده است، یک دل سیر صحبت کنند و به‌ اصطلاح خودشان را سبک کنند. این ساحل جان می‌دهد برای این‌که رازهای مگو، حرف‌های نگفته و دغدغه‌هایتان را به دل آب بسپارید.

تفریحات ساحل سرخرود
قایق‌سواری، تجربه‌ای لذت‌بخش در ساحل سرخرود

قایق‌سواری، موتور چهارچرخ، جت اسکی، پاراگلایدر، اسب‌سواری، عکاسی، پیک‌نیک، شنا در منطقه مجاز و … از دیگر تفریحات محبوب در ساحل شنی سرخرود است.

آدرس ساحل شنی سرخرود آباد: مازندران، محمودآباد، سرخرود، میدان معلم، خیابان شهدا

می‌توانید از طریق سایت اتاقک، برای اجاره ویلا و سوئیت در محمودآباد اقدام کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل شنی سرخرود

حالا که تا سرخرود آمدیم، می‌توانیم از جاهای دیدنی این شهر که در نزدیکی ساحل شنی سرخرود است دیدن کنیم:

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود
تالاب سرخرود در روستای سرخرود، از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل سرخرود – عکاس: حسین ستاری سراوی

تالاب سرخرود از آن جاهای دیدنی نزدیک به سواحل محمودآباد است که جان می‌دهد برای لذت بردن از سکوت و تماشای طبیعت بکر. جایی که زمستان‌ها میزبان قوهای مهاجر است. توصیه می‌کنم تا قبل از غروب آفتاب خودتان را به تالاب برسانید. در این صورت، عکس‌هایی که با طبیعت بکر و منظره زیبا آفتاب موقع غروب می‌گیرید، به یکی از بهترین عکس‌های شما تبدیل می‌شوند.

آدرس تالاب سرخرود: مازندران، محمودآباد، روستای سرخ رود

تپه‌های باستانی سرخرود

اگر کمی از ساحل سرخرود دور شوید و به سمت جنوب این شهر حرکت کنید، یکی از زیباترین جاهای دیدنی محمودآباد یعنی تپه‌های باستانی سرخرود در انتظار شماست. قدمت تپه‌های باستانی سرخرود به زمان اشکانیان می‌رسد و بازدید از آن یعنی تماشای مناظری خیره‌کننده که از ایام قدیم به ما ارث رسیده است.

آدرس تپه‌های باستانی سرخرود: مازندران، محمودآباد، جنوب سرخرود

ساحل خشت سر، ملاقات با دریا در آرامش

ساحل خشت سر
ساحل خشت سر، یکی از بکرترین سواحل محمودآباد – عکاس: زینب رضایی

ساحل خشت سر، یکی از سواحل محمودآباد است که گردشگران کمتر سراغش را می‌گیرند. همین موضوع باعث شده است که ساحل خشت سر از دیگر سواحل محمودآباد خلوت‌تر و بکرتر باشد. اگر دوست دارید به دور از هیاهوی شهر و در آرامش به ملاقات دریا بروید، ساحل خشت سر انتخاب مناسبی است. همچنین ساحل خشت سر یک مکان ایدئال برای طرفداران یوگا و مدیتیشن است؛ به‌خصوص زمان‌هایی مثل پاییز و زمستان که مسافر کمتر به محمودآباد می‌رود. بهای این آرامش هم این است که تفریحات مشترک اکثر سواحل یعنی جت اسکی، موتور چهارچرخ و … در این ساحل چندان رونقی ندارد.

آدرس ساحل خشت سر: مازندران، محمودآباد، ساحل خشت سر

جاهای دیدنی نزدیک به ساحل خشت سر

در اطراف ساحل خشت سر، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که باعث شده است شکم گردی اطراف این ساحل، به یکی از تفریح‌های محبوب مسافران تبدیل شود.

شکم گردی در ساحل خشت سر
شکم گردی در اطراف ساحل خشت سر، رستوران آسو – عکاس: حسن شهریاری

اگر برای شما هم شکم گردی یک تفریح لذت‌بخش است، پس می‌توانید سراغ رستوران‌های زیر بروید:

  • باغ رستوران شمس در کیلومتر 8 جاده محمودآباد به نوشهر
  • کافه چای مان در جاده محمودآباد به نوشهر جنب خیابان گلستان 88
  • رستوران آسو در جاده محمودآباد به نوشهر

مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی، چرخ‌وفلک سواری بر فراز دریا

ساحل افق طلایی
در مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی، چرخ وفلک سواری با منظره دریا را تجربه کنید – عکاس: مهرداد مهابادی

مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی، یکی دیگر از سواحل محمودآباد است که گردشگران از آن استقبال زیادی کرده‌اند. در این مجتمع تفریحی ساحلی علاوه بر اینکه می‌توانید از امکانات تفریحی رایج در سواحل محمودآباد یعنی قایق‌سواری، قدم زدن روی ساحل شنی، تماشای دریا، پیک‌نیک و … لذت ببرید، شهربازی مجتمع هم یک گزینه تفریحی ویژه است. تصور کنید سوار چرخ‌وفلک این مجتمع تفریحی شوید و منظره شما دریا باشد، چه چرخ‌وفلک سواری شیرینی! در مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی، آلاچیق‌های متنوعی هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای سرگرم شدن و تفریح در جوار دریا لذت ببرید.

آدرس مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی: مازندران، محمودآباد، میدان آزادی، بلوار آزادی

جاهای دیدنی نزدیک به مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی

بعد از لذت بردن از تماشای دریا آن‌هم از بالای چرخ‌وفلک، می‌توانید برای تکمیل تفریح ساحلی خود به سرای گردشگری سیمرغ که از جاهای دیدنی و تفریحی نزدیک است بروید:

سرای گردشگری سیمرغ

سرای گردشگری سیمرغ
سرای گردشگری سیمرغ در کنارگذر غربی جاده محمودآباد-نور قرار دارد. – عکاس: مهدی صیرفی

سرای گردشگری سیمرغ یک مجتمع تفریحی رفاهی با معماری مدرن است که امکان ندارد بتوانید به‌راحتی از کنارش عبور کنید. سرای گردشگری سیمرغ 2 طبقه دارد و هایپرمارکت، بخش بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، فود کورت، پردیس سینمایی و … از جمله امکانات رفاهی آن است.

آدرس سرای گردشگری سیمرغ: مازندران، محمودآباد، کنارگذر غربی جاده محمودآباد-نور

سخن آخر

در این مقاله به نزدیک‌ترین شهر ساحلی شمال ایران به پایتخت، یعنی محمودآباد سفر کردیم. از جاده هراز گذشتیم و وقتی به این شهر رسیدیم در امتداد خط دریا به معروف‌ترین سواحل محمودآباد رفتیم. از هر ساحل محمود که دیدن کردیم، اگر فرصت داشتیم سری هم به جاهای دیدنی نزدیک آن‌ها مثل بوستان، امامزاده، رستوران، کافه، تپه‌های باستانی، مرکز خرید و … زدیم. در نهایت هم هرکسی بهترین ساحل محمودآباد را برای خودش انتخاب کرد. کسی که دلش تفریح می‌خواست ساحل سرخرود یا ساحل پارک ملت برایش بهترین ساحل محمودآباد شد و دیگری که دنبال آرامش بود، ساحل خشت سر را به عنوان بهترین ساحل محمودآباد معرفی کرد.

در آخر ولی همه روی یک موضوع اتفاق‌نظر داشتند، این‌که برای رزرو اقامتگاه در محمودآباد یا شهرهای اطراف مثل سرخرود و … بهترین گزینه، اجاره آنلاین اقامتگاه از اتاقک است.

سؤالات متداول

بهترین ساحل محمودآباد کدام است؟

محمودآباد توریستی‌ترین شهر ساحلی شمال ایران است و انتخاب بهترین ساحل محمود به سلیقه شما بستگی دارد؛ با این حال ساحل مرمر محمودآباد، ساحل خشت سر، ساحل پارک ملت، مجتمع تفریحی ساحلی افق طلایی و ساحل دارایی از معروف‌ترین سواحل محمودآباد هستند.

ساحل سنگی محمودآباد کدام است؟

ساحل پارک ملت محمودآباد، یکی از محبوب‌ترین سواحل سنگی محمودآباد است.

پارک ملت محمودآباد کجاست؟

آدرس پارک ملت محمودآباد: مازندران، محمودآباد، بین خیابان خزر و بسیج

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *