رستوران‌گردیتجربه سفر

رستوران گردی در استانبول | معرفی ۱۵ مورد از رستوران های لوکس، محلی و ارزان استانبول+ آدرس و شماره تلفن

همه‌ی جذابیت‌های سفر یک طرف، شکم‌گردی و تجربه‌ی چشیدن طعم‌های جدید و خوشمزه در بهترین رستوران‌های شهر مقصد هم یک طرف! غذا خوردن و رفتن به رستوران‌های سنتی، لوکس و لاکچری، ارزان‌قیمت و … یکی از بی‌نظیرترین تجربه‌های هر سفر است که می‌تواند خاطره‌ای ماندگار و فراموش‌نشدنی، از زیبایی، خوشمزگی و عطر و بوی متفاوت را برای گردشگران رقم بزند.
رستوران های استانبول نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در میان گردشگران مختلف، محبوبیت بسیاری دارند.
در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک قصد داریم شما را با رستوران های استانبول و انواع غذاهای خوش‌عطر و مزه‌ی آن‌ها آشنا کنیم. اگر قصد سفر به استانبول دارید و می‌خواهید لذت این سفر به‌یادماندنی را با رفتن به رستوران‌های متنوع شهر چند برابر کنید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

درباره استانبول

استانبول کجاست؟
عکاس: رستوران توپاز

بهتر است پیش از آنکه بهترین رستوران های استانبول را معرفی کنیم و درباره‌ی ویژگی و امکانات هر یک از آن‌ها بخوانیم، استانبول را بشناسیم.
شهر استانبول، مرکز اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه است که در مجاورت و همسایگی ایران قرار گرفته. شهری زیبا، با دیدنی‌های منحصربه‌فرد تاریخی و طبیعی و فرهنگی غنی که از بودن در آن‌جا لذت خواهید بود.
استانبول در منطقه‌ی اوراسیا قرار دارد و دو قاره‌ی اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل می‌کند؛ به‌همین‌دلیل بخشی از شهر در قسمت اروپایی و بخش دیگر آن در منطقه‌ی آسیایی کشور ترکیه واقع شده است.
استانبول آنقدر محبوب و زیباست که سالانه عده‌ی بسیاری از گردشگران از سراسر جهان به آنجا سفر می‌کنند. این شهر به‌دلیل نزدیکی به ایران، در میان توریست‌های ایرانی نیز بسیار پرطرفدار است و به‌عنوان یک گزینه‌ی دوست‌داشتنی و البته نزدیک، از نظر جغرافیایی شناخته می‌شود.
سفر به استانبول می‌تواند هر گردشگری را سر ذوق بیاورد و زیبایی‌های شهر همراه با خوراکی‌های خوشمزه‌ی آن چشم هر بیننده‌ای را به خودش خیره کند.

بهترین رستوران های استانبول کدامند؟

یافتن بهترین رستوران‌ها و نوش‌جان کردن انواع غذاهای بومی و بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران در طول سفر است. اگرچه برخی از گردشگران هتل‌های خود را همراه با امکان سرو غذا رزرو می‌کنند، اما رستوران‌گردی همچنان در کنار تفریحات دیگر در شهر استانبول طرفدار دارد.
حتی اگر قرار است فقط یک وعده‌ی غذایی را در سفر خود بیرون از هتل نوش جان کنید، بهتر است یکی از خاص‌ترین رستوران های استانبول را انتخاب کنید و خاطره‌ی آن را برای همیشه به ذهنتان بسپارید.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

لوکس‌ترین رستوران های استانبول

در شهر استانبول رستوران‌های لوکس و گران‌قیمتی را پیدا می‌کنید که اگر یکبار در آنجا غذا بخورید، برای همیشه در خاطرتان ماندگار می‌شوند. رستوران‌هایی با غذاهای عالی، کیفیت بالا، طعم‌های تازه و البته محیط بسیار جذاب و دوست‌داشتنی!

رستوران Topaz

رستوران Topaz
عکاس خود رستوران: topaz

انتخاب و نوش جان کردن غذا در رستوران  Topaz شما را به دل یک خاطره‌ی زیبا با منظره‌ای به‌یادماندنی و روبه‌دریا می‌برد. این رستوران از جمله رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت استانبول به‌شمار می‌رود که طعم تازه‌ی غذاهای آن برای همیشه به‌یادتان خواهد ماند.
این رستوران فضایی زیبا و دلنشین دارد و دورتادور آن با دیوارهای شیشه‌ای پوشیده شده است؛ ویژگی بی‌نظیر و منحصربه‌فردی که منظره‌ی زیبای دریا را پیش چشمتان به‌تصویر می‌کشد و لذت خوردن غذا را برایتان چندین برابر می‌کند. در رستوران Topaz دو منو در اختیار شما قرار می‌گیرد و به‌این‌ترتیب هم امکان سفارش غذاهای بین‌المللی را دارید و هم می‌توانید از میان غذاهای بومی و سنتی استانبول وعده‌ی مورد نظرتان را سفارش دهید. با رفتن به این رستوران که از جمله بهترین رستوران های استانبول به‌شمار می‌رود، به‌راحتی برای هر سلیقه‌ای و ذائقه‌ای، غذا انتخاب می‌کنید و از نوش جان کردن آن لذت می‌برید. راستی این نکته را به‌خاطر داشته باشید که توپاز، پارکینگ خودرو و اینترنت رایگان را نیز جزو خدمات خود به شما ارائه می‌کند.
اگر دوست دارید میهمان یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های شهر استانبول باشید، حتما Topaz را انتخاب کنید.
آدرس رستوران Topaz: استانبول، بیاغلو، محله عمر آونی، خیابان اینونو، پلاک 50
ساعت کاری رستوران: ۱۲ ظهر تا ۱۵ عصر و ۱۸ عصر تا ۲۴ شب

رستوران نیکول

رستوران نیکول
عکاس خود رستوران: Nicole

یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول که قطعا طرفدار خاص آن خواهید شد، رستوران نیکول است. این رستوران خاص با منوی متفاوت خود شناخته می‌شود و نکته‌ی مهم درباره‌ی آن این است که با تغییر هر فصل، منوی رستوران نیز تغییر می‌کند.  فضای باز رستوران امکان نوش جان کردن غذا را در محیطی متفاوت و با چشم‌انداز نورانی شهر در اختیارتان قرار می‌دهد.
در رستوران نیکول انواع غذاهای ترکی، فرانسوی، دریایی و بین‌المللی سرو شده و همگی آن‌ها از مواد غذایی کاملا تازه و ارگانیک تهیه می‌شوند؛  همچنین این امکان را دارید که درصورت حساسیت نسبت به مواد غذایی یا خوراکی خاصی، آن را پیش از سفارش به کارکنان رستوران اطلاع دهید.
نیکول در طبقه‌ی آخر یکی از هتل‌های استانبول با نام تومتوم قرار دارد و پاسخگوی هر سلیقه و ذائقه‌ای است.
اگر دوست دارید نوش جان کردن غذا را در یکی از بهترین رستوران های استانبول تجربه کنید، حتما رستوران لوکس نیکول را انتخاب کنید.
آدرس رستوران نیکول: استانبول، بیاغلو، خیابان بگازکسن، خیابان تومتوم کاپتان، پلاک 18
ساعات کاری رستوران: ۱۸:۳۰ عصر تا ۱ بامداد

رستوران سلطان احمد

رستوران سلطان احمد
عکس از سایت: quandoo

اگر ازجمله طرفداران غذاهای دریایی،مدیترانه‌ای و ماهی هستید، درنگ نکنید و در سفر به ترکیه به رستوران سلطان احمد بروید! رستوران سلطان احمد که به خانه ماهی سلطان احمد هم شهرت دارد، رستورانی بی‌نظیر، محبوب و متفاوت با انواع غذاهای خوشمزه‌ی دریایی است. فضای سنتی و دلنشین رستوران شما را سر ذوق خواهد آورد و تجربه‌ی غذا خوردن در آنجا را بسیار متفاوت برایتان رقم می‌زند. در رستوران سلطان احمد هر نوع غذای دریایی را که بخواهید پیدا می‌کنید و طعم آن‌ها آنچنان تازه و لذیذ است که قطعا به مشتری دائمی آن تبدیل خواهید شد.
از جمله بهترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران که از سال ۱۹۹۴ در استانبول فعالیت می‌کند، می‌توان به ماهی سالمون و کباب اره‌ماهی اشاره کرد.
اگر دوست دارید در یکی از رستوران‌های لوکس و مجلل استانبول غذاهای دریایی خوشمزه را نوش جان کنید، رستوران سلطان احمد را از یاد نبرید.
آدرس رستوران سلطان احمد: استانبول، سلطان احمد، خیابان پروفسور اسماعیل گورکن پلاک 14.
ساعات کاری: از ظهر تا نیمه شب.

رستوران توگرا

رستوران توگرا
عکاس: Scott Whitfield

یکی دیگر از بهترین رستوران های استانبول که آوازه‌ی غذاهای خوشمزه‌ی آن در میان گردشگران پیچیده، رستوران توگرا است. یک رستوران لوکس با فضایی بزرگ، زیبا و دلنشین که لذت نوش جان کردن غذاها را برای شما چند برابر می‌کند.
در توگرا همه‌چیز سر جای خودش قرار دارد. از میزهای چوبی بزرگ با فاصله‌های استاندارد، تا نورپردازی، رفتار صمیمانه و محترمانه‌ی کارکنان و البته طعم و عطر بی‌نظیر غذاها.
در رستوران توگرا انواع غذاهای حلال، گیاهی، سنتی و بین‌المللی سرو می‌شوند و این ویژگی باعث شده گردشگران زیادی برای رفتن به آنجا با یکدیگر رقابت کنند.‌ اغراق نیست اگر بگوییم که غذاهای این رستوران پاسخگوی همه‌نوع سلیقه و ذائقه است.
امکان سرو و نوش‌جان کردن غذا در فضای باز برای مسافران و مشتریان توگرا فراهم است و می‌توانید در کنار لذت بردن از طعم و تازگی غذاهای خود، محو چشم‌انداز پیش‌رویتان شوید.
پارکینگ اختصاصی و اینترنت رایگان از دیگر امکانات این رستوران به‌شمار می‌رود و می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا بگذرانید.
یادتان باشد اگر برای اولین بار است که با نامزد یا همسر خود به استانبول سفر کرده‌اید، یا ماه عسل خود را در آنجا می‌گذرانید، حتما یک بار فضای رمانتیک و جذاب رستوران توگرا را تجربه کنید.
آدرس رستوران توگرا: استانبول، خیابان سیراگان، پلاک 32
ساعات کاری: ۱۹ عصر تا ۲۳ شب

رستوران بیتی

رستوران بیتی
عکاس: Svetlin Angelov

طرفداران کباب و باربیکیو و دوستداران رستوران‌هایی با قدمت طولانی، رستوران بیتی را در صدر رستوران‌های محبوب خود قرار می‌دهند. بیتی از جمله بهترین رستوران های استانبول و جزو لوکس‌ترین آن‌هاست که تنوع غذایی و تازگی مواد اولیه برای سرو غذاها در آنجا حرف اول را می‌زند.
در این رستوران هر سه وعده‌ی صبحانه، ناهار و شام سرو می‌شود. بنابراین می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید مهمان آن باشید. منوی رستوران مجلل بیتی با غذاهای سنتی ترکی، آسیای میانه و انواع کباب و باربیکیو پر شده که برای طرفداران این نوع غذاها مکانی بسیار مناسب است.
فضای داخلی و اطراف رستوران آنقدر زیبا و دلچسب است که لذت خوردن غذا را برایتان چندبرابر می‌کند. چنانچه امکان حضور یافتن در رستوران بیتی را ندارید، نگران نباشید. این رستوران امکان غذای بیرون‌بر را نیز برای شما فراهم کرده و می‌توانید به‌راحتی غذاهای خوشمزه‌ی آن را نوش جان کنید.
اگر دوست دارید به یکی از لوکس‌ترین و بهترین رستوران های استانبول بروید و طعم لذیذ غذاهای آن را بچشید، حتما بیتی را انتخاب کنید.
آدرس رستوران بیتی: استانبول، فلوریا، خیابان اورمان، پلاک 8
ساعات کاری: ۱۱:۳۰ صبح تا ۲۳ شب

رستوران روملی حیصاری اسکله

رستوران روملی حیصاری اسکله
عکاس: HASAN KIRMIZI

تجربه‌ی نوش جان کردن غذا با چشم‌انداز دریا! اگر به رستوران مجلل روملی حیصاری اسکله بروید، می‌توانید غذاهای خوشمزه و باکیفیت را با منظره‌ی زیبا و رمانتیک دریا، صدای موج‌ها و مرغان دریایی و رقص باد روی پوست خود نوش جان کنید.
روملی حیصاری اسکله از دیگر رستوران های استانبول است که جزو دسته‌ی گران‌قیمت‌ها و البته پرطرفدارها جای می‌گیرد و طعم غذاهای آن نظیر ندارد. در منوی این رستوران انواع غذاهای بومی و سنتی ترکیه، غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای وجود دارد و پاسخگوی نیاز همه‌ی سلیقه‌هاست.
ازجمله نکات مثبت در رستوران روملی حیصار اسکله، امکان رزرو غذا است و می‌توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از عدم ظرفیت، بهترین لحظات را در آنجا بگذرانید. حتی اگر نمی‌خواهید وعده‌ی غذایی‌تان را در این رستوران نوش جان کنید، امکان سفارش نوشیدنی را در آنجا دارید و بدون‌شک طعم هر نوشیدنی با چشم‌انداز دریا و زیبایی بی‌حد‌و‌حصر آن، برایتان لذیدتر خواهد بود.
آدرس رستوران روملی حیصاری اسکله: استانبول، رومل حیصاری، خیابان یحیی کمال، پلاک 1
ساعات کاری: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران‌های ارزان استانبول

تعداد رستوران‌هایی که در استانبول وجود دارد، بسیار زیاد است؛  به‌همین‌دلیل بیراه نیست اگر بگوییم هر فردی با هر سلیقه، ذائقه و بودجه‌ای می‌تواند رستوران محبوب و موردعلاقه‌ی خود را در این شهر توریستی پیدا کند.
رستوران‌های خوب و ارزان ترکیه مناسب آن دسته از گردشگرانی هستند که هم طعمی بی‌نظیر می‌خواهند و هم هزینه‌ی غذا برایشان اهمیت دارد. در ادامه بهترین رستوران‌های ارزان استانبول را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران سالکیم سووت

رستوران سالکیم سووت

اگر رژیم گیاهخواری دارید، بدون هیچ نگرانی از خوردن غذای مناسب و موردعلاقه‌‌تان به استانبول سفر کنید! چراکه رستوران سالکیم سووت از ارزان‌ترین و بهترین رستوران های استانبول با منوی گیاهخواری دغدغه‌ی شما را برطرف می‌کند.
این رستوران با فضایی دلنشین و زیبا، مواد غذایی تازه و طعم‌های خوشمزه، طرفداران زیادی دارد و البته قیمت مناسب آن باعث شده مورداستقبال مسافران قرار بگیرد. سالکیم سووت رستورانی کوچک، اما دوست داشتنی، با محیطی صمیمانه و خانوادگی است که از بودن در آن‌جا پشیمان نخواهید شد.
در منوی این رستوران انواع غذاهای گیاهی و ترکی و محلی را می‌بینید که طعم همگی آن‌ها بی‌نظیر است. در سفر به ترکیه حتما یک وعده غذا را در این رستوران نوش جان و خاطره‌ی آن را ماندگار کنید.
آدرس رستوران سالکیم سووت: استانبول، میرالای ناظیم، سوکاک، پلاک ۲.
ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۲ بامداد

رستوران ولوت

رستوران ولوت

اگر به‌دنبال یک رستوران کلاسیک با ظاهری قدیمی، طعم‌های اصیل و خوشمزه و البته قیمت مناسب و ارزان می‌گردید، حتما رستوران ولوت را انتخاب کنید.
طعم غذاهای این رستوران همیشه تازه و خوشمزه است و می‌توانید ساعت‌ها در فصای سنتی آن بنشینید و از محیط دلنشین آن لذت ببرید. در ولوت، که ازجمله بهترین رستوران های استانبول به‌شمار می‌رود، می‌توانید انواع غذاهای ترکی، محلی و مناسب گیاهخواران را سفارش دهید.
همچنین نوشیدنی، قهوه ترکی، انواع باقوا و حلوا نیز در این رستوران سرو می‌شود و جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان یکی از ۱۰ رستوران محبوب در استانبول به‌دلیل پخت حلواهای خاص و خوش‌طعم خودش بسیار مشهور شد.
رستوران ولوت در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد و پس از بازدید از این بنای تاریخی و تنها با ۲ الی ۳ دقیقه پیاده‌روی به آنجا خواهید رسید.
آدرس رستوران ولوت: استانبول، محلهی بیاوغلو،  پلاک ۷
ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۲ بامداد

رستوران خان‌زاده

رستوران خان‌زاده
عکاس: Hirad Peyvandi

از دیگر رستوران های استانبول که با قیمت مناسب مورداستقبال گردشگران قرار دارد، باید از رستوران خان‌زاده نام ببریم. این رستوران که انواع غذاهای بومی ترکی، کباب‌ها، مرغ سوخاری و غذاهای دریایی را طبخ و سرو می‌کند، در لیست محبوب‌تریت رستوران‌های ترکی جای می‌گیرد.
فضای رستوران بسیار دلنشین است و تراس بسیار زیبایی برای نشستن زیر آسمان شهر دارد.
طعم مرغ و ماهی‌های سوخاری در این رستوران حرف ندارد و می‌تواند شما را بارها به آنجا بکشاند!
این رستوران در نزدیکی مسجد سلطان احمد قرار گرفته و پس از بازدید از این بنای تاریخی زیبا، می‌توانید غذایی بی‌نظیر را در آن نوش جان کنید.
یادتان باشد در رستوران خان زاده فقط غذاهای گوشتی سرو می‌شود و چندان مناسب گیاهخواران نیست.
آدرس رستوران خان زاده: استانبول، ناحیه فاتح، محله امین سینان، خیابان پیر لوتی، پلاک 35
ساعات کاری: ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب

رستوران العامد

رستوران العامد
عکاس: mihemed mistefa

اگر در میان رستوران های استانبول به‌دنبال یک رستوران باکیفیت و البته ارزان قیمت می‌گردید، العامد بهترین انتخاب برای شماست.
این رستوران رو به تنگه‌ی بسفر قرار دارد و منظره‌ی پیش رویتان شبیه به یک رویاست. اگر قصد دارید به رستوران العامد بروید، ما شب‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛  چراکه زیبایی دریا، منظره‌ی تنگه‌ی بسفر و نورپردازی‌های اطراف رستوران، جذابیت آن را چند برابر می‌کند.
در رستوران العامد انواع غذاهای سنتی ترکی، غذاهای بین‌المللی شرقی، انواع کباب و غذاهای گیاهی سرو می‌شود که طعم بی‌نظیری دارد.
رستوران العامد در نزدیکی مسجد ایاصوفیه قرار دارد و پس از بازدید از این مسجد تاریخی زیبا، می‌توانید در کمترین زمان ممکن به آنجا برسید.
در سفر به استانبول حتما یکبار طعم غذاهای خوشمزه‌ی رستوران العامد را بچشید و از آن لذت ببرید.
آدرس رستوران العامد: استانبول، ناحیه فاتح، محمله علمدار، خیابان نورو عثمانیه، پلاک 3
ساعات کاری: ۱۰ صبح تا ۲۳:۳۰ شب

رستوران گالاتا

رستوران گالاتا
عکس از سایت: trip advisior

گردشگرانی که طرفدار یک محیط کوچک، صمیمی و دلنشین برای استراحت و نوش جان کردن غذا هستند، رستوران گالاتا را انتخاب می‌کنند. گالاتا نیز از دیگر رستوران های استانبول به‌شمار می‌رود که در گروه رستوران‌های ارزان با کیفیت خوب جای می‌گیرند.
در این رستوران محبوب و خودمانی، غذاهای مخصوص گیاهخواران، انواع غذاهای مدیترانه و ترکی سرو می‌شوند و می‌توان گفت همه‌ی سلایق و ذائقه‌ها را در بر می‌گیرد.
علاوه‌بر غذاهای خوش‌عطر و بو، می‌توانید صبحانه و میان‌وعده و عصرانه را هم به صرف نوشیدنی و دیگر خوراکی‌ها امتحان کنید.
این رستوران به برج گالاتا نزدیک و نام خود را وام‌دار این نزدیکی است. پس از یک گردش حسابی در این برج تاریخی زیبا، می‌توانید در رستوران گالاتا استراحت و خوشمزه‌ترین غذای سفرتان را نوش جان کنید!
آدرس رستوران گالاتا: ترکیه، استانبول، بیاوغلو، محله معیت زاده، خیابان تاتار بیی، شماره 9
ساعات کاری: همهروزه به جز شنبهها، ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب

رستوران باربیکیو کوچوکگلو

رستوران باربیکیو کوچوکگلو
عکس از سایت: تور ادوایزر

یک رستوران با انواع غذاها برای همه‌ی سلیقه‌ها! اگر یک خانواده‌ی چند نفره یا یک گروه نسبتا پرجمعیت باشید، انتخاب رستورانی که غذاهای آن همه‌ی سلیقه‌ها را در بر بگیرد، کمی دشوار است؛  اما نگران نباشید. رستوران باربیکیو کوچوکگلو با تنوع بالا در منوی غذایی خود، همه را راضی به خانه برمی‌گرداند.
باربیکیو کوچوکگلو ازجمله رستوران های استانبول به‌شمار می‌رود که کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی دارد. فضای رستوران بسیار صمیمی و دلنشین است و این امکان را دارید که در فضای باز رستوران بنشینید و غذای خودتان را زیر آسمان شهر نوش جان کنید.
در رستوران باربیکیو کوچوکگلو همه نوع غذا از انواع کباب‌ها، باربیکیو و گریل با گوشت ذبح‌شده‌ی حلال، تا غذاهای بین‌المللی، مدیترانه‌ای و ترکی سرو می‌شود. همچنین در این رستوران غذاهای مخصوص گیاهخواران هم طبخ و سرو می‌شود و همین ویژگی آن را بسیار محبوب و پرطرفدار کرده است.
بعد از یک گشت‌وگذار حسابی و جذاب در بازار بزرگ استانبول و موزه‌ی ایاصوفیه، می‌توانید ناهار یا شام خود را در این رستوران میل کنید.
آدرس رستوران باربیکیو کوچوکگلو: استانبول، فاتح، محله علمدار، خیابان استاد کاظم اسماعیل گورکان، پلاک 2
ساعات کاری: ۱۱ صبح تا ۲۳:۳۰ شب

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران‌های محلی استانبول

در میان رستوران های استانبول، رستوران‌هایی که انواع غذاهای محلی و بومی را سرو می‌کنند، بسیار محبوب هستند. درواقع تعداد زیادی از گردشگران ماجراجو که به‌دنبال تجربه‌ی طعم‌های جدیدند، ترجیح می‌دهند غذاهای سنتی و محلی هر شهری را امتحان کنند.
رستوران‌های محلی استانبول نیز با استقبال بالای توریست‌ها، جزو مکان‌های محبوب و جذابی به‌شمار می‌روند که در سفر به آنجا می‌توانید تجربه کنید.

رستوران لوکانتا مایا

رستوران لوکانتا مایا
عکس از سایت: design home

یکی از پرطرفدارترین و البته شلوع‌ترین رستوران های استانبول رستوران لوکانتا مایاست، جایی که اگر دیر بجنبید غذاهای خوش‌عطر و طعم محلی آن تمام می‌شود و سرتان بی‌کلاه می‌ماند.
در لوکانتا مایا می‌توانید انواع غذاهای بومی و سنتی ترکی، غذاهایی با ترکیب جدید و همچنین خوراک‌های فصلی را نوش جان کنید.
فضای این رستوران با نورپردازی زیبا، دکوراسیون چوبی دلنشین و عطر و بوی فوق‌العاده‌ای که در فضای آن پیچیده، بسیار منحصربه‌فرد است و از رفتن به آنجا پشیمان نخواهید شد.
فراموش نکنید که مجوش و زوکینی فریترز دو غذای محبوب این رستوران هستند. آنقدر محبوب و پرطرفدار که سرآشپز رستوران، رسپی این دو غذای خوشمزه را روی آینه‌ی رستوران نوشت!
آدرس رستوران لوکانتا مایا: استانبول، خیابان کمانکش.
ساعات کاری: سهشنبه تا یکشنبه ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر و ۱۹ عصر تا ۱ بامداد. دوشنبهها: ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر.

رستوران لموئت

رستوران لموئت
عکاس: Tuna Tuna

یک رستوران با غذاهای سنتی و البته مواد غذایی تازه و باکیفیت! جایی که اگر یکبار طعم جادویی غذاهای آن را بچشید، هیچگاه آنجا را از یاد نخواهید برد.
رستوران لموئت یا مرغ دریایی، از دیگر رستوران های استانبول است که طعم اصیل و لذیذ غذاهای ترکی را به شما می‌چشاند! این رستوران به‌دلیل تازگی و کیفیت بالای مواد اولیه‌ی خود مشهور شده و کسانی که چندین بار به استانبول و رستوران لموئت سفر کرده‌اند، می‌توانند این ادعا را تایید کنند.
منظره‌ی قدیمی شهر، چشم‌انداز مشتریان این رستوران است و لذت خوردن غذا را برای آن‌ها چند برابر می‌کند. خوراک جگر و دسر خوش‌رنگ و مزه‌ی پاناکوتا با ماست، ازجمله پرطرفدارترین خوراکی‌های لموئت به‌شمار می‌روند.
برای نوش جان کردن یک غذای محلی جذاب و خوشمزه‌ی ترکی، حتما یکبار به این رستوران بروید.
آدرس رستوران لموئت: استانبول، بیاوغلو توم توم سوییت.
ساعات کاری: دوشنبه تا شنبه، ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۲۳ شب.

رستوران ایکس

رستوران ایکس
عکس از سایت: thatsmags.com

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که به استانبول سفر کرده باشد اما طعم لذیذ غذاهای محلی رستوران ایکس را نچشیده باشد! این رستوران بر فراز ساختمانی بازسازی‌شده با ۹۰ سال قدمت، قرار گرفته و همین ویژگی کافیست تا گردشگران برای تماشای منظره‌ی بی‌نظیر رستوران، آنجا را انتخاب کنند!
اگر موقع غروب آفتاب در رستوران ایکس حضور داشته باشید، می‌توانید درخشش و شکوه زیبای شاخ طلایی را که در امتداد دریای مرمره قرار گرفته تماشا کنید.
دکوراسیون این رستوران، درست مانند منوی غذاهایش، ترکیبی از سنت و مدرنیته را دربرمی‌گیرد و به جذابیت آن افزوده است. در رستوران ایکس که در لیست بهترین رستوران‌های محلی استانبول جای می‌گیرد، انواع غذاهای سنتی و امروزی طبخ و سرو می‌شوند. باید گفت که همگی غذاها از مواد اولیه‌ی تازه و بسیار لذیذ و باکیفیت تهیه می‌شوند و طعم بی‌نظیری دارند.
اگر این رستوران را انتخاب کردید، حتنما طعم پیتزاهای سنتی آن را که در کوره‌ی آجرپزی پخته می‌شوند بچشید!

آدرس رستوران ایکس: استانبول، ساختمان دنیز پالاس (سی پالاس)

ساعات کاری: ۱۲ ظهر تا ۱ بامداد

 




     

    سخن آخر

    طعم غذاهای هر شهر، صفحه‌ای از تاریخ، فرهنگ، جغرافیا و سلیقه و ذائقه‌ی مردم آن شهر را ورق می‌زند. بنابراین یافتن رستوران‌های شهری که به آنجا سفر کرده‌اید و چشیدن طعم غذاهای دلچسب آن، می‌تواند برگی جدید از دانایی و اطلاعات برای شما باشد.
    در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک، تلاش کردیم بهترین لیست رستوران های استانبول را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد اجاره روزانه خانه در استانبول و سفر به این شهر را دارید، حتما این لیست را همراه خود داشته باشید تا بهترین غذاهای شهر را نوش جان کنید.

    سوالات متداول

    رستوران های ارزان استانبول کدام‌اند؟

    رستوران‌های سالکیم سووت، ولوت، خان زاده، العامد و گالاتا از جمله رستوران‌های ارزان و باکیفیت در استانبول هستند.

    کدام رستوران‌ها در نزدیکی ایاصوفیه قرار دارند؟

    رستوران بارربیکیو کوچوکگلو و رستوران العامد در نزدیکی ایاصوفیه قرار دارند.

    رستوران های لوکس استانبول کدام‌اند؟

    رستوران Topaz، رستوران نیکول، رستوران سلطان احمد، رستوران بیتی

    بهترین رستوران استانبول برای قرار عاشقانه و دونفره کجاست؟

    اگر به‌دنبال یک رستوران لوکس با فضای رمانتیک هستید، حتما رستوران توگرا را انتخاب کنید.

    4.5/5 - (11 امتیاز)

    اتاقک

    نسترن زینل‌لی

    بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *