چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

نکات ضروری درباره‌ بستن کوله‌پشتی و چمدان برای سفر

نکات ضروری درباره‌ بستن کوله‌پشتی و چمدان برای سفر

حتماً برای شما هم پیش آمده است که هنگام سفر وسایلی را جا گذاشته باشید یا لوازم مورد نیازتان را همراه خود نبرده باشید. برای بستن کوله‌پشتی و یا چمدان برای مسافرت باید چند نکته را در نظر بگیرید. مقصد مورد نظرتان کجاست؟ مدت زمان سفر‌تان چه قدر است؟ آب‌و‌هوای مقصد چگونه است؟ چه لوازمی را نیاز دارید؟
اگر سفر کردن را دوست دارید ولی به نظرتان سخت‌ترین قسمت سفر جمع کردن وسایل و بستن چمدان است با ما همراه باشید. در این مطلب نکات مهمی در مورد بستن چمدان برای مسافرت بیان کرده‌ایم.

  • با آرامش چمدانتان را ببندید

یکی از مهم‌ترین راهنمایی‌های بستن چمدان برای مسافران برداشتن مدارک ضروری است. پاسپورت، کارت‌ شناسایی، کارت‌ اعتباری، دارو و لوازم مورد نیازتان را فراموش نکنید. اگر لوازم دیگری مثل مسواک و یا کرم را فراموش کنید می‌توانید در مقصد آن‌ها را تهیه کنید ولی ممکن است برای تهیه دارو دچار مشکل شوید. با آرامش و حوصله چمدانتان را ببندید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

نکاتی درباره‌ی وسایل مورد نیاز در سفر

  • لیست تهیه کنید

برای لوازم مورد نیازتان لیست تهیه کنید. داشتن یک لیست می‌تواند راهنمای بزرگی برای به همراه بردن وسایل مورد نیازتان باشد. بستن چمدان یا کوله‌پشتی برای مسافرات کار وقت‌گیری است و همین امر باعث می‌شود گاهی برخی موارد را فراموش کنید.

نکات بستن چمدان در سفر

  • کیف مدارک را فراموش نکنید

در یک راهنمای بستن چمدان برای مسافرت تاکید شده بود که یک کیف مدارک برای خود تهیه کنید. اما بهتر است کمی قضیه را شفاف‌تر کنیم. در سفرهای هوایی و خارجی که تعداد مدارک بیشتر است، داشتن یک کیف مخصوص برای مدارک الزامی‌ست تا مدارک همیشه در دسترستان باشد. اما اگر سفرتان کوتاه است، می‌توانید از خرید کیف مخصوص مدارک خودداری کنید اما چند مورد را فراموش نکنید. اولا مدارکتان را جایی قرار دهید که آسیبی به آنها وارد نشود و دوما مدارک همیشه در دسترستان باشد. در هر صورت تهیه یک کیف مدارک هزینه زیادی ندارد و سفر را برای شما هم راحت‌تر می‌کند.

همرا داشتن کیف مدارک در سفر

  • کیسه های پلاستیکی را به همراه داشته باشید

در هنگام بستن کوله‌پشتی یا چمدان برای مسافرت چند کیسه‌های پلاستیکی در سایز‌های مختلف را فراموش نکنید. از این کیسه‌ها می‌توانید برای قرار دادن دارو‌ها و مدارکتان به صورت جداگانه استفاده کنید. همچنین در مقصد از این کیسه‌های پلاستیکی برای تفکیک لباس‌های تمیز و کثیف هم می‌توانند استفاده کنید.

نکات بستن چمدان

  • تجهیزات جانبی همراه خود داشته باشید

تجهیزات جانبی می‌توانند از پرکاربرد‌ترین وسیله‌ها در سفر باشند. در زمان بستن کوله‌پشتی برای مسافرت این تجهیزات را نیز در کوله خود قرار دهید. مثلاً یک چاقوی چندکاره، یک شارژر اضافی، قطب‌نما وچراغ‌قوه می‌توانند به شما کمک زیادی کنند.

بستن چمدان 1

  • لباس‌های مناسب بردارید

با توجه به آب‌‌و‌هوا و شرایط مقصد مورد نظرتان لباس و لوازم مناسب بردارید. مثلاً اگر در زمستان به تبریز سفر می‌کنید لباس گرم بردارید. سعی کنید لباس‌هایی را بردارید که با آن‌ها راحتید. در زمان بستن چمدان برای مسافرت دقت کنید لباس‌های که امکان آسیب‌دیدن دارد را از چمدان یا کوله‌تان حذف کنید. نکات بستن چمدان ۱

  • متناسب با زمان سفرتان لباس بردارید

در هنگام بستن چمدان یا کوله‌پشتی برای مسافرت، آب‌و‌هوا را حتماً در نظر بگیرید و برای روزهای بارانی لباس مناسب بردارید.به یاد داشته باشید که لباس زیاد هم می‌تواند فضای چمدانتان را اشغال کند پس به اندازه لباس بردارید.

نکات بستن چمدان ۲

  • کفش‌ها و چمدان

می‌توانید از فضای خالی درون کفش‌ها استفاده کنید. جوراب‌ها و وسیله‌های کوچکی که داخل کفش جا می‌شوند را در کیسه بگذارید و  آن‌ها را در کفش‌هایتان قرار دهید. سپس کفش‌هایتان را درون کیسه بگذارید و بعد آن‌ها را داخل چمدان جای بدهید. 

نکات بستن چمدان۳

  • جایی مخصوص وسایل کوچک

اگر سفرتان کوتاه‌مدت است می‌توانید برای کرم و لوسیون از جای لنزهای چشمی استفاده کنید، آن‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و مقاوم‌اند. همچنین اگر به اکسسوری‌هایتان علاقه‌مند هستید و باید حتماً گوشواره و انگشترتان را  همراه خود ببرید می‌توانید هنگام بستن چمدان برای مسافرت،ظرف مخصوص قرص‌های روزانه را تهیه کنید. ظرف‌های مخصوص داروی روزانه را باید از داروخانه‌ها خریداری نماید. همچنین می‌توانید هندزفری را در کیف عینکتان قرار دهید و از رسیدن آسیب به آن جلوگیری کنید.

نکات بستن چمدان۴

  • محلول‌های بهداشتی و عطرها در چمدان

اگر شامپو، لوسیون یا شیرپاک‌کن را  همراه خود می‌برید بهتر است قبل از گذاشتن در چمدان روی خروجی لوله آن یک کیسه پلاستیکی بگذارید و بعد در آن را ببندید تا مطمئن شوید محلول داخل چمدان نمی‌ریزد. برای بردن عطر‌هایتان نیز می‌توانید آن‌ها را در جوراب یا دستکش پشمی بگذارید و بعد داخل چمدان قرار دهید. با این کار جلوی شکستن شیشه یا پخش شدن احتمالی عطر در فضای چمدان را می‌گیرید.

بستن چمدان۲

  • لوازم آرایشی در چمدان

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که هنگام سفر لوازم آرایش پودری‌تان مانند سایه و رژگونه شکسته و یا حتی پودر شده باشند. شما می‌توانید با قرار دادن کمی پنبه در سایه و رژگونه جلوی این اتفاق را بگیرید.

نکاتی برای بستن چمدان ۲

  • مدیریت فضای چمدان

با رعایت چند نکته می‌توانید فضای چمدانتان را مدیریت کنید. لباس‌هایتان را به جای تا کردن لوله کنید تا فضای کمتری را اشغال کنند و چروک هم نشوند. لوازم شکستنی را در وسط چمدان و بین لباس‌هایتان جای دهید.

نکاتی برای بستن چمدان ۴

وقت بستن در چمدونه

لوازمی که اضافی‌اند و می‌دانید احتمال کمی دارد که از آن‌ها استفاده کنید را بر‌ندارید تا چمدان سبک‌تری داشته باشید. امیدواریم این مطلب راهنمای مناسبی برای بستن چمدان یا کوله‌پشتیتان بوده باشد. اتاقک سفر خوبی را برایتان آرزو می‌کند.

چمدان ۴

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *