برنامه سفرچه جوری سفر برم؟

ایرانگردی در دی ماه

5 تا از بهترین ماقصد ایرانگردی در دی ماه

5 تا از بهترین ماقصد ایرانگردی در دی ماه

در فصل زمستان تعداد سفرها خیلی کمتر از فصل‌های دیگر است و دلیل آن بارندگی برف و سرمای هواست و از طرف دیگر بسیاری از افراد درگیر درس و تحصیل‌اند. به همین علت سفر در این روزها برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در روزهای خلوت به سفر بروند.

البته افرادی که اهل سفر و گردشگری‌اند حتی در روزهایی سرد هم سفرشان را کنسل نمی‌کنند چون ایران کشور چهار فصلی است و تنوع اقلیمی زیادی دارد. شما هم می‌توانید در همه فصل‌های سال با توجه به آب‌و‌هوای مقصد مورد نظرتان سفر کنید. مثلا منطقه‌ها و شهرهای گرمسیر بهترین انتخاب برای سفرهای زمستانی‌اند چون در این زمان هوای این شهرها مطبوع و بهاری است و بدون این که گرمای خورشید و دمای بالای هوا شما را اذیت کند می‌توانید به گشت‌و‌گذار در این شهرها بپردازید.

برای یک ایرانگردی در دی ماه آماده هستید؟

برای یک ایرانگردی در دی ماه آماده هستید؟

  • طبس

تا قبل از سال ۱۳۹۱ طبس بخشی از استان یزد بود و بعد از آن به استان خراسان جنوبی پیوست. این شهر یکی از شهرهای کویری است که کارشناسان می‌گویند قدمت آن به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد. طبس به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیبا به عروس کویر ایران معروف شده است.

این شهر در روزهای دی‌ماه آب‌و‌هوای معتدلی دارد و برای سفر مقصد خوبی است. در سفر به طبس می‌توانید از باغ گلشن، سد شاه عباسی و کال جنی دیدن کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

روستای نایبند هم یکی از جاهای دیدنی طبس است که در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از این شهر قرار گرفته. در این روستا نخلستان‌های وسیعی قرار دارد که زیباییش را دوچندان می‌کند. با سفر به این روستا فاصله خیلی کمی هم تا کویر لوت دارید.

خانه ارزان در طبس برای مسافرت

ایرانگردی در زمستان
عکس از گوگل
  • جزیره هنگام

جزیره هنگام منطقه‌ای کوچک و دوست‌داشتنی است که در نزدیکی جزیره قشم قرار دارد. برای رفتن به این جزیره باید خودتان را به قشم برسانید و از آن‌جا با یک قایق به هنگام بروید. بومی‌های این جزیره افرادی مهربان و خونگرم با لباس‌های محلی‌اند که به مهمان‌نوازی هم معروف‌اند.

جزیره هنگام به خانه دلفین‌ها هم شهرت دارد و بهترین زمان برای دیدن دلفین‌های اطراف این جزیره دی‌ماه است. این جزیره در زمستان آب‌و‌هوایی بهاری دارد و به همین دلیل گردشگرها این زمان را برای سفر به هنگام انتخاب می‌کنند.

نخلستان‌ها، بازار محلی،‌ پارک کروکودیل، حیات وحش و خاک سرخ از دیدنی‌های جزیره هنگام است که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن‌ها را فراموش نکنید.

دوست دارید در همسایگی دلفین‌ها اقامت کنید؟

جزیره هنگام در زمستان
عکس از گوگل
  • شوشتر

شوشتر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که عده‌ای عقیده دارند بعد از طوفان نوح اولین شهری بوده که مردم در آن سکونت کردند. به گفته کارشناسان شوشتر اولین سکونتگاه انسان‌ها در ایران است و قدمت آن به ده‌ هزار سال پیش برمی‌گردد.

شوشتر در استان خوزستان قرار دارد و یکی از شهرهای گرمسیر ایران است و در روزهای زمستان آب‌و‌هوای معتدلی دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی برای سفر به شمار می‌رود.

سازه‌های آبی شوشتر یکی از شگقتی‌های معماری در جهان است و از طرف سازمان یونسکو (شاهکار نبوغ و خلاقیت) نام گرفته.

کانال داریون،‌ قلعه سلاسل و آرامگاه یعقوب لیث صفاری از جاهای دیدنی شوشترند.

سفر به شوشتر
عکس از گوگل
  • بندر خمیر

بندر خمیر یکی از شهرهای جنوبی است که در استان هرمزگان قرار دارد. آب‌و‌هوای این بندر در تابستان گرم و در زمستان معتدل است. چشمه آب گرم، دیوار سدار، قلعه خمیر، چشمه چاه احمد و خانه قاضی رویدر از جاذبه‌های دیدنی در بندر خمیرند.

یکی از بکرترین جاهای دیدنی در بندر خمیر چشمه آب گرم سیاهکش است. این چشمه در روستای نیمه‌کاردر ۶۵ کیلومتری غرب بندر خمیر قرار دارد. آب این چشمه خواص درمانی دارد و چون گردشگران زیادی آن را نمی‌شناسند آبش آلودگی ندارد.

سفر به بندرخمیر
عکس از گوگل
  • ایذه

ایذه یکی از شهرهای دیدنی استان خوزستان است که چون جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد به شهرت رسیده. این شهر در روزهای دی ماه هوایی شبیه روزهای اول بهار دارد و وقت خوبی برای سفر، دیدن بناهای تاریخی و گردشگری است.

مجسمه باستانی شمی، پل شالو، قلعه تل، تالاب میانگران، نقش برجسته خنگ کمال‌وند، آبشار شیوند، کول فرح، آبشار توف اسپید، دشت سوسن و اشکفت سلمان از جاهای دیدنی در ایذه‌اند.

اشکفت سلمان در ایذه
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *