شهرهارستوران‌گردی

معرفی 5 تا از رستوران های کتالم | شکم گردی در مرز گیلان و مازندران

در این مقاله از مجله اتاقک تصمیم گرفتیم راهی پنج کیلومتری جنوب شرقی شهرستان رامسر و شهر کتالم شویم و برای این‌که دلی از عزا دربیاوریم، به رستوران های کتالم برویم؛ شهری با جاذبه‌های طبیعی بکر مثل چندین چشمه آب گرم و ییلاقات خوش آب‌وهوا که سفر به آن مثل بار اول سفر به شمال، لذت‌بخش است.

رستوران سخت سر

رستوران سخت سر کتالم
در رستوران سخت سر کتالم انواع غذاهای محلی، سنتی و فست فود سرو می‌شود. – عکاس: آرین ابراهیمیان

رستوران سخت سر به خاطر دکوراسیون مدرن، فضای بزرگ با سه سالن مجزا، اجرای موسیقی زنده و فعالیت شبانه‌روزی، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های این شهر به حساب می‌آید.

در منوی این رستوران انواع غذاهای محلی مثل کباب‌ترش، غذاهای سنتی ایرانی مثل چلو ماهی، جوجه‌کباب، چلوکباب و فست فودهای پرطرفداری مانند پیتزا، پاستا و … پیدا می‌شود؛ همچنین منوی پیش‌غذای این رستوران هم منوی کاملی است و از آن می‌توانید محبوب‌ترین آیتم‌ها مثل میرزاقاسمی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ماست محلی، زیتون‌پرورده و … را سفارش دهید.

اگر هم اهل کافه گردی هستید و دوست دارید در کتالم، برای نوش جان کردن یک فنجان چای، قهوه یا یک نوشیدنی خنک کنار دسر به یک رستوران بروید، بازهم رستوران سخت‌سر انتخاب مناسبی است.

آدرس رستوران سخت سر: مازندران، رامسر، کتالم، جاده ساحلی

شماره تماس: 0911510505

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

محدوده قیمت: گران

کته کبابی رادین

رستوران رادین کتالم
کته‌کباب‌های این رستوران، طرفداران دوآتشه دارد. عکاس: Saleh Jamshidi

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند در سفر به شهرهای مختلف، سراغ رستوران‌های محلی با فضایی صمیمی و خودمانی بروند، نام کته کبابی رادین را به خاطر بسپارید.

اینجا خبری از دکوراسیون لوکس و مجلل نیست و فضای رستوران گرم و دل‌چسب است و  همان‌طور که از نامش پیداست، فقط کته خوشمزه شمالی در کنار کباب‌های مختلف سرو می‌شود.

تجربه به من ثابت کرده است که در آشپزخانه رستوران‌هایی که منوی غذایی متفاوتی ندارند، آشپزهای ماهر و باتجربه‌ای مشغول پخت دو یا سه مدل غذا هستند؛ به همین خاطر این مدل رستوران‌ها، جان می‌دهند برای امتحان کردن یک غذای باکیفیت آن هم در فضایی دل‌نشین.

آدرس کته کبابی رادین: مازندران، رامسر، کتالم، جاده ساحلی

ساعت فعالیت: یکشنبه تا جمعه از ساعت 11 ظهر، شنبه‌ها تعطیل است.

شماره تماس: 09357834526

محدوده قیمت: متوسط

کافه‌رستوران گیلانو

رستوران گیلانو کتالم
رستوران گیلانو کتالم، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های این شهر است. – عکاس: Amir Shahab

در جاده ساحلی کتالم که پیش برویم، رستوران‌های مختلفی با فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. یکی از آن‌ها گیلانو است؛ رستورانی که می‌توانید در فضایی با دکوراسیون و ظروف سرو مدرن، غذاهای سنتی را نوش جان کنید.

صرف غذاهای سنتی در این رستوران، مثل تماشای رابطه خوب پدربزرگی سنتی با نوه‌اش است که توانستند رابطه‌شان را باوجود تفاوت دیدگاه‌هایشان حفظ کنند.

تصور صرف یک پیش خوراک خوشمزه شمالی مثل میرزاقاسمی یا یک وعده غذای اصلی خوش‌خوراک مثل کباب‌ترش، در ظروفی مدرن و با تزیینات شیک، می‌تواند به‌راحتی شما را به این رستوران بکشاند. تازه اگر دوست داشتید در طول سفر برای نوش جان کردن یک فنجان قهوه با کیک، چای و باقلوا یا نوشیدنی خنک به یک کافه بروید، می‌توانید روی این رستوران حساب کنید.

آدرس رستوران گیلانو: مازندران، رامسر، کتالم، جاده ساحلی، نرسیده به دوراهی کتالم

شماره تماس: 09193092007

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 11:30 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران شیخ زاهد

رستوران شیخ زاهد کتالم
نمایی از فضای صمیمی و خودمانی این رستوران – عکاس: Saeed Zahed

 این رستوران بین اهالی کتالم و سادات شهر و مسافران، رستورانی نام‌آشناست و طرفداران پروپاقرصی دارد؛ شیخ زاهد یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این منطقه به حساب می‌آید و با دکوراسیون ساده‌ای که دارد، یادآور سفرهای کودکی‌مان به شمال است. این رستوران دقیقاً شبیه همان رستوران‌هایی است که در بچگی و بعد از دیدن اولین نشانه‌ها از دریا یا بعد از خستگی چندین ساعته شن‌بازی در ساحل، سراغش می‌رفتیم.

معروف‌ترین غذاهای این رستوران چلوکباب، چلو ماهی، چلومرغ، باقلاقاتق و میرزاقاسمی هستند.

آدرس رستوران شیخ زاهد: مازندران، رامسر، کتالم، میدان کتالم، خیابان رجایی

شماره تماس: 09119954566

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 7:30 صبح تا 11 شب

محدوده قیمت: ارزان

رستوران دایی آرش

رستوران دایی آرش کتالم
دایی آرش رستورانی با فضایی صمیمی – عکاس: Heji M H Safaie

در سفر به شهرهای شمالی، صرف غذا در رستوران‌هایی با دکوراسیون ساده و خودمانی لذتی خاص دارد. این مدل رستوران‌ها با این‌که معمولاً چندان بزرگ نیستند، ولی اتمسفری گرم و دل‌چسب دارند و قیمت غذاهای آن‌ها هم مقرون‌به‌صرفه است. تازه در بیشتر این رستوران‌ها، غذاها را آشپزهای محلی می‌پزند که فوت‌وفن و ریزه‌کاری‌های پخت یک غذای محلی را از بچگی یاد گرفتند.

اگر در سفر به کتالم هوس کردید یک وعده کته کباب شمالی خوش عطر با مرغ نوش جان کنید، این رستوران را به خاطر داشته باشید.

آدرس رستوران دایی آرش: مازندران، رامسر، کتالم، خیابان رجایی، تالش محله

شماره تماس: 09119953975

ساعت فعالیت: هر روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب

محدوده قیمت: ارزان

سخن آخر

در این مقاله از رستوران های کتالم گفتیم. رستوران‌هایی که در آن‌ها می‌توانید غذاهای محلی، سنتی ایرانی و فست فود را نوش جان کنید و سفری خوشمزه به همسایه جنوب شرقی رامسر، یعنی کتالم داشته باشید.

در انتها این نکته را بگویم که حتماً قبل از سر زدن به این رستوران‌ها، با شماره تلفن آن‌ها تماس بگیرید و از آخرین وضعیت کاری، سرویس‌دهی و ساعت فعالیت آن‌ها باخبر شوید. اگر هم اهل این شهر هستید و ما نام رستورانی را از قلم انداختیم، خوشحال می‌شویم آن را در کامنت‌ها به ما معرفی کنیم.

میدانیم خودتان برای اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک کمک می‌گیرید و اقامتگاه مدنظرتان را با توجه به برنامه سفر و سلیقه‌تان رزرو می‌کنید. پس حرفی نمی‌ماند جز آرزوی سفرهای خوشمزه و خاطره‌انگیز.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *