چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

چیدن وسایل سفر در ماشین؛ نکات و راه‌کارهایی که باید بدانید

کسانی که اهل سفر باشند و بخواهند با خودروی خودشان به طبیعت‌گردی و بازدید از دیدنی‌های کشور بروند، بی‌گمان نیاز به وسایل سفر بسیاری دارند. هیچ‌چیزی لذت‌بخش‌تر از این نیست که با دوستان یا خانواده‌تان سوار ماشین خود شوید و یک سفر به‌یادماندنی را تجربه کنید. البته نکته‌ی مهمی که وجود دارد، شیوه‌ی جا دادن و چیدن وسایل سفر در ماشین است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که وسایل مورد نیاز زیادی داشتید ولی نتوانستید همه‌ی آن‌ها را همراه‌تان ببرید. یا شاید توانستید آن‌ها را به همراه داشته باشید ولی چیدن آن‌ها کاملا بی‌نظم بوده و حسابی برنامه‌تان را به‌هم ریخته است.

به همین سبب، امروز در اتاقک می‌خواهیم درباره‌ی چیدن وسایل سفر در ماشین ، نکاتی که باید در نظر داشته باشید، بهترین راه‌کارها برای این کار، و در کل اصولی که باید رعایت کنید سخن بگوییم. پس بی‌درنگ در ادامه با ما همراه باشید.

چیدن وسایل سفر در ماشین

بهترین شیوه برای چیدن وسایل سفر در ماشین

نخست می‌خواهیم درباره‌ی روش «کن ماری» سخن بگوییم. کن ماری یک روش بسته‌بندی، جاساز کردن و چیدن وسایل ژاپنی است که به‌دست «ماریه کوندو» ابداع شده و اکنون در سراسر جهان به‌کار گرفته می‌شود. با این روش می‌توانید وسایل درون چمدان یا صندوق عقب ماشین‌تان را به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان بچینید.

بدون‌شک برای خیلی‌ها پیش آمده که وسایل‌شان را در درازای سفر گم کرده‌اند یا کلی وقت برای پیدا کردن آن‌ها در میان انبوهی از وسایل به‌هم‌ریخته هدر داده‌اند. همین می‌تواند یکی از دلایل عدم علاقه به سفر رفتن، یا بیخیال شدن ماشین شخصی و در عوض سفر با قطار، اتوبوس یا هواپیما باشد. ولی با روش کن ماری دردسر بسیار کمتری برای چیدن وسایل سفر در ماشین خواهید داشت.

ماریه کوندو، نویسنده و مشاور ژاپنی است که کتاب‌های گوناگونی درباره‌ی مرتب کردن و سازماندهی مناسب لوازم و وسایل نوشته است. این روش از چند مرحله ساده ولی مهم تشکیل شده است. شما نخست باید همه‌ی وسایل‌تان را مرتب کنید و آن‌ها را در نظر داشته باشید. اکنون باید ببینید کدام یک از آن‌ها غیرضروری است و لازم نیست در سفرتان شما را همراهی کنند. با حذف آن‌ها می‌توانید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید. سپس به سراغ بسته‌بندی هوش‌مندانه و منظم بروید. وسایل‌تان را کاملا مرتب‌شده بچینید، و همچنین وسایل کوچک‌تر را در یک کیسه قرار دهید تا فضای کم‌تری را اشغال کنند و در میان باقی وسایل گم نشوند.

در آخر، زمانی که می‌خواهید آن‌ها را در ماشین قرار دهید، باید حواس‌تان به لوازم ضروری باشد. شما باید این لوازم را در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز لازم نباشد همه‌ی وسایل را برای پیدا کردن آن‌ها جابه‌جا کنید. همچنین قرار دادن چمدان‌ها به‌گونه‌ی عمودی، نکته‌ی برجسته‌ای است. شما با این کار بسیار راحت‌تر می‌توانید به داخل آن‌ها دسترسی داشته باشید و لوازم مورد نیازتان را از آن خارج کنید.

بهترین شیوه برای چیدن وسایل سفر در ماشین

با چیدن وسایل سفر در ماشین به شیوه‌ی کن ماری، می‌توانید بسته‌بندی منظم‌تری داشته باشید. برای نمونه، بیاید در نظر بگیریم شما چند دست لباس می‌خواهید در چمدان‌تان قرار دهید. اکنون باید لباس‌ها را تا کرده و به‌گونه‌ی عمودی، همان‌طور که در تصویر می‌بینید، آن‌ها را درون چمدان بگذارید. افزون‌بر این، می‌توانید یک روزنامه روی لباس بگذارید و سپس لباس را لوله کنید. روزنامه جلوی چروک شدن را می‌گیرد و لباس لوله‌شده هم جای کمتری می‌گیرد.

سپس به‌سراغ جوراب و لباس زیر بروید. آن‌ها را مرتب‌ و تا کرده، و درون یک کیسه قرار دهید.

چیدن وسایل سفر در ماشین

در ادامه نوبت به وسایل کوچک‌تر می‌رسد. این وسایل را نیز باید مرتب و در بسته‌بندی‌های گوناگون جای دهید. همان‌گونه که در تصویر می‌بینید، هر کدام از وسیله‌ها در جای مخصوص به خود قرار دارند تا زیر دست‌وپا نروند و گم نشوند.

چیدن وسایل سفر در ماشین

بی‌گمان چیدن وسایل سفر در ماشین تنها به لباس خلاصه نمی‌شود و شما به لوازم دیگری مانند، شامپو، مسواک و هرگونه لوازم آرایشی و بهداشتی هم نیاز خواهید داشت. این وسایل که معمولا در میان باقی وسایل گم‌وگور می‌شوند، باید در کیسه، پلاستیک یا بسته‌ای ویژه قرار داده شوند.

چیدن وسایل سفر در ماشین

اکنون به سراغ دیگر وسایل بروید. کفش، شارژر، ناخن‌گیر، دستمال کاغذی، جواهرات و ساعت، و هر چیز دیگری را که به ذهن‌تان می‌رسد و حتما به آن‌ها نیاز دارید، مرتب و منظم در چمدان قرار دهید. همان‌طور که می‌بینید، اکنون چمدانی پر از وسایل گوناگون دارید که کاملا منظم دسته‌بندی شده و راحت هر چیزی را که خواسته باشید می‌توانید در آن پیدا کنید.

چیدن وسایل سفر در ماشین

اکنون که کار آماده کردن چمدان به پایان رسیده، به سراغ چیدن وسایل سفر در ماشین می‌رویم. این کار نیز به‌آسانی چیدن وسایل در چمدان است و هیچ سختی نخواهد داشت. نکته‌ی مهم، دقت به نظم و سازمان‌دهی لوازم و در دسترس بودن لوازم ضروری است.

شما باید وسایل کوچک‌تر را در جاهایی مانند داشبورد، درون در یا کنار شیشه‌ی عقب ماشین قرار دهید، البته حواس‌تان باشد جلوی دید راننده را نگیرند. هر وسیله‌ی دیگری را هم که می‌توانند روی صندلی جای بگیرند، برای نمونه اسباب‌بازی و عروسک کودکان، روی همان صندلی و پیش خودتان قرار دهید. در ادامه نوبت به وسایل بزرگ‌تر و چمدان‌ها می‌رسد. برای چیدن وسایل سفر در ماشین ، باید مانند تصویر همه‌ی آن‌ها را مرتب در کنار یکدیگر قرار دهید و آن‌هایی را که ضرورت بیشتری دارند و ممکن است زودتر به سراغ‌شان بروید، در بخش بالایی بگذارید. همچنین همان‌گونه که گفتیم، فراموش نکنید چمدان‌ها را عمودی بگذارید. این‌گونه کارتان برای دسترسی به لوازم درون آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

چیدن وسایل سفر در ماشین

این هم از بهترین شیوه چیدن وسایل سفر در ماشین!

شما به همین سادگی و با روش کن ماری می‌توانید لوازم‌تان را با نظم بیشتری بچینید و به‌راستی کار چیدن وسایل سفر در ماشین را بسیار آسان‌تر کنید. اکنون با شیوه‌ی چیدن وسایل و لوازم آشنا شده‌اید، بهتر است هر چه زودتر برنامه‌ی سفر خود را آماده کنید. البته، پیش از آن که راهی جاده شوید و به دل طبیعت بروید، چند نکته را درباره‌ی چیدن وسایل در صندوق عقب ماشین باید در نظر داشته باشید. در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

چیدن وسایل سفر در ماشین

ظرفیت بار خودرو را به یاد داشته باشید

کم‌وبیش همه می‌دانند ماشین‌ها شکل‌های گوناگونی دارند و بنابراین هر کدام دارای ظرفیت بار ویژه و مشخصی هستند. شما باید مدل ماشین خود را بشناسید و بدانید تا چه اندازه می‌تواند بار تحمل کند. انواع ماشین‌ها ظرفیت بار متنوعی هم دارند و برای نمونه شاسی‌بلندهای کوچک می‌توانند کشش حمل وسایل تا اندازه 300 تا 400 کیلوگرم را داشته باشند. ولی برخی مدل‌ها مانند شورلت تراورس را هم داریم که کم‌وبیش 630 کیلوگرم را می‌تواند جابه‌جا کند.

دیگر ماشین‌ها از جمله وانت پراید، وانت پیکان و وانت نیسان، به‌ترتیب وزنی حدود 500 کیلوگرم، 700 کیلوگرم و 2 تن را می‌توانند تحمل کنند. البته این ماشین‌هایی که نام بردیم همگی برای حمل بار و جابه‌جایی وسایل سنگین هستند. بنابراین باید خوردهای شخصی و معمولی را که بیشتر برای جابه‌جایی انسان طراحی می‌شوند، در نظر داشت. این خودروها معمولا کشش جابه‌جایی وزن کمتری را دارند. پس پیش از هر چیز، باید بدانید خودروی شما تا چه وزنی را می‌تواند تحمل کند.

بدانید وسایل سنگین را باید کجا قرار دهید

بهتر است تا جای ممکن وسایل و لوازم سنگین را در قسمت بارگیر ماشین و جلوی آن، و کف آن قرار دهید. در خودروهای شاسی‌بلند هم بهتر است وسایل سنگین‌تر را در میانه خودرو جای دهید تا تعادل کامل برقرار شود. در کل، تعادل نکته‌ی بسیار مهمی است. تلاش کنید همیشه وسایل را جوری بچینید که وزن آن‌ها پخش شده و به یک نقطه‌ی مشخص از ماشین فشار نیاورد. برای نمونه، پس از این که چیدن وسایل سفر در ماشین و درون صندوق عقب به پایان رسید، همان‌گونه که پیشتر هم گفتیم، برخی وسایل را در قسمت جلویی ماشین، روی صندلی یا داشبورد قرار دهید تا همه‌ی فشار به قسمت عقبی ماشین وارد نشود. اگر همه‌ی وسایل را در صندوق عقب قرار دهید، فشار زیادی به فنرهای عقب ماشین وارد شده و حتا ممکن است موجب لغزش ماشین و از دست دادن کنترل آن شود.

چیدن وسایل سفر در ماشین

حواس‌تان به وسایل لغزان باشد

جدا از حفظ تعادل برای جلوگیری از لغزش ماشین، باید حواس‌تان به لغزش خود وسایل هم باشد. هنگامی که وسایل و لوازم سفرتان را در صندوق عقب می‌چینید، به وسایلی که ممکن است لیز بخورند و واژگون شوند، دقت داشته باشید. بسیاری از وسایل ممکن است با یک ترمز ساده جابه‌جا شوند و روی سرنشینان بریزند. پس بهترین کار این است که آن‌ها را در جلوی خودرو و در کنار صندلی یا سرنشینان قرار دهید، یا حتا آن‌ها را درون کیسه قرار داده و بسته‌بندی کنید تا احتمال واژگون شدن‌شان بسیار کمتر شود. لوازم گوناگونی برای این مورد وجود دارند و شما با تهیه‌ی آن‌ها می‌توانید وسایل کوچک را که در خطر واژگون شدن هستند درون‌شان قرار دهید. برای این مورد، چیزهایی مانند کیف وسایل و ابزار صندوق عقب یا قلاب‌هایی که برای بخش بارگیر ماشین ساخته می‌شوند، به کمک‌تان خواهند آمد.

ناحیه دید در عقب ماشین را فراموش نکنید

دید راننده از شیشه عقب ماشین خیلی مهم است! پس دقت داشته باشید هنگام چیدن وسایل سفر در ماشین ، جلوی دید شیشه عقب را نگیرید. اگر وسایل شما در بارگیر ماشین نگذارند دید خوبی داشته باشید، بدون‌شک جان‌تان در خطر خواهد بود و احتمال تصادف کردن‌تان به‌شدت بالا می‌رود؛ جدا از این که جان سایر مسافران و دیگر ماشین‌ها را هم به خطر خواهید انداخت. پس حتما به این نکته دقت داشته باشید. اگر وسایل شما جلوی دید راننده را می‌گیرند، آن‌ها را درون ماشین و بخش جلویی قرار دهید. اگر نشد و تعدادشان زیاد بود یا جا نشدند، پس باید آن‌ها را از فهرست‌تان خط بزنید و در گروه وسایل غیرضروری قرار دهید. در هر صورت، ناحیه دید در عقب ماشین بسیار مهم است و نباید مختل شود.

در آخر، یادتان باشد پیش از چیدن وسایل سفر در ماشین ، حتما داخل ماشین را خوب تمیز کنید و از شر وسایل اضافی راحت شوید. این‌گونه جای بسیار بیشتری برای لوازم مورد نیازتان خواهید داشت.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

4.2/5 - (9 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *