چه جوری سفر برم؟برنامه سفرنکات آموزشی سفر

از کدام سایت ویلا رزرو کنیم؟ | بررسی 8 پلتفرم برتر اجاره ویلا با 7 فاکتور کلیدی

حتماً فیلم درباره الی را دیده‌اید. اگر یادتان باشد، ویلایی که همیشه به آن می‌رفتند خالی نبود و مجبور شدند کلی وقت بگذارند و مشورت کنند تا بالاخره ویلایی را پیدا کنند که بعد از چند ساعت تمیز کردن قابل سکونت باشد.

در سال‌های اخیر این مشکل برطرف شده و تعداد زیادی پلتفرم برای اجاره آنلاین ویلا به وجود آمده است؛ اما همین تنوع پلتفرم‌ها ممکن است باعث سردرگمی شود و شما را مردد کند که بالاخره کدام سایت برای اجاره اقامتگاه بهتر است.

در این مقاله ما بهترین پلتفرم‌های اجاره ویلا را بررسی کرده‌ایم تا دیگر نیازی نباشد وقت زیادی را برای مقایسه این سایت‌ها با یکدیگر بگذارید. اگر این مقاله را تا انتها بخوانید، حتماً می‌توانید با توجه به بودجه و انتظاراتتان پلتفرمی که خدمات آن برای شما مناسب‌تر است را پیدا کنید.

آیا اجاره آنلاین اقامتگاه بهتر از روش‌های قدیمی اجاره ویلا است؟

اول از همه بگذارید با هم بررسی کنیم که مزیت‌های اجاره آنلاین اقامتگاه نسبت به روش‌های قدیمی آن چیست؟

تا چند سال قبل اکثر ما برای اجاره اقامتگاه 2 راه داشتیم. راه اول که بیشتر در مورد سفر به شهرهای شمالی صدق می‌کرد، این بود که بعد از رسیدن به شهر مقصد، باید دنبال ویلا، سوئیت و غیره می‌گشتیم و چند ساعت با جوانان بومی به ویلاهای مختلف سر می‌زدیم. در همین حین هم چند نفر از یک ویلا خوششان می‌آمد، چند نفر از یک ویلای دیگر و تازه باید کلی باهم مشورت می‌کردیم تا بالاخره همه راضی شوند. اگر هم مقصد شهرهایی مثل مشهد، شیراز، کیش و غیره بود، باید خسته و کوفته تازه سراغ هتل دارها می‌رفتیم تا ببینیم آیا اتاق خالی دارند یا نه.

راه دوم این بود که با صاحب ویلا یا هتل آپارتمانی که در سفرهای قبلی رفته بودیم تماس بگیریم و دوباره به همان جای همیشگی برویم. حتی بارها ناخودآگاه برای صاحبان ویلا تبلیغات هم کردیم و شماره تماس آن‌ها را به فامیل و آشنا دادیم تا در سفرهایشان نگران اجاره ویلا نباشند.

احتمالاً شما هم با خواندن چند سطر قبل یاد دردسرهایی که قبل از ظهور اینترنت و رشد پلتفرم‌های اجاره آنلاین ویلا داشتید، افتادید و خودتان مثل ما به این نتیجه رسیدید که اجاره آنلاین ویلا به‌مراتب بهتر از روش‌های سنتی آن است. چون کافی است از طریق پلتفرم‌های مختلف، اقامتگاه‌ها را سر فرصت بررسی کنید و بدون اینکه بخشی از زمان سفر را برای انتخاب ویلا بگذارید، چند روز قبل لینک اقامتگاه‌ها را برای همسفرانتان بفرستید تا با خیال راحت به اجماع نظر برسید و دیگر نگران رزرو ویلا، تمیز کردن آن، ناراضی بودن بعضی از همسفران و … نباشید.

آیا تنوع پلتفرم‌های آنلاین اجاره اقامتگاه اتفاق خوبی است؟

در چند سال اخیر تعداد پلتفرم‌هایی که اجاره اقامتگاه روز به روز بیشتر می‌شود و همین موضوع ممکن است باعث سردرگمی شما شود. این سردرگمی از آن مدل سردرگمی‌هایی است که وقتی به‌قصد خرید یک شلوار وارد فروشگاه می‌شوید و با تعداد زیادی شلوار از برندها، رنگ‌ها و جنس‌های مختلف روبرو می‌شوید پیش می‌آید. حتی شاید به‌قدری سردرگم شوید که قید خرید از آن فروشگاه را بزنید و به همان مغازه‌ای که همیشه از آن خرید می‌کردید بروید، یا جذب تبلیغات مغازه‌ دیگری شوید.

ما تصمیم گرفتیم در این مقاله کار شما را راحت کنیم و پلتفرم‌های شناخته‌شده اجاره اقامتگاه مثل اتاقک، جاجیگا، شب، جاباما، علی بابا، اسنپ تریپ، سفر مارکت و هومسا را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا از سردرگمی برای انتخاب پلتفرم اجاره اقامتگاه برای همیشه نجات پیدا کنید.

مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در انتخاب بهترین پلتفرم اجاره ویلا

فاکتور های انتخاب پلتفرم اجاره ویلا
7 فاکتور مهم در انتخاب پلتفرم اجاره ویلا

قبل از اینکه پلتفرم‌های مختلف اجاره ویلا مثل اتاقک، جاجیگا، شب، جاباما، هومسا و غیره را مقایسه کنیم، اول بهتر است ببینیم هر سایت یا پلتفرم اجاره ویلا باید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد:

1. تنوع واحدهای اقامتی

این روزها که قیمت‌ها به‌صورت نجومی بالا می‌رود و هزینه‌ها زیاد شده است، خیلی از مسافرین به دنبال اقامتگاه‌های اقتصادی‌تر هستند تا بتوانند در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنند یا برعکس دوست دارند به‌جای چند سفر اقتصادی، یک‌بار در سال به یک ویلای لاکچری بروند و چند روزی را متفاوت با اکثر روزهای سال زندگی کنند.

بنابراین بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پلتفرم اجاره اقامتگاه، تنوع واحدهای اقامتی ازنظر هزینه اجاره، دسترسی به جاهای دیدنی، ظرفیت مهمانان، امکانات و غیره است.

2. امکان اجاره ویلا در اکثر شهرهای ایران

با افزایش قیمت دلار و کمتر شدن امکان سفر به کشورهای خارجی، خیلی از ما تصمیم می‌گیریم سفر به شهرهایی مثل شیراز، اصفهان، کیش، مشهد، چابهار و غیره را در برنامه سفرهای نوروزی یا تعطیلات دیگر قرار دهیم.

یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری برای یک پلتفرم اجاره ویلا این است که در اکثر شهرهای ایران به‌خصوص حومه پایتخت، واحدهای اقامتی مختلفی برای مسافرین داشته باشد.

3. پشتیبانی مناسب

یک پلتفرم مطمئن برای اجاره ویلا نباید رفیق نیمه‌راه باشد؛ یعنی به‌محض این‌که تبلیغاتش گرفت و شما ویلا را اجاره کردید، شما را به امان خدا بسپارد و با صاحب ویلا تنهایتان بگذارد.

فرض کنید شما در طول سفر مشکلی برایتان پیش آمده است و دیرتر از زمان تحویل ویلا به آنجا رسیده‌اید. در این حالت ممکن است صاحب ویلا آنجا نباشد و شما باید به‌سختی و بعد از چندین تماس پی‌درپی با پشتیبانی و صاحب ویلا بالاخره او را پیدا کنید و با دلخوری وارد ویلا شوید.

این در حالی است که اگر پلتفرمی پشتیبانی مناسب و بخصوص شبانه‌روزی داشته باشد، شما می‌توانید در هر ساعتی از روز با آن‌ها تماس بگیرید تا رسیدگی‌های لازم را (نه‌تنها برای مثالی که گفتیم) انجام دهند.

4. به‌روزرسانی اطلاعات ویلا با داده‌های واقعی

وقتی شما وارد پلتفرم یا سایت اجاره ویلا می‌شوید، حتماً دوست دارید بعد از بررسی قیمت، عکس‌های ویلا را ببینید تا تصوری از اقامتگاهی که می‌خواهید رزرو کنید به دست بیاورید. تنوع تصاویر و از همه مهم‌تر واقعی بودن آن‌ها، یکی از مواردی است که باعث متفاوت شدن یک پلتفرم اجاره اقامتگاه با پلتفرم‌های رقیب می‌شود.

تصاویر واقعی اقامتگاه در کنار اطلاعات دقیق و به‌روز از امکانات آن، باعث می‌شود بتوانید با درصد بالایی تخمین بزنید که چه نوع اقامتگاهی در انتظار شما است.

5. امکان ثبت نظر یا امتیاز دادن به اقامتگاه و سانسور نکردن آن‌ها توسط پلتفرم

ثبت نظر در مورد محصولات یا خدمات در سایت‌های مختلف، موضوعی است که تا حدی می‌توان آن را سلیقه‌ای دانست. مثل وقتی‌که شما می‌خواهید یک جاروبرقی بخرید و قبل از خرید، نظرات کاربران را در سایت‌های مختلف می‌خوانید تا ببینید چند نفر از آن راضی هستند. در این ‌بین ممکن است بعضی افراد راضی و بعضی دیگر ناراضی باشند. این‌که شما بر اساس این نظرات تصمیم بگیرید آن جاروبرقی را بخرید یا نه با خودتان است؛ اما موضوع مهم این است که کاربر بتواند نظراتش را چه مثبت و چه منفی ثبت کند و پلتفرم آن‌ها را سانسور نکند.

6. در نظر گرفتن کد تخفیف یا برگزاری کمپین‌های مختلف

 شاید تا سال‌ها پیش تصور عموم بر این بود که ارزانی بی‌حکمت نیست؛ اما باید بگوییم این ضرب‌المثل برای زمانی بود که رقابت تنگاتنگی در بازار وجود نداشت. در این روزگار که تنوع پلتفرم‌های اجاره ویلا زیاد است، در نظر گرفتن کد تخفیف یا برگزاری کمپین‌ها و امکان اجاره ویلا با قیمت کمتر، یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود و می‌تواند بخشی از تردیدهای شما را از بین ببرد.

7. امکان تعامل با میزبان

یکی از فاکتورهایی که اعتماد گردشگر را بیشتر می‌کند این است که بتواند با صاحب اقامتگاه یا همان میزبان در ارتباط باشد. حالا فرقی نمی‌کند این ارتباط به شکل تماس تلفنی یا چت آنلاین باشد، مهم این است که گردشگر در همان مکالمه می‌تواند تا حدودی با نحوه رفتار و شکل میزبانی صاحب اقامتگاه آشنا شود. این موضوع باعث می‌شود که به ‌قول معروف یخ بین میزبان و مهمان شکسته شود و بدون شک اقامت دل‌چسب‌تر خواهد بود.

مقایسه 8 پلتفرم برتر برای اجاره ویلا

در ادامه 8 پلتفرم اتاقک، جاجیگا، شب، جاباما، علی بابا، اسنپ تریپ، سفر مارکت و هومسا را جداگانه و با توجه به مواردی که در بالا گفتیم، بررسی می‌کنیم.

1. سایت اتاقک

پلتفرم اجاره ویلا اتاقک
بررسی پلتفرم اتاقک

اتاقک یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های اجاره اقامتگاه است که بسیاری از مسافرین و گردشگران آن را می‌شناسند. حالا ببینیم سایت اتاقک در کنار موارد بالا چه ویژگی‌های دیگری دارد که باعث محبوبیت آن بین گردشگران شده است:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • امکان انتخاب از بین بیشتر از 13 هزار واحد اقامتی متنوع در 300 شهر مختلف ایران
  • فراهم کردن امکان 500 هزار شب اقامت در طول فعالیت چندین ساله
  • امکان بررسی و خواندن بیشتر از 60 هزار نظر ثبت‌شده
  • ثبت تصاویر واقعی از اقامتگاه که صاحب ویلا یا تیم تخصصی اتاقک آن‌ها را گرفته‌اند
  • امکان اجاره روزانه اقامتگاه‌ها
  • امکان رزرو آنی و وجود تعداد زیادی اقامتگاه با کد تخفیف در شهرهای مختلف
  • ثبت‌نام رایگان میزبانان در اتاقک
  • امکان رزرو اقامتگاه‌های شبانه از بخش اتاقک شبانه که می‌توانید از ساعت 12 شب تا 6 صبح هم آن‌ها را تحویل بگیرید.
  • امکان تعامل با میزبان

بر اساس بررسی‌های ما، اتاقک همه ویژگی‌های یک پلتفرم امن و مطمئن برای اجاره اقامتگاه را داشت و نمایش آخرین آمار رزرو و نظرات آن‌هم با عدد و رقم، باعث جلب اطمینان بیشتر کاربران این پلتفرم می‌شود.

در بررسی سایت اتاقک فیلتری به نام اتاقک پرایم برای ما جلب‌توجه کرد و بعد از تحقیق به این نتیجه رسیدیم که اقامتگاه‌های در بخش اتاقک پرایم ویژگی‌های زیر را دارند:

  • امکان رزرو آنی و لحظه‌ای بدون نیاز به تائید میزبان
  • در نظر گرفتن بسته‌های بهداشتی مثل روبالشی، لوازم بهداشتی یک‌بارمصرف، روتختی و …
  • برگرداندن بخشی از هزینه اجاره به کیف پول اعتباری مسافر و امکان استفاده از آن برای اجاره اقامتگاه در سفرهای بعدی

به‌تازگی برای رزرو اقامتگاه در ترکیه و دبی (امارات) هم می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید که این موضوع برای ما ایرانی‌ها که این 2 کشور یکی از مقصدهای محبوبمان برای سفر خارجی است، یک برگ برنده محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه در استانبول بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

مراحل اجاره اقامتگاه در این سایت خیلی ساده است و کافی است بعد از ورود به سایت، فقط نام شهر مقصد را در نوار جست‌وجو وارد کنید. برای اعمال فیلترهای مختلف مثل نمایش اقامتگاه‌های خاص، امکانات اقامتگاه و … هم رابط کاربری خوبی در سمت راست صفحه دارد.

2. سایت جاجیگا

جاجیگا
بررسی پلتفرم جاجیگا

سایت جاجیگا یکی دیگر از سایت‌های شناخته‌شده در حوزه اجاره اقامتگاه است. یکی از جذابیت‌های این سایت، رابط کاربری و صفحه اصلی سایت است که تعداد اقامتگاه‌های هر شهر در آن تفکیک‌شده‌اند. اگر در صفحه اصلی کمی پایین‌تر بیایید باز یک دسته‌بندی دیگر وجود دارد که تمام ویلاهای لاکچری را از اقامتگاه‌های اقتصادی تفکیک کرده است. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان مسافر می‌شود.

حالا ببینیم آیا سایت جاجیگا ویژگی‌های اولیه یک پلتفرم امن برای رزرو اقامتگاه را دارد؟

  • نمایش تعدادی از نظرات مختلف کاربران در صفحه اصلی
  • پشتیبانی از مهمان در تمام طول سفر
  • در نظر گرفتن اقامتگاه‌های تخفیف‌دار در شهرهای مختلف ایران
  • ثبت کامل اطلاعات موردنیاز مسافر مثل عکس، امکانات و توضیحات کافی در مورد هر اقامتگاه
  • امکان تسویه هزینه رزرو بعد از تحویل اقامتگاه

با خواندن چند مورد بالا متوجه شدیم که سایت جاجیگا همه فاکتورهای ضروری برای یک پلتفرم اجاره ویلا را دارد. نکته‌ای که کمی به نظر ما عجیب بود، شلوغی زیاد صفحه اقامتگاه‌های هر شهر بود که ممکن است کار انتخاب اقامتگاه را سخت و کاربر را سردرگم کند. در سایت جاجیگا می‌توانید بعد از ثبت درخواست رزرو رایگان با میزبان در ارتباط باشید و این موضوع یکی از امتیازات سایت جاجیگا به‌حساب می‌آید. یکی از نکات مثبت در مورد این سایت این است که در صفحه اختصاصی بعضی از اقامتگاه‌ها ویدئوی معرفی واحد اقامتی در کنار تصاویر وجود دارد که باعث می‌شود گردشگر اطلاعات کامل‌تر و دقیق‌تری در مورد اقامتگاه به دست بیاورد.

3. سایت شب

سایت شب
بررسی پلتفرم شب

اگر اهل سفر باشید حتماً نام سایت شب را شنیده‌اید. این سایت چند سالی است که در حوزه اجاره اقامتگاه در شهرهای مختلف کشور فعالیت می‌کند. نکته جالب برای ما این بود که در همان ابتدای ورود به سایت، توانستیم بدون سر کشیدن به گوشه و کنار صفحه اقامتگاه‌های مختلف برای رزرو آنی یا بلندمدت و … را به‌صورت دسته‌بندی‌شده‌ پیدا کنیم و به نظرمان این کار می‌تواند کار را برای یک گردشگر راحت کند.

 در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم را باهم بررسی می‌کنیم:

  • تنوع واحدهای اقامتی فعال در اکثر شهرهای ایران
  • امکان بررسی نظرات ثبت‌شده مختلف
  • ثبت بیشتر از 1 میلیون اقامت شبانه
  • به‌روزرسانی اطلاعات از طریق تصاویر و اطلاعات واردشده توسط میزبان
  • در نظر گرفتن بیمه رایگان برای اقامت
  • ثبت‌نام رایگان میزبان
  • تفکیک اقامتگاه‌های برتر هر ماه

نکته‌ای که به نظر ما کمی نقطه‌ضعف محسوب می‌شد، ساعات فعال پشتیبانی سایت شب بود. بخش پشتیبانی این سایت از ساعت 9 صبح تا 1 شب پاسخگو است و برای ما این سؤال پیش آمد که اگر مسافری در خارج از این ساعات به مشکلی بربخورد، باید چه‌کار کند؟

4. سایت جاباما

جاباما
بررسی پلتفرم جاباما

سایت جاباما یکی از زیرمجموعه‌های سایت علی‌بابا است و یکی از پلتفرم‌های شناخته‌شده برای اجاره اقامتگاه محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های متمایز این سایت، پوشش تعداد زیادی هتل در شهرهای مختلف ایران و جهان است. این موضوع باعث محبوبیت این سایت بین کسانی شده است که به دنبال رزرو هتل در شهر مقصد هستند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت جاباما می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  • امکان انتخاب ویلاهای مختلف در اکثر شهرهای ایران
  • پشتیبانی از لحظه رزرو تا پایان سفر
  • امکان مقایسه ویلاها با خواندن نظرات مهمانان قبلی، قیمت ویلا و امکانات
  • تفکیک اقامتگاه‌های محبوب در شهرهای پرطرفدار در صفحه اصلی سایت

در سایت جاباما روزانه تعدادی اقامتگاه در بخش رزرو آنی به‌روزرسانی می‌شوند که برای شهر خاصی هستند. این موضوع از دو جنبه اهمیت دارد؛ اول اینکه اگر در همان شهر باشید یا بتوانید خود را به‌موقع به آنجا برسانید، امکان اجاره اقامتگاه با تخفیف زیاد دارید و دوم اینکه اگر در همان شهر هستید و از اقامتگاهی که رزرو کرده‌اید، رضایت ندارید؛ می‌توانید به‌راحتی و با استفاده از این بخش در سایت جاباما اقامتگاهی را با قیمت مناسب برای همان شب رزرو کنید.

در بررسی پلتفرم‌ها متوجه شدیم که سایت جاباما برای معرفی میزبان و ثبت آگهی مبلغی را از او دریافت می‌کند. ممکن است این موضوع برای میزبانان چندان خوشایند نباشد.

5. سایت هومسا

هومسا
بررسی پلتفرم هومسا

سایت هومسا یکی دیگر از گزینه‌هایی است که مسافران و گردشگران برای اجاره اقامتگاه به آن مراجعه می‌کنند. اگر بخواهید در این سایت اقامتگاه‌های موجود در یک شهر را فقط بررسی کنید، باید یک تاریخ ورود و خروج فرضی را در کنار تعداد نفرات وارد کنید تا اقامتگاه‌ها برای شما نمایش داده شوند.

 از مزایای سایت هومسا می‌توانیم به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  • در نظر گرفتن بیمه حوادث در صورت درخواست مهمان
  • پشتیبانی شبانه‌روزی
  • تفکیک اقامتگاه‌های مختلف
  • امکان پرداخت وجه اجاره با رمز ارزها
  • تنوع واحدهای اقامتی در شهرهای مختلف

در سایت هومسا مثل دیگر پلتفرم‌های اجاره آنلاین ویلا، قوانین مربوط به لغو رزرو در کنار قوانین دیگری که میزبان برای مهمانان در نظرگرفته قابل مشاهده است. دانستن این قوانین به مسافر کمک می‌کند تا بتواند در مورد اجاره واحد اقامتی راحت‌تر تصمیم بگیرد.

6. سایت علی بابا

علی بابا
بررسی پلتفرم علی بابا

شاید اکثر مسافران و گردشگران، سایت علی بابا را به‌عنوان مرجع اصلی برای خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار و رزرو هتل بدانند. درست است که اصلی‌ترین خدمات علی‌بابا شامل موارد قبل می‌شود اما از این پلتفرم می‌توانید برای اجاره اقامتگاه‌های دیگر هم استفاده کنید.

در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که آیا این سایت شناخته‌شده، فاکتورهای کلیدی یک پلتفرم امن اجاره ویلا را دارد یا خیر؟

  • تنوع واحدهای اقامتی از کلبه و ویلا تا هتل و آپارتمان
  • امکان رزرو هتل در کشورهای خارجی
  • پشتیبانی شبانه‌روزی
  • ثبت اطلاعات اقامتگاه مانند چند عکس، قیمت، امکانات
  • امکان مشاهده نظرات مسافرین قبلی و امتیاز آن‌ها به اقامتگاه
  • امکان رزرو بدون نیاز به تائید میزبان برای برخی واحدهای اقامتی
  • در نظر گرفتن کد تخفیف برای تعدادی از واحدهای اقامتی در بعضی روزهای سال

در این بررسی ما متوجه شدیم که در سایت علی‌بابا، امکان اجاره اقامتگاه‌های مختلف در شهرهای توریستی ایران مثل شهرهای شمالی، کیش، مشهد، شیراز و غیره وجود دارد. در این سایت امکان چت یا تماس با میزبان وجود ندارد و همه مراحل رزرو از طریق سایت علی‌بابا انجام می‌شود. رابط کاربری این سایت دوستانه است و به‌راحتی می‌توانید از طریق نوار سمت راست هر نوع فیلتری که دوست داشتید مثل امتیاز اقامتگاه، امکانات، نوع اقامتگاه و … را اعمال کنید. در این سایت قوانین جریمه برای لغو رزرو در مورد هر اقامتگاه متفاوت است و بهتر است حتماً موقع رزرو واحد اقامتی به این موضوع توجه داشته باشید.

7. سایت اسنپ تریپ

اسنپ تریپ
بررسی پلتفرم اسنپ تریپ

همان‌طور که از نامش پیدا است، سایت اسنپ تریپ یکی از زیرمجموعه‌های سایت اسنپ است که به‌صورت تخصصی در حوزه رزرو بلیط هواپیما و اتوبوس و اقامتگاه در شهرهای مختلف کار می‌کند. وقتی وارد این سایت می‌شوید در همان صفحه اصلی، بلیط‌های لحظه آخری موجود نمایش داده می‌شود که برای کسانی که قصد سفر به شهر مشخصی را ندارند اما اهل سفر هستند و مصداق «هر چه پیش آید، خوش آید» هستند، گزینه خوبی است.

برای مشاهده و رزرو اقامتگاه از طریق اسنپ تریپ، باید شهر مقصد را با تاریخ حدودی ورود و خروج وارد کنید تا اقامتگاه‌ها برای شما نمایش داده شوند. مهم‌ترین ویژگی‌های این سایت عبارت‌اند از:

  • تنوع واحدهای اقامتی در بیشتر شهرهای ایران
  • امکان مشاهده نظرات و امتیاز مسافرین قبلی
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • امکان کنسل کردن رزرو
  • در نظر گرفتن کد تخفیف برای اولین رزرو هتل از سایت

یکی از محدودیت‌هایی که در سایت اسنپ تریپ برای رزرو اقامتگاه وجود دارد، نبودن فیلد فیلترهای مختلف است. برای مثال نمی‌توانید در همان صفحه اصلی اقامتگاه‌های شهر مقصد، فیلترهایی مثل امکانات ویلا، چشم‌انداز، پارکینگ و … را اعمال کنید. این کار باعث می‌شود اگر موردی برای گردشگر اهمیت زیادی داشته باشد، مجبور باشد وارد صفحه اختصاصی تمام اقامتگاه‌ها شود و هرکدام را به تفکیک بررسی کند تا اقامتگاه موردنظرش را پیدا کند؛ اما در مقابل فیلتری وجود دارد که در آن می‌توانید انتخاب کنید با چه هدفی به شهر مقصد سفر می‌کنید، آیا برنامه سفر لاکچری دارید یا سفر اقتصادی؟ اگر این فیلتر را فعال کنید، اقامتگاه‌هایی که متناسب با نوع سفر شما است نمایش داده می‌شوند.

یکی از نکات مثبت در این پلتفرم این است که در صفحه اختصاصی اقامتگاه می‌توانید قیمت اجاره را در تاریخ‌های دیگر هم ببینید و با توجه به حدود قیمت، بازه سفر را تغییر دهید.

8. سایت سفر مارکت

سفر مارکت
بررسی پلتفرم سفر مارکت

سفر مارکت پلتفرمی مستقل برای اجاره آنلاین اقامتگاه و خرید بلیط هواپیما، قطار و تور نیست. این سایت مثل یک موتور جست‌وجو است که در هر حوزه سفر (مثل بلیت هواپیما، اقامتگاه و غیره)، ارزان‌ترین خدمات را برای شما نمایش داده و به سایت اصلی ارائه‌دهنده آن خدمات مثل اتاقک و غیره ارجاع می‌دهد.

در ادامه با هم امکانات و ویژگی‌های سایت سفر مارکت را بررسی می‌کنیم:

  • امکان رزرو ویلا و سوئیت در بیشتر شهرهای ایران
  • امکان رزرو هتل در ایران و کشورهای خارجی
  • وجود اقامتگاه‌های تخفیف‌دار در اکثر شهرها
  • امکان خرید اقساطی تور
  • امکان خرید بلیط هواپیما و قطار

وقتی وارد سایت سفر مارکت شوید، می‌توانید از نوار سمت راست برای رزرو هتل، ویلا و سوئیت و خرید بلیط هواپیما، قطار و تور استفاده کنید. روی هرکدام از این موارد که کلیک کنید وارد صفحه سایت ارائه‌دهنده می‌شوید. در صفحه اجاره ویلا و سوئیت، بعد از اینکه شهر مقصد و تاریخ تقریبی ورود و خروج را وارد کردید، انواع اقامتگاه‌ها به ترتیب از ارزان‌ترین برای شما نمایش داده می‌شود و برای مشاهده امکانات، تصاویر و خواندن نظرات دیگران به سایت اصلی ارائه‌دهنده آن خدمات منتقل می‌شوید.

فراموش نکنید سفر مارکت پلتفرم اجاره آنلاین اقامتگاه نیست و شما برای مشاهده واحد اقامتی به سایت مرجع ارجاع داده می‌شوید؛ البته این سایت کار گردشگران را راحت کرده و دیگر نیازی نیست در گوگل به دنبال اجاره اقامتگاه‌های مختلف بگردند و دچار همان سردرگمی ابتدای مقاله شوند.

مقایسه کلی پلتفرم‌های اجاره آنلاین ویلا

اگر حوصله خواندن این مقاله را تا اینجا نداشتید، می‌توانید از طریق جدول زیر یک دید کلی در مورد امکانات هر یک از 8 پلتفرم یعنی اتاقک، جاجیگا، جاباما، شب، هومسا، سفر مارکت، اسنپ تریپ و علی‌بابا داشته باشید.

امکانات

پلتفرم

اتاقک جاباما جاجیگا علی بابا شب هومسا سفر مارکت اسنپ تریپ

اقامتگاه بوم گردی

دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

ویلا و سوئیت

دارد

دارد دارد دارد دارد دارد دارد

دارد

اقامتگاه اقتصادی

دارد

دارد دارد دارد دارد دارد دارد

دارد

هتل آپارتمان دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

دارد

تخفیف

دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

ویلا در ترکیه

دارد

    ندارد      ندارد       ندارد      ندارد    ندارد      ندارد      ندارد
ویلا در دبی دارد    ندارد    ندارد    ندارد     ندارد    ندارد    ندارد ندارد

پشتیبانی شبانه

‌روزی

دارد دارد دارد دارد ندارد دارد دارد دارد
نمایش نظرات دارد دارد دارد دارد    دارد     دارد     دارد      دارد
لغو رزرو دارد دارد دارد دارد    دارد      دارد      دارد      دارد
اطلاعات امکانات ویلا دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد
دارد

نکته مهمی که در انتها باید بگوییم این است که شرایط لغو رزور با توجه به نوع اقامتگاه، زمان لغو و قوانین هر پلتفرم متفاوت است و پیشنهاد می‌کنیم حتماً قوانین و مقررات مربوط به لغو رزرو هر سایت را جداگانه بررسی کنید. همچنین برای این‌که قیمت دقیق اجاره اقامتگاه را بدانید بهتر است تاریخ ورود و خروج خود را قطعی و طبق برنامه سفر وارد کنید.

بالاخره کدام پلتفرم را برای اجاره ویلا انتخاب کنیم؟

در این مقاله مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب یک پلتفرم اجاره ویلا را معرفی کردیم و بعد بر اساس این فاکتورها به بررسی بهترین پلتفرم‌های اجاره ویلا یعنی اتاقک، جاجیگا، شب، جاباما، هومسا، علی بابا، اسنپ تریپ و سفر مارکت پرداختیم و به نقاط ضعف و نقاط قوت آن‌ها اشاره کردیم. حالا تصمیم با شما است که کدام‌یک از این پلتفرم‌ها برای اجاره ویلا مناسب است.

3.3/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. دو مورد هست اینجا یکی اینکه سایت لیدوما از خیلی از سایتای این لیست بهتره و یکی هم اینکه معایبشون رو هم بنویسید؟؟؟ تک تکشون یکی یه مشکلی دارن !!!

  2. سلام
    برام جالب بود که برای رقبای کاری خودتون هم به نوعی تبلیغ کردین. من فقط یکیشونو نمیشناختم.
    گرچه با اون جدول آخر خواستین نشون بدین که اتاقک از همه بهتره اما دیگه تعداد کسانی که اهل سفرهای خارجی هستند داره روز به روز کمتر میشه.

    1. سلام، ممنون از وقتی که برای مطالعه مقاله و ارسال دیدگاهتون گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *