تجربه سفررستوران‌گردی

معرفی رستوران‌های شیرگاه و سوادکوه | طعم خوش غذاهای محلی مازندران

این‌بار می‌خواهیم با هم سفری به ارتفاعات شمال کشور داشته باشیم، جایی که از سه جهت میان رشته‌کوه‌های البرز نهفته است و طبیعت زیبایش هم‌چنان بکر و دست‌نخورده باقی‌مانده است. اینجا جایی نیست جز شیرگاه و سوادکوه! شهر سواد کوه مازندران از شهرهای زیبای شمالی با طبیعت بکر و دست‌نخورده است. در سوادکوه هر آنچه از یک شهر تمام عیار شمالی انتظار دارید یافت می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی گرفته تا رستوران‌های که در دل طبیعت و میان کوه‌ها قرار گرفته‌‌اند.

شیرگاه هم در همسایگی سوادکوه قرار گرفته است و مرکز شهرستان سوادکوه شمالی است. این شهر زیبا هم در میان کوه‌های سربه‌فلک کشیده احاطه شده و هم در خود جاذبه‌های طبیعی، پل‌های تاریخی و تفریحی متعددی را جای داده است.

این دو شهر زیبای شمالی، شاید هر کدام مرکز بخشی جداگانه در استان مازندران باشند؛ اما به واسطه فاصله کمی که بین این دو وجود دارد، بسیاری از مکان‌های گردشگری و تفریحی آن با یکدیگر مشترک‌اند. ما در این‌جا می‌خواهیم شما را با رستوران‌های معروف این دو خطه زیبا و سرسبز استان مازندران آشنا کنیم، تا ضمن لذت بردن از طبیعت زیبای آن، غذاهای محلی و لذیذش را با بهترین کیفیت نوش جان کرده و سفری خاطره‌انگیز را برای خود و همراهانتان سپری کنید.

رستوران‌های سوادکوه و شیرگاه

رستوران‌های سواد کوه و شیرگاه
عکاس: Behzad Mazloumi

سوادکوه و شیرگاه از شهرهای زیبای شمالی با طبیعت بکر و دست‌نخورده است. در این دو شهر، شاهد جاذبه‌های طبیعی و تفریحی متعدد و صد البته رستوران‌های که در دل طبیعت و میان کوه‌ها قرار گرفته‌‌اند، خواهید بود. ما در این‌جا لیستی از بهترین رستوران‌های شیرگاه و سوادکاه را تهیه کرده‌ایم تا در زمان سفر به این شهر دوست‌داشتنی بتوانید باکیفیت‌ترین غذاها را در مکان‌هایی دنج نوش‌جان کنید.

اجاره ویلا و کلبه در شیرگاه بسیار تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

رستوران ارفع کوه

رستوران ارفع کوه
رستوران ارفع کوه یا چاپارخانه سابق – عکاس: امیر عابدینی

اگر به دنبال محلی زیبا با محیطی بکر و دلنشین برای غذا خوردن هستید، سری به رستوران ارفع کوه بزنید. البته قبل از این، نام آن چاپارخانه بود که با تغییر مدیریت نام آن نیز تغییر کرد. از دیگر محبوبیت‌های این رستوران، وجود غذاهای باکیفیت و سرویس‌دهی مناسب است. در نظر داشته باشید این مجموعه یکی از شلوغ ‌ترین رستوران‌های سوادکوه به ویژه در روزهای آخر هفته و ایام تعطیلات است.

محیط ساده و شیک رستوران از نقاط مثبت آن به‌شمار می‌آید. منوی رستوران شامل انواع غذاهای ایرانی و کباب‌ها است. البته غذاهایی مانند دیزی، ته‌چین مرغابی، مرغ بریان، اکبرجوجه، ماهی و غیره را می‌توانید از این رستوران سفارش دهید. گفتنی است رستوران ارفع کوه در سه وعده صبحانه، نهار و شام آماده پذیرایی از گردشگران است و شما می‌توانید از منوی صبحانه رستوران انواع تخم‌مرغ‌ها و غذاهای ایرانی را سفارش دهید.

آدرس رستوران ارفع کوه: استان مازندران، جاده فیروزکوه، مقابل پایگاه هلال احمر

ساعت کاری رستوران ارفع کوه: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 12 شب

شماره تماس: 09113536591

محدوده قیمت: نسبتا گران

رستوران نغمه چم چم

رستوران نغمه چم چم
رستوران نغمه چم‌چم با چشم‌اندازی بسیار زیبا

تصور کنید به سوادکوه سفر کرده‌اید و به دنبال مکانی دنج با چشم‌اندازی بسیار زیبا و غذاهایی باکیفیت می‌گردید. ناگهان بر روی ارتفاعات سرسبز و در میان کوه‌های پوشیده از مه، ساختمانی کوچک، شیک و آلاچیق‌هایی که در اطرافش قرار گرفته است را مشاهده می‌کنید. این رستوران ساده؛ اما زیبا، نغمه چم چم نام دارد.

رستوران نغمه چم چم، شاید دکوراسیون لوکسی نداشته باشد؛ اما غذاهای لذیذ و برخورد پرسنلش، آن را به یکی از بهترین رستوران‌های سوادکوه تبدیل کرده است. در منوی رستوران علاوه‌بر غذاهای مختلفی نظیر ایرانی و محلی، پیش‌غذاهایی نظیر ماست، پیاز، زیتون پرورده و غیره هم سرو می‌شود. اکثر مشتریان رستوران، از کیفیت غذاها و هزینه پرداختی نسبت به حجم، محیط، سرویس‌دهی و غیره راضی هستند و این امر گواه بر کیفیت بالای رستوران است.

آدرس رستوران نغمه چم چم: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید رجایی

شماره تماس: 09119256781

محدوده قیمت: متوسط

رستوران بابا سید

رستوران بابا سید
رستوران بابا سید از قدیمی‌های سوادکوه

اکثر مسافران زمانی که به شهرهای شمالی سفر می‌کنند به دنبال رستورانی تمیز با غذاهایی بسیار خوشمزه می‌گردند. رستوران بابا سید از این نوع رستوران‌هاست. در این‌جا می‌توانید غذاهایی مانند اکبرجوجه، کباب، زرشک پلو، ماهی و ته‌چین مخصوص بابا سید را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر غذاهایش لذت ببرید.

جالب است بدانید، این رستوران از قدیمی‌های سواد کوه است و در طول سال‌ها کیفیت بالای غذاها و قیمت مناسب‌شان باعث شده تا همواره در میان گردشگران و اهالی سوادکوه جایگاه ویژه‌ای داشته باشد و از شلوغ‌ترین رستوران‌های منطقه به‌شمار آید.

آدرس رستوران بابا سید: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، میدان امام خمینی

ساعات کاری رستوران بابا سید: همه روزه از ساعت 11 صبح تا 10 شب

شماره تماس: 09117732607

محدوده قیمت: متوسط رو به ارزان

کافه فانوس زیرآب

کافه فانوس زیرآب
محیط کافه فانوس به صورت کلبه‌های چوبی با دکوراسیونی زیبا و جذاب است.

یکی از بهترین‌های سوادکوه، کافه فانوس زیرآب است. مکانی زیبا و دنج که در میان جنگل‌های شمال جاخوش کرده است و گردشگران را برای خوردن یک وعده غذایی بسیار دلچسب به سمت خود جذب می‌کند. کافه فانوس، کلبه‌ای چوبی است که در داخلش، دکوراسیون زیبا و تزئینات دوست داشتنی قرار گرفته است. در این کافه، با منوی غذایی و نوشیدنی متنوع و خاص از شما پذیرایی می‌شود تا چند ساعتی را بتوانید در سکوت و آرامش جنگل و تماشای محیط زیبا و سرسبز آن، غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

حضور در این کافه در تمام فصول سال لذت‌بخش است؛ اما بسیاری از گردشگران دوست دارند تا لذت نوشیدن یک فنجای چای و قهوه در هوای سرد و بارانی، آن هم در طبیعت زیبا و سرسبز کافه فانوس را تجربه کنند.

آدرس کافه فانوس زیرآب: استان مازندران، وچات، جاده تهران- سوادکوه، جمشیدآباد، گزو

ساعات کاری کافه فانوس زیرآب: به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

شماره تماس: 09119588572

محدوده قیمت: نسبتا گران

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

کباب‌سرای حاج علی

کباب‌سرای حاج علی
طعم خوش کباب اصیل ایرانی در کباب‌سرای حاج علی

یکی از غذاهایی که در آب‌وهوای خوش سوادکوه حسابی می‌چسبد، خوردن انواع کباب است. اگر شما هم چنین حسی را می‌خواهید تجربه کنید، حتما سری به کباب‌سرای حاج علی بزنید. این رستوران با داشتن محیطی آرام و دلنشین یک انتخاب عالی برای گردشگران است و اشتها را دوچندان می‌کند.

از نکات مثبت کباب‌سرای حاج علی می‌توان به تنوع بالای منوی این رستوران و طعم خوش غذاها که اشتهای هر شخصی را برمی‌انگیزد، اشاره کرد. گفتنی است در این رستوران هر روز انواع غذاهای محلی و خانگی توسط سرآشپز با تجربه رستوران حاج علی تهیه می‌شود.

آدرس کباب‌سرای حاج علی: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، خیابان بیست متری

ساعات کاری کباب‌سرای حاج علی: تمامی روزهای هفته ساعت 9:00 صبح تا 23:45 شب

شماره تماس: 01142455445

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

رستوران ماه و ماهی لفور

رستوران ماه و ماهی لفور
رستوران ماه و ماهی لفور، در دل طبیعت و کنار رودخانه‌ای درخشان – عکاس: محمد آزاد

از دیگر رستوران‌های محبوب و معروف شیرگاه، رستوران ماه و ماهی لفور است. این مکان بسیار زیبا در دل طبیعت و در کنار رودخانه قرار گرفته است. بنابراین برای رسیدن به آن باید از میان درختان سربه‌فلک کشیده عبور کرد تا سرانجام در محیطی زیبا با چشم‌اندازی سرسبز و صدای گوش‌نواز رودخانه خروشان، غذای مورد علاقه خود را نوش جان کنید.

رستوران ماه و ماهی شیرگاه در مجاورت بابلرود و در یک مجتمع مسکونی و تفریحی قرار گرفته است و شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را با بهترین کیفیت در آلاچیق‌های محیط بیرونی رستوران سرو کنید. قیمت غذاها هم نسبت به حجم، کیفیت و خدمات پرسنل بسیار مناسب است.

آدرس رستوران ماه و ماهی لفور: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، جاده بابل، جاده گنج افروز

ساعات کاری رستوران ماه و ماهی لفور: همه روزه به صورت شبانه‌روزی

شماره تماس: 42485323-011

محدوده قیمت: متوسط رو به ارزان

رستوران نهالستان

رستوران نهالستان
رستوران نهالستان از رستوران‌های بین راهی با غذاهای خوشمزه است.

غذا خوردن در رستورانی بسیار زیبا، آن هم با دیوارهای شیشه‌ای در دل طبیعت لذتی غیر قابل توصیف دارد. اگر شما هم مثل ما وسوسه شدید، حتما سری به رستوران نهالستان در جنوب شیرگاه و سمت رودخانه بزنید. کیفیت غذاهای این رستوران به‌قدری بالاست که معنا و مفهوم رستوران‌های بین راهی را تغییر داده است.

با این‌که رستوران از ظرفیت مناسبی برخوردار است؛ اما باز هم در روزهای آخر هفته و روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و تمام میزهای رستوران اشغال می‌شود. منوی این مجموعه شامل غذاهای متنوع گوشتی و انواع کباب‌هاست. قیمت غذاها هم به نسبت بالاست؛ اما کیفیت بالای غذا به قدری بالاست که ارزش پرداخت این مبلغ را دارد.

آدرس رستوران نهالستان: استان مازندران، جاده سوادکوه- تهران

ساعات کاری رستوران نهالستان: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11:30 شب

شماره تماس: 09113234800

محدوده قیمت: گران

رستوران‌ دلنوازان

رستوران‌ دلنوازان
رستوران دلنوازان با محیطی دلنشین و دکوراسیونی متفاوت – عکاس: میلاد صابری

یکی دیگر از رستوران‌های محبوب و دوست‌داشتنی شیرگاه، رستوران دلنوزان است. آنچه این رستوران را نسبت به دیگر رستوران‌های شیرگاه متمایز کرده است، دکوراسیون متنوع آن برای پذیرایی از گردشگران است. به‌طوری‌که در محوطه بیرون از رستوران، نیمکت و یا میز و صندلی‌هایی که با تنه درخت ساخته‌ شده‌اند وجود دارد تا افراد مطابق با سبک و سلیقه خود آن را انتخاب کنند. در داخل نیز دو نوع میز و صندلی چوبی و مبل قرار گرفته است و بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است.

در این رستوران، صرفا غذاهای ایرانی قابل سفارش است و پس از آن می‌توانیم غذاهای باکیفیت و خوش‌قیمتی را سرو می کند.

آدرس رستوران دلنوازان سوادکوه: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، خیابان مظلومی

شماره تماس: 09393569350

محدوده قیمت: متوسط

غذاخوری پایتخت

غذاخوری پایتخت
غذاخوری پایتخت، محیطی ساده با غذاهای لذیذ – عکاس: کمیل رضایی

در لیست بهترین‌های شیرگاه، حتما نام غذاخوری پایتخت را هم شنیده‌اید. این رستوران در محیطی ساده و دلچسب، از مسافران پذیرایی می‌کند. منوی غذای رستوران هم شامل غذاهای خوش‌‌عطر و طعم ایرانی و محلی است. اگر گذرتان به این‌جا خورد توصیه می‌کنیم حتما مرغابی شکم‌پر آن را به‌عنوان بهترین غذای محلی مازندران امتحان کنید.

آدرس غذاخوری پایتخت: استان مازندران، شیرگاه، میدان شهدا، خیابان تیموری

ساعات کاری غذاخوری پایتخت: تمامی روزهای هفته ساعت 7:30 صبح تا 11:00 شب

شماره تماس: 01142444440

محدوده قیمت: متوسط

مجموعه عمارت کبریا

مجموعه عمارت کبریا
عمارت کبریا، مجموعه ای لوکس و مجلل در شیرگاه – عکاس: فائزه اسدی

مجموعه‌ای تمام و کمال که علاوه‌بر رستوران، خدمات ارزنده دیگری نظیر تالار پذیرایی پنج ستاره، هتل، روف گاردن، کافه و کارگاه را برای مشتریان ارائه می‌کند. ساختمان این عمارت تازه تاسیس در شیرگاه بنا شده و توانایی پذیرایی از 200 مهمان را در فضایی مدرن، آرام و کلاسیک دارد. استفاده از مواد اولیه ارگانیک، گوشت‌های تازه، فرآورده‌های دامی، طبخ انواع غذاهای بومی و محلی همانند اردک شکم پر، بوقلمون و سایر غذاهای محلی با بهترین کیفیت از ویژگی‌های بارز این رستوران است.

آدرس عمارت کبریا: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، جاده بابل

ساعات کاری عمارت کبریا: همه روزه به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

شماره تماس: 09112107710

محدوده قیمت: نسبتا گران

 




     

    سخن آخر

    حال که با بهترین رستوران‌های شیرگاه و سوادکوه آشنا شده‌اید، زمان آن فرا رسیده تا برای سفر به این خطه سرسبز شمالی برنامه‌ریزی کنید و از میان موارد مختلف بهترین گزینه را انتخاب کنید. این دو شهر در نزدیکی تهران و در جاده فیروزکوه قرار گرفته و با جنگل، کوه و آبشارهایش محاصره شده است. شما هم اگر قصد سفر به این شهر را داشتید، بهتر است اقامتگاه مورد نظرتان را از قبل اجاره کرده و سفری خوش و خاطره‌انگیز را به همراه خود و عزیزانتان سپری کنید.

    سوالات متداول

    کدام رستوران فضایی لوکس و مجلل دارد؟

    عمارت کبریا

    کدام رستوران در دل جنگل قرار گرفته است؟

    کافه فانوس زیرآب

    کدام رستوران‌ها طبیعت زیبایی دارند؟

    رستوران دلنوازان، رستوران ارفع کوه، عمارت کبریا، کافه فانوس زیرآب

    فعالیت کدام رستوران‌ها به صورت شبانه‌روزی است؟

    عمارت کبریا، کافه فانوس زیرآب

    5/5 - (1 امتیاز)

    اتاقک

    مائده سمیع‌زاده

    مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *