جاهای دیدنی

معرفی کوچه تمدن | معبری رنگین کمانی با چترهای رنگین

تهران شهری هزار دالان و هزار توست که در هر گوشه آن جاذبه‌ای زیبا نظرمان را به خود جلب می‌کند. یکی از این زیبایی‌ها کوچه‌ای با چترهای رنگین است. این کوچه رنگی معروف به کوچه تمدن در خیابان فردوسی، در جوار بازار چرم‌فروشان قرار گرفته است و بوی چرم پراکنده شده در فضای این کوچه، جذابیت آن را دوچندان کرده است.

کوچه تمدن به‌دلیل زیبایی‌ و اصالتش، پاتوق افراد زیادی برای گردش و گرفتن عکس‌های زیباست. شما هم اگر می‌خواهید با این معبر زیبا و چشم‌نواز در تهران بیشتر آشنا شوید، در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه ما باشید.

کوچه تمدن کجاست؟

کوچه تمدن کجاست
کوچه تمدن لوکیشنی ایده‌آل برای گرفتن عکس‌هایی سرشار از انرژی، احساس و رنگ است.

کوچه تمدن یکی از کوچه‌های خوش آب‌ورنگ تهران است که در سمت راست خیابان فردوسی قرار گرفته است. پس اگر قدم‌زنان از میدان فردوسی به‌سمت چهارراه استانبول بروید، در راسته بازار چرم‌فروشان، تابلوی کوچه تمدن، با چترهای رنگین‌کمانی‌اش شما را به دیدن خود دعوت می‌کند.

برای آشنایی با جاذبه‌های متعدد پایتخت، مقاله جاهای دیدنی تهران را مطالعه کنید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جذابیت‌های کوچه تمدن

جذابیت‌های کوچه تمدن
فرقی ندارد که هوا آفتابی باشد یا بارانی، این چترهای رنگارنگ دوست‌داشتنی در تمام فصل‌ها شما را زیر سایه خودشان نگه می‌دارند.

در میان هیاهوی خیابان فردوسی، کوچه تمدن با چترهای رنگی و دیوارهای خوش رنگ‌ولعاب پذیرای رهگذرانی است که برای خرید محصولات چرمی و حتی خرید، فروش دلار و پول‌های خارجی به این خیابان سر زده‌اند. گرچه کوچه تمدن جزء اولین کوچه‌های تزیین‌شده تهران است، اما هم‌چنان جلوه زیبای خود را حفظ کرده است و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. جالب این‌جاست که ایده تزیین این کوچه را کسبه خوش‌ذوق خیابان فردوسی داده‌اند تا رهگذران با عبور از این خیابان و کوچه حس‌وحالی خوب نصیب‌شان شود. در این‌جا می‌خواهیم شما را با جذابیت‌های این معبر رنگین‌کمانی بیشتر آشنا کنیم.

  • وقتی وارد کوچه تمدن می‌شوید، با چترهای زیبایی برفراز آسمان مواجه می‌شوید که با طناب‌های موازی به هم بسته شده‌اند و سایه‌بانی بر سر رهگذران این کوچه گسترانده‌اند.
  • از دیگر جذابیت‌های کوچه تمدن، باجه تلفن زرد رنگی است که در داخل آن مجسمه مرد دلارفروشی قرار گرفته و با تلفن در حال صحبت کردن است.
  • فولکس واگن آبی رنگی که در وسط کوچه پارک شده و یا پروانه‌ای که بال‌هایش را برای گرفتن عکس‌های یادگاری باز کرده است، نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.
  • البته از کنار سنگفرش‌ها و دیوارهای رنگی، ساعت و دوچرخه‌ای که به دیوار آویزان شده است هم نمی‌توان ساده گذشت.
  • تازگی‌ها در ابتدای کوچه هم، یک تخت و سماور اضافه شده است تا از گردشگران با یک استکان چای داغ پذیرایی کند.
  • یکی از پاساژهای بزرگ فروش چرم، معروف به بازار چرم تمدن در این کوچه قرار دارد. بازار چرم تمدن یکی از مهم‌ترین بازارهای چرم تهران است و با ایستگاه متروی خیابان فردوسی، فقط 600 متر فاصله دارد. نزدیک به 50 فروشگاه مربوط به صنعت چرم در این خیابان و محدوده اطراف آن فعالیت می‌کنند.

ساعت فعالیت این بازار همه روزه بین ساعات 8 صبح الی 10 شب است.

  • حالا اگر در میان این همه جذابیت، دلتان یک وعده غذای خوشمزه، دسر یا نوشیدنی خوش‌طعم خواست، حتما به کافه آموره از کافه‌های قدیمی خیابان فردوسی سر بزنید. این کافه دو طبقه، دکوراسیون بسیار زیبایی دارد و مکانی امن برای استراحت، بعد از گشت‌وگذار در این کوچه و فروشگاه‌های چرم‌فروشی است.

آدرس کافه آموره: خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه ضرابی، پلاک 4

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

شماره تماس: 02166749574

برای اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

نحوه دسترسی به کوچه تمدن

نحوه دسترسی به کوچه تمدن
نحوه دسترسی به کوچه تمدن

همان‌طور که می‌دانیم کوچه تمدن در خیابان فردوسی واقع شده است. پس برای رسیدن به این کوچه هزار رنگ، می‌توانید از وسایل نقلیه شخصی و عمومی استفاده کنید.

دسترسی با وسیله نقلیه شخصی

برای رسیدن به این کوچه زیبا باید از هر کجای تهران که هستید، خود را به خیابان فردوسی برسانید. البته به این نکته توجه داشته باشید، خیابان فردوسی در محدوده طرح ترافیک قرار گرفته است و ورود به این خیابان، بدون داشتن طرح ترافیک در تمام ساعات روز امکان‌پذیر نیست.

دسترسی با اتوبوس به کوچه مروی

اتوبوس‌های بی‌آرتی خط یک تهران، شما را به خیابان فردوسی می‌رساند. ناگفته نماند، ایستگاه خیابان فردوسی، در چند قدمی این کوچه قرار گرفته است و تنها با چند دقیقه پیاده‌روی به این کوچه می‌رسید.

دسترسی با مترو به کوچه مروی

برای رفتن با مترو به کوچه تمدن، باید سوار بر خط 4 شهید کلاهدوز (خط زرد رنگ مترو) به سمت علامه جعفری شوید و در ایستگاه مترو فردوسی پیاده شوید. این ایستگاه تا کوچه، فقط چند دقیقه پیاده‌روی دارد.

سخن آخر

اگر عاشق تهران و تهران‌گردی هستید، حتما از کوچه چتری تمدن دیدن کنید تا حال‌وهوای‌تان رنگی رنگی شود. این کوچه شاد، روح آدم را تازه می‌کند و مکانی زیبا برای گرفتن عکس‌های یادگاری با ژست‌های خاص است. اگر ساکن تهران نیستید و هوای گشت‌وگذار در این کوچه به‌سرتان زد، می‌توانید با اجاره سوئیت یا ویلا از سایت اتاقک آسوده خاطر به پایتخت سفر کنید.

شما می‌توانید از سایت اتاقک، در هر کجای تهران که خواستید، اقامتگاه مورد نظرتان را با بهترین قیمت و کیفیت اجاره کنید و از کوچه تمدن و دیگر جاذبه‌های گردشگری تهران دیدن کنید.

سوالات متداول

کوچه تمدن کجاست؟

کوچه تمدن در خیابان فردوسی و نرسیده به میدان فردوسی قرار گرفته است.

کدام خط مترو شما را به کوچه تمدن می‌رساند؟

خط 4 شهید کلاهدوز (خط زرد رنگ مترو) به سمت علامه جعفری شما را به این کوچه می‌رساند.

جذابیت‌های کوچه تمدن در چیست؟

چترهای رنگی بر فراز آسمان کوچه، باجه تلفن به‌همراه مجسمه مرد دلار فروش، واگن آبی‌رنگ و غیره

5/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *