تجربه سفر

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ایران

چه کسانی به دنبال یافتن بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال هستند؟ یا بهتر است بپرسیم چه کسانی به دنبال تجربه کردن یک فضای سنتی و فرهنگ اصیل شمالی هستند؟ روز به روز متقاضیان سفرهای طبیعت گردی بیشتر ‌می‌شود و مردم هر روز بیشتر تمایل به تجربه کردن مناطق بکر و اصیل و به دور از هیاهوی شهرهای شلوغ دارند. خطه سرسبز شمال برای طبیعت گردی بی‌نظیر است. طبیعت زیبا و متنوع جنگلی و ساحلی باعث شده است تا هر شخص با هر سلیقه ای بتواند یک سفر لذت بخش به شمال را برنامه ریزی کند. اگر قصد شما هم طبیعت گردی است پس حتما موافق هستید که اقامت در هتل‌های ستاره دار با روح طبیعت گردی همخوانی ندارد. پس اگر قصد یک سفر بکر و ناب در دل طبیعت شمال را دارید، برای یافتن بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال با ما همراه باشید.

سفر به شمال

به جرات ‌می‌توان گفت اولین مقصدی که برای سفر به ذهن هر کس ‌می‌رسد، شمال است. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان همواره بیشترین حجم ترافیک مسافر را دارند. این استقبال به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوب و مناظر زیبا و چشم نواز این خطه سرسبز است. سواحل زیبا و جنگل‌های چشم نواز هر کدام به نحوی برای مسافران دلربایی ‌می‌کنند و گردشگران داخلی و خارجی را از هر گوشه به سوی خود ‌می‌کشانند.

هر یک از شهرهای شمال طبیعت خاص خود را دارد و هر کس بسته به سلیقه خود ‌می‌تواند یکی از شهرهای ساحلی یا جنگلی را انتخاب کند. مقصد شما هر شهری که باشد مطمئن باشید که دنیایی از زیبایی در انتظار شماست.

سفر به شمال با اتاقک
طبیعت شمال

اقامت در شمال

برای اقامت در هر یک از شهرهای شمال کشور گزینه‌های زیادی پیش رو دارید، شما ‌می‌توانید از میان انواع هتل، ویلا و اقامتگاه گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به شما اطمینان ‌می‌دهیم که در هیچ جایی بهتر از یک اقامتگاه بومگردی احساس غوطه ور شدن در فرهنگ شمالی را نخواهید داشت.

با اقامت در یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال و گم شدن در میان فرهنگ بو‌می ‌و مهمان نوازی مردم شمال تازه معنای واقعی طبیعت گردی را خواهید فهمید. خوشبختانه امکان رزرو بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال در سایت اتاقک برای خوانندگان عزیز وجود دارد. در ادامه قصد داریم تا تعدادی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال کشور را به شما معرفی کنیم.

اقامت در شمال با اتاقک
سفر به شمال

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال

اقامتگاه بومگردی چامگاه

اقامتگاه بومگردی چامگاه یک خانه چوبی با نمای بسیار دلنشین در بافت کوهستانی در روستای گلین در اطراف رامسر در استان مازندارن است. این اقامگاه حدود 70 کیلومتر با رامسر فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید جاده‌‌ای سرسبز و چشم نوار را به سمت ارتفاعات از میان جنگل دالخانی طی کنید. حتی در فصل تابستان هم هوای این منطقه خنک است و به شما توصیه ‌می‌کنیم که هر زمان که قصد سفر به این بهشت زمینی را داشتید، لباس گرم به همراه خود ببرید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

این اقامتگاه مجهز به آشپزخانه نیز است که برای مسافران راحتی بیشتری فراهم می‌‌کند. همچنین خوب  است در نظر داشته باشید که آبشار سیاسرت، روستای جنت رودبار، جنگال دالخانی، مزارع گل گاو زبان، منطقه ییلاقی لپاسر و بسیاری جاذبه‌های طبیعی دیگر در نزدیکی این اقامتگاه هستند. اقامت در این خانه، با فضای بسیار صمیمی ‌و بالکن دنج، نوید یک سفر آرامش بخش و به دور از هرگونه هیاهو و استرس را ‌می‌دهد. برای رزرو اقامتگاه بوم گردی کافیست کلیک کنید تا ورود سایت اتاقک شوید.

اقامتگاه بومگردی چامگاه
اقامتگاه بومگردی چامگاه

اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا

اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا، بی شک یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال است که در روستای تیکیش تنکابن و در ارتفاعات استان مازندارن واقع شده است. این اقامتگاه بنایی تمیز با نمای چوبی زیبا و دیوارهای داخلی کاهگلی و حیاطی سرسبز و در و پنجره‌‌های چوبی دارد. بهار خواب این اقامتگاه رو به کوهپایه، دریا و جنگل است و منظره‌‌ای فراموش نشدنی دارد. حتی نشستن و تنفس هوای پاک در بالکن زبیا و پر از گلدان بسیار لذت بخش است. تیکیش زیبا در زبان محلی مازندارن به معنای “سرزمین زیبای تو” است که به نظر ‌می‌رسد نام کاملا مناسبی برای این تکه کوچک از بهشت باشد.

در این اقامتگاه از مسافران با غذاهای محلی و سنتی پذیرایی ‌می‌شود، اما وجود باربیکیو این امکان را به مسافران ‌می‌دهد تا در صورت تمایل بساط کباب را برای خود به راه کنند. همچنین منطقه ییلاقی برگ سر، جنگل دوهزار تنکابن، چشمه آب گرم فلکده و جنگل آغوز در نزدیکی این اقامتگاه است، و بازدید از این مناطق نیز خالی از لطف نیست. البته غار آبی دانیال و پارک ملی خشکه داران نیز فاصله زیادی با این اقامتگاه ندارند. اگر شما هم برای اقامت در این اقامتگاه ترغیب شده اید.

اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا
اقامتگاه بومگردی تیکیش زیبا

اقامتگاه بومگردی ماسو

اقامتگاه بومگردی و مسافرپذیر ماسو به اولین اقامتگاه بومگردی و گردشگری در روستای اسلام ­آباد شهرستان نوشهر استان مازندران شناخته ‌می‌شود. این بنای 70 ساله که از چوب، سنگل و کاهگل ساخته شده است، خانه ای کوهستانی در منطقه بکر کجور است که با چالوس حدود 55 کیلومتر فاصله دارد. ماسو در زمان محلی به معنای “نور ماه” است، این اقامتگاه برای فرار از گرمای تابستان و آب و هوای شرجی کنار دریا ایده‌آل است.

در این اقامتگاه نیز انواع غذاهای محلی در دسترس مسافران است. همچنین وجود دو ایوان بزرگ به سبک قدیمی ‌باعث ‌می‌شود تا بتوانید حس حضور در یک منطقه بکر و سنتی را کاملا درک کنید. خوب است بدانید که با اقامت در خانه محلی به مناطق گردشگری چون روستای کندلوس، دریاچه خضر نبی، پارک جنگلی و تله کابین نمک آبرود، کاخ چایخوران و آبشار اوپاچ زانوس نزدیک خواهید بود. برای رزرو اقامتگاه ماسو کافیست کلیک نمایید و با ورود به صفحه رزرو در سایت اتاقک فاصله چندانی با قدم زدن در ایوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال ندارید.

اقامتگاه بومگردی ماسو
اقامتگاه بومگردی ماسو

اقامتگاه بومگردی وارش

این اقامتگاه در روستای براگور شهر رشت در استان گیلان و در نزدیکی امامزاده‌ هاشم واقع شده است. قدمت این بنا که مانند سایر خانه‌های این روستا از کاهگل و چوب ساخته شده است، نزدیک به ۵۰ سال است. تراس بزرگ روبه شالیزار این اقامتگاه مکان مناسبی برای ساعت‌‌ها هم‌‌نشینی و لذت بردن از فضای آزاد است.  همچنین برای رفاه حال مسافرین دراین اقامتگاه انواع غذاهای محلی مانند ترش تره، فسنجان، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی، سیرقلیه، سیرکوکو و نان محلی طبخ ‌می‌شود.

همچنین با اقامت در این خانه روستایی فرصت بازدید از جاذبه‌‌های نزدیک به اقامتگاه مانند مسیر رویایی آبشار طبقاتی آلوبن، جنگل‌‌های هیرکانی، ارتفاعات کوه درفک، دریاچه سد شهربیجار، رودخانه فرارود، رودخانه سفیدرود و مرداب سراوان‌‌ را خواهید داشت. بی دلیل نیست که این اقامتگاه در لیست بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال جای گرفته است. برای رزرو اقامتگاه وارش کلیک نمایید تا وارد سایت اتاقک شوید.

اقامتگاه بومگردی وارش
اقامتگاه بومگردی وارش

اقامتگاه بومگردی شاندرمن

مگر ‌می‌شود صحبت از سفر به شمال شود و صحبتی از ماسال به میان نیاید! اقامتگاه بومگردی شاندرمن که یکی از بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال است در روستای شاندرمن شهرستان ماسال در استان گیلان قرار دارد. این اقامتگاه که با ماسال تنها 5 کیلومتر فاصله دارد، منطقه ای بی بدیل برای لذت بردن هر چه بیشتر عاشقان طبیعت است.

با اقامت در این خانه اولین نکته‌ای که توجه شما را جلب خواهد کرد، معماری گیلکی و چیدمان محلی و سنتی است که شما را به گذشته‌ها و فضای روستایی قدیم پرتاب ‌می‌کند. تحت هیچ شرایطی غذاها و لبنیات محلی این اقامتگاه را از دست ندهید. همچنین به شما توصیه ‌می‌کنیم که ضمن حضور در این اقامتگاه از آبشار رامینه، دریای رضوان شهر، آبشار وزن، جنگل‌های زیبای ماسال، ییلاق النزه و جمعه بازار شاندرمن بازدید نمایید. ساده ترین راه برای رزرو اقامتگاه شاندرمن رویایی شاندرمن کلیک کردن و ورود به سایت اتاقک است.

اقامتگاه بومگردی شاندرمن
اقامتگاه بومگردی شاندرمن

سخن آخر

به هر گوشه از شمال سرسبز که سفر کنید، طبیعت زیبا و فرح بخش در انتظار شماست. تنوع مناطق گردشگری و اقامتگاه‌ها در شمال به قدری زیاد است که مطالعه لیست کاملی از بهترین اقامتگاه‌های گردشگری شمال از حوصله خواننده خارج است. به همین دلیل ما نیز تنها به ذکر چند نمونه کوچک بسنده ‌می‌کنیم و از خوانندگان عزیز تقاضا ‌می‌کنیم تا در بخش نظرات این لیست را تکمیل نمایند و بهترین اقامتگاه‌های بومگردی شمال از دید خود را به سایر دوستانشان معرفی نمایند. و همچنین علاوه بر اقامتگاه بومگردی، اتاقک بهترین گزینه برای اجاره آنلاین ویلا در رامسر و سایر شهرهای شمالی کشور است. که می‌توانید با اجاره آنلاین ویلا در شمال از سفر و اقامت خود نهایت لذت را ببرید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *