جاهای دیدنی

10 تا از زیباترین روستاهای ایران | روستاگردی در ایران

روستاگردی در ۱۰ روستای دیدنی ایران

گردشگری روستایی یا روستاگردی یکی از شاخه‌های گردشگری است که امروزه خیلی رایج شده و طرفداران زیادی دارد. دلیل این موضوع هم جاذبه‌های طبیعی، صفا و صمیمیت روستایی‌هاست. روستاهای ناشناخته ایران تعداد زیادی دارند و فقط بعضی از آن‌ها از امکانات لازم برای گردشگری برخوردارند.

هر روستایی جاذبه‌های منحصر به خودش مثل طبیعت، غذاهای محلی، صنایع دستی و سوغات و محصولات کشاورزی را دارد. بهتر است وسایل سفرتان را جمع کنید و به یکی از روستاهایی که ما در ادامه این مطلب به شما معرفی می‌کنیم سفر کنید و چند روزی را کنار روستایی‌های مهربان و دوست‌داشتنی سپری کنید.

روستاگردی در ۱۰ روستای دیدنی ایران

کندوان، زندگی در دل صخره‌ها

روستای کندوان یکی از دیدنی ترین روستاهای ایران است. این روستا دستکند در دل صخره‌ها بنا شده است. خانه‌های این روستا شبیه کندوی زنبورند و به آن‌ها کران می‌گویند.

عده‌ای می‌گویند این روستا ۷۰۰۰ سال قدمت دارد. رودخانه کندوان یکی از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به این روستاست و بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار و تابستان است چون یکی از منطقه‌های سردسیری است که در تابستان هم هوای خنک و معتدلی دارد.

کندوان، زندگی در دل صخره‌ها

روستای کندوان کجاست؟ برای سفر به روستای کندوان باید به تبریز بروید و از آن‌جا به سمت اسکو حرکت کنید. این روستا در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد. اسکو تا کندوان هم نزدیک به ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جهت اجاره اقامتگاه بوم گردی در کندوان و سفر به این روستا دیدنی کلیک کنید.

ورکانه، سفر به دوران رنسانس

یکی از جذاب ترین روستاهای ایران، روستای ورکانه است. در روستای ورکانه که قدم بزنید تصور می‌کنید به دوران رنسانس رفته‌اید و در کوچه‌ پس‌کوچه‌های اروپای سال‌های دور به گشت‌و‌گذار می‌پردازید. همه خانه‌های این روستا از سنگ‌هایی به رنگ قهوه‌ای ساخته شده و قدمت آن‌ها متعلق به ۴۰۰ سال پیش است. قلعه مهری خانم، اصطبل پرورش اسب، گورستان ورکانه و خانه‌های سنگی از جاذبه‌های گردشگری روستای ورکانه اند.

ورکانه، سفر به دوران رنسانس
عکس از گوگل

روستای ورکانه کجاست؟ این روستا در استان همدان و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر همدان قرار دارد. 

برای اجاره سوئیت در همدان و دیدن جاذبه‌های روستای ورکانه کلیک کنید.

ماخونیک، سرزمین لی‌لی پوت

روستای ماخونیک یکی از شگفت‌آور‌ترین روستاهای ایران است که تا همین چند سال پیش نوشیدن چای، خوردن گوشت،‌ سیگار کشیدن و تماشا کردن تلویزیون ممنوع بود. البته هنوز هم ساکنین آن سیگار نمی‌کشند. به این روستا سرزمین لی‌لی‌پوت ایران هم می‌گویند چون روستایی‌های اهل آن‌جا قد و قامت کوتاهی داشتند و در‌های خانه‌هایشان ارتفاعش خیلی کمتر از حد معمول بود. همین رسم‌های عجیب و خانه‌های در هم تنیده در دل کوه دلیل شهرت این روستاست.

روستای ماخونیک
عکس از گوگل

روستای ماخونیک کجاست؟ این روستای عجیب در فاصله ۷۸ کیلومتری شهر سربیشه در استان خراسان جنوبی قرار دارد. 

اورامان، ماسوله‌ای در مریوان

اورامان یکی از دیدنی‌ترین روستاهای ایران است. منظره این روستا از دور شبیه به یک تابلو نقاشی بزرگ است که نقاش خانه‌های روستایی را به‌صورت پلکانی در دامنه کوه‌های سرسبز با ظرافت و هنری تماشایی کشیده‌ است. معماری ایرانی و طبیعت چشم‌نواز این منطقه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا روستای اورامان بین گردشگرها محبوبیت زیادی داشته باشد.

اورامان
عکس از گوگل

روستای اورامان کجاست؟ اورامان در شهرستان سروآبادِ کردستان قرار دارد و ۹۳ کیلومتر با سنندج و ۷۵ کیلومتر با مریوان فاصله دارد.

برای اجاره ویلا در اورامان اینجا کلیک کنید.

توتاخانه، بهشتی پنهان

یک روستای خلوت که دو طرف آن به کوهستان می‌رسد و جاده‌ای که شاید هرازگاهی یک ماشین از آن عبور کند. اینجا توتاخانه است، روستایی خوش‌ آب‌و‌هوا و آرام در دل کوهستان که خانه‌هایش دیوارهایی به رنگ گِل رس دارد. مردم این روستا مهربان و مهمان‌نوازند و اگر گذرتان به این منطقه افتاد چند روزی را مهمان آن‌ها باشید تا از هوای پاک و طبیعت زیبایش لذت ببرید. روستای توتاخانه، یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستاهای ایران می‌باشد.

عکس از گوگل

روستای توتاخانه کجاست؟ این روستا در ۱۵ کیلومتری شهر بناب در آذربایجان شرقی قرار دارد.

میمند، روستایی ۱۲۰۰۰ ساله

روستای میمند یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های انسان در ایران است که هزاران سال قدمت دارد. خانه‌های این روستا دستکند است و در دل کوه‌ها قرار دارد. ساکنین این روستا به دامداری و کشاورزی مشغول‌اند و زندگی به روش سنتی در آن جریان دارد. این روستا به‌عنوان میراث فرهنگی در یونسکو ثبت شده است. روستای میمند جزو جذاب ترین روستاهای ایران به حساب می‌آید.

روستای میمند
عکس از گوگل

روستای میمند کجاست؟ این روستا در فاصله ۳۸ کیلومتری شهربابک در استان کرمان قرار دارد.

جهت انتخاب و اجاره اقامتگاه‌ بوم گردی در کرمان کلیک کنید.

سیرچ، بهشت در کویر

در نزدیکی کویر و منطقه‌ای که یکی از گرم‌ترین نقطه‌های ایران است روستایی سرسبز با آب‌‌و‌هوایی خنک قرار دارد که شبیه به نگینی سبز رنگ در دل کویر می‌درخشد. این روستای دیدنی که سیرچ نام دارد محلی مناسب برای سفر در پاییز و زمستان است و می‌توانید در کویر از اسکی و برف بازی در آن‌جا لذت ببرید. این روستای کوهستانی یکی از دیدنی ترین روستاهای ایران است که در دره‌ای حاصلخیر قرار دارد و یکی از منطقه‌های ییلاقی فلات مرکزی ایران است. 

عکس از گوگل

روستای سیرچ کجاست؟ این بهشت کویری در ۶۰ کیلومتری شرق کرمان و ۴۰ کیلومتری شهداد قرار دارد.

برای اجاره روزانه خانه در کرمان کلیک کنید.

تمین، فردوس در دامنه تفتان

روستای تمین یکی از روستاهای تاریخی ایران است معماری صخره‌ای دارد و در نزدیکی کوه تفتان قرار گرفته است. این روستا برعکس شهرهای استان سیستان و بلوچستان آب‌و‌هوای خنکی دارد و یکی از جذاب ترین روستاهای گردشگری ایران می‌باشد. چشمه آب معدنی موسی، کوره ذوب فلز، چله خانه و معماری صخره‌ای خانه‌ها از جاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.

عکس از گوگل

روستای تمین کجاست؟ برای دیدن این روستا باید به ۶۵ کیلومتری میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان سفر کنید.

نوشا، سفر به اقیانوس ابرها

برای تماشای ابرها نیاز به پرواز نیست کافی است به روستای نوشا سفر کنید تا صبح‌ها روزتان را با منظره‌ای رو به اقیانوسی از ابرها شروع کنید. نوشا به معنی نسیم خنک صبحگاهی است که نام این روستا هم برگرفته از آن است. نفس کشیدن در هوای پاک و قدم زدن در جنگل‌های با طراوت بخش کوچکی از لحظه‌های شیرین سفر به این روستاست. نوشا با چشم اندازهای فوق‌العاده‌ای که دارد، به یکی از دیدنی‌ترین روستاهای ایران تبدیل شده است.

عکس از گوگل

روستای نوشا کجاست؟ این روستا در ۵۵ کیلومتری تنکابن قرار دارد و از توابع جنگل دوهزار است.

وانشان، سرزمین کوچه باغ‌های تاریخی

روستای وانشان روستایی خوش آب‌و‌هواست که در نزدیکی کوه قرار دارد. امامزاده فتح‌الله، چشمه لمبی، کوه بابا دودورشاه، قلعه جمال، مزرعه امیریه و قلعه وانشان از جاذبه‌های دیدنی این منطقه‌اند. قدمت این روستا به ۳۰۰۰ سال پیش می‌رسد. 

عکس از گوگل

روستای وانشان کجاست؟ این روستا در ۱۲ کیلومتری گلپایگان و ۱۵ کیلومتری شمال خوانسار است.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *