شهرهاآبشار هاجاهای دیدنی

معرفی کامل آبشار چلندر | جاذبه‌ای خاص و رویایی در نوشهر

اهالی طبیعت‌گردی و عاشقان پیدا کردن مکان‌های بکر و جدید، حتما تابه‌حال یک بار به چلندر سفر کرده‌اند و یا نام این منطقه به گوششان خورده است. هر گوشه از شمال کشور که قدم بگذارید، با یک زیبایی چشم‌نواز روبه‌رو می‌شوید که قلب و روحتان را تازه می‌کند. روستا و آبشار چلندر نیز یکی از همین مکان‌ها در استان مازندران و نزدیک به نوشهر است که طرفداران زیادی دارد. هر ساله عده‌ی زیادی برای بازدید از این آبشار جذاب و تماشایی به چلندر سفر می‌کنند و رویارویی با این پدیده‌ی طبیعی غرق در لذت می‌شوند.

در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک قصد داریم آبشار چلندر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را به شما معرفی کنیم. اگر هوس یک سفر متفاوت به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا به دلتان افتاده، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آبشار چلندر کجاست؟

مگر می‌شود به شمال کشور سفر کرد و کنار آب نرفت؟! خیلی از گردشگران، علاوه‌بر اینکه در سفرهای شمال کشور خود، به دریای خزر می‌روند و در کنار وسعت نیلگونش جانی تازه می‌کنند، به‌دنبال رودخانه و آبشارهای خاص منطقه هم می‌گردند. آبشارهایی که گاه در بکرترین مناطق پنهان شده‌اند و زیبایی و خاص بودنشان هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند.

اگر از شهر محل زندگی‌تان به سمت استان مازندران به راه بیفتید، می‌توانید روی نقشه‌ی مسیر، شهرستان نوشهر را ببینید. در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری نوشهر، روستایی به نام چلندر واقع شده که در زیبایی‌های طبیعی نظیر ندارد. مکانی که در مجاورت جنگل قرار گرفته و به همین دلیل آب‌وهوای بسیار مطبوع و دلپذیری دارد.

جنگل‌های مجاور این روستا جان می‌دهند برای برپایی کمپ و استراحت در محیطی آرام و زیبا. اگر کمی به سمت جنگل پیش‌روی کنید، قطعا صدای آرامش‌بخش آب را خواهید شنید که خبر از وجود یک آبشار طبیعی می‌دهد. بله شما به آبشار چلندر رسیده‌اید، جایی که برای ساعت‌ها چشم شما را به زیبایی خودش خیره می‌کند و می‌توانید تجربه‌ای تازه و بی‌تکرار را از سفر به طبیعت در آن‌جا به دست آورید.

ویژگی‌های آبشار چلندر

ویژگی‌های آبشار چلندر
اطراف آبشار محیط بسیار مناسبی برای استراحت، پیک‌نیک و قدم زدن است – عکاس: حسین غلامی

اگر طرفدار طبیعت‌گردی یا علاقه‌مند به آن باشید، سفر به آبشار چلندر و قدم زدن زیر ریزش سخاوتمندانه‌ی آب آبشار، برایتان متفاوت و بسیار لذت‌بخش خواهد بود. فکرش را بکنید، دقیقا در حالتی که حسابی از گرمای هوای شهرتان کلافه شده‌اید و دوست دارید در منطقه‌ای خنک و خاص اندکی بیاسایید، به آبشار چلندر می‌رسید. آن وقت می‌توانید رقصِ خنکی هوا را روی پوست خود احساس کنید و چشمتان از زیبایی‌های منطقه سیر نشود!

آبشار چلندر یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که در میان جنگل‌های چلندر و در قسمت ضلغ غربی آن واقع شده است، در حدود ۱۴۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. ترکیب آب آبشار و حوضچه‌ی پایین دست آن با سرسبزی جنگل و آب‌وهوای بی‌نظیر و جذاب، این منطقه را به جایی پرطرفدار و بسیار دوست‌داشتنی، به‌ویژه در فصل تابستان تبدیل کرده است.

اطراف آبشار محیط بسیار مناسبی برای استراحت، پیک‌نیک و قدم زدن است که قطعا برایتان جذاب خواهد بود.

مسیر دسترسی به آبشار چلندر

مسیر دسترسی به آبشار چلندر
پس از رسیدن به روستای چلندر، می‌بایست در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در جنگل پیمایش کنید – عکاس: ROSE AMB

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، آبشار چلندر در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری نوشهر و در میان جنگل‌های روستای چلندر واقع شده است.

اگر قصد دارید این آبشار زیبا را از نزدیک ببینید، پس از رسیدن به روستای چلندر، می‌بایست در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در جنگل پیمایش کنید تا به آبشار برسید. البته باید بدانید که این پیمایش چندان سخت و سنگین نیست و از آن‌جایی باید از میان جنگل عبور کنید، برایتان بسیار جذاب و متفاوت خواهد بود.

چنانچه از تهران به سمت نوشهر حرکت می‌کنید، بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ کیلومتر مسافت پیش روی شماست که بسته به انتخاب مسیر و سرعتی که رانندگی می‌کنید، در حدود ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز دارد. پس از رسیدن به چلندر و پیمودن مسیر جنگلی، پس از ۲۰ دقیقه به آبشار خواهید رسید.

اگر دوست دارید راجع به این شهر زیبا بیشتر بدانید؛ مقاله نوشهر کجاست را مطالعه کنید.

بهترین زمان سفر به آبشار چلندر

آب‌وهوای روستای چلندر به دلیل مجاورت با جنگل، مطبوع و معتدل است. چنانچه در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید، با هوایی خنک و بسیار دلنشین روبه‌رو خواهید شد که جان می‌دهد برای فرار از گرما! در این زمان خنکای آبشار و جنگل، روحتان را نوازش می‌کند. آبشار چلندر و روستای نزدیک به آن در دو فصل پاییز و زمستان هم بسیار تماشایی‌ست. رنگین‌کمان رنگارنگ و زیبا در این منطقه چشمتان را به خودش خیره خواهد کرد و می‌توانید زیباترین عکس‌ها را از پاییز و زمستان آبشار ثبت کنید. اما به طور کلی بهترین زمان سفر به آبشار چلندر دو فصل بهار و تابستان است.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

دیدنی‌های اطراف آبشار چلندر

دیدنی‌های اطراف آبشار چلندر
وارد شدن به لوکیشن یک فیلم ترسناک! – عکاس: مجید دهقان

رفتن به سفر، اگرچه عموما با هدف رسیدن به یک منطقه‌ی خاص انجام می‌شود، اما می‌توان از دیدنی‌های نزدیک به مقصد هم لذت برد. اگر به آبشار چلندر سفر می‌کنید، حتما از دریاچه‌ی مرموز و رازآلود ارواح هم دیدن کنید! باید بدانید که در فاصله‌ی پنج کیلومتری شمال روستای چلندر، دریاچه‌ای به نام ملاکلا وجود دارد که بسیاری از افراد آن را با عنوان تالاب ارواح می‌شناسند. البته نگران نباشید! در این منطقه خبری از ارواح نیست و این نام را به دلیل درختان خشک‌شده‌ی آنجا بر آن نهاده‌اند. اما قدم گذاشتن به این منطقه شبیهِ وارد شدن به لوکیشن یک فیلم ترسناک است!

نوشهر از دیگر جاهای نزدیک به آبشار چلندر است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. گردش در این شهر زیبا و پرسه در میان بازارهای محلی جذابش، قطعا شما را به خودش جذب می‌کند.

اقامت در چلندر

سوال پرتکرار و دغدغه‌ی همیشگی مسافران برای سفر به این منطقه، اقامت و محل ماندن است. اما نگران نباشید‌. چون چند راه پیش روی شماست!

طرفداران برپایی کمپ هوشیار باشند که جنگل چلندر بهترین مکان برای شب ماندن در طبیعت است. البته به شرط اینکه این کار را در محیط‌های امن و حفاظت‌شده‌ی جنگل، به صورت گروهی و همراه با یک فرد آشنا به منطقه انجام دهید.

همچنین می‌توانید در خانه‌های روستایی که به صورت بومگردی پذیرای مهمان هستند اقامت کنید. چنانچه دوست دارید جهت اقامت به نوشهر بروید، می‌توانید با ورود به سایت گردشگری اتاقک، انواع اپارتمان، ویلا و اقامتگاه‌ها را در این منطقه انتخاب کنید. بدون شک با اجاره ویلا و سوئیت نوشهر خاطره‌ای دلچسب و به یاد ماندنی خواهید داشت. فقط کافیست فیلترهای مورد نظر خودتان را مانند قیمت، تعداد نفرات، مدت زمان اقامت، ویژگی‌ها و … انتخاب کنید. پس از بررسی کامل عکس‌ها، با اجاره سوئیت و ویلا دیگر هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت.

نکات مهم برای سفر به آبشار چلندر

نکات مهم برای سفر به آبشار چلندر
کمپ را همراه با گروه برپا کنید – عکاس: مجید دهقان
  • بازدید از آبشار چلندر، تقریبا برای همه‌ی افراد ممکن است، اما باید توجه کنید که برای رسیدن به آن‌جا، باید یک مسیر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای را پیاده بپیمایید؛ بنابراین از برداشتن وسایل سنگین همراه خود خودداری کرده و کفش مناسب پیاده‌روی به پا کنید.
  • اگر دوست دارید شب را در جنگل بمانید و کمپ بزنید، حتما وسایل مورد نیاز، اعم از زیرانداز و چادر، چراغ‌قوه، غذا و آب، دارو و … را به همراه داشته باشید. همچنین بهتر است کمپ را همراه با گروه برپا کنید یا اگر به منطقه آشنا نیستید، این کار را با همراهی فرد آشنا به منطقه انجام دهید.
  • یادتان باشد از طبیعت آبشار چلندر و جنگل زیبای آن محافظت کرده و نسبت به نگهداری از آن حساس و کوشا باشید.
  • در آخر از ثبت تصاویر و عکاسی در این منطقه غافل نشوید و زیبایی‌های بی‌بدیلش را به ثبت برسانید.

سخن آخر

آبشار چلندر یکی از زیباترین آبشارهای شمال ایران است که از تماشای آن غرق در لذت خواهید شد. در این مقاله از مجله‌ی گردشگری اتاقک تلاش کردیم همه‌ی اطلاعات مربوط به بازدید از آبشار چلندر را در اختیارتان قرار دهیم. اگر دوست دارید تجربه‌ی تماشای این آبشار زیبا را به دست آورید، همین حالا برای سفر به آنجا برنامه‌ریزی کنید.

سوالات متداول

آشنار چلندر کجاست؟

آبشار چلندر در استان مازندران، فاصله‌ی ۱۸ کلیومتری نوشهر و در روستا و جنگل چلندر قرار دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار چلندر چه زمانی است؟

بهار و تابستان بهترین فصول برای سفر به این منطقه هستند.

دیدنی‌های نزدیک به آبشار چلندر کدام‌اند؟

شهرستان نوشهر، تالاب ارواح و جنگل و آبشار زیبای چلندر از دیدنی‌های نزدیک به این آبشار هستند.

1.8/5 - (12 امتیاز)

اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. متاسفانه یک نفر از اهالی محلی اونجا بابت ورود به اونجا ۵۰۰۰۰ تومان اخاذی میکنه البته فقط از توریست! بدون اینکه خدمتی ارائه بدن.

  2. اینقدر از نظر فرهنگی بد و زشت شده و هیچ کس نه مرد نه زن ملاحظه چیزی رو نمیکنه که ما نوشهری ها نمی تونیم بریم. کاش مدیران شهری یکم غیرت داسته باشن حداقل یک روز تو ماه ندارند غیر بومی ها بریزن که مردم بومی هم بدون مزاحمت بتونند از زیبایی های شهرشون استفاده کنند

    1. درسته ،متاسفانه ادعا خیلی دارن بیشتر اینایی که میان مسافرت ،خیلی هاشون هنوز اصول اولیه مسافرت رفتن رو بلد نیستن ،نه احترام گذاشتن به میزبان رو بلدن نه احترام به طبیعت ،فقط ادعا بافرهنگی دارن،اگر کیش بود خیلی ها رو دیپورت می کردن ‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *