شهرها

دریاکنار کجاست | شهرک ساحلی زیبا در استان مازندران

حالا که مدتی است سوار قطار شمال‌گردیِ اتاقک شده‌ایم،‌ باید گفت به یکی از متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین ایستگاه‌ها رسیده‌ایم. مقصدی که بعید است با آن آشنا شوید و قصد سفر به آن‌جا را پیدا نکنید. این بار می‌خواهیم در کنار هم به شهرک ساحلی دریا کنار سفر کنیم و با آن‌جا آشنا شویم. اگر از درگیری‌های روزانه، شلوغی شهر و… خسته شده‌ و به‌دنبال یک منطقه‌ی خوش آب‌وهوا، خلوت و دیدنی می‌گردید، مطلب امروز دقیقاً مناسب شما است. در این مطلب از اتاقک به معرفی شهرک دریاکنار مازندران پرداخته‌ایم. این معرفی جذاب را از دست ندهید و با ما همراه بمانید.

دریاکنار کجاست؟

خانه ای ویلای وذو طبقه با سقف شیروانی و تراس روب ه حیاط سر سبز

احتمال این‌که نام این منطقه به گوش شما خورده باشد بسیار زیاد است اما شاید برخی از شما دقیقاً ندانید دریا کنار کجاست. برای همین قدم نخست، آشنایی اولیه با این شهرک ساحلی مسافرپذیر و دیدنی است. این شهرک تفریحی و مسکونی از توابع بابلسر مازندران محسوب می‌شود و در ۵ کیلومتری این شهرستان قرار دارد. شاید بتوان گفت شهرک دریاکنار به‌نوعی اولین شهرک مسکونی شمال کشور به حساب می‌آید. زمان ساخت این منطقه هم به ابتدای دهه ۱۳۴۰ برمی‌گردد که به فرمان محمدرضا پهلوی برای این کار اقدام شد.

همچنین دریاکنار در کنار خط ساحل دریای خزر قرار دارد و این مرز مشترک به حدود ۵ کیلومتر می‌رسد. اگر دوست دارید در مورد مساحت آن‌جا بدانید باید گفت که این منطقه حدود ۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و ۱۹ خیابانِ آن، سکونت‌گاه ساکنان و اقامتگاه گردشگران است.

از ویژگی‌های بسیار خوب دریاکنار مازندران هوای معتدل، فضای سرسبز و داشتن ساحلی وسیع است که باعث شده بسیاری از مردم و حتی گردشگران خارجی به این منطقه علاقه‌مند شوند. همچنین امنیت شهرک ساحلی دریاکنار بسیار زبانزد است و باعث شده مسافران با خیال راحت درون شهرک به گردش بپردازند.

آب و هوای دریاکنار

منطقه ای پر از خانه های ویلایی با سقف ها شیروانی و درختان حیاط آنها

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

از آن‌جایی که این منطقه‌ی مسکونی در فاصله‌ی اندکی با بابلسر قرار گرفته، از آب‌وهوایی مشابهی با آن‌جا برخوردار است. در نیتجه مانند بابلسر، دریاکنار نیز از اقلیمی تقریباً گرم و معتدل برخوردار گشته و با داشتن میانگین حدوداً ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد دما در طول سال، از خوش آب‌وهواترین نواحی ایران محسوب می‌شود.

بهترین فصل سفر به دریاکنار

اگر بدانید دریاکنار کجا است می‌دانید که در عید نوروز و همچنین فصل تابستان، این منطقه بسیار شلوغ می‌شود. اگر چه به دلیل هوای معتدل در همه‌ی طول سال می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما باز هم همه چیز به شما بستگی دارد. اگر دوست دارید فضای خلوت و آرام را تجربه کنید بعد از پایان تعطیلات بهاری و تابستانی به این منطقه سفر کنید. اگر هم می‌خواهید در دل هیاهوی جمعیت گم شوید، در بازه‌ی یاد شده جمعیت زیادی از گردشگران وارد این منطقه می‌شوند. به‌ هر حال انتخاب با شما خواهد بود.

اجاره ویلا دریا کنار کاملا لوکس
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دیدنی‌های دریاکنار

شاید خیال کنید که شهرک دریاکنار تنها یک شهرک مسکونی بسیار خوش و آب‌وهوا است. اما این تمام ماجرا نیست. در آن‌جا دیدنی‌های جذابی انتظار شما را می‌کشند. پس بیایید هرچه زودتر به این سفر مجازی برویم.

خیابان‌های دریاکنار

خیابانی که دو طرف آن درختان قدینی و بلند هستند

همان‌طور که گفتیم دریاکنار از ۱۹ خیابان تشکیل شده و جالب است بدانید خیابان‌های زوج، به‌زیبایی سنگ‌فرش شده‌اند. اگر این خیابان‌ها را ادامه بدهید، بعد از یک قدم زدن لذت‌بخش به ساحل دریا خواهید رسید و می‌توانید تنی به آب بزنید.

ساحل دریاکنار

یک منطقه ساحلی که در ان آب دریا و آسمان مشخص است

از دیگر دیدنی‌های دریاکنار، ساحل این شهر است که امکان شنا نیز در آن وجود دارد. جالب است بدانید ساحل این منطقه تفکیک شده و به همین دلیل امکان شنا برای بانوان نیز فراهم گریده است. اگر از خیابان هفدهم وارد ساحل شوید به منطقه‌ی مخصوص بانوان می‌رسید که یک ساحل سنگی ۳ کیلومتری آن را از بقیه فضای شهرک جدا کرده. البته توجه داشته باشید برای شنا ساعات خاصی درنظر گرفته شده که باید به آن‌ها توجه کنید.

رستوران ساحلی

تعداد زاید میز و صندلی چیده شده جلوی یک رستوران رو به دریا

اگر خیابان شماره‌ی ۶ را تا انتها بیایید، به یک رستوران ساحلی بسیار زیبا می‌رسید که انواع خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و حتی قلیان را عرضه می‌کند.

زمین تنیس

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در دریاکنار تجربه کنید، بازی تنیس در کنار همراهان عزیزتان است. می‌توانید صبح زود از خواب برخاسته به قسمت شرقی شهرک بروید تا با فعالیت ورزشی همراه سایر خانواده و دوستان، یک روز زیبا را بسازید.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی دریاکنار را مطالعه کنید.

راه‌های دسترسی به دریاکنار

خیابانی که در دو طرف آن درختان و گل هایی زیبا دیده می شود

اگر چه به دلیل موقعیت خاصی شهرک ساحلی دریاکنار امکان دسترسی به آن‌جا از طریق جاده‌های فیروزکوه، کناره و هراز وجود دارد، اما جاده‌ی بابلسر بهترین مسیر دسترسی به این منطقه‌ی گردشگری است.

سوغات و صنایع دستی دریاکنار

تعدادی پاره موج بافی شده

با این که به دلیل تاریخچه‌ی کوتاه دریا کنار، این منطقه سوغات و صنایع دستی مهمی ندارد اما برخی فروشگاه‌ها انواع سوغات خوشمزه‌ی مازندران از جمله رشته برشته، آب دندون، سوهان کنجدی و… را نیز عرضه می‌کنند. همچنین صنایع دستی استان مازندران نیز در این منطقه به فروش می‌رسد. از مهم‌ترین صنایع دستی دریاکنار می‌توان به گلیم، جاجیم و حصیربافی اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات دریاکنار را مطالعه کنید.

مراکز خرید دریاکنار

از بابلسر که به سمت دریاکنار حرکت می‌کنید در راه با فروشگاه‌های عرضه‌ی معتبرترین برندها مواجه خواهید شد. درون شهرک نیز کسبه‌ی منطقه انواع محصولات و خدمات از مواد خوراکی گرفته تا سایر محصولات را عرضه می‌کنند. از این جهت خیال‌تان بابت دسترسی به فروشگاه‌ها تختِ تخت باشد.

غذاهای محلی دریاکنار

یک کاسه آش در کنار یک دیگ کوچک مسی

حال که آدمی فرصت کرده و از تمام مشغله‌هایش رها شده، هیچ‌چیز دلچسب‌تر از نوش جان کردن غذاهای محلی دریاکنار نیست. در رستوران‌های این منطقه انواع غذاهای ایرانی (به‌ویژه غذاهای مازندرانی از جمله خورشت آلو، انواع آش‌هایی مثل آش کدو و آش ماش) عرضه می‌شود و شما می‌توانید میل نمایید.

رستوران‌های دریاکنار

از آن‌جایی که این منطقه محل رفت‌وآمد گردشگران خارجی نیز هست، رستوران‌ها و فست‌فودهای باکیفیتی در آن‌جا پا گرفته است. همچنین به‌دلیل برآوردن ذائقه‌های مختلف، شاهد عرضه‌ی انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در رستوران‌های دریاکنار از جمله رستوران شماره ۱۷، رستوران موج شکن، رستوران لوسو، رستوران متو، فست فود پالم و… خواهید بود.

خانه ای که درحیاط کوچک آن یک درخت بید زیبا با گل هاب یاسی فراوان است

اقامت در دریاکنار

اطمینان خاطر از وجود یک اقامتگاه باکیفیت و مناسب، سفر را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. اما پیدا کردن یک گزینه‌ی مناسب همیشه راحت نخواهد بود. از طرفی در فصل تعطیلات به‌دلیل شلوغی منطقه رزرو اقامتگاه سخت‌تر هم خواهد شد. اما اتاقک امکانی را فراهم کرده تا شما هموطنان عزیز بدون دغدغه‌ی خاطر، هر زمان که تصمیم به اجاره ویلا در دریاکنار کنید بین اقامتگاه های این شهر مناسب ترین ها را برای شما به نمایش میذاره. باید افزود این فرایند در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. با آروزی اقامتی به‌ یاد ماندنی برای شما.

سوالات متداول درباره دریاکنار

دریاکنار کجاست؟

این شهرک تفریحی و مسکونی از توابع بابلسر مازندران محسوب می‌شود و در ۵ کیلومتری این شهرستان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به دریاکنار کی است؟

به دلیل هوای معتدل در همه‌ی طول سال می‌توان به این منطقه سفر کرد.

معروف‌ترین جاهای دیدنی دریاکنار کدام‌اند؟

خیابان‌های دریاکنار، ساحل دریاکنار، رستوران ساحلی، زمین تنیس

معروف‌ترین رستوران‌های دریاکنار کدام‌اند؟

رستوران شماره ۱۷، رستوران موج شکن، رستوران لوسو، رستوران متو، فست فود پالم و…

چطور به دریاکنار برویم؟

به دلیل موقعیت خاص شهرک ساحلی دریاکنار امکان دسترسی به آن‌جا از طریق جاده‌های فیروزکوه، کناره و هراز وجود دارد، اما جاده‌ی بابلسر بهترین مسیر دسترسی به این منطقه‌ی گردشگری است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *