جاهای دیدنی

جاهای دیدنی دریاکنار | دیدنی‌های شهرک ساحلی مازندران

برخی از شما دنبال یک مقصد آرام و زیبا برای سفرتان می‌گردید؛ جایی که خوش آب‌وهوا و پر از امکانات باشد. آن‌هایی که می‌دانند دریاکنار کجاست، بی‌تردید سراغ این شهرک زیبا می‌روند. اگر هم با آن‌جا آشنا نیستید، نگران نباشید. در این مطلب از اتاقک به سراغ یکی خارق‌العاده‌ترین نقاط استان مازندران رفته‌ایم. شهرکی نزدیک به بابلسر و چسبیده به ساحل دریای خزر. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های دیدنی دریاکنار بیشتر آشنا شوید، پس این متن را از دست ندهید.

آن‌‌جا کجا است که می‌خوانندش دریاکنار؟

محوطه ای سرسبزجلوی یک ویلا

اصلاً خیال نکنید دریاکنار یک شهر است! نه، این منطقه شهرکی است در استان مازندران که از توابع بابلسر به حساب می‌آید. بعد از طی کردن ۵ کیلومتر فاصله از این شهر، به مقصد دوست‌داشتنی‌تان خواهید رسید. تاریخ تأسیس شهرک دریا کنار به دهه‌ی ۴۰ شمسی برمی‌گردد. تعداد دیدنی‌های دریاکنار نیز با معماری منطقه رابطه‌ی مستقیمی دارد. در ساخت این شهرک سعی شده است تا طراحی محله‌ها،‌ خیابان‌ها و… به بهترین صورت انجام گیرد. همچنین جغرافیای انتخاب شده هم بسیار دلپذیر مطبوع است. برای همین هم اگر بهار یا تابستان به آن‌جا رفتید، از کثرت مسافران حاضر تعجب نکنید.

با این‌که مساحت شهرک دریاکنار چندان زیاد نیست، اما جاهای دیدنی دریاکنار و وجود زمینه‌ی تفریحاتی، به پویایی منطقه کمک کرده است. اگر می‌خواهید بدانید دقیقاً چه امکاناتی باعث این اتفاق شده، پس به بخش بعدی حسابی دقت نمایید.

دیدنی‌های دریاکنار

ساحل دریای خزر

خوب حالا به اصل مطلب رسیده‌ایم. قرار نیست همیشه تنها شهرهای دیرینه، دارای ارزش توریستی باشند. گاهی وجود یک فکر حساب شده، کاری می‌کند که منطقه‌ای از بسیاری همسایگانش سال‌ها جلوتر می‌افتد. در مورد دریا کنار هم این مسأله صادق است. وجود نظم، امنیت، امکانات و آرامش از اساسی‌ترین نیازهای مسافران است.

در کنار این‌ موارد، جاذبه‌های دیدنی دریاکنار از خیابان‌های سنگ‌فرش شده و  ساحل زیبا گرفته تا تفریحات آبی و امکانات رفاهی، نیز در هر گوشه و کنار این منطقه خودنمایی می‌کنند. برای یک گردشگر چه چیزی بهتر از دسترسی هم‌زمان به رفاه و دیدنی‌های زیبا خواهد بود؟

برخی از جاذبه‌های دیدنی دریاکنار عبارتند از:

اجاره ویلا دریا کنار کاملا لوکس
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

محله‌ها و خیابان‌ها دریاکنار

محل پیاده روی منتهی به دریا که دو طرف آن سرسبز است

در شهرک دریاکنار ۱۹ خیابان طراحی شده است. این خیابان‌های سنگ‌فرش، محل مناسبی برای پیاده‌روی و قدم زدن هستند. همچنین سرسبزی آن‌ها و وجود درختان سرافراز، جلوه‌ی خاصی به این محله‌ها بخشیده است. اگر یک روز معتدل بهاری پا روی سنگ‌فرش‌ها بگذارید و طراوات هوا را استشمام کنید، محو این فضا خواهید شد.

بعد از گذشت دقایقی نیز تنها چیزی که حس می‌نمایید آرامش محض خواهد بود. جالب است بدانید خیابان‌های زوج این شهرک تفاوتی با بقیه مسیرها دارند. زیرا این خیابان‌ها منتهی به ساحل زیبای دریاکنار خواهند شد. می‌توانید مسیر پیاده‌روی را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به یک آبتنی لذت‌بخش ختم شود. با این کار یک تیر و دو نشان را می‌زنید.

ناگفته نماند که خیابان‌هایی که به ساحل منتهی می‌شوند همگی دارای مناظر زیبایی هستند و در دو  طرف خیابان درختان بلند و سر به فلک کشیده به چشم می‌خورند. نگران امنیت هم نباشید چرا که در تمام خیابان‌های شهرک ویلایی دریاکنار، کانکس نگهبانی قرار داده شده است؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید در این خیابان‌ها قدم بزنید و به ساحل دریاکنار بروید.

پارک بلوط کودک دریاکنار

پارک بلوط کودک دریاکنار یکی از مقاصد دیدنی در این منطقه است که بیشتر برای خانواده‌ها و کودکان مناسب است. این پارک دارای انواع درختان، گل‌ها، چمن‌ها، آلاچیق‌ها و فضاهای سرسبز است. همچنین در این پارک لوازم بازی مختلف و صندلی‌هایی نیز برای کودکان تعبیه شده است. پارک بلوط کودک نه تنها مکانی برای پیک‌نیک و استراحت در میان طبیعت است بلکه کودکان نیز می‌توانند در آن‌جا اوقات به یادماندنی را سپری کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های پارک بلوط دریاکنار این است که در نزدیکی این پارک دو رستوران‌ معروف به نام رستوران موج شکن و لوسو قرار دارند؛ بنابراین خانواده‌ها می‌توانند بعد از تفریح و بازی کودکان سری نیز به این رستوران‌ها بزنند.

ساحل و دریا در دریاکنار

دریای زیبای دریاکنار و تک ویلایی در ساحل

یکی دیگر از جاهای دیدنی دریاکنار ساحل این شهرک است. شهرک دریاکنار حدود سه کیلومتر نوار ساحلی دارد که در میان سایر ویلاهای شهرکی جزء گسترده‌ترین شهرک‌هایی است که بیشترین نوار ساحلی را جهت تفریح گردشگران و ساکنین به خود اختصاص داده است. ساحل این منطقه یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل شمال کشور به شمار می‌رود که دارای امواج ملایم است.

همجواری با دریای خزر سبب شده گردشگران این منطقه فرصت شنا (حتی بانوان)، انواع تفریحات آبی و لذت از محیط را داشته باشند. همان‌طور که گفتیم طراحان این منطقه‌ی مسکونی، بسیار دقیق و حساب‌شده عمل کرده‌اند.

برای همین بخشی از ساحل از سایر کرانه‌ی دریا جدا شده است. در نتیجه محیطی امن برای بانوان فراهم آمده تا با آرامش به تفریح بپردازند. برای رسیدن به این محوطه، زنان هم‌وطن‌مان لازم است وارد خیابان شماره ۱۷ شوند و آن را تا انتها بیاییند. البته توجه نمایید برای شنا ساعت‌های مخصوصی در نظر گرفته شده و رعایت آن الزامی است. البته امکانات ساحل به این موارد محدود نمی‌شود و برای کشف آن‌ها، قدم زدن راه مناسبی به‌حساب می‌آید.

علاوه‌بر بانوان برای آقایان نیز پلاژ مخصوص و ساحل اختصاصی برای شنا و آفتاب گرفتن در نظر گرفته شده است. به پلاژ آقایان می‌توانید در خیابان ششم شهرک دریاکنار، دسترسی داشته باشید. این قسمت‌ها دارای امکانات محدود و نجات غریق هستند و افراد به راحتی و با آسودگی خاطر می‌توانند به شنا و تفریح بپردازند.

زمین تنیس دریاکنار

متأسفانه در همه‌ی شهرهای کشورمان دسترسی یکسانی به امکانات تفریحی وجود ندارد. اما اگر گذرتان به دریاکنار بیفتد، (حداقل برای چند روزی) این محرومیت جبران خواهد شد. چرا که یکی از جاذبه‌های دریاکنار امکانات ورزشی این شهرک است. از لذت‌بخش‌ترین این امکانات هم زمین تنیس آن‌جا است. چه چیزی بهتر از یک فعالیت پرانرژی در کنار خانواده و شروع یک روز جذاب؟

رستوران‌گردی

مجموعه ای اقامتی کنار ساحل

به یمن رفت‌وآمد گردشگران خارجی، صنعت غذا در شهرک دریاکنار رونق خوبی یافته است. چه بعد از قدم زدن در کنار ساحل هوس شام کرده باشید و چه هنگام گشت‌وگذار در شهر، گزینه‌های متعددی پیش پای شما وجود دارد. خوشبختانه علاوه‌بر تعدد رستوران‌ها سرو انواع غذاهای محلی، ایرانی و فرنگی نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی دریاکنار به حساب می‌آید.

از جمله رستوران‌هایی که در شهرک دریا کنار قرار دارند، می‌توان به رستوران موج‌شکن، رستوران لوسو، رستوران بهارنارنج، کافه رستوران ماتوپلاس و غیره اشاره کرد. این رستوران‌ها همگی دارای فضای بسیار دلباز و دلنشینی هستند و در آن‌ها انواع غذاهای متنوع و انواع نوشیدنی‌ها با قیمت وکیفیت عالی سرو می‌شوند.

رستوران موج شکن دریاکنار

رستوران موج‌شکن، بزرگ‌ترین رستوران دریاکنار است که در منطقه شهرک دریاکنار واقع شده است. اگر به دریاکنار سفر کردید، حتماً خاطره‌های خوشی از این رستوران خواهید داشت. این رستوران در انتهای خیابان یکم شهرک دریاکنار، جلوی شهرک سنگی و نزدیک به ساحل ماسه‌ای خیابان ششم قرار دارد. فضای بیرونی این رستوران بر روی یک سکو قرار دارد که بر روی آب قرار گرفته است. هنگام نشستن در فضای بیرونی رستوران، منظره دریا را می‌توانید جلوی چشمانتان ببینید.

علاوه بر فضا و منظره زیبا، رستوران موج شکن انواع غذا، نوشیدنی و قلیان را نیز برای مهمانان سرو می‌کند. با توجه به ظرفیت بالا، این رستوران همواره پذیرای مهمانان زیادی است؛ بنابراین بهتر است از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید، مخصوصا آخر هفته‌ها یا در ایام تعطیلات مسافران بیشتری در رستوران موج شکن حضور پیدا می‌کنند. همچنین فضای دلنشین و منظره جذاب رو ‌به دریای رستوران موج‌شکن باعث شده بسیاری از مسافران به قصد تماشای غروب و طلوع آفتاب سری به این رستوران بزنند.

با اجاره ویلا در دریاکنار، شما فاصله چندانی با این رستوران نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید مسیر ویلا تا رستوران را طی کنید و خود را مهمان یک وعده غذایی خوش‌مزه در این منطقه کنید.

رستوران لوسو دریاکنار

رستوران لوسو یکی دیگر از رستوران‌های معروف دریاکنار است که در انتهای خیابان یکم این شهرک، در نزدیکی ساحل سنگی و در کنار رستوران موج شکن قرار گرفته است. این رستوران همانند رستوران موج‌شکن بر روی سکو قرار گرفته و از منظره دلنشین و فضای دنجی برخوردار است. منوی غذایی این رستوران نیز بسیار متنوع است و شامل انواع غذاهای دریایی، سنتی و فست‌فود می‌شود.

پاساژگردی

نمایی بالا از ساحل خزر و سرسبزی

از دیگر دیدنی‌های دریاکنار مجتمع‌های تجاری این شهرک فوق‌العاده است. وجود انواع پاساژ، مال و مجمتع تجاری فرصت تجربه‌ی یک خرید فراموش نشدنی را فراهم می‌آورد. همچنین حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی در این منطقه، به اعتبار اقتصاد دریاکنار نیز افزوده است. حتی قبل از ورود به شهر هم، برخی تابلوهای مختلف از چشم‌تان عبور و توجه‌تان را جلب می‌کند. اگر قصد خرید هم نداشتید، باز هم پاساژگردی را از دست ندهید. چرا که دیدن بناهای مدرن و پر رونق حس و حال خوبی را برای‌تان خواهد ساخت.

برخی از معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید دریاکنار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجتمع تجاری تفریحی رویال مال
  • مجتمع تجاری نگین دریاکنار
  • مجتمع تجاری اقامتی رونا
  • مرکز خرید راگا (تماشا)
  • مرکز خرید لیواریو
  • مرکزخرید پرشیا

سخن آخر

در این متن با خیابان‌ها، ساحل، امکانات، رستوران‌ها و مراکز خرید دریاکنار آشنا شدیم. همچنین فهمیدیم این شهرک با داشتن امکانات فراوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سپری کردن تعطیلات است.اگر چه بازدید از جاهای دیدنی دریاکنار خاطره‌ای فراموش ناشدنی است، اما نباید از یک نکته‌ هم غفلت کرد: یافتن محل اسکانی دنج و مطمئن نصفی از حس مسافرتمان را می‌سازد. طبیعتاً هم هرچه مقصدمان شلوغ‌تر باشد، یافتن چنین مکانی بسیار سخت‌تر خواهد بود. در نتیجه باید قبل از حرکت برای این مسأله برنامه داشت.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی دیگر جای نگرانی وجود ندارد. همین که شما سایت اتاقک را باز کنید، امکان بررسی و مقایسه اقامتگاه‌های دریاکنار را خواهید داشت. بعد از انتخاب گزینه‌ی مناسب هم با چند کلیک، آن را رزرو می‌کنید. به همین سادگی این مسأله هم حل شد. حالا چمدان‌تان را جمع کنید که سفر دل‌انگیزی در پیش دارید.

سوالات متداول درباره شهرک ساحلی دریاکنار مازندران

دریاکنار کجاست؟

شهرک دریاکنار یکی از بهترین و قدیمی‌ترین شهرک‌های مسکونی و تفریحی در شمال کشور است. این شهرک ساحلی در امتداد دریای نیلگون خزر و در فاصله تقریبا پنج کیلومتری از شهرستان بابلسر در استان سرسبز مازندران واقع شده است.

معروف‌ترین جاهای دیدنی دریاکنار کدام‌اند؟

ساحل دریاکنار، خیابان‌ها و محله‌های دریاکنار، پارک بلوط کودک دریاکنار، رستوران‌ها و مراکز خرید متنوع و مدرن دریاکنار از جمله جاهای دیدنی این شهرک ساحلی هستند.

بهترین زمان سفر به دریاکنار کی است؟

دریاکنار آب‌وهوایی معتدل و مشابه با آب‌وهوای بابلسر دارد. بهترین زمان سفر به این شهر بستگی به ترجیحات شما دارد. اگر دوست دارید از ساحل‌های زیبای دریاکنار و آب‌وهوای گرم و دلنشین آن لذت ببرید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به دریاکنار است. اگر هم به دنبال خلوتی و آرامش هستید نیمه دوم سال بهترین زمان برای سفر به این منطقه است.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *