شهرهاجاهای دیدنی

معرفی تالاب استیل آستارا | آیینه‌ای برای انعکاس شگفتی

تالاب‌ها، سرزمین‌هایی شگفت‌انگیزند. پرندگان، ماهی‌ها و گیاهان بسیاری لحظه‌لحظه عمر خود را در تالاب‌ها سپری می‌کنند. برای گونه‌های مهاجر، تالاب‌ها مامن آرامش‌اند و پناهگاهی برای گریز از سرما محسوب می‌شوند. حیات تالاب‌ها برابر با حیات بسیاری از گونه‌هاست که شاید نام خیلی از آن‌ها را هم ندانیم. اما بی‌شک وجودشان برای اکوسیستم و کره زمین مهم است. خوشبخانه در کشور ما نیز تالاب‌های زیبایی پیدا می‌شود که یکی از آن‌ها تالاب استیل است. این تالاب از جاذبه‌های بکر آستارا است و در بسیاری از ماه‌های سال می‌توان از دیدن زیبایی‌های آن لذت برد. در این مقاله از اتاقک از این جاذبه گردشگری گیلان بیشتر برایتان گفته‌ایم.

تالاب استیل کجاست؟

تالاب استیل کجاست
روی تالاب استیل گونه‌های شناوری را خواهید دید – عکاس: حمیدرضا خسروجردی

اگر می‌خواهید سفری به سمت این شهر و جاذبه‌های آن داشته باشید، تالاب استیل از مقاصدی است که باید به آن سر بزنید. این تالاب از جاهای دیدنی آستارا و استان گیلان است. نزدیکی این تالاب به دریای خزر، کوهستان، جنگل‌های کهن، باغ‌ها و شالیزارها سبب شده است که این منطقه نمونه گردشگری نیز محسوب می‌شود.

تالاب استیل تقربیا 7 کیلومتر با آستارا، حدود 500 کیلومتر با تهران و تقریبا 260 کیلومتر با اردبیل فاصله دارد. وسعت آن بیش از 130 هکتار است و با جاده، فاصله کمی دارد.

یکی از شگفتی‌های این تالاب وجود درختان توسکا شناور است. گونه‌ی گیاهی جذابی که ریشه‌هایش در آب بوده و حرکت می‌کند. در این تالاب دیدن پرندگان مهاجر به خصوص آن‌هایی که از سمت قطب و اروپا می‌آیند، بی‌نظیر است و می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی از طبیعت‌گردی را برایتان رقم بزند.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

آب‌وهوای تالاب استیل

آب‌وهوای تالاب استیل
از پاییز تا بهار، تالاب استیل فضای بهتری برای بازدید دارد – عکاس: اسما

از آن‌جا که تالاب استیل فاصله کمی تا آستارا دارد، آب‌وهوای آن نیز تقریبا شبیه به این شهر است. به جز روزهای گرم تابستان که به سبب تبخیر زیاد، ممکن است کنار این تالاب گرمای بیشتری را احساس کنیم، بقیه سال هوای آن مناسب پیش‌بینی می‌شود. از آن‌جا که آستارا در نقاط شمالی استان گیلان است، نسبت به شهرهای پایین‌تر مثلا رشت، حدود 3 تا 4 درجه خنک‌تر است. ضمن آن‌که، بارش نیز ممکن است در روزهای بسیاری به خصوص در پاییز و زمستان رخ بدهد. به‌یاد داشته باشید، زمستان‌های تالاب استیل پربارش و تقریبا سرد است. پس اگر برای پرنده‌نگری می‌روید حتما با خودتان لباس و تجهیزات گرم به همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به تالاب استیل

بهترین زمان سفر به تالاب استیل
تالاب استیل جای خوبی برای دیدن طبیعت آسمان شب و پرنده‌نگری است – عکاس: رضا سینا

اگر بخواهید بهار تالاب را ببینید باید با خود یک دوربین خوب ببرید و مدام به حرکات روی آب چشم بدوزید. در این فصل دیدن پرندگان و گونه‌های گیاهی جذاب است و اوقاتی خوشی را برایتان رقم می‌زند. تابستان‌ها طبیعت اطراف تالاب بسیار زیباست اما گرمای هوا ممکن است نگذارد زیاد کنار تالاب بمانید. به‌خصوص آنکه این‌جا سایبان زیادی نیست و تابش آفتاب در طول روز شاید آزارتان دهد. اما گفتنی است که پاییز و زمستان تالاب رونق دیگری دارد. پرنده‌نگرها، طبیعت‌گردها و گردشگران به سمت تالاب می‌آیند. هوا مناسب است و می‌توان با لباس گرم مدت بیشتری کنار تالاب ماند. در این زمان، فرصت دیدن گونه‌های بسیاری را دارید و می‌توانید چیزهای بسیاری درباره طبیعت بیاموزید.

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی نزدیک به تالاب استیل

در زمان سفر به تالاب استیل خوب است زمان بگذارید و چند جاذبه نزدیک را هم ببینید. برخی از این جاذبه‌ها، شامل موارد زیر است:

دریاچه دربند آستارا، بکر و آرام

دریاچه دربند آستارا
دریاچه دربند از دیدنی‌های زیبای آستارا است – عکاس: آتیلا دیبا

اگر دوست دارید در آستارا یک دریاچه بکر و آرام را ببینید، دریاچه دربند آستارا از بهترین گزینه‌هاست. این دریاچه تقریبا همسایه تالاب استیل است و جای مناسبی برای پیک‌نیک، عکاسی و استراحت به شمار می‌رود.

پارک حیات‌وحش لوندویل، جایی برای دوستی با گوزن‌ها

پارک حیات‌وحش لوندویل
پارک لوندل از جاذبه‌های طبیعی است که می‌توان در آن گونه‌های مختلفی را دید – عکاس: رامتین رادفر

حدود 8 کیلومتر بعد از تالاب استیل می‌توانید فرصتی برای دیدن پارک حیات‌وحش لوندویل داشته باشید. یک پارک دنج و قشنگ که در آن تعدادی گوزن هم زندگی می‌کنند. اگر دوست دارید کودکان شما با گونه‌های حیات‌وحش آشنا شوند، این پارک را در لیست دیدنی‌های سفرتان قرار دهید.

ساحل صدف آستارا، فرش صدف در کنار دریا

ساحل صدف آستارا
ساحل صدف آستارا آلاچیق برای نشستن و دیگر امکانات را دارد – عکاس: بهزاد نوروزپور

یکی از زیباترین سواحلی که در آستارا می‌توانید ببینید، ساحل صدف است. این ساحل آلاچیق برای اجاره و امکاناتی برای پیک‌نیک و استراحت دارد. فاصله این ساحل تا تالاب استیل حدود 5 کیلومتر است.

پارک ساحلی آستارا، در آغوش دریا

پارک ساحلی آستارا
پارک ساحلی آستارا جایی زیبا در شهر آستاراست و فضاهای خوبی برای پیک‌نیک دارد – عکاس: میلاد

از تالاب استیل تا شهر آستارا حدود 7 کیلومتر راه است. پس شما می‌توانید زمانی را برای دیدن این شهر نیز اختصاص دهید. یکی جاذبه‌های خوب آستارا، پارک ساحلی آن است که فضاهای بسیاری برای اتراق و لذت بردن از دریا دارد.

باغ ملی آستارا، بازمانده قاجاری

باغ ملی آستارا
باغ ملی آستارا از دیدنی‌های این شهر و نزدیک به تالاب استیل است – عکاس: نوید ابداعی

یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیلان، باغ ملی آستارا است. این باغ در دوره قاجار تاسیس شده و دارای بخش‌های متنوع ازجمله فضای بازی کودکان، کتابخانه، سرویس‌بهداشتی، نمازخانه و … است.

فعالیت‌هایی که می‌توان در تالاب استیل انجام داد!

فعالیت‌هایی که می‌توان در تالاب استیل انجام داد
تالاب استیل جایی خوب برای لذت بردن از آرامش طبیعت است – عکاس: احمد بلوچی

اگر اهل پرنده‌نگری هستید و دوست دارید گونه‌های اروپایی و قطبی را از نزدیک ببینید، تالاب استیل از بهترین فضاهاست. علاوه بر این، فرصت دیدن درختان متحرک روی دریاچه نیز در نوع خود ارزشمند است. اگر اهل عکاسی هستید، دوست دارید برای پیک‌نیک جایی خوب بروید و از دیدن طبیعت لذت ببرید، تالاب استیل برایتان جای مناسبی خواهد بود. اگر می‌خواهید مدیتیشن کنید، اهل یوگا هستید و یا دوست دارید از طبیعت آسمان‌شب لذت ببرید، تالاب زیبای استیل می‌تواند جای خوبی باشد.

اقامت در نزدیکی تالاب استیل

اگر قصد اقامت در آستارا و اطراف تالاب زیبای استیل را دارید، گزینه‌های بسیاری پیش‌رویتان خواهد بود. اجاره اقامتگاه، رزرو و اجاره روزانه خانه و ویلا در آستارا، رزرو هتل در آستارا، اجاره ویلا اطراف تالاب استیل و اقامت اطراف آستارا، از جمله گزینه‌هایی است که می‌توانید برای اقامت درنظر داشته باشید. سایت اتاقک با مجموعه‌ای مناسب در قیمت‌ها و امکانات گوناگون همراه شماست تا دغدغه رزرو ویلا و گرفتن اتاق را نداشته باشید. شما با بهترین نرخ و تضمین کیفیت می‌توانید اقامتگاه‌هایی عالی را پیدا کنید.

اجاره ویلا استخردار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

نکاتی که باید به هنگام سفر به تالاب استیل بدانید!

نکاتی که باید به هنگام سفر به تالاب استیل بدانید
درفصل گرما برای دیدن تالاب استیل با خودتان پماد ضدگزیدگی ببرید – عکاس: مهدی اکبری
  • ریختن زباله در طبیعت و به‌خصوص اطراف تالاب‌ها می‌تواند گونه‌های گیاهی و جانوری را با خطرات بسیاری مواجه ‌کند. در بازدید از این تالاب مهم لطفا هیچ زباله‌ای را جا نگذارید.
  • اگر قصد دارید برای پیک‌نیک اطراف تالاب استیل بمانید، حتما با خودتان سایبان ببرید یا پس از غروب آفتاب اقدام کنید.
  • در فصل گرما حتما با خودتان پمادها و اسپری‌های ضدگزیدگی ببرید تا پشه‌ها آزارتان ندهند.

سخن آخر

در این مقاله از تالاب استیل و زیبایی‌های آن برایتان گفتیم. این تالاب امکانات گردشگری مناسبی دارد و جای خوبی برای پیک‌نیک، دیدن پرندگان و لذت بردن از طبیعت است. اگر به آستارا سفر کردید، حتما زمانی را برای دیدن این تالاب اختصاص دهید. برای شب‌مانی در آستارا و اطراف تالاب زیبای استیل، اتاقک با مجموعه‌ای کامل از ویلاها و هتل‌ها همراه شماست.

سوالات متداول

تالاب استیل کجاست؟

تالاب استیل در 7 کیلومتری جنوب شهر آستارا و در استان گیلان است.

عجایب تالاب استیل در چیست؟

وجود درختان شناور روی آب، نماهای جذابی از شالیزارها، خانه‌ها، کوهستان و نزدیکی به جاده و دریا از عجایب تالاب استیل است.

بهترین زمان سفر به تالاب استیل کی است؟

برای دیدن تالاب استیل پاییز، زمستان و بهار فرصت مناسبی است.

فاصله تهران تا تالاب استیل چقدر است؟

حدود 500 کیلومتر از تهران تا تالاب استیل راه است و مسیر تهران- قزوین- رشت، می‌تواند مبدا حرکت شما باشد.

اقامت اطراف تالاب استیل چگونه است؟

با فاصله کمی از تالاب می‌توانید ویلا رزرو کنید یا تجربه شب‌مانی در هتل و اقامتگاه‌های دیگر را داشته باشید. برای رزرو جا اتاقک کنارتان است.

Rate this post

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *