تجربه سفرآبشار هاجاهای دیدنی

معرفی آبشارهای اصفهان | 13 آبشار جذاب اصفهان با عکس و آدرس

آبشارها همیشه ما را به قلمرویی می‌کشانند که زمان در آن ایستاده و نگرانی‌ها محو می‌شوند. رقص موزون آب که از صخره‌های ناهموار فرو می‌ریزد، سمفونی صدا و تصویری ایجاد می‌کند که برای ساعت‌ها مسحور آن می‌شویم. تماشای آبشارها آنقدر لذت‌بخش است که حتی در سفر به شهر تاریخی اصفهان که نصف زیبایی‌های جهان را در خود جای داده، باز هم به دنبال آبشاری در دل طبیعت می‌گردیم که برای دقایقی زیبایی‌های آن را به چشمانمان و صدای پرخروش و قدرتمند آن را به گوش‌هایمان هدیه دهیم. اگر می‌خواهید بهترین آبشارهای اصفهان را بشناسید، تا انتهای این سفر همراه من باشید.

1- آبشار پونه زار

آبشار پونه زار و سنگ‌های خزه‌ای
برای دیدن این آبشار باید مسیری طولانی و سخت را بپیمایید – عکس از فرهاد سلطان‌پور

آبشار پونه زار یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای اصفهان است که ششمین آبشار مرتفع ایران به حساب می‌آید. برای دیدن این آبشار باید مسیری طولانی و سخت را بپیمایید، اما خب کاملا ارزشش را دارد! در فصل بهار خزه‌های سبز و زرشک‌های وحشی اطراف آبشار می‌رویند و با ایجاد منظره‌ای شگفت‌انگیز، از شما دلبری می‌کنند. می‌توانید یک روز کامل را کنار این آبشار بگذرانید و بساط پیک‌نیک، کباب و یک چای دبش را به راه بیندازید.

آدرس آبشار پونه زار: اصفهان، ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان فریدون شهر- روستای چیقورت

برای اطلاعات بیشتر درباره این شهر، مقاله اصفهان کجاست را مطالعه کنید.

2- آبشار لادر

آبشار لادر و بازدیدکنندگان
در اطراف آبشار لادُر طبیعت چشم‌نواز و شگفت‌انگیزی وجود دارد – عکس از سایت خبرگزاری فارس

در اطراف آبشار لادُر طبیعت چشم‌نواز و شگفت‌انگیزی وجود دارد؛ به همین دلیل یکی از مقاصد محبوب نزد مسافران استان اصفهان به شمار می‌رود. آب چندین چشمه با یکدیگر پیوند خورده‌اند و از بالای صخره‌ها و سنگ‌های عظیم به پایین می‌ریزند و آبشاری به نام لادر را ایجاد کرده‌اند. بهترین زمان سفر به آبشار لادر، فصل‌های بهار و تابستان هستند تا از خنکای آن نهایت لذت را ببرید. اگر در تابستان به آبشار لادر سفر کردید، حتما لباس اضافه همراه خود داشته باشید تا بتوانید حسابی آب‌بازی کنید.

آدرس آبشار لادر: استان اصفهان، ۵ کیلومتری شمال غرب خمینی شهر، جاده کمربندی خمینی شهر-نجف آباد، بلوار چهار باغ لادر (بعد از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر)

3- آبشار طامه

نمایی جذاب از آبشار طامه
یکی از ناب‌ترین آبشارهای اصفهان، آبشار طامه است – عکس از حسین طایفی

یکی از ناب‌ترین آبشارهای اصفهان، آبشار طامه است که چشم‌اندازی دلربا و تماشایی را به چشمانتان می‌بخشد. منشا آب پرخروش و باهیاهوی این آبشار، اعماق کوه‌ستان‌های کرکس است. این آبشار در روستایی با همین نام در شهرستان نطنز قرار دارد. هنگامی که به آبشار طامه نگاه می‌کنید، شکوه و عظمت آن شما را به تحسین وامی‌دارد. صخره‌های سنگی عظیم اطراف آبشار به شکوه آن افزوده‌اند.

آدرس آبشار طامه: استان اصفهان، نطنز، جاده کاشان به اصفهان، دامنه کوهستان کرکس

4- آبشار آب ملخ یا تخت سلیمان

آبشار زیبای آب ملخ اصفهان
آبشار آب ملخ، طبیعی‌ترین آفت‌کش دنیا! – عکس از علیرضا

باور می‌کنید که یکی از طبیعی‌ترین آفت‌کش‌های دنیا از دل یک غار بیرون می‌آید و در نهایت به یک رودخانه سرازیر می‌شود؟ اگر باور ندارید خودتان به آبشار آب ملخ سفر کنید و آن را از نزدیک ببینید. یکی از عجیب‌ترین آبشارهای اصفهان، همین آبشار است که به دلیل داشتن ترکیبات خاص، در نقش یک آفت‌کش عمل می‌کند و مزارع اطراف را سم‌پاشی می‌کند. دلیل نام‌گزاری این آبشار به آب ملخ نیز همین مسئله است که تمامی ملخ‌های مهاجم را نابود کرده است.

آدرس آبشار ملخ: استان اصفهان، ۲۱۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان، ۵۴.۹ کیلومتری سمیرم (جاده سمیرم به یاسوج). بعد از روستای چهار راه. روستای آب ملخ

برای اطلاعات بیشتر درباره جاذبه‌های این شهر، مقاله جاهای دیدنی اصفهان را مطالعه کنید.

5- آبشار شاه لولاک

آبشار شاه لولاک، از زیباترین آبشارهای اصفهان
آبشار شاه لولاک مقصدی عالی برای فرار از گرمای تابستان است – عکس از سایت شهرداری چرمین

آبشار شاه لولاک با ارتفاع 70 متری خود منظره‌ای دلبرانه در شهرستان لنجام اصفهان ایجاد کرده که مقصد بسیاری از مسافران و مردم محلی است. جالب است بدانید در فصل بهار آبشار دیگری در نزدیکی آن جریان دارد که ارتفاع آن به 90 متر می‌رسد. این آبشارهای خروشان و باشکوه، در فصل زمستان به خواب زمستانی فرو می‌روند و با ایجاد منظره‌ای یخ‌زده، چشم‌اندازی جذاب و خاص ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان، به این منطقه خوش آب‌وهوا سفر کنید و یک روز دل‌انگیز را در کنار آبشار خنک شاه لولاک بگذرانید.

آدرس آبشار شاه لولاک: استان اصفهان، شهرستان لنجان، ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چرمهین، منطقه گردشگری شاه لولاک

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

6- آبشار نیاسر

تصویری زیبا از آبشار نیاسر
آبشار نیاسر، آبشاری پرهیاهو – عکس از رضا صورتی

نیاسر یکی از مناطق سرسبز و خوش آب‌وهوا در استان اصفهان است که آبشاری پرهیاهو دارد. این آبشار طویل از چشمه‌ای به نام تالار سرچشمه می‌گیرد و از بلدای سنگ‌هایی آهکی و رسوبی به پایین سرازیر می‌شود. چیزی که به آبشار نیاسر جذابیتی دوچندان بخشیده، استالاکتیت‌‌ها و استالاگمیت‌‌ها هستند که در گذر زمان در مسیر آبشار ایجاد شده‌اند. آبشار نیاسر سوژه‌ای ناب برای ثبت تصاویر جذاب به شمار می‌رود.

آدرس آبشار نیاسر: استان اصفهان. نیاسر، محله قدیمی سرکمر (شهید بهشتی)

7- آبشار طرزه

رودخانه کنار آبشار طرزه
این آبشار در کوهستان‌های زاگرس قرار گرفته و اتفاقا از دل همین کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد.

از آنجایی که مسافران به دنبال مقاصدی برای سفر یک‌روزه در اطراف اصفهان هستند، وقت آن رسیده تا آبشار طرزه را به عنوان یکی از جذاب‌ترین آبشارهای اصفهان معرفی کنم. این آبشار در کوهستان‌های زاگرس قرار گرفته و اتفاقا از دل همین کوه‌ها سرچشمه می‌گیرد. این آبشار یکی از بهترین مقاصد برای سفری یک روزه در اطراف اصفهان است و به دلیل آب‌وهوای خنک خود، یکی از بهترین مقاصد سفر در فصل تابستان به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید به جاذبه‌ای در نزدیکی شهر اصفهان سفر کنید، آبشار طرزه به دلیل داشتن فاصله کم با این شهر بهترین گزینه خواهد بود. ارتفاع این آبشار حدودا 46 متر است.

آدرس آبشار طرزه: استان اصفهان، فریدون شهر، رشته کوه‌های زاگرس

8- آبشار سمیرم

آبشار باشکوه سمیرم
مقصدی ناب برای عاشقان آب‌بازی!

مقصدی ناب برای عاشقان آب‌بازی! از آنجایی که پایین آبشار سمیرم یک حوضچه آب بزرگ با آبی زلال و تمیز ایجاد شده، یکی از بهترین مقاصد برای آب‌بازی در روزهای گرم تابستان است. می‌توانید داخل این حوضچه بروید و درحالی که اطرافتان را مناظری سرسبز و جذاب احاطه کرده‌اند، به شنا و آب‌بازی مشغول شوید. صخره‌های اطراف آبشار سمیرم لباس‌های سبز خزه‌ای را بر تن کرده‌اند و با ایجاد فضایی دل‌انگیز، حسابی دلتان را می‌برند. با اجاره سوئیت اصفهان، سفر دلچسبی برای خود رقم بزنید.

آدرس آبشار سمیرم: استان اصفهان، ۵ کیلومتری شرق سمیرم

9- آبشار نمکی پتاس

آبشار نمکی پتاس، از جذاب‌ترین آبشارهای اصفهان
هنگام شب، نورپردازی آبشار فعال می‌شود و زیبایی‌های آن را چندبرابر می‌کند.

در شهرستان خور و بیابانک استان اصفهان یک دهکده نمکی به نام پتاس وجود دارد که آن را از دیگر شهرهای کویری ایران متمایز کرده است. بیشتر بخش‌های این دهکده گردشگری را سوئیت‌ها و کافی‌شاپ‌هایی تشیکل داده‌اند که از بلورهای درخشان سفید و نمکی ساخته شده‌اند. فقط این باعث جذابیت این دهکده و محبوبیت آن نزد مسافران نشده؛ بلکه وجود یک آبشار نمکی بی‌نظیر در این دهکده دل مسافران را می‌برد. تصور کنید آب زلال آبشار در بستری سفیدرنگ و درخشان به پایین فرو می‌ریزد، رویایی نیست؟

ارتفاع آبشار نمکی پتاس 25 متر است و در شب، هنگامی که هوا کم کم رو به تاریکی می‌رود، نورپردازی آبشار فعال می‌شود و زیبایی‌های آن را چندبرابر می‌کند. بسیاری از مسافران این آبشار را سوژه‌ای ناب برای عکاسی می‌دانند. جالب است بدانید آبشار نمکی پتاس، اولین آبشار نمکی جهان به حساب می‌آید. در این دهکده نمکی، جاذبه‌های دیگری مانند دریاچه نمک، استخرهای تبخیری، امکانات ورزشی و رصدخانه نیز وجود دارند.

آدرس آبشار نمکی پتاس: استان اصفهان، 40 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک

10- آبشار دورک

آبشار چندگانه دورک
طبیعت روستای دورک بسیار بکر و زیبا است – عکس از سایت خبرگزاری فارس

آبشار دورک که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار دارد، از یک دیواره شنی بلند به پایین سرازیر شده و منظره‌ای محشر ایجاد کرده است. طبیعت روستای دورک بسیار بکر و زیبا است و به همین دلیل مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند؛ البته لازم است بدانید این روستاها برخلاف طبیعت زیبایی که دارند، از امکانات زیادی برخوردار نیستند. بهتر است در فصل زمستان به این آبشار سفر نکنید، زیرا مسیر ارتباطی روستا به دلیل بارش برف بسته می‌شود.

آدرس آبشار دورک: استان اصفهان، فریدون شهر، روستای دورک

11- آبشار پشندگان

آبشار پشندگان در میان کوهستان‌ها
درختان جنگلی سیب، بلوط، زالزالک و گردو مناظر اطراف آبشار را تزئین کرده‌اند – عکس از احسان دیدبان

در پایین روستای پشندگان و 62 کیلومتری جنوب فریدون شهر، آبشار دیگری به نام پشندگان وجود دارد که ارتفاع آن 42 متر است. برای بازدید از این آبشار بهتر است فصل بهار یا تابستان را در نظر بگیرید. در این فصول آب زلال آبشار از صخره‌های سنگی جاری شده‌اند و جلوه‌های زیبای قدرت پروردگار را به نمایش می‌گذراند. درختان جنگلی سیب، بلوط، زالزالک و گردو مناظر اطراف آبشار را تزئین کرده‌اند، همچنین تماشای طبیعت وحشی اطراف آبشار بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

آدرس آبشار پشندگان: استان اصفهان، شهر فریدون شهر، روستای پشندگان، آبشار پشندگان

12- آبشار بی بی سیدان

آبشار کوهستانی بی بی سیدان اصفهان
یکی از جذاب‌ترین آبشارهای اصفهان در فصل گرما، آبشار بی بی سیدان است – عکس از مهدی صفایی

یکی از جذاب‌ترین آبشارهای اصفهان در فصل گرما، آبشار بی بی سیدان است که در شهر سمیرم و روستایی با همین نام قرار دارد. در کنار این آبشار یک تنگه به نام تنگه‌ی نازی نیز وجود دارد. در طبیعت زیبای این روستا، علاوه‌بر آبشار می‌توانید از صدای دلنشین رودخانه‌ای خروشان نیز لذت ببرید. مناظر اطراف آبشار و جاذبه‌های دیگر روستای بی بی سیدان یک روز زیبا برای شما خواهند ساخت.

آدرس آبشار بی بی سیدان: استان اصفهان، ۴۳ کیلومتری جنوب غربی سمیرم در مجاورت روستای بی بی سیدان و رودخانه

13- آبشار کرد علیا

تصویری از آبشار کرد علیا
آبشار کرد علیا در ارتفاعات دالانکوه قرار گرفته و از آب شدن برف‌های همین کوه به وجود آمده

آبشار کرد علیا در ارتفاعات دالانکوه قرار گرفته و از آب شدن برف‌های همین کوه به وجود آمده است، به همین دلیل بهترین زمان بازدید از آن اوایل فصل بهار به شمار می‌رود که آب آبشار خروشان‌تر است. ارتفاع این آبشار چشم‌نواز به 50 متر می‌رسد. وقتی به این آبشار نزدیک می‌شوید، ریزش ریزقطرات آب را روی صورتتان حس می‌کنید که خنکای دلنشینی به روح‌وجانتان می‌بخشند. تجربه این احساس آن هم در قسمت‌های کویری مرکز کشورمان کمی دور از انتظار خواهد بود. می‌توانید پاهایتان را در داخل حوضچه پایین آبشار بگذارید تا تجربه‌ای دلنشین برای خود رقم بزنید.

آدرس آبشار کرد علیا: استان اصفهان، 95 کیلومتری غرب اصفهان، شهرستان تیران، روستا کرد علیا

سخن پایانی

با پایان یافتن سفرمان در آبشارهای اصفهان، قدردانی عمیقی از زیبایی و آرامش قابل توجهی که ارائه می‌دهند، باقی می‌ماند. این آبشارهای پنهان که در میان روستاهای اطراف اصفهان قرار گرفته‌اند، ما را به قلمرویی فراموش‌نشدنی می‌برند. آب‌های آبشاری، پرده‌های مه‌آلود و رنگ‌های زنده منظره‌ای مسحورکننده خلق می‌کنند که حواس را مجذوب و روح را تغذیه می‌کند. چه به دنبال آرامش، چه الهام و چه فراری لحظه‌ای از پیچیدگی‌های زندگی باشید، آبشارهای اصفهان مقصدی ناب برای بازدید خواهند بود. آن‌ها پناهگاهی را ارائه می‌دهند که می‌توانیم خود را در زیبایی فریبنده طبیعت غوطه‌ور کنیم.

4.3/5 - (152 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. آبشار شاه لولاک فوق العاده س اگه نرید از دستتون رفته
    حتما حتما دیدن کنید

  2. سلام والا آبشار لادر که نزدیک اصفهان و خمینی شهر هست یک آبشار موقت هست که فقط در فصل بارندگی آن هم فقط به مدت چند روز و آن هم بعد بارندگی های شدید آ بر دارد اینکه گفتید در تابستان لباس بیارید تا آب بازی کنید اصلا در تابستان ها آب ندارد.البته مواقعی که آب دارد واقعا زیباست مخصوصا اگر بالای آبشار و به سمت سرچشمه های آن بروید

  3. والا من که خودم اهل فریدونشهرم بخوام از شهر حرکت کنم به این آبشارها از صبح تا ظهر باید تو راه باشم تا برسم به این ابشاره ها البته به غیر از پونه زار که اون هم به لطف گردشگران شده زباله دانی وای کاش که هر گز مناطق بکر شهرم را معرفی نمی کردید تا از شر زباله و گردشگر بی انصاف به دور باشه

  4. با درود
    اول سپاس اینکه عکس دوم آبشار سمیرم هست نه آبشار لادر و اینکه در شهرستان سمیرم حداقل ۵آبشار دائمی و ۱۰ها آبشار فصلی دارد
    و اینکه عکس آبشار آب ملخ این نیست عکس از روی تخت هست
    و خود بی بی سیدان چهارتا آبشار دارد
    لازم است در اینترنت سرچ کنید آبشار آب ملخ . آبشار خفر آبشار چشمه ناز و…

  5. ممنون بابت زحمات و معرفی آبشار های استان اصفهان
    با اینکه در این استان بزرگ شدم ولی چند تا از این آبشارها را نشناخته بودم.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *