شهرها

معرفی جاهای دیدنی و گردشگری نطنز

معرفی شهر نطنز

نطنز در استان اصفهان قرار دارد و مثل نگینی سرسبز میان کویر می‌درخشد. شهر نطنز در گذشته به دلیل داشتن طبیعت باطراوت به باغ‌شهر معروف بوده است. نطنز تاریخی چند هزار ساله دارد. بیش از یکصد اثر تاریخی و طبیعی این شهر در فهرست آثار ملی ثبت شده است. در این مطلب درباره جاذبه‌های گردشگری که در سفر به شهر نطنز می‌توانید ببینید صحبت خواهیم کرد.

معرفی شهر نطنز
عکس از گوگل

جاذبه گردشگری روستای هنجن

روستای هنجن در شهر نطنز و میان کوه‌ها و رودهای زیادی قرار دارد. روستای هنجن به‌خاطر داشتن آب‌وهوای کوهستانی مورد علاقه بسیاری از گردشگران در روزهای گرم سال است. طبیعت بکر با چشم‌اندازهای خیره‌کننده رودخانه‌ها و کوه‌های اطراف از جاذبه‌های طبیعی این روستا است. همین طور کاخ عباس‌آباد  که در دوران صفویه ساخته شده از آثار تاریخی روستای هنجن است. پل و قلعه تاریخی هنجن از دیگر جاذبه‌های تاریخی این روستا هستند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در نطنز و نزدیک به روستای هجن در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

جاذبه گردشگری روستای هنجن
عکس از از ایمنا

جاذبه توریستی مجموعه افوشته

در شهر نطنز محله‌ای به نام افوشته قرار دارد. ویژگی منحصر‌به‌فرد این محله قرار داشتن ۹ اثر تاریخی نزدیک به یکدیگر است. هر کدام از این آثار مربوط به یک دوران تاریخی است و همین موضوع جاذبه‌های گردشگری این شهر را از دیگر شهرها متمایز کرده است. خانه سورگاه قدمتی ۶۰۰ ساله دارد، مقبره سید حسن واقف که گنبد فیروزه‌ای‌ رنگ زیبایی دارد، مقبره میر‌ سید واقف با کتیبه‌های تاریخی و کاشی‌های زیبا تزئين شده است، حمام افوشته در قرن نهم هجری ساخته شده است، شربت‌خانه با بنایی زیبا متعلق به دوران تیموری است، آب‌انبار افوشته ۲۰۰ سال قدمت دارد، مسجد جامع افوشته در قرن نهم هجری ساخته شده است، حسینیه افوشته که هنوز هم پابرجا است و سر در خانقاه افوشته که در سال ۸۴۹ هجری قمری ساخته شده است.

جاذبه توریستی مجموعه افوشته
عکس از تسنیم

جاذبه توریستی و تفریحی ابیانه

روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس و نزدیک به شهر نطنز قرار دارد. خانه‌های این روستا به‌ شکل پلکانی‌اند به‌طوری‌که بام خانه‌ها حیاط خانه‌های بالایی است. همین ویژگی روستای ابیانه را به یکی از مکا‌‌ن‌های معروف شهر نطنز تبدیل کرده است. روستای ابیانه متعلق به دوران صفویه است و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده.

جاذبه توریستی و تفریحی ابیانه
عکس از گوگل

جاذبه تاریخی آتشکده نطنز

آتشکده نطنز در دوران ساسانی بنا شده است. قدمت بنای این آتشکده ۱۸۰۰ سال تخمین زده شده است.  این آتشکده چهار طاق دارد و از سنگ ساخته شده است. راه رسیدن به ساختمان آتشکده دشوار است اما از بالای بام مسجد جامع به خوبی می‌توان این بنای تاریخی را مشاهده کرد. در حال حاضر طاق‌های آتشکده به دلیل تخریب در حال مرمت هستند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
جاذبه تاریخی آتشکده نطنز
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر نطنز

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در نطنز و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (22 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *