شهرها

خزرشهر کجاست؟ | شهرک ساحلی با انواع تفریحات آبی

شهرک خزرشهر یک منطقه خوش‌ آب‌وهوا و با ویلاهای زیبا است که علاقه‌مندان به خرید ویلا در شمال از نظر اقتصادی و سرمایه‌گذاری آن را یک موقعیت مناسب می‌دانند. خزرشهر علاوه‌بر این از امکانات رفاهی و گردشگری مناسبی نیز برخوردار است. به همین خاطر مسافران زیادی در ایام مختلف سال و به ویژه ماه‌های فصل بهار و تابستان برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت خوش به این منطقه ساحلی سفر می‌کنند.

اگر برای لذت از طبیعت دیدنی، ورزش‌های آبی مهیج و پیاده‌روی در فضای آرام و تمیز شهرک ساحلی خزرشهر در فکر تدارک سفر هستید، با ما تا ادامه مطلب همراه باشید. زیرا درباره این شهرک شمالی گردشگرپذیر و جاذبه‌های دیدنی آن اطلاعات کاملی را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

خزرشهر کجاست؟

ویلایی سفید رنگ با سقف شیروانی سفالی و درختان و محوطه سر یبز در جلوی ان

وقتی صحبت از ویلاهای لاکچری و با نمای زیبا در شهرک‌های شمالی می‌شود، نام شهرک خزرشهر به سر زبان‌ها می‌افتد. قدمت تاسیس این شهرک به پیش از انقلاب برمی‌گردد. در اصل بعد از ساخت شهرک دریاکنار و استقبال خوب از آن، اشرف پهلوی اقدامات ساخت دومین شهرک ساحلی مازندران، یعنی منطقه خزرشهر را پیگیری کرد. سرانجام در سال 1342 شمسی اولین کلنگ ساخت این شهرک بر زمین زده شد.

با نگاه به نقشه خزرشهر اولین چیزی که توجه‌تان را جلب می‌کند، بخش شمالی و جنوبی آن است که توسط جاده اصلی از هم جدا شده‌اند. خزرشهر شمالی با وسعت حدود 120 هکتار در کنار دریا قرار دارد و به خاطر نزدیکی به ساحل و امکانات رفاهی و تفریحی بیشتر، ویلاهای آن قیمت گران‌تری دارند. در حالی که خزرشهر جنوبی 480 هکتار وسعت دارد و از نظر امکانات رفاهی و تفریحی از سطح مناسبی برخوردار است. هر چند که با فول امکانات بخش شمالی این شهرک ساحلی برابری نمی‌کند. با وجود پل هوایی ارتباطی بین شهرک خزرشهر شمالی و خزرشهر جنوبی این دو بخش دیگر مجزا از هم نیستند و ساکنین ویلاهای آنها می‌توانند به راحتی تردد داشته باشند.

آدرس منطقه ساحلی خزرشهر در مسیر بابلسر به فریدون‌کنار واقع شده است. شهرستان ساحلی فریدون‌کنار، بابلسر و تهران به ترتیب در فاصله پنج، 10 و 300 کیلومتری از آن واقع شده‌اند. شهرک معروف دریاکنار هم در فاصله 6 کیلومتری از آن قرار دارد. بنابراین با توجه به فاصله کمی که با این مناطق دارد، دور از انتظار نیست که در ایام تعطیل و تابستان‌ها، افراد زیادی در شهرک خزرشهر رفت‌وآمد کنند.

البته ناگفته نماند که ورود به این منطقه ساحلی برای عموم گردشگران آزاد نیست. تنها مالکین ویلاها و کسانی که کارت تردد تهیه کرده‌اند، اجازه گشت‌وگذار در خزرشهر را دارند. شاید در نگاه اول محدودیت رفت‌وآمد به نوعی جزء معایب به نظر برسد، اما امنیت و تمیزی معابر و خیابان‌ها و از آن مهم‌تر محیط خلوت و دنج شهرک ساحلی خزرشهر دستاورد همین نگهبانی و کنترل رفت‌وآمدها است که قطعاً در محبوبیت گردشگری آن تاثیرگذارش بوده‌اند.

آب‌وهوای خزرشهر

محوظه ای چمن کاری و سر سبز در جلوی چند ویلا

همانطور که اشاره کردیم، شهر خزرشهر در بخش شمالی خود چسبیده به دریای مازندران است. بنابراین دارای هوای معتدل خزری و مرطوب است. با توجه به بارندگی بالا در این منطقه در تمام ایام سال زمین‌های آن سرسبز و با طراوت هستند. هوای خزرشهر در فصل بهار معتدل و خنک است. در حالی که تابستان‌های گرم و شرجی دارد. در فصل پاییز خوش آب‌وهواترین روزها را تجربه می‌کند. اما زمستان‌های آن سرد و همراه با بارش برف و باران است.

بهترین فصل سفر به خزرشهر

کودکی ایستاده در ساحل دریای خزر

در اینکه شهرک ساحلی خزرشهر و فضای سرسبز آن در تمام ایام سال پر از زیبایی و شگفتی است، هیچ‌جای شکی نیست. از طرفی خیلی از مالکین ویلاهای این شهرک اعیان‌نشین، افراد غیر بومی هستند. به همین خاطر در هر موقع از سال که وقت آزاد برای تفریح و استراحت در این منطقه تمیز و هوای خزری آن را داشته باشند، به سوی خزرشهر راهی می‌شوند.

اگر بخواهیم از لحاظ شرایط آب‌وهوایی، بهترین زمان برای سفر به  شهرک خزرشهر را مشخص کنیم، قطعاً فصل بهار و پاییز را پیشنهاد می‌دهیم. زیرا در این ایام خبری از هوای شرجی و رطوبت آزاردهنده نیست. در فصل زمستان شهرک‌ ساحلی لوکس مازندران به خاطر سرمای هوا در خلوت‌ترین حالات خود قرار دارد.

در صورتی که هوای گرم و شرجی تابستان اذیت‌تان می‌کند، به هیچ‌عنوان در این موقع از سال برای تفریح در ساحل خزرشهر برنامه‌ریزی نکنید. هر چند که به خاطر تعطیلات تابستان و لذت آبتنی در دریای خزر، در این فصل هم روزهای شلوغی را سپری می‌کند.

اجاره ویلا خزرشهر کاملا لاکچری
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دیدنی‌های خزرشهر

شهرک ساحلی خزرشهر در لیست معروف‌ترین مناطق دیدنی فریدون‌کنار قرار دارد. بنابراین هر نقطه از این مروارید کوچک و زیبا ارزش گشتن و دیدن دارد. همسایگی با دریای خزر، شهرک ویلاهای لاکچری را به یک مقصد همه‌ چی‌تمام تبدیل کرده است. علاوه‌بر این امنیت، آرامش و امکانات رفاهی عالی به محبوبیت آن افزوده‌اند. در ادامه به معرفی دیدنی‌های خزرشهر می‌پردازیم.

سی‌ساید، ساحل اختصاصی شهرک خزرشهر

ساحل دیدنی خزر

یکی دیگر از پرطرفدارترین جاذبه‌های خزرشهر، ساحل اختصاصی آن به نام سی‌‌ساید است که در بخش شمالی شهرک قرار دارد. این ساحل زیبا در کنار ورزش‌های آبی و ساحلی از امکانات رفاهی مختلفی بهره‌مند است. گشت‌وگذار در ساحل سی‌ساید و تماشای موج‌های دریای آبی با حس‌و‌حال وصف‌ناپذیری همراه است که در هر مقصدی نمی‌توان آن را تجربه کرد.

ورزش‌های آبی ساحل زیبای سی‌ساید همچون جت اسکی، شنا و قایق‌سواری در فصل تابستان شوری عمیق را در جان تزریق می‌کند. از دیگر امکانات تفریحی ساحل خزرشهر می‌توان به موتورسواری روی شن، دوچرخه‌های دو یا چند نفره، گاری‌های چهار چرخه و موتور چهارچرخ اشاره کرد. در ضمن به منظور حفظ حریم خصوصی زنان برای علاقه‌مندان به شنا پلاژ مخصوص بانوان نیز تدارک دیده شده است.

امکانات تفریحی و رفاهی متنوع

امکانات رفاهی خزرشهر، زمین بازی بسکتبال

خزرشهر از لحاظ وسعت منطقه‌ای کوچک است. اما امکانات تفریحی و رفاهی آن با بسیاری از شهرهای بزرگ برابری می‌کند. هر گونه احتیاج مالکین و میهمان‌ها در این شهرک به راحتی برآورده می‌شود و شاید به همین دلیل اینقدر خاص و جذاب است. در فضای محوطه آن امکانات تفریحی از قبیل زمین والیبال، بسکتبال، تنیس، فوتبال، زمین بازی مخصوص کودکان و چندین پارک برای رفاه و احساس لذت بیشتر افراد در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر امکانات تفریحی شامل چندین رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، سوپر مارکت، عابربانک، مجتمع تجاری و فضای مخصوص پیاده‌روی و ویلاهای اجاره‌‌ای است.

خیابان‌های خلوت و با پیاده‌روهای عریض

صدف و گوشفیل هایی که در ماسه های ساحل خزر فرو رفته اند

یکی از تفریحات شیرین و رایگان در شهرک خزرشهر، قدم زدن در خیابان‌های خلوت و آرام آن است. در بخش شمالی و جنوبی این شهرک چندین خیابان‌ اصلی و فرعی وجود دارد که دیدنی‌های زیادی در مسیرشان توجه هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کند. از ویلاهای شیک و فضای سرسبز با پوشش گیاهی متنوع گرفته تا  فروشگاه‌ها و کافه‌های متعدد.

نکته متمایز‌کننده این خیابان‌ها که نظیر آن را در کمتر مقصدی خواهید دید، مسیر انتهای ‌پیاده‌روی‌شان است که به ساحل و دریا ختم می‌شوند. قدم زدن در خیابان‌های عریض شهرک ساحلی خزرشهر در عصر یک روز بهاری یا پاییزی و در حالی که باران نم نم می‌بارد، یکی خاطره‌انگیزترین لحظات را به وجود می‌آورد.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی خزر شهر را مطالعه کنید.

راه‌های دسترسی به خزرشهر

ریل هایی برای عبور قطار

مسیر دسترسی به خزرشهر آسان است. خوشبختانه با استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل مختلف می‌توان به این منطقه توریستی خوش‌ آب‌وهوا سفر است. در سفر با خودروی شخصی به خزرشهر می‌توانید از طریق جاده هراز و فیروزکوه خود را به مقصد برسانید.

در صورت تمایل به سفر با اتوبوس می‌توانید از تهران و دیگر شهرها برای مقصد خزرشهر بلیط تهیه کنید. البته ابتدا باید به ترمینال فریدون‌کنار بروید و سپس از آنجا خود را با تاکسی به این شهرک برسانید.

اگر علاقه‌مند به سفر با قطار هستید، با تهیه بلیط برای نزدیکترین ایستگاه قطار به شهرک خزرشهر، یعنی ایستگاه راه‌آهن قائم‌شهر می‌توانید به این شهرک ساحلی بروید. مسیر راه‌آهن شمال منظره خیلی قشنگی از جنگل و کوه‌های سرسبز را پیش چشمانتان قرار می‌دهد که قطعاً لذت سفر را دو چندان می‌کند.

اگر سفر سریع و گران را می‌پسندید، سفر هوایی گزینه مناسبی است. البته مقصد اولتان فرودگاه ساری خواهد بود و سپس از آنجا می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به سمت خزرشهر حرکت کنید.

سوغات و صنایع دستی خزرشهر

مردی در حال ساخت مصنوعات چوبی

مگر می‌شود به لوکس‌ترین شهرک ساحلی مازندران سفر کنید و دست‌خالی برگردید؟ سوغات و صنایع دستی خزرشهر مانند دیگر شهرهای شمالی بسیار متنوع است. از صنایع دستی معروف و پرطرفدار آن می‌توان به ظروف محلی سفالی، محصولات چوبی، زیرانداز گلیم، لاک‌تراشی و وسایل حصیری اشاره کرد.

در لیست سوغاتی‌های خوراکی خزرشهر هم مواردی همچون برنج معطر ایرانی، چای، انواع مربا، ترشی‌های خوشمزه، ماهی‌های تازه دریای خزر، میوه‌های فصلی و سبزی‌های محلی شمالی قرار دارند.

برای اشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات خزر شهر را مطالعه کنید.

مراکز خرید خزرشهر

اکنون که درباره خزرشهر اطلاعات کافی به دست آورده‌اید، به طور حتم در ذهن‌تان اینگونه خطور کرده است که این منطقه اعیان‌نشین از لوکس‌ترین مراکز خرید بهره می‌برد. جالب است بدانید که ندیده قضاوت درستی درباره مراکز تجاری آن داشته‌اید. گشت‌وگذار در فروشگاه‌های بزرگ و شیک شهرک خزرشهر که در خیابان اصلی آن واقع‌ شده‌اند و دیدن اجناس برندهای معروف و با کیفیتی همچون کتان تافته، آدیداس، نایک، پوشاک خانواده و ال سی وایکیکی می‌تواند به خودی خود بهترین لحظات را برایتان به همراه داشته باشد.

علاوه‌بر این خیلی از گردشگران برای خرید سوغات و صنایع دستی به بازار سنتی فریدون‌کنار واقع در خیابان امام خمینی شهر می‌روند. این بازار محلی یکی از بهترین مراکز خرید سنتی در شمال هستند که فقط چند کیلومتر با خزرشهر فاصله دارد.

غذاهای محلی خزرشهر

یک قابلمه مرغ ترش و دانه های انار روی آن

غذاهای خزرشهر مانند دیگر شهرهای شمالی جوانه‌های چشایی شما را شگفت‌زده می‌کنند. بی‌شک چشیدن عطر و طعم فوق‌العاده آنها ناب‌ترین لحظات سفر را برایتان به ارمغان می‌آورند. البته با وجود برنج ایرانی معطر، ماهی‌های تازه و سبزی‌های محلی معطر و از آن مهم‌تر دست پخت عالی زنان خطه شمال، جایی برای تعریف از غذاهای محلی خزرشهر باقی نمی‌ماند. در صدر لیست غذاهای محلی این خطه از شمال کشور می‌توان از خورش آلو، آغوز مسما، خورشت سیرانار، مالابیج، نازخاتون، ماهی شکم‌پر، بشته‌واش و آش کدو نام برد.

رستوران‌های خزرشهر

نیمکت هایی برای نشستن در جلوی یک رستوران

تجربه میل کردن غذا در رستوران‌های خزرشهر حس‌و‌حال متفاوتی دارد. اکثر رستوران‌ها و کافه‌های این شهر منظره مستقیم و زیبایی رو به دریای خزر دارند که لذت غذا خوردن را دو چندان می‌کنند. همچنین از معماری داخلی لوکس برخوردار بوده و خدمات با کیفیت عالی ارائه می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی و خارجی را در رستوران‌های زیر امتحان کنید.

  • رستوران سیب سرخ
  • رستوران شب نشین
  • رستوران میسان
  • رستوران خاور خانم
  • رستوران ایتالیایی پستو
  • رستوران ایتالیایی ماتو
  • مجموعه رستوران‌های سوسره
  • رستوران همسفر

اقامت در خزرشهر

بی‌شک قدم زدن در کنار ساحل زیبا و همراه با آن تماشای غروب دل‌انگیز و شنیدن صدای آرامش‌بخش امواج دریا بهترین تفریح در شهرک‌های ساحلی است. با اجاره ویلا و سوئیت در شهرک خزرشهر می‌توانید از تمام زیبایی‌ها و تفریحات این شهرک ساحلی برخوردار شوید. با توجه به ویلاهای فوق‌لوکس و امکانات عالی این منطقه دور از انتظار نیست که قیمت اجاره ویلا در خزرشهر گران باشد. اگر به دنبال یک راه آسان و سریع برای انتخاب محل اقامت در خزرشهر و دیگر شهرک‌های ساحلی بابلسر هستید، سامانه هوشمند اتاقک را به شما گردشگران عزیز پیشنهاد می‌دهیم.

سوالات متداول درباره خزرشهر

خزرشهر کجاست؟

منطقه ساحلی خزرشهر در مسیر بابلسر به فریدون‌کنار واقع شده است.

بهترین زمان سفر به خزرشهر کی است؟

فصل بهار و پاییز

معروف‌ترین جاهای دیدنی خزرشهر کدام‌اند؟

سی‌ساید، ساحل اختصاصی شهرک خزرشهر، خیابان‌های خلوت با پیاده‌روهای عریض

معروف‌ترین رستوران‌های خزرشهر کدام‌اند؟

رستوران سیب سرخ، رستوران شب نشین، رستوران میسان، رستوران ایتالیایی ماتو

چطور به خزرشهر برویم؟

در سفر با خودروی شخصی به خزرشهر می‌توانید از طریق جاده هراز و فیروزکوه خود را به مقصد برسانید.
در صورت تمایل به سفر با اتوبوس می‌توانید از تهران و دیگر شهرها برای مقصد خزرشهر بلیط تهیه کنید. البته ابتدا باید به ترمینال فریدون‌کنار بروید و سپس از آنجا خود را با تاکسی به این شهرک برسانید.
اگر علاقه‌مند به سفر با قطار هستید، با تهیه بلیط برای نزدیکترین ایستگاه قطار به شهرک خزرشهر، یعنی ایستگاه راه‌آهن قائم‌شهر می‌توانید به این شهرک ساحلی بروید.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.7/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *