شهرها

آشنایی با مکان های گردشگری علی آباد کتول

علی آباد کتول کجاست؟

علی آباد کتول کجاست؟ علی آباد کتول در استان گلستان قرار دارد. علی آباد شهری خوش آب‌و‌هواست که آبشارهای زیادی در دل طبیعت بی‌نظیرش دارد. علی آباد در منطقه‌ای جنگلی و کوهستانی قرار دارد. اشیاء تاریخی که در این شهر کشف شده‌اند متعلق به چند هزار سال پیش است. سفر به طبیعت چشم‌نواز علی آباد کتول برای شما تجربه‌ای پر از آرامش می‌سازد. در ادامه از جاذبه های گردشگری و دیدنی های علی آباد کتول برایتان می‌گوییم. با اتاقک همراه باشید.

علی آباد کتول
عکس از گوگل

آبشار خلیندره؛ یکی از دیدنی های علی آباد کتول 

روستای خلیندره یکی از زیباترین ییلاق‌های علی آباد است. در جنوب روستا جنگل‌ بزرگی قرار دارد که پوشیده از درختان هیرکانی است. در عمق این جنگل آبشار زیبای خلیندره قرار گرفته است و زیبایی محیط را چندین برابر کرده. برای رسیدن به این آبشار باید نزدیک به یک‌ ساعت پیاده‌روی کنید و در طول مسیر از تماشای منظره‌های زیبای جنگل، رود و میوه‌های جنگلی لذت ببرید.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در علی آباد و نزدیک به آبشار خلیندره در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

آبشار خلیندره
عکس از گوگل

روستای افراتخته؛ یکی دیگر از جاذبه های علی آباد کتول

افراتخته روستایی زیبا است که در جنگلی با درختان کهنسال محصور شده. درختان جنگل عمر چند هزار‌ ساله دارند. علاوه‌بر پوشش گیاهی این منطقه جزو منطقه‌های حفاظت‌شده و شکار ممنوع است. رودخانه افراتخته، حمام و گورستان گبری از جاذبه‌های تاریخی این روستا به شمار می‌آیند.

روستای افراتخته
عکس از گوگل

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال یکی از زیباترین آبشار‌های ایران است که در فهرست دیدنی های علی‌ آباد کتول قرار می‌گیرد. ویژگی منحصر‌به‌فرد این آبشار پوشش سراسر خزه‌ای آن است. آبشار کبودوال در دره‌ای جنگلی است و برای رسیدن به آن باید چند ساعت در طبیعت بکر پیاده‌روی کنید. در طول مسیر گیاهان سرسبز، رودخانه جنگلی و سدخاکی هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برند.

آبشار کبودوال
عکس از گوگل

دیدنی های علی آباد کتول ـ سد خاکی و دریاچه سد زرین گل (دریاچه کبودوال)

از دیگر دیدنی های علی آباد باید به دریاچه سد زرین گل که با نام دریاچه کبودوال هم شناخته می‌شود، اشاره کنیم. این دریاچه در 1.5 کیلومتری جنوب علی آباد کتول و به‌سمت آب‌شار کبودوال قرار گرفته است. مسافران بسیاری از سراسر ایران به این دریاچه سفر می‌کنند و مردم علی‌آباد هم معمولا آخر هفته‌ها آن‌جا جمع می‌شوند تا خستگی کل هفته را از تن‌شان بیرون کنند. دریاچه سد زرین گل از دیدنی‌های طبیعی حیرت‌آوری بهره‌مند بوده و کاملا مناسب برای طبیعت‌گردانِ خوش‌ذوق است.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

این دریاچه‌ی گسترده و زیبا در میان جاده و جنگل جاخوش کرده و دارای جاده‌ای خاکی برای رفت‌وآمد خودروها است. منظره‌ی زیبای دریاچه سد زرین گل در کنار جنگل کبودوال یکی از بهترین منظره‌ها را به نگاره درآورده و مردم زیادی را به‌سوی این منطقه می‌کشاند. اگر گذرتان به این منطقه افتاد، حتما در آن کمپ بزنید، از دیدن طبیعت لذت ببرید، و دوربین عکاسی خود را هم فراموش نکنید!

دیدنی های علی آباد کتول

موزه مردم‌شناسی علی‌آباد کتول

برای کسانی که به دیدن آثار کهن، و نشانه‌های آداب، رسوم، فرهنگ و صنایع دستی منطقه‌های گوناگون علاقه دارند، می‌توانیم موزه مردم‌شناسی علی‌آباد کتول را نام ببریم. این موزه، که در بلوار امام رضا (ع)، روبه‌روی هتل کانیار قرار گرفته، دارای بخش‌های گوناگونی از جمله مراسم‌‌های عروسی در علی‌آباد کتول، شب‌نشینی و میهمانی‌های گوناگون، دوخت لباس محلی به‌دست زنان روستایی و همچنین نواختن موسیقی سنتی است و هر کدام زیبایی‌های ویژه خودشان را دارند.

موزه مردم‌شناسی یکی دیگر از دیدنی های علی آباد است که بارِ تاریخی و کهن این شهر را به نمایش می‌گذارد. پس از دیدن جاذبه‌های طبیعی و جنگل و دریاچه‌ها، وقت آن رسیده به این موزه بروید و غرق در فرهنگ و دیرینه‌ی کهن آن شوید. اگر علاقه‌مند به دیدن ماکت‌های قدیمی، لباس‌های محلی، موسیقی و نگاره‌هایی که دوران گذشته را به نمایش می‌گذارند هستید، حتما از موزه مردم‌شناسی علی‌آباد کتول هم دیدن کنید.

دیدنی های علی آباد کتول

روستای چلی سفلی و آبشار چلی

چلی سفلی یکی از روستاهای بخش کمالان در شهرستان علی‌آباد است که جمعیت بسیار کمی دارد. این روستای بکر و خلوت، طبق سرشماری سال 95 تنها حدود 33 نفر جمعیت داشته است. علی‌آباد کتول از آب‌شارهای بسیار زیبایی بهره برده، و یکی از همین آب‌شارها در روستای خلوت چلی سفلی قرار دارد. آب‌شار چلی بلندایی برابر با 60 متر دارد و از بلندترین آب‌شارهای منطقه به شمار می‌رود. این آب‌شار که دارای منطقه‌ای سرسبز با آب‌وهوایی دل‌انگیز و لذت‌بخش است، بدون‌شک باید در فهرست دیدنی های علی آباد کتول قرار بگیرد.

از خوبی‌های این روستا می‌توانیم به آب‌وهوای آن اشاره کنیم. یعنی هر چه از آب‌وهوای این روستا بگوییم، باز هم کم است. روستای چلی سفلی کم‌وبیش 1100 متر بالاتر از سطح قرار گرفته و همین منجر شده هوایی کاملا مناسب و دور از گرمای خورشید داشته باشد. اگر بازدید از طبیعتی سرسبز برای‌تان کاری دوست‌داشتنی به حساب می‌آید، اگر عاشق آب‌وهوای خنک و معتدل هستید، اگر از دیدن آب‌شارهای خروشان و باشکوه لذت می‌برید، پس حتما سری به روستای چلی سفلی و آب‌شار چلی هم بزنید. البته جدا از این‌ها، باید به جنگل‌نوردی و پیاده‌روی هم علاقه داشته باشید چون این آب‌شار در فاصله یک کیلومتری روستا قرار گرفته و برای رفتن آن باید از میان جنگل گذر کنید.

دیدنی های علی آباد کتول

روستای چینو؛ از دیگر جاهای دیدنی علی اباد کتول

در ادامه‌ی معرفی دیدنی های علی آباد کتول وقت آن رسیده به سراغ روستای زیبای چینو برویم. روستای چینا در 16 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان علی‌آباد قرار گرفته و روستاهای سرسبز دیگری از جمله روستای افراتخته، خاک پیرزن و بالا چلی هم پیرامون آن را در بر گرفته‌اند. این روستا دارای آب‌وهوای معتدل و کوهستانی است، پس بی‌گمان حال‌وهوایی شگفت‌انگیز را در اختیار دارد و برای خودش بهشتی به شمار می‌رود. با وجود این آب‌وهوا در کنار مناظر سرسبز و بکر، روستای چینو از ییلاق‌های استان گلستان محسوب می‌شود که مردم زیادی را راهی این استان می‌کند.

این روستا دیرینه‌ی کهن دارد و دیدنی‌های طبیعی آن هم حسابی ویژه‌اش کرده است. جنگل‌ها، آب‌وهوای خنک، آسمان صاف و آبی، درختان باشکوه، خانه‌ها و معماری‌های روستایی، فضای سرسبز و بکر، همه و همه این روستا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. پس اگر شما هم اهل گردشگری هستید و به این ویژگی‌هایی که نام بردیم اهمیت می‌دهید، حتما روستای چینو را در برنامه سفر خود به علی‌آباد کتول قرار بدهید.

دیدنی های علی آباد کتول

دیدنی های علی آباد کتول ـ آب‌شار آلامن

روستای آلامن در غرب جاده‌ی میان فاضل‌آباد و محمدآباد کتول جای گرفته، و دارای مناظر طبیعی حیرت‌آور و فوق‌العاده‌ای است. این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است و همچنین دره‌هایی ویژه مانند دره آبدوان، دره چلم و دره چوبکش را هم در اختیار دارد. ولی یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی این روستا، آب‌شاری خوش‌منظر به نام آب‌شار آلامن است. آب‌شار آلامن یا آب‌شار اوترنه، از دیگر دیدنی های علی آباد کتول است که در میان جنگل‌های کبودوال قرار گرفته است. فهرست آب‌شارهای زیبای علی‌آباد تمامی ندارد و این آب‌شار ویژه هم در این فهرست قرار می‌گیرد.

آبشار آلامن دارای بلندایی برابر با هفت متر است و روی دیواری صخره‌ای، با خروش و شکوه ویژه‌اش، به پایین سرازیر می‌شود. این آب‌شار دارای منظره‌ی شگفت‌آوری است و وجود صخره در کنار پوشش گیاهی و درختان، زیبایی دوچندانی به آن داده است. افزون‌بر این، در پایین آب‌شار یک حوض‌چه با عمق یک متری هم وجود دارد که به زیبایی‌های آب‌شار آلامن افزوده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی بندرگز استان گلستان

آبشار چه جا

علی آباد به خاطر طبیعت بینظیرش است که بین گردشگران و مسافران معروف و محبوب شده است. آبشارها و چشمه های علی آباد تمامی ندارند! آبشار چه جا از دیگر دیدنی های جذاب علی آباد است. برای رسیدن به آبشار چه جا باید باید 5 کیلومتر از جنوب فاضل آباد دور شوید. سپس از دهانه محمد آباد در روستای خلیندره عبور کنید. بعد از گذر از جاده ی پر پیچ و خمی به نام ته کوه تل به یک روستای قدیمی باصفا میرسید که میزبان آبشار چه جاست.

آبشار چه جا

بیشتر بخوانید: سفرهای پاییزی در شمال ایران

روستای نرسو

یکی از جذاب ترین روستاهای ییلاقی علی آباد که بر ارتفاعات این شهرستان قرار گرفته، روستای نرسو است. این روستا بهترین مکان برای چند روز دوری از فضای شلوغ و پر همهمه شهری باشد. اقامت در خانه های روستایی و سنتی این روستا می تواند خاطره خوشی از سفرتان برای شما بسازد.

در همه روستاهای کشورمان حداقل یک نشانه و نماد قدیمی وجود دارد که قدمت آن را به نمایش می گذارد. در روستای نرسو هم درخت چنار قطور و بلند بالایی وجود دارد که مشخص است چند صد سال عمر کرده است! گفته می شود که این درخت 500 سال عمر کرده است. همچنین وجود قبرستان‌های قدیمی و سنگ قبرهایی تاریخی نشان‌ از تاریخی بودن این روستا دارد این روستا در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی علی آباد کتول واقع شده است.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر علی آباد

حالا که در عصر ارتباطات هستیم همه چیز به صورت اینترنتی و آنلاین در دسترس قرار دارد. برای سفر رفتن هم همه چیز به صورت آنلاین مهیا شده؛ از خرید بلیت یا مسیریابی در نقشه بگیرید تا اجاره آنلاین ویلا و هتل و سوئیت. برای اجاره ویلا در علی آباد حتی به صورت یک روزه، می توانید از بین اقامتگاه های اتاقک واحد مورد نظرتان را پیدا کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که یکی از کلبه های چوبی موجود در علی آباد را برای اقامتتان انتخاب کنید و چند شبی را در دل جنگل بمانید. به خاطر داشته باشید که با هر بودجه و سلیقه ای می‌توانید اقامتگاه مناسبتان را از اتاقک پیدا کنید. میزبان های اتاقک با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با آماده کردن اتاقک های پاک، آماده هستند تا خاطره‌ای خوش از اقامت در کردان برای شما بسازند.

سفر به شهرهای شمالی کشورمان از آن سفرهای پرطرفداری است که همه به آن علاقه مند هستند. حالا اگر این سفر با ایام تعطیلات مصادف شود، احتمال شلوغ بودن و سخت شدن اجاره ویلا در شمال برای مسافران وجود دارد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از قبل برای سفر برنامه ریزی کنید و همه چیز را زودتر مهیا کنید. برای این کار می توانید از منوی اجاره ویلا و سوئیت در شمال که در سایت اتاقک قرار داده شده استفاده کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. کتولی بخونم مه یار کتوله کتولی بخونم بورم ولایت شی یار دست دارمه شیرین شکایت

  2. کتولی بخونم می یار کتوله کتولی بخونم بودم ولایت شی یار دست دارمه شیرین شکایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *