شهرهارستوران‌گردی

معرفی 7 تا از رستوران های عربی تهران | شکم گردی در جهان عرب

غذا خوردن لذت مشترک همه مردم دنیاست. طوری که اگر از ما بپرسند چه‌کارهایی حالمان را خوب می‌کند، حتماً تعداد زیادی به غذا خوردن اشاره می‌کنیم. دنیای ما دنیای عطروطعم‌های متفاوت است تا جایی که می‌توانیم همه عمرمان، هر روز یک غذای متفاوت بخوریم. (هرچند که به خاطر دغدغه‌های زندگی محال است، اما رویای شیرینی است!)

همسایگی ایران با کشورهای عربی و حضور عرب‌های ایران در جنوب کشور، باعث شده است که غذاهای عربی به مذاق ما خوش بیایند و از امتحان کردن آن‌ها نترسیم. به همین خاطر این مقاله از مجله اتاقک را به معرفی رستوران های عربی تهران اختصاص دادیم. رستوران‌هایی که شاخصه مشترک آن‌ها، معماری لوکس و مجلل، منوی متنوع پیش‌غذا، صدای موسیقی عربی و غذاهای خوش‌رنگ و لعاب است.

رستوران زاهد العراقی

رستوران زاهد العراقی
نمایی از فضای داخلی رستوران زاهد العراقی – عکاس: Ahmad Majidi

یکی از معروف‌ترین رستوران های عربی تهران، رستوران زاهد العراقی است. این رستوران عربی در غرب تهران و بام لند قرار دارد. در بیشتر روزهای سال و به‌خصوص تعطیلات، از این رستوران صدای موسیقی عربی را که به گوش ما ایرانی‌ها دل‌نشین و آشناست می‌شنوید و بعید است سر نچرخانید تا ببینید این نوای آشنا از کدام قسمت می‌آید.

دکوراسیون این رستوران کاملاً حال و هوای جهان عرب از مغرب تا هلال بارور را تداعی می‌کنند. استفاده از رنگ‌های مجلل مثل طلایی و فیروزه‌ای، آینه‌کاری‌های دیوار و مدل میز و صندلی‌ها در این رستوران، به بهترین شکل حس و حال فرهنگ عرب را در وجود شما زنده می‌کنند.

نکته مشترک در بیشتر رستوران های عربی تهران و سایر نقاط دنیا، تمرکز بر انواع پیش‌غذاست. پیش‌غذاهایی که طعم و عطر دنیای پررونق تجارت ادویه در مناطق عرب نشین را تداعی می‌کنند. نام‌آشناترین پیش‌غذای عربی حمص است که در رستوران زاهد العراقی می‌توانید نمونه قابل‌قبول آن را با گوشت هم نوش جان کنید.

از دیگر غذاها و پیش‌غذاهای معروف و پرطرفدار این رستوران می‌توان به سالاد فتوش، سالاد تبوله، قوزی، شاورما، بریانی دجاج، کباب عراقی، سمک مسگوف، مقلوبه بادمجان، کباب خشخاش و … اشاره کرد. در کنار این‌ها در منوی کافه این رستوران انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، قهوه عربی، چای و … هم وجود دارد که نوش جان کردن آن‌ها با چشم‌انداز دریاچه چیتگر آن ‌هم موقع غروب آفتاب، حسابی می‌چسبد.

همچنین این را هم اضافه کنم که اگر قصد دارید جشن تولد امسال خود را متفاوت یا با تم عربی برگزار کنید، این رستوران انتخاب خوبی است. فقط حتماً از قبل با مجموعه هماهنگ کنید تا مراسم شما به بهترین شکل برگزار شود.

آدرس رستوران زاهد العراقی: انتهای اتوبان همت، ضلع شرقی دریاچه چیتگر، مجموعه باملند، ورودی A، بلوک B

شماره تماس: 40447138

ساعت کاری: هر روز هفته از ساعت 11:30 صبح تا 12 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران کوبابا جردن

رستوران کوبابا جردن
رستوران کوبابا جردن به شاورماهایش معروف است. – عکاس: AmirSayyam Maleki

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین رستوران های عربی تهران، رستوران کوباباست. با این‌که شهرت اصلی این رستوران به خاطر غذاهای عربی آن و به‌خصوص شاورماست، ولی باید بگویم در آشپزخانه رستوران به‌جز غذاهای عربی، غذاهای ترکی و ایرانی هم پخته می‌شوند.

رستوران کوبابا در خیابان جردن تهران قرار دارد و خیلی‌ها نام آن را با کباب‌های معروف و شاورمای خاصش می‌شناسند. منوی رستوران شامل انواع پیش‌غذا و غذا مانند بیتی کباب، سینی‌های مزه گرم و سرد، غذاهای سنتی ایرانی، پیتزا، برگر، سالاد و … می‌شود.

این رستوران با منوی متنوع غذایی، انتخاب مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند دسته‌جمعی به یک رستوران بروند و طیف متنوعی از طعم غذاهای عربی، ایرانی و ترکی را نوش جان کنند.

بنابراین اگر دنبال رستوران عربی شمال تهران می‌گردید و می‌خواهید با کسانی که سلیقه غذایی متفاوتی دارند، شکم گردی جانانه‌ای را تجربه کنید، نام رستوران کوبابا را به خاطر داشته باشید. در ضمن حواستان باشد از منوی کافه غافل نشوید و خودتان را به یک دسر خوشمزه مثل باقلوا و کنافه در کنار یک فنجان چای یا قهوه مهمان کنید.

آدرس رستوران کوبابا جردن: جردن، نبش خیابان گلخانه، شماره 257، طبقه اول

شماره تماس: 26208016، 26208894

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12:30 ظهر تا 3:30 بعدازظهر و از ساعت 7 عصر تا 11 شب

محدوده قیمت: گران

کافه‌رستوران الحریرا

رستوران الحریرا
رستروان الحریرا یک رستوران عربی در شمال تهران با منوی متنوع پیش‌غذا و غذای اصلی است. – عکاس: Hossein Goharchi

در ادامه معرفی رستوران های عربی تهران به کافه‌رستوران الحریرا می‌رسیم. اگر دنبال رستوران عربی در شمال تهران می‌گردید، کافه‌رستوران الحریرا انتخاب خوبی است. دکوراسیون و فضای داخلی این رستوران مثل سایر رستوران های عربی تهران، با نمادهایی از فرهنگ عرب و استفاده از رنگ‌های لوکس تزیین شده است که باعث می‌شود مشتریانش احساس کنند به یک کشور عربی سفر کردند.

از آشپزخانه کافه‌رستوران بوی غذاهای هوس‌انگیز و اشتهاآوری مانند متبل لبنانی، سالاد تبوله، حمص، مشوی مشکل، کباب مصری، فیله اللحم، شش طاووق، برنج عربی، سینی مزه‌های عربی، سمبوسه، ماست اردنی و … در کنار دسرهایی مانند کنافه بستنی، باقلوا لبنانی و … به مشام می‌رسد.

منوی کافه این رستوران هم منوی کاملی است و در آن انواع اسموتی، شیک، چای و دم‌نوش وجود دارد. راستی این رستوران گزینه خوبی برای جشن گرفتن روزهای مهم سال مثل روز تولد خودتان یا عزیزانتان، سالگرد ازدواج، جشن فارغ‌التحصیلی و … هم است. فقط حتماً قبل از دعوت کردن مهمانان، اول با مدیریت مجموعه هماهنگ کنید.

آدرس کافه‌رستوران الحریرا: خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، پلاک 12

شماره تماس: 88038883

ساعت کاری: از 12 ظهر تا 12 شب (زمان نگارش این مقاله یعنی 6 فروردین، این مجموعه تا آخر ماه رمضان به علت تغییر دکوراسیون تعطیل است.)

محدوده قیمت: گران

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رستوران باب البحر

رستوران باب البحر
نمایی از رستوران باب البحر یکی از پرطرفدارترین رستوران های عربی تهران – عکاس: کاوه صفری 1

رستوران باب البحر یکی دیگر از رستوران های عربی تهران در همسایگی دریاچه چیتگر است. دکوراسیون این رستوران مانند سایر رستوران‌های عربی است و تزییناتی مثل طاق‌های گرد، فانوس‌های طلایی، مبلمان لوکس و قوس‌دار و … دارد. ترکیب این دکوراسیون با منوی غذایی رستوران باعث شده است که نام این رستوران در میان جست‌وجوها برای رستوران عربی در غرب تهران، نمایش داده شود.

یکی از جذابیت‌های رستوران‌های عربی تنوع منوی پیش‌غذای آن‌هاست که شامل انواع سالاد، پیش‌غذای گرم و سرد می‌شود. در این رستوران نیز این تنوع عطروطعم در پیش‌غذاهایی مانند سالاد مخصوص باب البحر، تبوله، فتوش، سالاد عربی، حمص بلطحینه، لبنه ساده، بابا قنوج، متبل بادمجان، سوپ عدس، فطایر اسفناج، فلافل لبنانی، میگو موتافا و … دیده می‌شود.

منوی غذای اصلی این رستوران هم شامل انواع کباب بیروتی، لبنانی، کفتا خشخاش، شش طاووق، انواع شاورما، غذاهای برنجی مانند قوزی، چلو ماهیچه و … می‌شود.

اگر هم دنبال بهترین رستوران لبنانی تهران برای نوش جان کردن دسرهای لبنانی مثل مهلبیه، ام علی، رز بلحلیب، کنافه، باقلوا عربی و … در کنار یک فنجان قهوه عربی، چای یا سایر نوشیدنی‌های گرم و سرد می‌گردید، منوی کافه‌ را دریابید.

آدرس رستوران باب البحر: انتهای اتوبان همت، دریاچه چیتگر، مجموعه بام لند

شماره تماس: 40447282

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12:30 ظهر تا 11 شب

محدوده قیمت: گران

کافه‌رستوران عربی مدائن

رستوران مدائن
یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران های عربی تهران، رستوران مدائن است. – عکاس: SAJJAD NAZI

یکی دیگر از رستوران های عربی تهران که در بین طرفداران غذاهای عربی نامی آشنا دارد، کافه‌رستوران عربی مدائن است. این رستوران در بزرگراه مدرس و بلوار آرش است و دسترسی نسبتاً راحتی دارد. به‌خصوص که رستوران پارکینگ اختصاصی هم دارد و به همین خاطر نیازی نیست نگران جای پارک باشید.

منوی غذای اصلی رستوران شامل انواع استیک، اکشی طاووق، بریانی دجاج، جمبری باالزبده، شیش طاووق، شش لیک، طبق الثانی، فاروج مشاوی، ماهیچه، کباب و … می‌شود.

در این رستوران هم مثل سایر رستوران‌های عربی، منوی پیش‌غذا تنوع زیادی دارد که پرطرفدارترین آن‌ها بورانی اسفناج، حایداری، هونکاری بیندی، تبوله، فتوش، حمص، الی نازیک، بادمجان محشی، جناح الدجاج، لحم شاورما، کفته کباب و … هستند.

منوی کافه ‌هم منوی کاملی است و شامل انواع نوشیدنی‌های گرم، سرد، دسرهای رنگارنگ و … می‌شود.

آدرس رستوران عربی مدائن: بزرگراه مدرس، جردن، بلوار آرش شرقی، بعد از تونل، پلاک 44

شماره تماس: 22252420

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب

محدوده قیمت: گران

رستوران لبینا

رستوران لبینا
معماری رستوران لبینا به سبک عربی و مدرن است و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. – عکاس: sara Shaw

برای کسانی که دنبال رستوران عربی در فرمانیه می‌گردند، رستوران لبینا را پیشنهاد می‌کنم. اگرچه موقعیت دقیق این رستوران در بلوار اندرزگو است اما از آنجایی که فاصله محله اندرزگو با محله فرمانیه چندان زیاد نیست، می‌توانید به‌راحتی از فرمانیه هم به رستوران بروید.

این رستوران یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین رستوران های عربی تهران در شمال پایتخت است. رستورانی که در سبک دکوراسیون آن بازهم شاهد حضور تزیینات عربی، ولی این بار به شکلی مدرن‌تر هستیم. در این رستوران ترکیب رنگ‌های سفید و آبی در تزیینات سقف و استفاده از رنگ طلایی باعث شده است که فضای رستوران شیک و لوکس باشد.

منوی رستوران لبینا شامل معروف‌ترین پیش‌غذاها و غذاهای عربی مانند شاورما، رز بلخروف، کبسه، معجوقه، شغف، شیش طاووق، کبه بلغور، کبه تمن، صحن فلافل، انواع حمص، انواع بورک، زعتر، فتوش و … می‌شود.

باید بگویم در این رستوران به‌جز غذاهای عربی، انواع کباب‌های ایرانی و غذاهای فرنگی مانند پیتزا هم سرو می‌شود؛ بنابراین اگر طرفدار غذاهای عربی هم نباشید، می‌توانید با دوستانتان برای صرف یک غذای خوشمزه در فضایی عربی، روی این رستوران حساب بازکنید.

تازه اگر دنبال رستورانی عربی برای صرف صبحانه یا نیم چاشت هستید، باز هم این رستوران عربی انتخاب مناسبی است.

آدرس رستوران لبینا: بلوار اندرزگو، روبرو سه‌راه قیطریه، نبش شریفی منش

شماره تماس: 22231285

ساعت کاری: شنبه‌ها از ساعت 11:30 تا 12 شب و سایر روزها از ساعت 8 صبح تا 12 شب

محدوده قیمت: گران

کافه‌رستوران عربی ماهد

رستوران ماهد
اگر دنبال رستوران عربی در غرب تهران هستید، رستوران ماهد انتخاب خوبی است. – عکاس: Iliya Amini

در معرفی رستوران های عربی تهران، به یک رستوران دیگر در غرب تهران و شهرک غرب به نام کافه‌رستوران عربی ماهد می‌رسیم. رستورانی که در آن دکوراسیون سبک عربی و استفاده از رنگ آبی و طلایی و نقاشی‌های مختلف، در کنار آینه‌کاری سقف و کاشی‌های کف آن، شما را در قلب تهران به شب‌های امارات دعوت می‌کند.

در منوی کافه‌رستوران عربی ماهد مثل سایر رستوران ‌های عربی تهران، شاهد حضور پررنگ پیش‌غذاهای پرطرفدار عربی مثل مقبوله، سینی مزه شامل حمص، لبنه، محمره، باباقنوش، متبل، تبوله، حمص بلحم، بطاطا حریر، کالاماری دریایی و بازنجان مشی و … هستیم.

در منوی غذای اصلی این رستوران هم نام غذاهای معروف عربی مثل مندی پلو، مجبوس الدجاج، شش کباب، شیش طاووق، کباب خشخاش، کاری دجاج، ارض قلیه، هاتون پلو و … را می‌بینیم.

منوی این رستوران فقط به غذاهای عربی محدود نمی‌شود و می‌توانید انواع پاستا مثل پاستا بیف آرابیاتا، پاستا چیکن آلفردو و برگر و پیتزا به سبک فرنگی و عربی را هم سفارش دهید. در منوی کافه هم آیتم‌های رایج کافه‌ها، یعنی نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسر وجود دارد.

تنوع غذایی این رستوران در کنار لوکیشن و دکوراسیون آن باعث شده است که خیلی از مشتریان، این کافه‌رستوران را برای برگزاری جشن، مراسم مختلف یا سورپرایز کردن عزیزانشان انتخاب کنند.

آدرس کافه‌رستوران عربی ماهد: شهرک غرب، سپهر، خیابان درختی، خیابان حافظی، به سمت بزرگراه یادگار امام، پلاک 146

شماره تماس: 22383722، 09309819649

ساعت کاری: هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب

محدوده قیمت: گران

سخن آخر

در این مقاله با رستوران های عربی تهران آشنا شدیم و از قلب پایتخت سفری به شب‌های جهان عرب داشتیم. از غذاهای متنوع و رستوران‌های مختلف گفتیم و فهمیدیم در رستوران‌های عربی، پیش‌غذا اهمیت زیادی دارد و بیشتر آن‌ها منوی پیش‌غذای متنوعی دارند. راستی این را هم اضافه کنم که در اکثر رستوران های عربی تهران، قلیان عربی هم سرو می‌شود و بیشتر روزهای هفته و به‌خصوص آخر هفته‌ها موسیقی زنده هم اجرا می‌شود.

اگر قبلاً به این رستوران‌ها رفتید، خوشحال می‌شویم تجربه‌تان را با ما و سایر دوستان اتاقکی در میان بگذارید. اگر هم جای رستورانی به‌خصوص رستوران عربی در شرق تهران و رستوران عربی در جنوب تهران در این بین خالی است، نام آن را در کامنت‌ها به ما بگویید.

برای کسانی که قصد سفر به پایتخت را دارند و دغدغه اقامتگاه مانع سفرشان شده است، یک خبر خوب داریم. اتاقک یاور همیشه مؤمن شما در اجاره ویلا و سوئیت است و می‌توانید با خیال راحت از سایت یا اپلیکیشن، برای اجاره اقامتگاه اقدام کنید.

سؤالات متداول درباره رستوران های عربی تهران

معروف‌ترین رستوران های عربی تهران کدامند؟

رستوران زاهد العراقی، رستوران ماهد، رستوران الحریرا، رستوران باب البحر، رستوران کوبابا جردن، رستوران لبینا و رستوران مدائن

بهترین رستوران لبنانی تهران کدام است؟

در بیشتر رستوران های عربی تهران، غذاهای لبنانی هم پیدا می‌شود، با این حال می‌توان رستوران باب البحر را جزو بهترین رستوران لبنانی تهران دانست.

رستوران عربی شمال تهران کدام است؟

رستوران کوبابا جردن، رستوران الحریرا، رستوران مدائن و رستوران لبینا

4/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *