بازار‌ها و مراکز خرید

معرفی بهترین بازارها و مراکز خرید آستارا | تجربه شیرین خرید در شهری مرزی

زمان سفر به آستارا، حتما چند ساک خالی برای جا دادن خریدهای‌تان همراه داشته باشید! این تجربه را مدیون سفرم به آستارا و بازارهای رنگارنگش هستم. همان‌طور که می‌دانیم، آستارا شهری مرزی است و به‌همین واسطه، کالاهایی که در آن عرضه می‌شوند، در دیگر شهرهای ایران با این قیمت و کیفیت موجود نیستند؛ بنابراین شناخت مهم‌ترین بازارها و مراکز خرید آستارا، امری لازم و ضروری است تا افراد زمان سفر به این شهر شمالی که از نظر زیبایی هم چیزی کم ندارد، سردرگم نشوند و از وقت خود نهایت استفاده را ببرند.

برای افزایش سطح آگاهی علاقه‌مندان به آستارا و خرید از این شهر ساحلی، می‌خواهیم در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، کمی میان مراکز خرید آستارا گشتی بزنیم و لیستی از بهترین‌شان را برای‌تان تهیه کنیم. پس تا انتهای این سفر پرزرق‌وبرق همراه ما باشید.

بازار بزرگ ساحلی آستارا

بازار بزرگ ساحلی آستارا
بازار ساحلی آستارا، بازاری مرزی است که به بازار منطقه آزاد آستارا نیز شهرت دارد.

معرفی مراکز خرید آستارا را با قدیمی‌ترین‌شان آغاز می‌کنیم. مرکز خریدی که از سال 1369 تا به حال در کنار ساحل دریای خزر پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده است و سردوگرم روزگار را بسیار چشیده است. این مرکز خرید که با نام‌هایی چون بازار بزرگ ساحلی یا بازار روس‌ها شناخته می‌شود، دارای 1500 باب مغازه است و تمرکز اصلی‌اش را بر روی فروش پوشاک گذاشته است. البته در میان آن می‌توانید اجناسی مانند محصولات آرایشی، کیف و کفش و غیره هم پیدا کنید.

مرکز خرید ساحلی در گذشته، فقط به‌صورت هفتگی برگزار می‌شد و تنها در یک روز از هفته اجناس اصل و باکیفیت وارداتی را با قیمتی بسیار ارزان، عرضه می‌کرد، اما امروزه با رونق یافتن این بازار و آشنا شدن مردم با آن، فعالیتش به‌صورت روزانه و هر روز در هفته انجام می‌شود. زمان مراجعه به بازار بزرگ ساحلی به این نکته دقت داشته باشید، تنوع محصول در این‌جا بسیار بالاست و لابه‌لای آن، اجناس بی‌کیفیت هم پیدا می‌شود. پس زمان خرید حوصله به خرج دهید و حسابی بگردید.

نگران جای پارک خودروهای‌تان هم نباشید، چرا که اطراف این مرکز خرید جای پارک به‌راحتی پیدا می‌شود، البته اگر می‌خواهید در آرامش کامل و به‌دور از شلوغی در این بازار بگردید، بهتر است، روزهای شنبه تا چهارشنبه به آن مراجعه کنید، چراکه آخر هفته‌ها بازار بسیار شلوغ است و در بیشتر مواقع جای سوزن انداختن هم نیست.

از دیگر ویژگی‌های بازارچه ساحلی، نزدیکی آن به دریای زیبای خزر است؛ بنابراین مسافران می‌توانند پس از خروج از بازارچه در سواحل زیبای دریای خزر قدم بزنند و از زیبایی دریا لذت ببرند و یا پدران می‌توانند بچه‌ها را به لب ساحل ببرند و خانم‌ها با خیالی راحت خرید کنند.

آدرس بازار بزرگ ساحلی: آستارا، میدان ملت

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 23 شب

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

برای اجاره روزانه خانه و ویلا در آستارا می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

مجموعه بازارهای نور

مجموعه بازارهای نور
مردم اغلب بازار نور را به‌عنوان مرکزی برای خریدهای سفر و سوغاتی انتخاب می‌کنند.

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز خرید آستارا، بازار نور است. این مرکز خرید با قدمتی 50 ساله در مرکز شهر قرار گرفته و دسترسی بسیار آسانی دارد. البته بازار نور تنها یک مرکز خرید ساده نیست و سبکی شبیه به بازار وکیل شیراز و بازار میدان امام اصفهان را دارد، پس رفتن به این مجموعه برای عاشقان مکان‌های قدیمی، می‌تواند جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.

ناگفته نماند مجموعه بازار نور، چندین مرکز خرید متعدد مانند پاساژ رضا، پاساژ عمیدی و پاساژ حیدر زاده را در خود جای داده است و در آن کالاهایی مانند پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه، کیف و کفش، لوازم ورزشی، اکسسوری و محصولات آرایشی عرضه می‌شود. اجناسی هم که در این بازار عرضه می‌شوند اکثر وارداتی هستند و از کشورهایی مانند  ترکیه، چین، اوکراین و آلمان به ایران صادر می‌شوند.

رقابت در این بازار تنگاتنگ است و شما می‌توانید اجناس باکیفیت را با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید. اگر میان بازارگردی هم احساس گرسنگی و ضعف کردید، می‌توانید به یکی از رستوران‌هایی که در حوالی بازار قرار گرفته‌اند، بروید و دلی از عزا دربیاورید.

آدرس مجموعه بازارهای نور: آستارا، مرکز شهر، موازی خیابان معلم

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

پاساژ ولیعصر

پاساژ ولیعصر
پاساژ ولیعصر را می‌توان به‌عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین مراکز خرید آستارا معرفی کرد.

وقتی وارد پاساژ ولیعصر وارد می‌شوید، محال است زمان خروج، کیسه‌هایی پر از خرید در دستان‌تان نباشد. این بازار یکی از بزرگ‌ترین بازارها و مراکز خرید آستارا است که در آن کالاهای مختلف نظیر شال و روسری، پوشاک، کیف و کفش، بدلیجات و لوازم ‌آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شود. اجناس موجود در این پاساژ بیشتر محصول کشورهایی نظیر ترکیه، اندونزی و ویتنام هستند و از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردارند.

آدرس پاساژ ولیعصر: آستارا، خیابان شهید نادر حاجی عباسی

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22:30 شب

شماره تماس: 44813796-013

محدوده قیمت: متوسط

مرکز تجاری لوندویل

مرکز تجاری لوندویل
گرچه مرکز تجاری لوندویل در شهر آستارا نیست، اما بسیاری از مردم برای خرید به پاساژ لوندویل مراجعه می‌کنند.

یک مرکز تجاری تمام‌ عیار، به رفاه و آسایش تمام مراجعه کنندگانش با هر سن‌وسال و هر سبک‌وسلیقه‌ای فکر می‌کند. مرکز تجاری لوندویل از این جنس مراکز خرید است. این مجموعه دو طبقه با 4 هزار مترمربع زیربنا و 85 فروشگاه، در جنوب آستارا و در شهرستانی به‌همین نام قرار گرفته است و دارای امکانات رفاهی مختلفی مانند رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ است.

در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق، زمین بازی برای کودکان، غرفه‌های خوراکی فروشی و فست‌فود هم وجود دارد. پس شما می‌توانید در فضایی شاد و به‌دور از خستگی، انواع کالاهای زینتی و لوکس را با قیمت‌هایی باور نکردنی خریداری کنید. گفتنی است، این مرکز خرید در نزدیکی آبشار لاتون و روستای کوته کومه قرار دارد و در کنار خرید، امکان طبیعت‌گردی و تفریح در هوای آزاد را هم برای شما فراهم کرده است.

آدرس مرکز تجاری لوندویل: آستارا، لوندویل، بلوار امام رضا

ساعت فعالیت: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 8 صبح تا 18 بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط

پاساژ ایده‌آل

پاساژ ایده‌آل
پاساژ ایده‌آل از مدرن‌ترین مراکز خرید آستاراست.

در مرکز خرید ایده‌آل تنوع گسترده‌ای از کالاهای مختلف وارداتی از کشورهای اندونزی، اوکراین، ویتنام و چین به‌چشم می‌خورد و هر خریدار، با هر سلیقه و خواسته‌ای می‌تواند کالای مورد نظر خودش را پیدا کند. ناگفته نماند، این مرکز خرید، نسبت به دیگر بازارهای آستارا مدرن‌تر است و دکوراسیون فروشگاه‌ها هم مطابق با مد روز چیده شده‌اند. به‌همین واسطه اجناس در این مجموعه، گران‌تر از بقیه‌ی بازارها و مراکز خرید آستاراست.

البته از کیفیت بالا و اصل بودن کلاها نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و به اصلاح هرچه‌قدر پول می‌دهید، آش می‌خورید. این موارد همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا خریداران از این مرکز، دست خالی بیرون نروند و خریدی دو سر برد داشته باشد.

آدرس پاساژ ایده‌آل: آستار، خیابان شهید نادر حاجی عباسی

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 22 شب

محدوده قیمت: نسبتا گران

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پاساژ سیدان

پاساژ سیدان
پاساژ سیدان در سه و نیم طبقه طراحی شده و نسبت ‌به سایر مراکز خرید آستارا کوچک‌تر است.

پاساژ سیدان از دیگر مراکز خرید ساحلی آستار به‌حساب می‌آید، با این تفاوت که این مجموعه سرپوشیده است و در هر تمام طول سال و در هر شرایط آب‌وهوایی از آن می‌توانید دیدن کنید. گرچه این مرکز خرید مدرن و زیبا، وسعت زیادی ندارد، اما تنوع کالا در آن به‌قدری بالاست که نظر هر خریداری را به خود جذب می‌کند و از آن انواع پوشاک و کیف و کفش‌های وارداتی را خریداری می‌کنند.

آدرس پاساژ سیدان: آستارا، خیابان معلم، مقابل درب اصلی بانک صادرات

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 21 شب

شماره تماس: 09399794707

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

پاساژ رویال

پاساژ رویال
از مرکز خرید رویال، خریدی رویایی داشته باشید.

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید آستارا، پاساژ رویال است. در این پاساژ کالاهای مختلف با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می‌شوند. علاوه بر تنوع بالای اجناس باکیفیت در پاساژ رویال، دسترسی آسان و قرار گرفتن آن در کنار فروشگاه فرش کوهی و پرده‌سرای باران هم مزید بر علت شده تا گردشگران زیادی، این مجموعه را برای خرید انتخاب کنند.

آدرس مرکز خرید رویال: آستارا، بلوار بسیج، خیابان ملت، بین مطهری و رجایی

ساعت فعالیت: همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 9:30 صبح تا 21 شب

شماره تماس: 09334984480

محدوده قیمت: متوسط

سخن آخر

در این مقاله با بهترین مراکز خرید آستارا آشنا شدیم تا در کنار بازدید از دیگر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر زیبای شمالی، خریدهایی خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای هم داشته باشید. البته آستارا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش از شهرهای همیشه شلوغ شمال کشور به‌شمار می‌آید و سالانه افراد زیادی را برای تجارت و تفریح به‌سمت خود می‌کشاند. پس بهتر است، قبل از حرکت به‌سمت آستارا، سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را با ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت، به‌صورت آنلاین اجاره کنید. چه به دنبال اجاره سوئیت باشید و چه اجاره ویلا می‌توانید همه نوع اقامتگاهی را در سایت اتاقک پیدا کنید.

سوالات متداول درباره مراکز خرید آستارا

بهترین بازارها و مراکز خرید آستارا کدام است؟

بازار ساحلی، پاساژهای سیدان، رویال، ایده‌آل و ولیعصر، مرکز تجاری لوندویل و مجموعه بازارهای نور

بزرگ‌ترین بازار و مرکز خرید آستارا کدام است؟

بازار بزرگ ساحلی با 1500 فروشگاه

چرا بازارهای آستارا محبوب‌اند؟

آستارا شهری مرزی است و به‌همین دلیل اجناس در مراکز خرید این شهر با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شوند.

کدام بازارها کنار ساحل قرار دارند؟

بازار بزرگ ساحلی و پاساژ سیدان

2.7/5 - (11 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *