شهرهاجاهای دیدنی

جاهای دیدنی بره سر | معرفی 5 جاذبه‌ای که نظیر ندارند

هرکس برای سفر برنامه‌ریزی متفاوتی دارد. یک نفر دلش می‌خواهد فقط در اقامتگاه بماند و استراحت کند، یک نفر دلش می‌خواهد در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر یا روستای مقصد قدم بزند و با فرهنگ مردم بومی آشنا شود و غیره. با این حال نقطه مشترک بسیاری از مسافران، تهیه فهرستی از جاهای دیدنی شهر مقصد است. با این کار خیالشان راحت است که می‌توانند بین استراحت یا قدم زدن‌های طولانی، حداقل سری به یکی از جاذبه‌های شهر مقصد بزنند.

به خاطر اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله سراغ جاهای دیدنی بره سر برویم. شهری ییلاقی که مرکز بخش خورگام در شهرستان رودبار است و طبیعت بی‌نظیری دارد. شهری که سفر به آن در بهار، تابستان و اوایل پاییز می‌تواند سفری بسیار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش باشد.

درباره بره سر

بره سر یکی از شهرهای شهرستان رودبار و مرکز بخش خورگام است. این شهر به خاطر اختلاف ارتفاع 1250 متری از سطح دریا شهری ییلاقی با آب‌وهوای کوهستانی به حساب می‌آید؛ بنابراین بهترین زمان سفر به بره سر بهار و تابستان است. البته که بره سر جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد که بازدید از آن‌ها در پاییز هم بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

سفر به این شهر زیبای گیلان با باغ‌های سیب و گردو و آلوچه جذابش و بازدید از جاهای دیدنی بره سر، یکی از خاص‌ترین سفرهای شما به گیلان را شکل می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با این شهر مقاله معرفی کامل بره سر را در مجله اتاقک مطالعه کنید.

دریاچه ویستان، گل سرسبد جاهای دیدنی بره سر

دریاچه ویستان
عکاس: Keyhan Sanat

جای هیچ شکی نیست که یکی از دلرباترین جاهای دیدنی بره سر دریاچه ویستان است. دریاچه‌ای در میان کوه‌ها، تپه‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه که حتی تماشای تصاویر آن آدم را سر ذوق می‌آورد دیگر چه برسد به اینکه بتوانیم از نزدیک به ملاقاتش برویم.

دریاچه ویستان که به آن استخر ویستان، استخر بره سر و دریاچه بره سر هم میگویند جاذبه‌ای بسیار جذاب در شهر بره است. این دریاچه مثل بقیه دریاچه‌ها یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاذبه‌های طبیعی به حساب می‌آید.

نشستن کنار دریاچه ویستان و خیره شدن به موج‌های ریز دریاچه با پس‌زمینه جنگل و کوه، به‌قدری لذت‌بخش است که واقعاً کلمات قادر به توصیف آن نیستند. توصیه می‌کنم اگر فرصتتان در سفر به بره سر کم است و می‌خواهید در فهرست جاهای دیدنی بره سر، سراغ جذاب‌ترین آن‌ها بروید دریاچه ویستان را انتخاب کنید. این دریاچه مانند فردی مهربان مجموعه کاملی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی یعنی جنگل و کوه و دریاچه را یکجا پیشکش گردشگران می‌کند.

آدرس دریاچه ویستان: گیلان، رودبار، بره سر، دریاچه ویستان

آبشار شارشار، لذت شنیدن صدای برخورد قطره‌های آب با دیواره‌های سنگی کوه

آبشار شارشار بره سر
آبشار شارشار یکی از زیباترین جاهای دیدنی بره سر است. – عکاس: Amir Hossein Kh

جاهای دیدنی بره سر یکی از دیگری زیباتر هستند. گوشه و کنار این شهر ییلاقی پر از جاذبه‌های طبیعی است که هرکدام دل یکی از گردشگران و مسافران را به دست می‌آورند.

اگر تماشای سقوط دسته‌جمعی قطره‌های آب و شنیدن صدای آبشار حالتان را خوب می‌کند، پس حتماً در سفر به بره سر و بازدید از جاهای دیدنی بره سر گیلان، به ملاقات آبشار شارشار بروید.

باید بگوییم یک آبشار شارشار دیگر در کشورمان و در شهر زنجان هم وجود دارد اما آبشار شارشار بره سر در شمال شرقی این شهر قرار گرفته است.

به‌طورمعمول باید برای بازدید از یک آبشار کمی پیاده‌روی و جنگل نوردی داشت ولی بدون شک لذت تماشای آبشار و پیک‌نیک اطراف آن به تحمل کمی سختی می‌ارزد.

آدرس آبشار شارشار: گیلان، رودبار، بره سر، شمال شرقی بره سر، کمربندی بره سر

برای اجاره ویلا شمال به سایت اتاقک مراجعه کنید.

ییلاقات بره سر، فرصتی ناب برای لذت بردن از طبیعت بکر بره سر

ییلاقات بره سر
خودتان را با بازدید از ییلاقات رامسر به یک وعده آرامش مهمان کنید. – عکاس: Maryam Noor

شهر بره سر در ارتفاع 1250 متری از سطح دریا قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده است که آب‌وهوای این شهر کوهستانی و معتدل باشد و شهری ییلاقی به حساب بیاید.

در این شهر مثل سایر شهرهای ییلاقی ایران محله‌های مختلف و ییلاقات متفاوتی در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند. اگر در فهرست جاهای دیدنی بره سر رودبار می‌خواهید به منطقه‌ای ییلاقی بروید و چند روزی دور از هیاهوی شهر زندگی کنید، ییلاقات بره سر بهترین انتخاب هستند.

در این ییلاقات می‌توانید چند روز آرامش‌بخش را به خودتان هدیه بدهید. با خیالی راحت از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید، عکاسی کنید، ریه‌هایتان را با هوای خوب و تمیز غافلگیر کنید و زیر سقف آسمان پرستاره شب و آسمان آبی روز، شب را به صبح وصل کنید.

ییلاقات زیر چند مورد از معروف‌ترین ییلاقات بره سر هستند:

  • ییلاق استلی سرا
  • ییلاق ویستان
  • ییلاق گلچالکی
  • ییلاق دوسلان
  • ییلاق شینه چاک

روستای داماش، غوغای طبیعت

ییلاق داماش
ییلاق داماش در دهستان جیرنده رودبار و در فاصله ای کمتر از 10 کیلومتر با بره سر قرار دارد. – عکاس: Mostafa Mottaghi Niya

از آنجایی که شهر بره سر از توابع شهرستان رودبار است و فاصله ییلاق داماش تا بره سر کمتر از 10 کیلومتر است، پس می‌توانیم در بین جاهای دیدنی بره سر رودبار به ییلاق داماش هم اشاره ‌کنیم.

این ییلاق که نامش با سوسن چلچراغ، این گل نادر و کمیاب گره خورده است، یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران است. اگر می‌خواهید این گل زیبا را ببینید، برنامه سفر به بره سر گیلان را برای اوایل تابستان بچینید.

آدرس روستای داماش: گیلان، رودبار، دهستان جیرنده، روستای داماش

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دشت چیلگ، خیره‌کننده و آرامش‌بخش

دشت چلیگ هم مانند روستای داماش از نظر تقسیمات جغرافیایی در فهرست جاهای دیدنی بره سر قرار نمی‌گیرد؛ اما به خاطر اینکه در دهستان دلفک خورگام قرار دارد، می‌توانیم در بین جاهای دیدنی بره سر نام دشت چیلگ را هم بیاوریم.

فاصله دشت چیلگ تا بره سر حدود 11.1 کیلومتر است که با ماشین در مدت‌زمان 30 دقیقه طی می‌شود. به همین خاطر خالی از لطف نیست که اگر سفری طولانی به بره سر رودبار داشتید از این دشت زیبا و بی‌نظیر هم دیدن کنید. چراکه دشت چیلگ حاصل تردستی طبیعت است و برای توصیف زیبایی‌های آن باید کلمات جدیدی خلق شوند.

در دشت چیلگ در بهار و تابستان تا جایی که چشم کار می‌کند سرسبزی و زیبایی دیده می‌شود. در این دشت پیوند زیبای رنگ سبز دشت و آبی آسمان، مناظری حیرت‌انگیز را پیش چشمانتان خلق می‌کند. طوری که احساس می‌کنید به دنیای دیگری سفر کردید یا یکی از آرزوهای کودکی‌تان مثل زندگی در کارتن هایدی برآورده شده است.

آدرس دشت چیلگ: گیلان، رودبار، خورگام، دلفک، دشت چیلگ

سخن آخر

در این مقاله شما را با جاهای دیدنی بره سر و جاذبه‌های نزدیک به آن آشنا کردیم. مطمئنم حتی اگر فرصت نکردید مقاله را بخوانید، با دیدن تصاویر شگفت‌انگیز از طبیعت بره سر که تنها گوشه کوچکی از زیبایی‌های این شهر را نشان می‌دادند، به‌زودی برنامه سفر به بره سر را خواهید چید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای سفر اجاره اقامتگاه است. حالا که می‌خواهید به بره سر گیلان بروید پس برای اجاره ویلا از اتاقک کمک بگیرید. در ضمن باید بگویم از آنجایی که فاصله بره سر تا مرکز شهرستان رودبار فقط 55 کیلومتر است گزینه اجاره ویلا و سوئیت در رودبار می‌تواند انتخاب خوبی برای رزرو اقامتگاه باشد.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی بره سر

معروف‌ترین جاهای دیدنی بره سر کدامند؟

دریاچه ویستان، ییلاقات بره سر و آبشار شارشار از معروف‌ترین جاهای دیدنی بره سر هستند.

جاهای دیدنی بره سر رودبار کدامند؟

دشت چیلگ در دهستان دلفک رودبار و روستای داماش در دهستان جیرنده از جمله جاهای دیدنی بره سر رودبار هستند.

معروف‌ترین ییلاق‌های بره سر کدامند؟

ییلاق استلی سرا، ویستان، شینه چاک، دوسلان و گلچالکی از معروف‌ترین ییلاق‌های بره سر هستند.

4.4/5 - (17 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *