جاهای دیدنیشهرها

جاهای دیدنی تهران در زمستان | جاذبه‌های بکر تهران در فصل سرد

زمستان وقت خوبی برای شهرگردی است، به خصوص اگر مقصدتان تهران باشد. شهری پر از دیدنی، تفریح‌ها و تجربه‌هایی که در زمستان، حال و هوای دیگری دارند. اگر دوست دارید چهره جاهای دیدنی تهران در زمستان را ببینید و اوقاتی خوش در ماه‌های پایانی سال داشته باشید، این مقاله اتاقک را از دست ندهید.

باغ کتاب، مقصد زمستانی تهرانی‌ها

باغ کتاب
اگر برای شب‌های طولانی زمستان کتاب می‌خواهید، حتما به باغ کتاب تهران سر بزنید – عکاس: محمداحسان بهشتی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی تهران در زمستان، مجموعه باغ کتاب است. یک محوطه بزرگ که در آن بخش‌های متنوعی برای همه سنین، تعبیه کرده‌اند. در این مجموعه می‌توانید از فضاهای بازی سرپوشیده کودکان استفاده کنید. آن‌ها را به بخش‌هایی ببرید که مخصوص تجربه‌های نو در علوم، زیست‌شناسی، فیزیک، نجوم و ریاضیات است. ضمنا یک کتاب‌فروشی بزرگ، مخصوص کودکان نیز برای‌تان مهیا شده تا بتوانید از سنین پایین، فرزند خود را به‌ کتاب خواندن عادت دهید. بعد هم می‌توانید در باغ کتاب انواع نوشیدنی‌ها، بستنی، دونات تا انواع مختلف غذا را سفارش دهید.

اگر برای شب‌های بلند زمستان یک کتاب خوب می‌خواهید، مجموعه کتاب‌فروشی‌ باغ کتاب برای‌تان عالی است. در این‌جا می‌توانید در ژانرها و با قیمت‌های گوناگون، کتاب‌های خوب و محصولات فرهنگی دیگر را پیدا کنید. دل‌تان می‌خواهد صنایع‌دستی بخرید؟ فروشگاه ویژه فروش صنایع‌هنری ایران را در پشت کتاب‌فروشی ببینید و اگر هدیه‌ی خاصی خواستید از این‌جا بگیرید. ضمنا جمعه‌ها در قسمتی از باغ کتاب، جمعه‌بازار آثار هنری برپاست و از پوشاک و فرش گرفته تا زیورآلات و دیگر آثار هنری را می‌توانید با قیمت مناسب پیدا کنید.

درنهایت اگر به‌دنبال جایی برای پیاده‌روی هستید، دور دریاچه‌‌ی هنر که بخشی از مجموعه باغ کتاب است، برای‌تان مناسب خواهد بود.

آدرس باغ کتاب: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

هزینه ورودی: رایگان

برای اجاره روزانه خانه در تهران می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

گنبد مینا، نگاهی به آسمان پرستاره

گنبد مینا
گنبد مینا یک شبیه‌ساز آسمان برای آشنایی با آسمان شب، علم و ستاره‌شناسی است – عکاس: احمدرضا

یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در زمستان، گنبد میناست. گنبدمینا یک شبیه‌ساز آسمان است. داخل این مجموعه خود به دو قسمت تقسیم می‌شود. نخست یک فضای بیرونی که برای به نمایش گذاشن آثار مرتبط باعلم درنظر گرفته شده است را خواهید دید. یک ماکت از کویر لوت، شکل و ساختار سیاره‌ها، تلسکوپ‌ها، چند آیینه متفاوت، جدول مندلیوف و ماکت‌هایی از کاوش‌گرها، از جمله دیدنی‌های این قسمت است.

بخش دوم یک فضای نمایش با سقفی به شکل گنبد است. در این‌جا فیلم‌های مرتبط با نجوم، علم و آسمان‎شب روی فضای گنبدی به نمایش درمی‌آید و محیطی بسیار خاص و زیبا را خلق می‌کنند. ساختار گنبد، شکل نمایش را متفاوت از هرآنچه تا به امروز دیده‌اید می‌سازد و حضورتان در گنبد مینا را تبدیل به خاطره‌ای بی‌نظیر خواهد کرد. فیلم‌های گنبدمینا به صورت دوره‌ای تغییر می‌کند تا بتوانید چند بار از این مجموعه بازدید داشته باشید.

آدرس گنبد مینا: میدان ونک، بزرگراه حقانی به سمت شرق، بعد از چهارراه جهان کودک، انتها خیابان فرعی شهیدی

هزینه بازدید: قیمت بلیت بازدید از گنبد مینا بین 15 تا 20 هزارتومان برای هر نفر و برای هر سانس نمایش فیلم است.

تلفن رزرو و هماهنگی با گنبد مینا: 88194685

مجموعه تئاتر شهر، فرصتی برای هنر

مجموعه تئاتر شهر
مجموعه تئاتر شهر متعلق به دوره پهلوی است و برای طراحی آن از برج طغرل الهام گرفته‌اند – عکاس: آرزو

فصل زمستان با شب‌های طولانی و سرد، فرصت خوبی است که از برنامه‌های تئاتر به خصوص در مجموعه تئاتر شهر، دیدن کنید. در این فصل برنامه‌های خوب با اجراهایی دلنشین روی صحنه می‌روند و می‌توانند تجربه‌هایی متفاوت را برای‌تان رقم برنند. از آن‌جا که مجموعه سالن‌های تئاتر شهر سرپوشیده هستند، می‌توانید حتی در سردترین روزها، به راحتی به تماشای برنامه‌ها بنشینید و از آن‌ها لذت ببرید.

علاوه بر برنامه‌های تئاتر، خود ساختمان تئاتر شهر نیز دیدنی است. این ساختمان در دوره پهلوی دوم توسط معماری صاحب‌سبک به‌نام علی سردارافخمی ساخته شده است. برای طراحی این مجموعه از برج طغرل در ری و شیوه معماری هخامنشیان، الهام گرفته‌اند. درحال حاضر، 5 سالن نمایش در این مجموعه فعال هستند و معمولا برنامه‌های شاخص و پرطرفدار به تئاتر شهر راه پیدا می‌کنند.

آدرس تئاتر شهر: خیابان انقلاب، بوستان دانشجو

شکم‌گردی در حوالی بازار بزرگ، به صرف کباب و نوستالژی

شکم‌گردی در حوالی بازار بزرگ
رستوران شرف‌الاسلامی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تهران با غذای خوشمزه است – عکاس: محمدرضا سیاوش

یکی از بهترین کارهایی که در زمستان‌های تهران می‌توانید تجربه کنید، سفر به بازار بزرگ تهران و کشف طعم‌های جدید است. در بازار تهران غذاخوری‌های قدیمی و معروفی هستند که خوب است در روزهای تعطیل زمستان به آن‌ها سری بزنید. در بین تمام غذاخوری‌ها، رستوران مسلم و رستوران شرف‌الاسلامی شهرت بیشتری دارند.

وقتی به رستوران مسلم می‌رسید، ممکن است ابتدا صفی طولانی ببینید و فکر کنید برای غذا خیلی معطل می‌شوید. اما باید بگوییم، صف رستوران خیلی سریع حرکت می‌کند و شما می‌توانید غذای خود را زود و کاملا داغ تحویل بگیرید. رستوان شرف‌الاسلامی نیز از بهترین رستوران‌های تهران است که با حجم و کیفیت خوب غذاهایش، طرفداران بسیاری به خصوص بین بازاری‎ها دارد.

آدرس بازار تهران: محله سنگلج تقاطع پانزده خرداد و خیام

توچال، میعادگاه دوست‌داران طبیعت و آش

توچال
توچال در شمال تهران است و یک منطقه گردشگری خوب در زمستان به شمار می‌رود – عکاس: محمدمهدی احمدی

فصل زمستان وقت خوبی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت نیز است. در تهران یکی از قشنگ‌ترین مکان‌هایی که در آن می‌توانید طبیعت زمستانی را ببینید، توچال است. این محوطه گردشگری، یک مسیر پیاده‌روی طولانی، جاده‌های کوهنوردی، رستوران، کافه، فضاهای بازی و ورزش، تله‌کابین و تله‌سیژ دارد. در ابتدای مسیر، می‌توانید ماشین‌ خود را در پارکینگ توچال پارک و تا هر جا که دوست دارید، پیاده‌روی کنید. کافه‌ها و رستوران‌های توچال در زمستان، آش، لوبیا و عدسی داغ هم دارند که در هوای سرد خیلی می‌چسبد.

موزه‌گردی در زمستان، سفر به تاریخ و تمدن

موزه‌گردی در زمستان
موزه رضا عباسی از بهترین موزه‌های تهران برای گشت‌وگذار در روزهای سرد زمستان است – عکاس: آزاد میرزایی

اگر در هوای سرد زمستان دوست دارید به یک فضای گرم و پر از شگفتی قدم بگذارید، موزه‌ها از بهترین‌ها هستند. در تهران چند موزه بسیار ارزشمند و مهم داریم که می‌توانید هر هفته یکی از آن‌ها را ببینید. موزه ایران باستان در ابتدای خیابان سی‌تیر از زیباترین پیشنهادهای این لیست است. در این موزه آثار کهن و بسیار ارزشمندی را خواهید دید که در نوع خود بی‌همتا هستند. موزه آبگینه، موزه موسیقی، موزه عروسک‌های ملل، موزه بانک ملی، موزه جواهرات، موزه پست، موزه فرش، موزه زمان، موزه رضا عباسی و … تنها بخشی کوچک از لیست موزه‌های متنوع تهران هستند که در زمستان خلوت‌ترند و بهتر می‌توانید آن‌ها را ببینید.

زورخانه قصر، آشتی با ورزش باستانی

زورخانه قصر
زورخانه باغ موزه قصر خانوادگی است و خانم‌ها نیز می‌توانند در آن ورزش‌های باستانی را ببینند – عکاس: نسیم بهار

باغ موزه قصر از محوطه‌های گردشگری متفاوت در تهران است. ساختمان و محدوده‌ای که روزی زندان بوده و افراد سرشناسی، در آن محبوس شده‌اند. باغ موزه قصر که حالا از میان دیوارهایش به‌جای صدای غم، آوای شاد و موسیقی می‌یآی‌آید، فضاهای مختلفی برای بازدید دارد. یکی از دیدنی‌های مهم آن، زورخانه باغ موزه است.

این زورخانه در ابتدای ساختمان واقع شده و در طول هفته، برنامه‌های ویژه با حضور ورزشکاران باستانی‌کار در آن برگزار می‌شود. حضور خانم‌ها در این برنامه‌ها بلامانع است. درنتیجه می‌توانید همراه با خانواده در روزهای سرد سال به باغ موزه قصر بروید و از دیدنی‌های مختلف آن ازجمله زورخانه، بازدید کنید.

آدرس باغ موزه قصر: حشمتیه، خیابان مطهری، خیابان پلیس، خیابان مرودشت

وردیج و واریش، دیدار با ارواح کوهستان

وردیج و واریش
وردیج از روستاهای تهران است که کوه‌هایی پرحفره و دیدنی دارد – عکاس: شریف یزدیان

دو روستای جذاب که در دل تهران جای گرفته‌اند و دیدنی‌های پرشمار در فصل‌های مختلف سال دارند، وردیج و واریش هستند. در این دو روستا، به سبب وجود ارتفاع و عارضه‌های طبیعی، هوایی خنک‌تر از مناطق دیگر را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، فضاهایی برای برف‌بازی و لذت بردن از حال و هوای زمستانی هم پیدا می‌کنید. در کنار این‌ها، وردیج به یک مشخصه دیگر هم معروف است. این جاذبه کوهی پر از حفره است. به علاوه، یک عارضه زمین‌شناسی است که طی میلیون‌ها سال و در اثر فرسایش شکل گرفته است. مردم محلی به این جاذبه کوه ارواح می‌گویند و با فروختن آش و بلال کبابی در حوالی آن، روح‌تان را حسابی شاد و سرزنده خواهند کرد.

آدرس وردیج و واریش: اتوبان شهید خرازی، بلوار اردستانی، جاده واریش

آبشار یخی سنگان، جدال با سکون آب

آبشار یخی سنگان
آبشار یخی سنگان حدود 3 کیلومتر با روستای سنگان در شمال غرب تهران فاصله دارد – عکاس: مهدی ملازاده

شاید فکر کنید جاهای دیدنی تهران در زمستان فقط محدود به دیدنی‌ها و جاذبه‌های سرپوشیده یا فرهنگی است. اما این شهر برای ماجراجوها هم برنامه‌هایی ویژه دارد. یکی از این جاذبه‌ها آبشار یخی سنگان است. پدیده‌ای که در زمستان شکل می‌گیرد و دوست‌داران طبیعت برای به چالش کشیدن توانایی‌های خود با ابزارهای حرفه‌ای تلاش می‌کنند آن را فتح کنند. برای دیدن آبشار باید اواسط زمستان، به سمت روستای سنگان بروید. حدود 3 کیلومتر پیاده‌روی کنید و بعد به آبشار برسید.

آدرس آبشار یخی سنگان: تهران، بلوار کوهسار، جاده امامزاده داوود، سولقان، مسیر روستای سنگان

خیابان میرزای شیرازی، حال و هوای سال نوی میلادی

خیابان میرزای شیرازی
خیابان میرزای شیرازی در زمستان حال و هوای سال نو میلادی را می‌گیرد – عکاس: نیوشا امینیان

آخرین جایی که در لیست جاهای دیدنی تهران در زمستان به سراغش رفته‌ایم، خیایان میرزای شیرازی است. جایی که از قدیم، ارامنه برای خرید لوازم و شیرینی‌های سال نو میلادی به آن سر می‌زدند. از آن‌جا که سال نو میلادی در دی ماه است، فصل زمستان‌ در خیابان میرزای شیرازی حال و هوای دیگری دارد. این‌جا می‌توانید درختان کاج کریسمس، انواع چراغ‌ها و تزیینات، بابانوئل‌ها و لباس‌هایی را ببینید که همگی حال و هوای سال نو میلادی را دارند. شیرینی‌فروشی‌ها، کافه و رستوران‌های این خیابان نیز در زمستان دیدنی‌تر می‌شوند و می‌توانند برای یک تهرانگردی کوتاه، اوقاتی خوش را برای‌تان رقم بزنند.

آدرس خیابان میرزای شیرازی: منطقه 6 تهران، محله قائم مقام، به موازات خیابان سنایی

سخن آخر

در این مقاله از 10 مورد از جاهای دیدنی تهران در زمستان برای‌تان گفتیم که می‌توانید برای گذران اوقات فراغت و ساختن خاطره‌های خوب، به آن‌ها سر بزنید. تلاش کردیم علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی، از دیدنی‌های طبیعت و فضاهای علمی و آموزشی نیز برای‌تان بگوییم تا بتوانید با تنوع بیشتری، تهرانگردی کنید. اگر دوست دارید زمستان‌های تهران را ببینید و پایتخت ایران را بیشتر بشناسید، اتاقک با مجموعه‌ای کامل برای اجاره روزانه خانه در تهران و رزرو و اجاره ویلا اطراف تهران همراه شماست. برای هر تعداد روز اقامت و هر بودجه‌ای، ما کنارتان هستیم. با اتاقک، بی‌دغدغه و شاد سفر کنید.

سوالات متداول

مکان‌های تفریحی گرم تهران در زمستان کجاست؟

باغ کتاب و محوطه‌های علمی و آموزشی آن، گنبد مینا، موزه‌های تهران و تئاتر شهر از جمله دیدنی‌ها با هوای گرم در فصل‌های سرد هستند.

جاهای تفریحی طبیعت‌گردی تهران در زمستان کجاها هستند؟

توچال، آبشار یخی سنگان و روستاهای وردیج و واریش ازجمله جاهای دیدنی تهران با طبیعتی زمستانی هستند.

جاذبه زمستانی تهران مناسب کودکان کجاست؟

باغ کتاب با مجموعه‌ای کامل از فضاهای علمی و آموزشی و محیطی گرم، مناسب برای کودکان در زمستان است.

کدام خیابان تهران حال و هوای سال نو میلادی را دارد؟

خیابان میرزای شیرازی به سبب وجود فروشگاه‌های تزیینات سال نو میلادی، حال و هوای کریسمسی دارد.

کدام زورخانه تهران خانوادگی است؟

زورخانه باغ موزه قصر خانوادگی است و حضور خانم‌ها در آن بلامانع است.

2.8/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *