تجربه سفررامسرسایر

جاهای دیدنی مسیر رامسر به رشت | از ساحل طلایی رامسر تا پل تاریخی مرغانه پورد

جاده‌ و دیدنی‌های آن، خود بخشی از سفر است. گاه یک تابلوی کوچک سبزرنگ شما را به یک بهشت ناشناخته می‌برد. شاید اگر خوب نگاه کنید، دهانه یک غار قدیمی با ردپای خرس‌ها را ببینید. گاه نشانه‌هایی از آبشار یا وجود رودخانه می‌گوید. بقعه‌های متبرکه، تالاب‌ها و … همگی می‌توانند در همان جاده‌ای باشند که با سرعت درحال گذر از آن هستید. در این مقاله از اتاقک به سراغ یکی از همین جاده‌های جادویی رفته‌ایم. راهی که از شهر رامسر در مازندران به شهر رشت در گیلان می‌رسد. مسیری که پر از دیدنی‌های متنوع است و می‌تواند خود به تنهایی، مقصدی برای دوست‌داران طبیعت، فرهنگ و اقوام باشد.

مسیر رامسر به رشت چقدر است؟

اگر بخواهید از رامسر به رشت برسید، حدود 114 کیلومتر در راه خواهید بود. بخشی از مسیرتان از کنار خط ساحلی است و در راه چند شهر را هم خواهید دید. بی‌شک عبور از یک استان شمالی و رسیدن به استانی دیگر، با تغییر ارتفاع، پوشش گیاهی، نمای خانه‌ها و دیدنی‌ها همراه خواهد بود. پس قرار است در این راه، چند دیدنی متنوع را ببینید و با آن‌ها آشنا شوید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

چگونه از رامسر به رشت برویم؟

برای آنکه وارد جاده شوید، از رامسر به‌سمت میدان شهید رجایی بیایید و بعد راه‌تان را در مسیر جاده رامسر- رودسر ادامه دهید. این‌جا را به نام جاده ساحلی نیز می‌شناسند. بعد از اینکه از جایی به نام «شلمان» گذشتید، باید وارد جاده کنارگذر لنگرود شوید. بعد به میدان شهید املاکی می‌رسید و باز باید راه‌تان را در جاده‌ی لاهیجان به لنگرود ادامه دهید تا به لاهیجان برسید. از این‌جا به بعد مسیر ساده‌تر می‌شود. چراکه باید وارد جاده‌ی لاهیجان به رشت شوید و حدود 43 کیلومتر رانندگی کنید تا به رشت زیبا و پرباران برسید.

جاهای دیدنی مسیر رامسر به رشت

خب حالا برویم سراغ دیدنی‌های مسیر رامسر به رشت، ببینیم در این مسیر با چه چیزهایی مواجه می‌شویم؟

ساحل طلایی رامسر، گرد زعفران بر دریا

ساحل طلایی رامسر
ساحل طلایی رامسر یک جاذبه گردشگری زیبا با کلوپ دریایی و تفریح‌های گوناگون است – عکاس: سروش کرهرودی

قبل از ترک رامسر خوب است که یک بار دیگر کنار دریای خزر بیایستید و از دیدن درخشش نور خورشید بر ساحل و آب، لذت ببرید. درمیان سواحل رامسر، ساحل طلایی در مسیرتان است و با جاده اصلی هم فاصله کمی دارد. این‌جا می‌توانید جت اسکی سوار شوید و در کلوپ دریایی از بازی‌ها و تفریح‌های دیگری نیز لذت ببرید.

تله‌کابین رامسر، برفراز شهر رویایی

تله‌کابین رامسر
شهربازی سرزمین رویاها و تله‌کابین رامسر را قبل از ورود به استان گیلان خواهید دید – عکاس: عباس رضایی

اگر دوست دارید تصاویری زیبا و خاطراتی به‌یادماندنی را از رامسر با خود ببرید، پس باید در مسیرتان برای برای تله‌کابین رامسر که یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر است، توقف کنید و این جاذبه را حتما ببینید. برای خرید بلیت تله‌کابین باید در صف بایستید. صفی که در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها خیلی شلوغ است. این تله‌کابین از 9 صبح کارش را شروع می‌کند و در بالای آن تفریح‌های دیگری مثل زیپ‌لاین هم وجود دارد. در کنار ایستگاه پایین تله‌کابین، شهربازی سرزمین رویاها را نیز خواهید دید. این شهربازی، ترن‌هوایی، چرخ‌وفلک، پیست کارتینگ و چند وسیله بازی دیگر دارد. بعد از مجموعه تله‌کابین، شما از مازندران خارج می‌شوید و از طریق چابکسر به گیلان وارد خواهید شد.

ساحل چابکسر، لمس دریای زلال

ساحل چابکسر
ساحل چابکسر از سواحل تمیز و آرام در استان گیلان است – عکاس: سلمان ملکی

از تله‌کابین رامسر تقریبا 5 کیلومتر رانندگی کنید تا به میدان سرولات برسید. خروجی اول میدان که نامش دریاست، شما را به ساحل چابکسر می‌رساند. این مقصد از بخش‌های مهم گردشگری چابکسر است و در مسیر آن چند کافه و رستوران را نیز خواهید دید.  به‌خاطر اختلاف ارتفاع و صخره‌ها، ماشین‌ها نمی‌توانند در این ساحل به دریا نزدیک شوند. پس یک موقعیت بکر و زیبا برای شنیدن صدای آب و مرغ‌های دریایی خواهید داشت.

قلعه بندبن، دیوارهای اسرارآمیز

قلعه بندبن
قلعه بندبن، بنایی کهن با شگفتی‌های بسیار در حوالی چابکسر است.

اگر اهل ماجراجویی هستید، تا تاریکی هوا هنوز چند ساعت وقت دارید و می‌خواهید یک جاذبه‌ی متفاوت را ببینید، از ساحل چابکسر به سمت میدانی که شما را به‌جاده‌ی رامسر به رودسر می‌برد بروید، همان مسیر را دور بزنید و وارد جاده سیاهکلرود شوید. در انتهای این جاده قلعه بندبن را پیدا می‌کنید.

تاریخ می‌گوید آنچه که امروز می‌بینیم بخشی از یک دژ بزرگ بوده است. جایی که برای حفاظت از مردم و گنجینه‌ها ساخته شده و بی‌شک هنوز آجرهای آن داستان‌های مگوی بسیاری را به‌یاد دارند.

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک مسافر رودسر، منظره‌ای به‌سمت مخزن آب

پارک مسافر رودسر
روبه‌روی پارک مسافر رودسر یک فضای زیبا زیبا به‌نام مخزن آب وجود دارد – عکاس: میدان مرادی

بعد از دیدن قلعه بندبن حدود 94 کیلومتر دیگر تا رشت راه دارید. پس از همان مسیر فرعی که آمده‌‌اید برگردید تا باز به جاده سیاهکلرود برسید. بعد راه‌تان را به سمت جاده سیاهکلرود- قاسم‌آباد ادامه دهید تا بلوار دانشگاه را ببینید. در آخر مجدد به همان جاده ساحلی اصلی خواهید رسید. این جاده شما را به میدان امام رضا می‌رساند. کمی جلوتر از میدان، یک فضای سبز بزرگ را خواهید دید که آن‌را به نام پارک مسافر رودسر می‌شناسند. این پارک برای یک استراحت کوتاه مناسب است. علاوه بر آن، روبه‌روی آن نیز یک فضا به نام مخزن آب وجود دارد که اطرافش زمین‌های کشاورزی است.

ولیسه، دنیایی وارونه در آب

ولیسه، دنیایی وارونه در آب
ولیسه روستایی در رودسر گیلان است که به مناطقی برای ماهیگیری شهرت دارد – عکاس: عرشیا

راه‌تان را ادامه دهید تا وارد جاده‌ی رودسر به لنگرود شوید. بعد از چینی‌جان، منطقه‌ی ولیسه را خواهید دید. ولیسه در رودسر گیلان است و به‌سبب وجود منایع آبی، افراد زیادی برای ماهیگیری به‌سمت آن می‌روند. دیدن انعکاس مناظر اطراف در آب، ولیسه را مثل یک دنیای وارونه کرده است.

شاه اولیای شلمان، زیارت در آرامش

شاه اولیای شلمان
شاه اولیا از دیدنی‌های رودسر است که در مسیر رسیدن به رشت می‌توانید آن را ببینید – عکاس: جعفر

دقیقا در کنار ولیسه یک بقعه متبرکه نیز وجود دارد که آن را به نام شاه اولیا می‌شناسند. این بنا برای اهالی بسیار مهم است و بخشی از مرمت‌های آن را خود مردم و با هزینه شخصی انجام داده‌اند.

تالاب استخر، دیدنی خاص لنگرود

تالاب استخر
تالاب یا استخر ملاط از دیدنی‌های لنگرود در استان گیلان است – عکاس: امین مطلق

به جاده بازگردید و با گذر از شلمان، از طریق گذرگاه لنگرود از این مسیر خارج شوید. گذرگاه را ادامه دهید تا در سمت چپ جاده منطقه‌ی ملاط را ببینید. اگر می‌خواهید عکس‌های زیبا بگیرید، این‌جا وارد جاده فرعی شوید تا به سمت تالاب استخر ملاط بروید. این تالاب در هر فصلی زیبایی‌های منحصربه‌فردی دارد. حضور مرغابی‌ها، رویش گل‌های نیلوفر و چشم‌اندازهای رویایی آن را خاص‌تر کرده است.

بام لنگرود، ایستاده بر بلندای زیبایی

بام لنگرود
بام لنگرود از زیباترین مقاصد گردشگری در شهر لنگرود گیلان است.

قبل از آنکه از لنگرود خارج شویم، می‌توانید به سمت بام لنگرود بروید و از آن‌جا، مناظری نفس‌گیر را ببینیم. از آن‌جا، باغ‌های چای، شهرها و روستاهای اطراف، خط ساحل و دیدنی‌های دیگری معلوم است که هرکدام به زیبایی در کنار دیگری، جای گرفته‌اند. بعد از دیدن بام، راه‌تان را در همان جاده گذرگاه ادامه دهید تا به میدان شهید املاکی برسید. بعد هم وارد جاده لنگرود به لاهیجان شوید. از این میدان تا رشت حدود 55 کیلومتر دیگر راه دارید.

آبشار لیالستان، همسایه جنگل تاریک

آبشار لیالستان
5 کیلومتر قبل از لاهیجان می‌توانید به دیدن آبشار لیالستان و جنگل تاریک بروید – عکاس: نادیا شاد

بین لنگرود تا لاهیجان اگر زمان کافی داشتید، وقتی برای دیدن آبشار لیالستان و جنگل تاریک در نظر بگیرید. ورودی این جادبه تقریبا 5 کیلومتر قبل از لاهیجان است. جایی با جاده‌های دست‌ساز و بکر، آبشار و دیدنی‌هایی خاص که افراد کمی برای شناخت آن پای در جنگل گذاشته‌اند. در این بخش حتما به آبشار سفیدچشمه سر بزنید و زیبایی‌های آن را نیز ببینید. بعد به لاهیجان می‌رسید. اگر عجله دارید از همان کمربندی کنار شهر، راه‌تان را ادامه دهید اما اگر فرصت داشتید، برای دیدن چند جاذبه لاهیجان نیز توقف کنید.

موزه تاریخ چای، قصه این نوشیدنی دلربا

موزه تاریخ چای
موزه چای از دیدنی‌های بسیار مهم و زیبا در لاهیجان است – عکاس: علی کاشانی‌زاده

در مسیر رامسر به رشت وقتی به لاهیجان رسیدید، بازدید از موزه چای را از دست ندهید. چراکه مانند این موزه را هیچ‌جای دیگری پیدا نخواهید کرد. موزه چای روایتی مصور و موثق از آمدن چای به ایران است. اینکه چگونه اولین بذر چای به لاهیجان رسید و در زمین‌های این شهر، شروع به رشد کرد. حالا لاهیجان شهر چای شده و مزارع آن از زیباترین مقاصد گردشگری این شهر هستند.

آبشار شیطان‌کوه، از جاهای دیدنی مسیر رامسر به رشت

آبشار شیطان‌کوه
شیطان‌کوه از دیدنی‌های زیبا در لاهیجان، استان گیلان است – عکاس: حسین هاتفی

قبل از آنکه وارد جاده اصلی شوید و راه‌تان را ادامه دهید، خوب است شیطان‌کوه را هم ببینید. این جاذبه در لاهیجان است و نمایی بی‌نظیر به اطراف شهر را برای‌تان خلق خواهد کرد. شیطان‌کوه دارای آلاچیق؛ فضاهای نشستن، کافه، پارکینگ و … است. بعد از دیدن این جاذبه، باز به کمربندی برگردید، راه‌تان را ادامه دهید تا به میدان امام حسین (ع) برسید. این میدان در ابتدای ورودی آستانه اشرفیه است.

حرم مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف (ع)، زیارت در آستانه

حرم مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف
حرم مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف (ع)، مقصد مهم گردشگری در آستانه اشرفیه است – عکاس: محمدرضا یعقوبی

حالا به آستانه اشرفیه رسیدیم. از این‌جا تا رشت 36کیلومتر راه مانده و خوب است که وقتی را برای دیدن حرم مطهر حضرت سید جلال الدین اشرف (ع) در نظر بگیریم. این زیارتگاه یکی از فرزندان امام موسی کاظم است. اطراف این آرامگاه، بازاری قدیمی را خواهید دید که انواع محصولات آستانه و دیگر مناطق اطراف را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کند.

مقبره استاد معین، ادبیات در مسیر سفر

مقبره استاد معین
مزار دکتر معین، استاد فرهیخته و صاحب اثر فرهنگ فارسی در آستانه اشرفیه است – عکاس: عباس دلیلیان

بعد از دیدن بقعه متبرکه، زمانی را هم برای آشنایی با انسانی فرهیخته که مزار و بنای یادبودش در آستانه اشرفیه است، بگذارید. این بنا متعلق به دکتر محمدمعین است. انسانی فرهیخته که یکی از مهم‌ترین آثارشان، کتاب فرهنگ فارسی است. بعد از دیدن مقبره، به جاده کمربندی لاهیجان- رشت برگردید، راه‌تان را به سمت میدان «کیسم» ادامه دهید، از روی سفید‌رود بگذرید، جاده را ادامه دهید تا به کوچصفهان برسید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در رشت از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پل تاریخی مرغانه پورد، آخرین ایستگاه

پل تاریخی مرغانه پورد
پل تاریخی مرغانه پورد از آثار تاریخی ایران و در نزدیکی رشت است – عکاس: مجتبی کنارساری

بعد از کوچصفهان، حدود 17 کیلومتر قبل از مرکز رشت، برای دیدن مرغانه پورد (پل تاریخی/خشتی) صبر کنید. این پل جزء میراث ملی ایران است اما نیاز به مرمت و رسیدگی دارد.

سخن آخر

در این مقاله از اتاقک برای‌تان از چند جاذبه که در مسیر رامسر تا رشت می‌توانید ببینید گفتیم. بی‌شک جاذبه‌ها و دیدنی‌های دیگری وجود دارد که ما در این مطلب به آن‌ها نپرداختیم. اما شما می‌توانید به آن‌ها نیز سر بزنید و در نظرات این مطلب برای‌مان از آن‌ها بگویید. اگر برای اقامت در شهرهای این مسیر نیاز به رزرو بومگردی، اجاره ویلا و اجاره اقامتگاه داشتید، اتاقک با مجموعه‌ای کامل، بهترین قیمت و تضمین رزرو همراه شماست. با اتاقک، از جاده و مقصد لذت ببرید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مسیر رامسر به رشت

مسیر رامسر تا رشت چند کیلومتر است؟

از رامسر به رشت حدود 114 کیلومتر راه است.

در مسیر رامسر به رشت از چه شهرهایی عبور می‌کنیم؟

چابکسر، رودسر، سرولات، لاهیجان، آستانه اشرفیه و کوچصفهان از جمله شهرهایی است که در این مسیر آن‌ها را می‌بینیم.

از رامسر به رشت تقریبا چند ساعت است؟

اگر بدون توقف این مسر را طی کنید حدود دو ساعت در راه خواهید بود. اما ترافیک و جاذبه‌های متعدد جاده شما را چند بار متوقف خواهد کرد.

وسیله نقلیه رامسر به رشت چیست؟

علاوه بر ماشین شخصی می‌توانید این راه را با تاکسی و اتوبوس نیز طی کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *