تجربه سفرجاهای دیدنی

جاهای دیدنی سهیلیه کرج | سفر به طبیعت استان البرز

سهیلیه کرج یکی از مناطق خوش آب‌وهوای اطراف تهران محسوب می‌شود. بسیاری از دیدنی‌های این شهر در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخودار است. آب‌وهوای دلپذیر و مطبوع، وجود آب کافی، سرسبزی چشم‌نواز جاده‌ها و خود روستای زیبای سهیلیه تنها بخشی از دلایلی است که آن را برای گردشگری و تفریح گزینه مناسبی می‌کند. سهیلیه به دلیل نزدیکی به تهران، مقصدی تفریحی، جذاب و زیبا برای پایتخت‌نشینان است. در ضمن جاده فوق‌العاده جذاب سهیلیه برای تردد بسیار خلوت و زیبا است.

برای آشنایی بیشتر مقاله سهیلیه کجاست؟ را مطالعه کنید.

در ادامه این مطلب از مجله اتاقک به معرفی مهم‌ترین دیدنی‌های سهیلیه کرج می‌پردازیم.

جاهای دیدنی سهیلیه کرج

دیدنی های سهیلیهسهیلیه منطقه‌ای خوش‌ آب‌وهوا در غرب استان البرز و در میان روستای کردان است. این منطقه زیبا باغ‌ها و ویلاهای بسیاری دارد و گردشگران زیادی با اجاره ویلا به این منطقه سفر می‌کنند. منطقه سهیلیه از سمت شمال به آزاد راه کرج قزوین، از جنوب به اشتهارد و از شرق و غرب به چهارباغ و سعیدآباد می‌رسد. در اطراف منطقه سهیلیه چندین روستا وجود دارد که برخی از آن‌ها به لحاظ تاریخی بسیار اهمیت دارند و برخی به دلیل طبیعت زیبا در میان گردشگران شهرت یافته‌اند. با ما همراه باشید تا دیدنی‌های مهم سهیلیه کرج را مرور کوتاه کنیم.

رودخانه کردان

رودخانه خروشان که در دو طرف ان درختان سرسبز استبا توجه به اینکه سهیلیه در میان روستای کردان قرار دارد، مهم‌ترین دیدنی این منطقه را باید رودخانه کردان بدانیم. رودخانه کردان با سهیلیه در حدود 10 دقیقه فاصله دارد. رودخانه و حاشیه آن یکی از مکان‌هایی است که گردشگران از شهرها و روستاهای اطراف به آنجا می‌روند و اوقات فراغت خود را آنجا سپری می‌کنند. رودخانه کردان از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد و بعد از گذر از شهرستان‌های متعدد به رودخانه شور می‌ریزد. قله کهار از مهم‌ترین ارتفاعات این منطقه است که کوهنوردان برای کوهنوردی به آنجا می‌روند. وجود رودخانه کردان در این منطقه باعث شده تا هوای ارتفاعات کردان بسیار مطبوع باشد. اگر به سهیلیه سفر کردید، حتما به رودخانه کردان سر بزنید و از صدای طبیعت در این قسمت لذت ببرید. با استفاده از نشانی‌های زیر، می‌توانید خودتان را به رودخانه کردان برسانید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتری بلوار شهدای کردان، روستای کردان
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی روستای کردان

سایت پروازی کردان

دو چترباز در سایت پروازی کردان

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

طرفداران پرواز با پاراگلایدر در تهران و البرز، حتما با سایت پروازی کردان آشنا هستند. این سایت در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و جاذبه‌های گردشگری و ورزشی این روستا را بیشتر کرد. در ایام تعطیل، به‌خصوص بهار و تابستان صفی طولانی از علاقه‌مندان به پرواز با پاراگلایدر را در این منطقه خواهید دید. اگر هنوز تجربه این تفریح لذت‌بخش را نداشته‌اید یا به نظرتان ترسناک است، پیشنهاد می‌کنیم تماشای پاراگلایدر سوارها در آسمان و به‌خصوص نزدیک غروب خورشید را از دست ندهید. از طریق آدرس‌های زیر می‌توانید به سایت پروازی کردان بروید:

  1. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، حرکت در مسیر تابلو سایت پروازی کردان
  2. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتر بلوار شهدای کردان، روستای کردان، حرکت در مسیر تابلو سایت پروازی کردان

دهکده گردشگری چهار باغ سهیلیه

محل پیاده روی و فضا داخلی و سرسبز دهکده گردشگری سهیلیهیکی دیگر از جاهای گردشگری سهیلیه، دهکده گردشگری چهارباغ است. این دهکده گردشگری بهترین مکان برای ورزش و تفریح در سهیلیه محسوب می‌شود. برای رفتن به دهکده گردشگری باید از کرج وارد اتوبان کرج-قزوین شوید و در نزدیکی پل کردان با راهنمایی تابلوی دهکده گردشگری وارد مسیر این دهکده شوید.

دهکده گردشگری چهارباغ در سال 1372 تاسیس شد. خدمات و امکانات دهکده تنوع بالایی دارند و برای یک روز کامل کافی هستند. در این دهکده مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری وجود دارد. این مسیرها از میان درختان سبز عبور می‌کنند و همین باعث می‌شود که پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری لذت دوچندان داشته باشد. در این دهکده سالن‌های ورزشی متعددی ساخته شده است. از مهم‌ترین سالن‌های ورزشی می‌توان به سالن فوتسال، بسکتبال و والیبال اشاره کرد. همچنین در دهکده گردشگری چهارباغ زمین‌های روباز والیبال، فوتبال و تنیس نیز دیده می‌شود.

در کنار این تفریحات، رستوران‌ها و کافه‌های دهکده نیز برای زمان استراحت خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. در کنار تمام این امکانات و خدمات، سوئيت‌های مسکونی نیز دیده می‌شوند که گردشگران می‌توانند برای اقامت روی آن‌ها حساب باز کنند. دسترسی به دهکده گردشگری چهارباغ از طریق آدرس‌های زیر میسر است:

  1. استان البرز، اتوبان کرج-قزوین، پل کردان، چهارباغ، مجموعه دهکده گردشگری چهارباغ سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، چهارباغ، مجموعه دهکده گردشگری چهارباغ

اجاره ویلا سهیلیه کاملا تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

باغ پرندگان چهارباغ

دو پرنده در باغ پرندگان سهیلیه

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری منطقه چهارباغ، باغ پرندگان است که با نام باغ پرندگان کرج نیز شناخته می‌شود. این باغ، یک مجموعه منحصربه‌فرد با ۲۰۰۰ نوع پرنده کمیاب از ۶۵ کشور جهان است. در باغ پرندگان باید حواستان خوب به اطراف باشد تا مبادا تماشای پرنده کمیابی را از دست بدهید. می‌توانید به کتابخانه پرنده‌شناسی و نمایشگاه پروانه هم سر بزنید. باغ پرندگان چهارباغ، بزرگ‌ترین باغ پرندگان در خاورمیانه است و می‌توانید از مسیرهای زیر به آن برسید:

  1. استان البرز، اتوبان تهران-کرج، خروجی کردان، منطقه چهارباغ، نبش گلستان پنجم
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، منطقه چهارباغ، نبش گلستان پنجم

تپه باستانی قوهه

منطقه چهارباغ از توابع شهرستان ساوجبلاغ است و فاصله کمی با سهیلیه دارد. جاهای دیدنی و آثار باستانی این منطقه، همیشه میزبان گردشگران زیادی است. قدمت سکونت در روستای قوهه در بخش چهارباغ، به دوران قبل از اسلام برمی‌گردد. در ایام قدیم، در دل تپه باستانی قوهه گودالی وجود داشت که مقصد قوهای مهاجر در فصل پاییز بود. این روستا هم به همین دلیل قوهه نام‌گذاری شده است و معنای نام آن «محل زندگی قوها» است. در حال حاضر این تپه باستانی، یکی از جاهای دیدنی پرطرفدار در منطقه چهارباغ است. دسترسی به تپه باستانی قوهه، از طریق مسیرهای زیر امکان‌پذیر است:

  1. استان البرز، اتوبان تهران-کرج، خروجی کردان، منطقه چهارباغ، دهستان چهاردانگه، جنوب غربی روستای قوهه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، چهارباغ، دهستان چهاردانگه، جنوب غربی روستای قوهه

برج آرامگاهی شاهزاده حسین

این برج با نمای آجر، در دوران سلجوقیان ساخته‌شده و روی سکویی دایره مانند قرارگرفته است. برج آرامگاهی شاهزاده حسین بین اهالی روستای کردان به امامزاده حسین هم معروف است. در همان ابتدای ورود به این امامزاده، درختان چنار و توتی که قدمت چندین ساله دارند، توجه شما را جلب خواهد کرد. یکی از همسفران شما در طول جاده‌ای که به این بنا می‌رسد، صدای جوی آب و پرندگان است. با استفاده از مسیرهای زیر می‌توانید به برج آرامگاهی شاهزاده حسین بروید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتری بلوار شهدای کردان، خیابان امیر صحرایی
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، خیابان امیر صحرایی

امامزادگان فضل و فاضل (ع)

داخل آیینه کاری شده امامزاده فضل و فاضلدر جنوب سهیلیه، امامزادگان فضل و فاضل (ع) قرار دارد. برای بازدید از این امامزادگان باید به سمت راست جاده اصلی بروید تا امامزادگان را مشاهده کنید. بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) متعلق به قرن 10 هجری قمری است و از مهم‌ترین آثار تاریخی استان البرز محسوب می‌شود و مصالح اصلی مورد استفاده آن سنگ است. وارد بقعه که شوید، آیات زیبایی از قرآن با خط زیبا بر مرقد و ضریح خواهید دید. ضریح مقبره از جنس چوب است. بنای امامزادگان تنها بنای تاریخی روستای سهیلیه است و در اطراف امامزادگان ظروف سفالی نیز یافت شده و بر اهمیت این مکان افزوده است. دسترسی  به این 2 امامزاده از طریق مسیرهای زیر ممکن است:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتری بلوار شهدای کردان، منطقه چهارباغ، جنوب غربی سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، منطقه چهارباغ، جنوب غربی سهیلیه

باغ‌های میوه سهیلیه

درختان مثمر و تنومند در باغ های سهیلیه

سهیلیه باغ‌های میوه بسیاری دارد و این باغ‌های میوه به یکی از جاهای دیدنی سهیلیه تبدیل شده‌اند. بخش زیادی از میوه استان تهران در این منطقه و در باغ‌های بزرگ سهیلیه تولید می‌شود. مهم‌ترین میوه‌هایی که در این منطقه برداشت می‌شود شامل گیلاس، آلبالو، سیب، گردو و بادام است. برخی از باغداران، در باغ‌های خود ویلا ساخته‌اند و در روزهایی از سال ویلاهای خود را اجاره می‌دهند. برای اجاره یا رزرو ویلاها یا باغ‌های سهیلیه می‌توانید به وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌های رزرو اقامتگاه مراجعه کنید.

با استفاده از مسیرهای زیر می‌توانید به باغ میوه سهیلیه بروید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتری بلوار شهدای کردان، سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، سهیلیه

گلخانه‌های سهیلیه

گلخانه ای با مقدار زیادی گلسهیلیه در میان کوه‌های اطراف استان البرز قرار دارد، در این منطقه آب نسبت به دیگر مناطق در دسترس است و مردم با کمترین حفاری به آب‌های زیرزمینی دسترسی پیدا می‌کنند. زمین‌های حاصلخیز و آب دست در دست هم داده‌اند که سهیلیه برای کشاورزی و همچنین کشت گل، مکان مناسبی باشد. به‌همین منظور در این منطقه گلخانه‌هایی برای کشت گل‌های زینتی، نهال و قارچ‌های خوراکی ایجاد شده‌اند. گلخانه‌های سهیلیه مکانی عالی برای خرید گل و نهال است، در میان گل‌ها می‌توانید تصاویر زیبایی ثبت کنید. از طریق مسیرهای زیر می‌توانید به گلخانه‌های سهیلیه بروید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتری بلوار شهدای کردان، سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، سهیلیه

دهکده ایثار و منطقه ورزش‌های هوایی

دهکده ایثار یکی از مناطق و جاذبه‌های کردان کرج است ولی فاصله چندانی با سهیلیه کرج ندارد. این منطقه امکاناتی مانند زمین چمن، پیست دوچرخه‌سواری و چتربازی دارد. در کنار این پیست‌ها می‌توان به امکانات دیگر از جمله استخر، سونا، زمین فوتبال، حیات وحش و دریاچه مصنوعی اشاره کرد که دهکده گردشگری ایثار را به یک منطقه عالی برای تفریح تبدیل کرده‌اند. اگر اهل ورزش هستید، دهکده ایثار فاصله زیادی با سهیلیه ندارد و به راحتی می‌توانید ورزش‌هایی مانند شنا، دوچرخه و فوتبال را امتحان کنید. دسترسی به دهکده ایثار از طریق مسیرهای زیر امکان‌پذیر است:

  1. استان البرز، کیلومتر 12 اتوبان کرج-قزوین، خروجی کردان، بعد از بانو صحرا، بلوار امام خمینی، دهکده ایثار
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، بعد از بانو صحرا، بلوار امام خمینی، دهکده ایثار

امامزاده چهل دختران

ساختمان ویرانه باقی مانده از امامزاده چهل دختران یکی از جاذبه‌های تاریخی نزدیک روستای سهیلیه، امامزاده چهل دختران است. قدمت امامزاده به قرن 8 هجری قمری بازمی‌گردد و اما بنا در قرن 12 هجری قمری مرمت و بازسازی شده است. برخی کارشناسان بنای آن را متعلق به دوران تیموری می‌دانند. با این‌حال، امامزاده به حال خود رها شده و در حال نابودی است. در سال‌های گذشته، یکی از خیران منطقه سقف گنبد امامزاده چهل دختران را ایزوگام کرده تا از نابودی جلوگیری کند. از روستای سهیلیه تا امامزاده چهل دختران حدود ۲۰ دقیقه فاصله است. از طریق مسیرهای زیر می‌توانید به این امامزاده برسید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، شهرستان نظرآباد، خیابان هادی نجم‌آبادی، خیابان محمود نجم‌آبادی
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج- قزوین، شهرستان نظرآباد، خیابان هادی نجم‌آبادی، خیابان محمود نجم‌آبادی

خیابان درختی لشگر آباد

یکی از زیباترین خیابان‌های منطقه سهیلیه، خیابان درختی در روستای ساوجبلاغ بخش چهارباغ است. در دو طرف این خیابان جوی آب روان است و قدم زدن زیر سایه درختان تنومند یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به روستای لشگرآباد است. این روستا در شرق سهیلیه قرار دارد و بافت روستایی، جاذبه اصلی آن ‌ است. شغل اصلی اکثر ساکنین این روستا کشاورزی و کشت میوه و صیفی‌جات است. مثل اکثر بخش‌های سهیلیه، در سال‌های اخیر ساخت خانه‌های ویلایی در این روستا هم بیشتر شده است. با استفاده از آدرس‌های زیر می‌توانید به خیابان درختی لشگرآباد بروید:

  1. اتوبان کرج- قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه، روستای لشگرآباد، بلوار اصلی لشگرآباد، دومین خیابان سمت راست
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه، روستای لشگرآباد، بلوار اصلی لشگرآباد، دومین خیابان سمت راست

سخن آخر

در این مقاله مکان‌های گردشگری و تفریحی سهیلیه را معرفی کردیم، اگر قصد سفر به سهیلیه را دارید حتما قبل از سفر به سایت اتاقک سربزنید و انواع اقامتگاه‌ها را ببینید. در منطقه سهیلیه ویلاهای اجاره‌ای و باغ‌های متعددی وجود دارد. بسیاری از ویلاهای سهیلیه نوساز هستند و از امکانات مدرن برخودار هستند. بسیاری از مردم اطراف با اجاره ویلا یا باغ به این منطقه سفر می‌کنند تا ایام خوشی را برای خود بسازند؛ به همین منظور بسیاری در هنگام اجاره ویلا به امکانات آن توجه می‌کنند. در اجاره ویلا به سراغ باغ‌ها یا ویلاهای استخردار می‌روند تا روزهای اقامت خود در هوای مطبوع سهیلیه ساعتی را شنا کنند یا در باغ‌های میوه قدم بزنند.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *