شهرها

سهیلیه کرج کجاست؟ | بهشت ساکنین تهران و کرج

شلوغی پایتخت، ترافیک، آلودگی هوا و حجم کاری زیاد، همیشه ساکنینش را مجبور می‌کند تا برای تمدد اعصاب به مناطق خلوت و خوش آب‌وهوا سفر کنند. اغلب برای این منظور حومه تهران را انتخاب می‌کنند که نه مسیر زیادی طی کنند و نه هزینه زیادی برای سفر کنار بگذارند. به‌همین‌خاطر روستاها و شهرک‌های حوالی تهران طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند که ما در اینجا به یکی از بهترین‌های آن یعنی سهیلیه اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با هم به این منطقه زیبا و خوش آب‌وهوا سفری کوتاه داشته باشیم.

سهیلیه کرج را می‌توان از آن جمله روستاهایی دانست که در حال حاضر در قطب گردشگری استان البرز پرچم‌دار است. فقط کافی‌ست، اجاره ویلا و باغ در سهیلیه را جستجو کنید تا نام این منطقه و تصاویر زیبای آن را مشاهده کنید. آن‌وقت بی‌شک آخر هفته‌های خود را در سهیلیه کرج خواهید گذراند.

سهیلیه کجاست؟

معرفی سهیلیه کرج

سهیلیه جزئی از شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است. این منطقه بعد از شهر کرج و در حد فاصله جاده کرج به هشتگرد قرار دارد. سهیلیه از شمال به آزادراه کرج_قزوین، از جنوب به اشتهارد، از غرب به سعیدآباد و از شرق به چهارباغ راه دارد و از مناطق محبوب و پرطرفدار کرج است. اگر اتوبان تهران-کرج ترافیک زیادی نداشته باشد، از میدان آزادی تا سهیلیه حدود 1 ساعت تا 1 ساعت و نیم زمان می‌برد.

همان‌گونه که ذکر شد از مهم‌ترین امتیازهای سهیلیه کرج که باعث علاقه مردم به این منطقه شده، نزدیکی این منطقه به تهران است. از دیگر امتیازات و ویژگی‌های سهیلیه می‌توان به آب‌وهوای بسیار خوب و دل‌نشین این منطقه اشاره کرد.

برای اجاره ویلا اطراف تهران کلیک کنید.

تاریخچه سهیلیه

همان‌طور که گفتیم سهیلیه از توابع شهرستان ساوجبلاغ است. با استناد به پیشینه تاریخی ساوجبلاغ که به هفت هزار سال پیش می‌رسد، می‌توانیم حدس بزنیم که سهیلیه نیز همین‌قدر قدمت داشته باشد. در منطقه سهیلیه اقوام مختلفی مانند آل برغان، آل طالقانی سادات و غیر سادات، آل فشندی و … زندگی می‌کرده‌اند. در امتداد جاده سهیلیه، روستاهای زیادی وجود دارد که همگی بخشی از ساوجبلاغ هستند. تعداد زیاد آرامگاه‌های مذهبی و امامزاده‌های این روستاها نشانه دیگری از پیشینه تاریخی و مذهبی سهیلیه است. قدمت برخی از اشیای کشف‌شده در منطقه سهیلیه به قبل از قرن ششم هجری قمری می‌رسد.

فرهنگ و آداب رسوم سهیلیه

تا سال‌ها پیش و قبل از رایج شدن ویلاسازی در منطقه سهیلیه، بیشتر روستاهای این ناحیه بافت سنتی خود را حفظ کرده بودند. زندگی در آب‌وهوایی پاکیزه، خوابیدن درحالی‌که انگار می‌توانی آسمان و ستاره‌ها را در آغوش بگیری و بیدار شدن با صدای پرندگان و خش‌خش برگ‌ها، باعث شده اهالی سهیلیه مردمی خوش‌ذوق و قریحه باشند. علاوه بر این، وجود تعداد زیادی آرامگاه و امامزاده در این منطقه، از مذهبی بودن اهالی سهیلیه و برگزاری پرشور مراسم‌های مربوط به اعیاد و عزاداری‌ها خبر می‌دهد.

روستاهای سهیلیه کرج

سهیلیه از چندین روستا با نام‌های شهرک کوروش، لشگر آباد، سنقرآباد، زکی‌آباد، سعیدآباد، قاسم‌آباد گرجی، زعفرانیه، آغچه حصار، اغلان‌تپه و سرخاب تشکیل شده است. به‌عنوان دومین منطقه برتر سهیلیه می‌توان به روستای لشگر آباد اشاره کرد.

آب‌وهوای سهیلیه

یک پارک با درختان سرسبز و بزرگآب‌وهوای سهیلیه کاملاً معتدل و دارای تابستان‌هایی مطبوع و زمستان‌هایی سرد است. بارندگی‌ها از فصل پاییز و اواسط آبان‌ماه شروع می‌شود. در زمستان علاوه بر باران و سرد شدن هوا، بارش برف نیز اتفاق می‌افتد. میانگین دمایی هوا در زمستان با دو الی سه درجه اختلاف، تقریباً شبیه به دمای شهر کرج است. اما هوا در بهار و تابستان بسیار مطبوع و معتدل است.

بهترین زمان سفر به سهیلیه

کوچه ای که از دیوار خانه های آن درختان قدیمی و بلندی نمایان است.سفر به سهیلیه در تمامی فصل‌های سال جذابیت‌های خاص خود را دارد. باید مشخص کنید که سلیقه شما دیدن درختان نارنجی‌پوش و پاییز دل‌انگیز سهیلیه است یا اینکه بهار سرسبز و دل‌نشین با رودخانه‌هایی که صدای آن زیبایی بهارش را صدچندان می‌کند. شما می‌توانید در تمامی فصل‌های سال از این منطقه و مکان‌های دیدنی سهیلیه  بازدید کنید و از آب‌وهوای تمیز و خوب و سالم آن لذت ببرید. اما اگر به دنبال هوای مطبوع هستید، بهار و تابستان مناسب‌ترین فصل سفر است.

اجاره ویلا سهیلیه کاملا تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاهای دیدنی سهیلیه

اغلب گردشگران در سفر خود به دنبال جاهای دیدنی مقصد هستند. ویلاها و باغ‌های سهیلیه به تنهایی می‌توانند جاذبه های سهیلیه محسوب شوند، با این‌حال در این منطقه جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد تا در سفر خود به آن‌ها سر بزنید.

دهکده ورزشی چهارباغ

نمایی از محوطه سرسبز دهکده گردشگری چهار باغدهکده ورزشی چهارباغ مثل بسیاری از مکان‌های ورزشی و تفریحی که در اطراف کرج قرار دارد، بسیار جذاب و البته دیدنی است. برای بازدید از این دهکده بایستی از کرج خارج شوید، در حوالی پل کردان تابلو دهکده گردشگری را خواهید دید. این تابلو شما  را به‌طرف دهکده چهارباغ هدایت خواهد کرد.

در سال 1372 در منطقه سهیلیه کرج دهکده ورزشی چهارباغ تاسیس شد. این دهکده با ارائه امکانات و خدمات بی‌نظیر، توانسته است نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند. در دهکده ورزشی چهارباغ، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری طولانی وجود دارد و این مسیرها بسیار سرسبز و زیبا طراحی شده‌اند. این مسیر به‌قدری زیبا طراحی‌شده که هر صبح علاقه‌مندان زیادی در این مسیر به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مشغول هستند و از آن لذت می‌برند.

در دهکده گردشگری  22 نوع ورزش و زمین‌های سرپوشیده و روباز از جمله زمین تنیس، والیبال، فوتبال دستی، بیلیارد، فوتبال و اسنورکل وجود دارد. بعد از تفریح و ورزش می‌توانید به سراغ کافه‌ها یا رستوران‌های این مجموعه بروید و خود را به یک فنجان چای، قهوه و یا یک وعده غذایی خوشمزه دعوت کنید.

از طریق مسیرهای زیر می توانید خودتان را به دهکده ورزشی چهارباغ برسانید:

  1. استان البرز، اتوبان کرج-قزوین، پل کردان، چهار باغ، مجموعه دهکده گردشگری چهار باغ سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، چهار باغ، مجموعه دهکده گردشگری چهار باغ

امامزادگان فضل و فاضل (ع)

امام زاده ای با گنبد کوچک سبز رنگدر منطقه جنوب غربی روستای سهیلیه کرج، امامزادگان فضل و فاضل (ع) قرار دارند. به گفته برخی کارشناسان، قدمت بنای امامزادگان فضل و فاضل (ع) به قرن 10 هجری قمری بازمی‌گردد. این زیارتگاه را می‌توان از بناهای زیارتی و تاریخی استان البرز به حساب آورد. امامزاده در ارتفاع 1980 متری از سطح دریا قرار دارد و تنها بنای تاریخی منطقه سهیلیه کرج محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه، در اطراف امامزادگان فضل و فاضل (ع)، ظروف سفالی کشف شده‌اند که قدمت‌ آنها بیش از بنای امامزادگان تخمین زده شده است. نمای بیرونی امامزادگان، معماری چندان جذابی ندارد اما هنگامی که وارد امامزاده می‌شویم، ضریحی شکیل که از جنس چوب است و خطوطی زیبا از آیات قرآن بر روی مرقد، چشمانتان را مزین می‌کند.

دسترسی به امامزادگان فضل و فاضل (ع) از مسیرهای زیر امکان پذیر است:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، بعد از 17 کیلومتر بلوار شهدای کردان، منطقه چهار باغ، جنوب غربی سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج – قزوین، خروجی کردان، منطقه چهار باغ، جنوب غربی سهیلیه

باغ‌های میوه سهیلیه

درختان مثمر و تنومند در باغ های سهیلیهیکی از زیباترین جاهای دیدنی سهیلیه کرج، باغ‌های میوه این منطقه است. مردم این منطقه به باغداری مشغول هستند، به همین دلیل باغ‌های میوه بسیاری در سهیلیه وجود دارد. در فصل برداشت امکان همراهی با مردم بومی در باغ هست و حتی با اجاره باغ در سهیلیه می‌توانید از چشم‌انداز باغ لذت ببرید.

از طریق این مسیرها می توانید به باغ های میوه سهیلیه برسید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، پل شهدای کردان، جاده سهیلیه
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه

روستای اغلان تپهروستای اغلان تپه

جاده سهیلیه، شاهراهی است که به روستاهای زیبایی منتهی می‌شود. روستای اغلان تپه سهیلیه به دلیل آب‌وهوای معتدلی که دارد، سالانه میزبان مسافران زیادی به‌خصوص از تهران و کرج است. باغداری و کشاورزی، پیشه اصلی اهالی اغلان تپه است. خاک حاصلخیز و منابع آبی مناسب، باغ‌های گل و میوه این روستا را به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری تبدیل کرده است. برای رفتن به روستان اغلان تپه می توانید از طریق مسیرهای زیر اقدام کنید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، پل شهدای کردان، جاده سهیلیه، اولین روستا بعد از روستای لشکرآباد
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه، اولین روستا بعد از روستای لشکرآباد

روستای کردان

روستای کردان
عکس از وحید صفاری فرد

یکی دیگر از توابع شهرستان ساوجبلاغ، روستای کردان است که فاصله آن با سهیلیه حدود 5 دقیقه است. بعضی اشیای کشف‌شده از این روستا، نشان می‌دهد قدمت کردان به قرن ششم هجری برمی‌گردد. فاصله کم این روستا با تهران و کرج و آب‌وهوای پاکیزه آن گزینه خوبی برای سپری کردن تعطیلات و آخر هفته‌ها است. با اجاره ویلا حتی برای یک‌شب در کردان، می‌توانید خستگی یک هفته کاری را حسابی از تنتان در کنید. این روستا با کوه‌هایی که از غرب به کرج و از شرق به طالقان می‌رسند، منطقه موردعلاقه بسیاری از علاقه‌مندان به کوهنوردی است. از طریق مسیرهای زیر می توانید به روستای کردان بروید:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، پل شهدای کردان، روستای کردان
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان

روستای رامجینروستای رامجین

رامجین یکی از ۷۷ روستای شهرستان ساوجبلاغ و در امتداد جاده سهیلیه است. هوای پاکیزه، باغ‌های متنوع و قلعه‌هایی با قدمت چندین هزارساله از جاذبه‌های اصلی این روستا هستند. وقتی وارد این روستا می‌شوید تماشای مزارع سیب گلاب، انگور شاهانی و شبرنگ را از دست ندهید. آرامگاه امامزاده شعیب و امامزاده کمال‌الدین از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی این روستا هستند. قدمت این بنای خشتی به دوران صفوی برمی‌گردد. دسترسی به این روستا با استفاده از مسیرهای زیر امکان پذیر است:

  1. استان البرز، آزادراه قزوین-کرج، سه‌راهی سهیلیه، بخش چهارباغ، روستای رامجین
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، سه‌راهی سهیلیه، بخش چهارباغ، روستای رامجین

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی سهیلیه را مطالعه کنید.

صنایع‌ دستی و سوغات سهیلیه

هر یک از شهرها و روستاهای کشور عزیزمان هنرمندان باذوقی دارد. منطقه سهیلیه نیز از این امر مثتثنی نیست و هنرمندان زبردستی درادکه آثار زیبا و باارزشی را خلق می‌کنند. از صنایع‌دستی و سوغات سهیلیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

منبت‌کاری با چوب

منبت‌کاری هنری بسیار ظریف است و جزء صنایع‌دستی باارزشی محسوب می‌شود. در منبت‌کاری با کمک چند قلم و اسکنه‌های فلزی، تصورات و ذهنیات هنرمندان در قالب نقش و نگارهای اسلیمی، خط کوفی، گل، مرغ، ختایی و غیره بر روی چوب کنده‌کاری می‌شود.

گلیم‌بافی

تعدادی گلیم رنگی که در کنار هم آویزان شده اند.

در بسیاری از شهرهای ایران گلیم‌بافی از هنرهای رایج است. گلیم با نخ‌های پشمی بدون پرز بافته می‌شود. اکثر نقش و نگارهای آن برگرفته از سنت، فرهنگ، باورها، محیط پیرامون و اعتقادات است.

سفال‌گری

یک نفر در حال ساخت ساخت کوزهای سفالی از یک تکه گل رسسفال‌گری و محصولات سفالی از گذشته جزو باارزش‌ترین هنرهای ایران بوده است. این هنر خاص دارای دوام بالا بوده و می‌تواند برای هزاران سال نیز زیر خاک باقی بماند. با سفالگری می‌توان محصولات زیبایی از جمله بشقاب‌ها، گلدان‌ها، فنجان‌ها، کوزه‌ها و ظروف تزئینی تولید کرد. تمامی این ظروف نمادی از فرهنگ و  هنر ایرانی است و می‌تواند یک سوغاتی و هدیه باارزش باشد. در سهیلیه کرج نیز برخی به این هنر مشغول هستند.

سوغات خوشمزه سهیلیه

سوغاتی‌های استان البرز برای بسیاری ناآشنا است تا حدی که نمی‌دانند سوغات کرج و یا سهیلیه کرج چیست؟ سوغات یک استان محدود به یک شهر آن نمی‌شود، بلکه تمامی روستاها و مناطق آن استان را شامل می‌شود. اما به دلیل شهرت زیاد یک شهر ممکن است سوغاتی‌ها را به آن شهر اختصاص دهند. برای مثال ماهی شمال، زعفران مشهد، پشمک یزد و غیره. درصورتی‌که بیشترین زعفران مشهد از روستاها و شهرستان‌ها تامین می‌شود. کرج هم شهری است که به خاطر آوازه‌اش محصولات زیادی از روستاهایش را به نام آن می‌خوانند. بیشتر محصولات کرج از روستاها و مناطقی مثل سهیلیه تامین می‌شود.

گوجه‌سبز

یک سبد حصیری کرم رنگ با تعدادی آلوچه یا گوجه ی سبز رنگ روی یک سطح سفید رنگیکی از میوه‌های فصلی و بسیار خوشمزه سهیلیه است گوجه سبز یا آلوچه است. گوجه سبز را می‌توان در فصل بهار به عنوان سوغات سهیلیه خریداری کرد. گوجه‌سبز علاوه بر خوشمزگی، فواید زیادی از جمله پاک‌سازی کبد دارد. اگر در فصل بهار به سهیلیه سفر کنید، در هر گوشه از شهر می‌توانید سبدهای گوجه‌سبز که برای فروش هستند، مشاهده کنید.

عناب

میوه عناب روی شاخه ی درخت عنابعناب از دیگر محصولات خوشمزه سهیلیه است که به شکل خشک و یا تازه عرضه می‌شود. عناب در اواخر فصل تابستان برداشت می‌شود و اگر در این فصل به سهیلیه سفر کنید، می‌توانید عناب تازه خریداری کنید. عناب تازه به دلیل طعم و بافت نرمی که دارد، می‌تواند به عنوان یک تنقلات سالم به حساب بیاید.

لبنیات

با توجه به اینکه سهیلیه یکی از مناطق خوش آب و هوای استان البرز محسوب می‌شود، مراتع این منطقه نیز برای دام‌ها بسیار مطبوع است. به همین دلیل لبنیات سهیلیه نیز در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. لبنیات سهیلیه می‌تواند یکی از بهترین سوغاتی‌های سهیلیه به حساب آید.

برای آشنایی بیشتر مقاله صنایع دستی و سوغات سهیلیه را مطالعه کنید.

مراکز خرید سهیلیهمراکز خرید سهیلیه

گردشگران نه‌تنها به دلیل طبیعت زیبا، آرامش بی‌نظیر و هوای خنک به سهیلیه سفر می‌کنند بلکه وجود بازارهای سنتی نیز جذابیت زیادی به آن می‌دهد. می‌توان در بین غرفه‌های مختلف آن، انواع کالاها و اجناس دست‌ساز و صنایع‌دستی بسیاری را از بومی‌های منطقه به‌عنوان سوغاتی تهیه کرد. در کنار بازار سنتی سهیلیه می‌توان فروشگاه بزرگ ماهی‌سرا را مشاهده کرد که انواع ماهی‌های پرورشی و دریایی را باقیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند.

رستوران‌های سهیلیه

یک سینی استیل که داخل ان یک پرس دیزی، چند تکه نان سنگک، یک سبد سبزی خوردن و چند تکه پیاز و یک گوشت کوب چوبی وجود دارد.منطقه سهیلیه کرج، رستوران‌های محدودی دارد که فقط بعضی از آن‌ها، در بین مردم به لطف کیفیت ارائه‌شده بالا و قیمتی مناسب، از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند.طبق نظراتی که گردشگران داده‌اند، رستوران زعفرانیه سهیلیه در منطقه زعفرانیه بهترین فست‌فودهای سهیلیه را دارد. برای غذاهای غیر فست‌فودی، رستوران‌های آقا جون، رستوران گل اره، رستوران امیر خوبان و رستوران اکبر جوجه از بهترین رستوران‌های سهیلیه کرج محسوب می‌شوند. پیشنهاد ما این است که یک وعده غذایی را به دیزی‌سرای خوبان بروید تا بهترین دیزی عمرتان را در سهیلیه کرج میل کنید.

رستوران سنتی مولانا

اگر دوست دارید یک وعده غذایی باکیفیت را در رستورانی مدرن بخورید، رستوران سنتی مولانا در سهیلیه انتخاب خوبی است. این رستوران فضای باز هم دارد و اگر در آب‌وهوای خوبی به سهیلیه رفتید، می‌توانید از این قسمت رستوران هم استفاده کنید.

آدرس:

  1. استان البرز، اتوبان تهران-کرج، پل شهدای کردان، خروجی کردان، جاده سهیلیه، کیلومتر 2، خیابان ولیعصر در سمت چپ، کیلومتر 3، رستوران سنتی مولانا
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه، کیلومتر 2، خیابان ولیعصر در سمت چپ، کیلومتر 3، رستوران سنتی مولانا

رستوران جوان

رستوران جوان سهیلیه را هیچ‌وقت خالی از مشتری نخواهید دید. کباب‌هایی که در این رستوران تهیه می‌شوند، به‌قدری بین اهالی سهیلیه معروف است که همیشه تعدادی مشتری ثابت در این رستوران وجود دارد. اگر طرفدار کباب هستید پیشنهاد می‌کنیم به رستوران جوان سر بزنید. البته حواستان باشد ممکن است آخر هفته‌ها و ایام تعطیل نتوانید به‌راحتی جای پارک پیدا کنید.

آدرس:

  1. استان البرز، آزادراه کرج-قزوین، پل شهدای کردان، خروجی کردان، جاده سهیلیه، سمت راست
  2. استان تهران، اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، کیلومتر 8 جاده سهیلیه، سمت راست

غذاهای سنتی و محلی سهیلیه

یک کاسه یوان آش که روی آن یک برگ جعفری است.

یکی از تجربه‌های که در سفر می‌توانید داشته باشید تست کردن غذاهای محلی است. غذاهای سهیلیه نیز در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد. از مهم‌ترین غذاهای محلی این منطقه می‌توان به یوان‌ آش، ترشی آش و خوراک لوبیا پیله اشاره کرد.

راه‌های دسترسی سهیلیه

سهیلیه، در محدوده کرج و در غرب استان البرز قرار دارد. سهیلیه حدوداً یک ساعت با تهران و 10 دقیقه با کردان فاصله دارد. دسترسی به این منطقه از سمت تهران، استان البرز و قزوین بسیار آسان است. فاصله سهیلیه با تهران حدود 75 کیلومتر است و بدون محاسبه ترافیک، حدود 1 ساعت و 10 دقیقه طول می‌کشد تا شما از تهران به سهیلیه برسید. البته اگر در مسیر با ترافیک روبرو شوید، ممکن است این میزان افزایش پیدا کند.

مسیر دسترسی به سهیلیه کرج به این صورت است که شما باید از سمت تهران، اتوبان تهران- کرج را پیموده و بعد از رسیدن به خود شهر کرج، جاده کرج-هشتگرد را پیش بگیرید. سپس حد فاصل مسیر کرج – هشتگرد، با وارد شدن به جاده اختصاصی سهیلیه، بعد از مدت‌زمانی اندک و طی مسیری کوتاه به این منطقه بسیار خوش آب‌وهوا و سرسبز خواهید رسید.

اقامت در سهیلیه

جالب‌ترین نکته منطقه سهیلیه، وجود تعدادی سوئیت با امکانات مطلوب و قیمت‌های مناسب است که در قسمت شهرک‌های مسکونی دهکده ورزشی چهارباغ قرار دارد. این سوئیت‌ها چشم‌اندازی بسیار زیبا رو به کوه‌ها و طبیعت سرسبز دهکده دارند که لذت سفر را دوچندان می‌کند. به خاطر داشته باشید سوئیت‌های پرطرفدار سهیلیه اغلب برای آخر هفته پر هستند و بهتر است سوئیت‌های خود را از طریق سایت‌ اتاقک به صورت آنلاین رزرو کنید. در نظر داشته باشید که باید یک هفته قبل‌تر اقدام به رزرو سوئیت کنید تا با اطمینان خاطر سفر دلچسبی را برای خود و خانواده رقم بزنید. زعفرانیه را می‌توان به‌عنوان لوکس‌ترین منطقه، شلوغ‌ترین و بهترین منطقه سهیلیه کرج به حساب آورد که در انتهای جاده سهیلیه قرار دارد.

سوالات متداول درباره سهیلیه

سهیلیه کجاست؟

سهیلیه جزئی از شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز است. این منطقه بعد از شهر کرج و در حد فاصله جاده کرج به هشتگرد قرار دارد.

بهترین زمان سفر به سهیلیه کی است؟

شما می‌توانید در تمامی فصل‌های سال از این منطقه و مکان‌های دیدنی سهیلیه  بازدید کنید و از آب‌وهوای تمیز و خوب و سالم آن لذت ببرید. اما اگر به دنبال هوای مطبوع هستید، بهار و تابستان مناسب‌ترین فصل سفر هستند.

معروف‌ترین جاهای دیدنی  سهیلیه کدامند؟

دهکده ورزشی چهارباغ، باغ‌های میوه سهیلیه، گلخانه‌های سهیلیه، امامزادگان فضل و فاضل (ع)

معروف‌ترین رستوران‌های سهیلیه کدامند؟

رستوران سنتی مولانا، رستوران جوان، رستوران دیزی سرای خوبان

چطور به سهیلیه برویم؟

مسیر اول از تهران: اتوبان تهران- کرج، شهر کرج، جاده کرج-هشتگرد جاده اختصاصی سهیلیه

مسیر دوم از تهران: اتوبان تهران-کرج، آزادراه کرج-قزوین، خروجی کردان، جاده سهیلیه

4.4/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *