شهرها

معرفی جاهای دیدنی شهر ابرکوه | شهری به قدمت تاریخ

جاذبه های گردشگری ابرکوه یزد

شهر ابرکوه در استان یزد قرار دارد و مانند بسیاری از شهرهای ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد. درخت سرو ۴۵۰۰ ساله، که یکی از کهنسال‌ترین موجودات زنده جهان است، در این شهر قرار دارد. سفر به شهر ابرکوه یا ابرقوه باعث آشنایی با تاریخ و تمدن پیشینیان این سرزمین است. در ادامه از جاذبه های گردشگری ابرکوه و جاهای دیدنی ابرکوه بیشتر گفته ایم.

جاذبه های گردشگری ابرکوه یزد
عکس از گوگل

سرو ابرکوه

در سفر به ابرکوه، اولین جاذبه‌ای که باید به آن سربزنید، سرو ابرکوه است. سرو ابرکوه همانطور که گفته شد، یکی از پیرترین موجودات زنده دنیا است. محیط درخت در زمین یازده و نیم متر و بلندی آن بین 25 الی 28 متر برآورده شده است.

سرو ابرکوه مهم‌ترین دیدنی ابرکوه می‌باشد. این سرو از گونه سرو شیراز و از سروهای مدیترانه است. بسیاری از دانشمندان و کارشناسان این درخت را کهنسال‌ترین درختان جهان معرفی کرده‌اند. برخی عمر درخت را بین 4هزار الی 4 هزار و پونصد سال تخمین زده‌اند و عده‌ای دیگر عمر آن هفت هزار سال تخمین می‌زنند.

دیدن این درخت در سفر به ابرکوه یکی از واجبات است. این درخت دارای ارزش علمی، قدمت و زیبایی خارق‌العاده‌ای بوده و نیز بعنوان میراث طبیعی ایران بعد از قله دماوند به ثبت رسیده‌ است و هرساله بازدیدکنندگان فراوانی از داخل و خارج کشور را به خود جذب می‌نماید.

روستای شهرسب یکی از دیدنی های ابرکوه

شهرسب که نام قبلی‌اش شهر‌آذر بوده روستایی تاریخی در ابرکوه است. در گذشته اهالی این روستا به نگهداری اسب مشغول بودند به همین دلیل نام شهرسب را برای آن انتخاب کردند. قدمت این روستا به دوران صفویه برمی‌گردد. قلعه‌ای نیز با همین نام در این مکان وجود دارد که از مهم‌ترین جاذبه‌های روستای شهرسب است. این قلعه محل زندگی بسیاری از مردم بوده است و بنابر تحقیق‌های انجام شده و با توجه به اینکه قبرهای داخل گورستان رو‌ به قبله نیستند مشخص شده که این قلعه در دوران پیش از اسلام ساخته شده است.

برای اجاره خانه در ابرکوه پیشنهادهای ویژه اتاقک را در ادامه از دست ندهید.

دیدنی های ابرکوه
عکس از گوگل

خانه آقازاده ابرکوه

تصویر بنای تاریخی خانه آقازاده برای خیلی از ایرانی‌ها آشناست؛ حتی اگر این بنا را از نزدیک ندیده باشید با نگاه کردن به پشت اسکناس‌های دو‌هزار تومانی تصویر این خانه را می‌بینید. خانه آقازاده یکی از جاذبه های گردشگری ابرکوه می‌باشد که در دوران قاجار ساخته شد و هنوز هم از زیباترین خانه‌های تاریخی ابرکوه است. بادگیر این خانه با ۱۸ متر ارتفاع تنها بادگیر دو طبقه استان یزد است. عمارت کلاه‌فرنگی نیز به این خانه زیبایی بیشتری بخشیده است.

در سفر به ابرکوه می‌توانید به جاهای دیدنی تفت هم سری بزنید و آن‌ها را از نزدیک ببینید.

خانه آقازاده ابرکوه
عکس از گوگل

کوه عیش اعلی یکی از دیدنی های ابرکوه

یکی از دیدنی های ابرکوه کوه عیش اعلی است. منطقه شکار ممنوع کوه عیش‌ اعلی در منطقه‌ای کویری با آب‌و‌هوایی گرم قرار دارد. حیوانات زیادی از جمله روباه، گرگ، جبیر، کل و بز در این منطقه زندگی می‌کنند. پوشش گیاهی کوه عیش‌ اعلی نیز شامل گز، سیاه‌تاغ، زرد‌تاغ، ریش‌بز و اشنان می‌شود.

سفر به ابرکوه

معروفترین و رایج ترین سوغات این شهر، قالی بافی هست که جنبه صادراتی داره و بیشتر به کشور آلمان صادر می شن. کرباس بافی، گلیم بافی، گیوه دوزی، صابون شیری، کاشیکاری، قلمزنی روی مس، دوخت های سنتی، مینیاتور، خاتم کاری، معرق چوب و چرم دوزی صنایع دستی دیگه ابرکوه به حساب میان. در زمینه کشاورزی، عمده ترین سطح زیر کشت ابرکوه مربوط به گندم و پسته میشه و از محصولات باغی این شهر می شه زردآلو ، انار و انگور رو نام برد.

مردم این شهر مثل اکثر شهرهای ایران در هر فصلی غذاهای به خصوصی دارن. آبگوشت چغاله زردآلو یکی از این غذاهای محلیه که در بهار و در فصل چغاله زرآلو هست، تهیه می شه. قرمه زردک هم یکی دیگه از غذاهای محلی ابرکوه هست که در فصل پاییز تهیه می شه.فراموش نکنین که در سفر به این شهر، آش محلی اردکان رو هم حتما امتحان کنین.

اجاره خانه در ابرکوه و راهنمای اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و بوم گردی برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره خانه در ابرکوه یا اجاره سوئیت ارزان، آپارتمان مبله و بوم گردی می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.7/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *