جاهای دیدنی

جاهای دیدنی عباس آباد

جاده آسفالت و هوای بارانی در میان جنگل

عباس‌ آباد در استان مازندران قرار دارد و از توابع تنکابن است. عباس‌آباد از چند روستا تشکیل شده است. دراسرا، تازه‌آباد، جمشیدآباد، کیاده، پرچ‌ور، امرجکلا و ماشال آباد برخی از روستاهای این منطقه هستند که همگی جزو سرسبزترین روستاهای مازندران و ایران به‌حساب می‌آیند. عباس‌آباد به دلیل داشتن پوشش گیاهی و موقعیت مکانی منطقه‌ای سرسبز و زیبا است. سفر به عباس‌آباد و گشت‌و‌گذار در طبیعت زیبای این منطقه خالی از لطف نیست.

برای آشنایی بیشتر مقاله عباس آباد کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاذبه گردشگری جنگل خشکه‌ داران

جنگل خشکه دارن و درختان سرسبز جنگلی

جنگل خشکه‌داران تنها جنگل جلگه‌ای حال حاضر در  ایران است و به دلیل کمیاب بودن جزو آثار طبیعی با ارزش به‌حساب می‌آید. خشکه‌داران از نظر زیست‌محیطی بسیارمهم است و دلیل آن حضور گونه‌های مختلف جانوری، پوشش گیاهی خاص و درختان کهن سال است. تمام موارد یاد شده باعث شده که این جنگل جزو مناطق حفاظت شده قرار گیرد. سفر به این جنگل و گذراندن ساعاتی خوش در طبیعتی بکر و زیبا لذت سفر به عباس‌آباد را دوچندان خواهد کرد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در عباس‌آباد و نزدیک به جنگل خشکه‌داران در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
اجاره ویلا عباس آباد با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاذبه توریستی غار دهچال

غار طبیعی دهچال در جنگلی به همین نام در عباس‌آباد قرار دارد.غارها در تمامی شهرهای ایران ساختاری خاص و پر رمز‌ و‌ رازدارند. بازدید از غارها شبیه به سفر در زمان است اگر علاقه‌مند به کشف دنیای گذشتگان هستید حتماً در سفرتان به عباس‌آباد به غار دهچال سر بزنید و از دیدن اشکال طبیعی این غار لذت ببرید.
( متاسفانه از این غار عکس مناسب و باکیفتی برای ارائه پیدا نشد.)

جاذبه توریستی و تفریحی مازیچال

کوه های پر از برف و دشت سرسبز روستای مازیچال

شاید کلمه مازیچال برای شما عجیب به نظر برسد، اما برای شمالی‌ها یک کلمه معنادار است. در گویش مازندرانی “مازی” به معنای بلوط و “چال” هم به معنای گودال است. از آنجایی که در جنگل مازیچال شبیه یک گودال بزرگ، پر از درختان بلوط است، نام آن را مازیچال گذاشته‌اند. روستای مازیچال یک منطقه ییلاقی در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریاست که ۵۰ یا ۶۰ خانوار، از اواخر بهار تا اوایل پاییز در آن سکونت دارند. درست همان زمان که پایتخت نشینان گرمای هوا را تحمل میکنند تا فصل تابستان به سر آید، اهالی مازیچال از خنکای هوای این منطقه لذت می‌برند.

به ارتفاعات مازیچال که می‌رسید، مراتع بزرگی می بینید که بهترین جا برای توقف و چادر زدن است. از بالای این ارتفاع آسمان را زیر پاهایتان خواهید دید. انگار دریایی از ابرهای سفید و پنبه‌ای روبروی شما در حال موج زدن است. دقت کنید که همیشه با یک گروه ماهر به این منطقه سفر کنید؛ برای اقامت در شب هم لوازم لازم را حتماً به همراه داشته باشید. اینجا منطقه‌ایست که علاوه بر انسان‌ها، حیوانات زیادی هم در آن ساکن هستند. پس برای این که با حمله این حیوانات مواجه نشوید، از راهنمایی افراد ماهر کمک بگیرید. حتی اگر در تابستان به مازیچال سفر می‌کنید، همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید. در بلندای ارتفاعات مازیچال دمای هوا از مناطق شهری بسیار پایین تر است.

بهترین زمان برای سفر به این منطقه، نیمه دوم بهار و فصل تابستان است. در پاییز و زمستان و همینطور از اوایل بهار میزان بارش باران و برف و سرمای هوا در این مناطق بکر آنقدر زیاد هست که امکان اقامت را برای گردشگران بسیار سخت می‌کند. اگر راهی این منطقه زیبا و فکر شدید مراقب طبیعت باشید. از چنین مناطقی باید به بهترین شکل مراقبت کرد تا آن را به عنوان میراثی گرانبها به نسل‌های آینده سپرد. جمع آوری کردن زباله‌ها و خاموش کردن آتش ساده‌ترین وظایفی است که باید در زمان سفر انجام دهید.

پلاژ ساحلی عباس‌آباد، ساحلی زیبا از جنس کاسپین

محل اطلاق ساحل به دریای خزر

اولین مقصد سفر به شهر‌های شمالی استفاده از ساحل زیبای دریای خزر است. طرح سالم‌سازی دریا امکان شنا در محیطی امن را در این شهر به وجود آورده است. در در ساحل عباس‌آباد اتاق‌هایی برای سکونت و رستوران‌هایی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاده کلاردشت عباس آباد

جاده برفی و درختان پوشیده از برف

از نظر من این که به غیر از مقصد سفرتان، مسیر رسیدن به آن هم جذاب و دیدنی باشد، یکی از مزیت‌های مهم آن مقصد محسوب می‌شود. جاده عباس آباد به سمت کلاردشت به عنوان یک از رویایی‌ترین جاده‌های ایران شناخته می‌شود. فرقی نمی‌کند در چه فصلی از سال از این مسیر عبور می‌کنید، در هر حال آنقدر زیبا هست که شما را برای حداقل یک ساعت توقف در مسیر وسوسه کند.

در بهار و تابستان که درختان همه سبز و پر از برگ هستند. در پاییز که هزار و یک رنگ به برگ درختان تزریق می‌شود، و در زمستان که درختان با حریر سفید رنگی از برف پوشیده می‌شوند. هر زمانی از سال این جاده و این جنگل جذابیت خودش را دارد. خلاصه بگوییم این جاده‌ی 25 کیلومتری، به هر نحوی که شده دل از مسافران و رهگذرانش می‌برد.

از زیبایی‌های طبیعی این جاده که بگذریم، باید سراغ امکاناتش برویم. همانطور که گفتیم تعداد زیادی از مسافران در طول مسیر کلاردشت به عباس آباد متوقف می‌شوند. اگر دوست دارید غذای محلی شمالی را امتحان کنید میتوانید در مسیر کلاردشت به عباس آباد یکی از استراحتگاه های بین راهی توقف کنید. شاید باورتان نشود که این جاده زیبا حدودا در سال های ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ ساخته شده؛ یعنی حدود ۵۰ سال است که این جاده در کشورمان میزبان مسافران زیادی شده. اگر تاکنون از این مسیر برای مسافرت رفتند استفاده نکرده اید حالا زمانش رسیده که برای سفر رفتن آماده شوید.

جاده کلاردشت عباس آباد

اکثر اهالی کلاردشت کشاورز هستند و باغ‌های میوه زیادی در این حوالی خواهید دید. به خصوص میوه کیوی یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی این منطقه است. ماه های مرداد و شهریور بهترین زمان برداشت این محصول در کلاردشت به شمار می‌رود. گل و گیاه هم از دیگر محصولات کلاردشت هستند. مگر در شهر خودتان دیدن یک شاخه گل خوشحال می شوید باید بدانید که در کلاردشت باغ های بزرگی پر از گل خواهید دید. جاده کلاردشت به عباس آباد یکی از زیباترین جاده های جنگلی آسفالته در تمام ایران محسوب می شود.

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد

یک دریاچه ده هکتاری بزرگ که دور تا دورش را جنگل‌های انبوه ای فرا گرفته اند تصور کنید. تصویری از تمام درختان این جنگل در داخل آب‌های دریاچه منعکس می‌شود و زیبایی آن را دو چندان میکند. دریاچه عباس آباد بهشهر همان دریاچه است که مثل آینه ای میان جنگل های انبوه گرفتار شده است. همه فصل های سال زیبایی خاص خودشان را دارند اما در پاییز این دریاچه و درختان اطرافش منظره ای از بهشت را به شما نشان می‌دهند.

بازدید از این مجموعه ترکیبی از یک گردش تاریخی و طبیعت گردی است. درست در وسط دریاچه بازمانده هایی از یک عمارت قدیمی را خواهید دید که در گذشته به وسیله یک پل چوبی، به عبارتی قدیمی که در ضلع شمالی مجموعه قرار دارد متصل میشده. امروزه اثری از هیچ کدام از این مجموعه ها به جا نمانده و فقط آجرهایی از آن دیده می شود.

این دریاچه به غیر از زیبای بی حد و مرز ش فایده های زیادی برای ساکنین اطراف دارد. آب دریاچه عباس آباد از طریق بارش باران و برف در طی سال زمین می شود. در فصل تابستان اهالی اطراف با کانال کشی از آب این دریاچه برای آبیاری شالیزارهای برنج استفاده می کنند. امکانات تفریحی مثل چایخانه رستوران و قایق سواری در اطراف این دریاچه برای مسافران و گردشگران فراهم شده است.

پارک جنگلی خرماچال عباس آباد

رودخانه در میان پارک جنگلی خرماچال

اکثر افرادی که سفر به کلاردشت را دارند از این پارک جنگلی زیبا هم دیدن میکنند. وقتی در جاده کلاردشت به عباس آباد در  حرکت هستید از پارک جنگلی خرماچال هم عبور خواهید کرد. در هفت کیلومتری جاده زیبای عباس آباد کلاردشت این پارک جنگلی رویای جا خوش کرده است. فصل تابستان یعنی زمانی که گرمای هوا به اوج خود رسیده است، خرماچال آب و هوای خنک دارد و سایه درختان انبوهش بهترین مکان برای یک پیک نیک خانوادگی چند ساعته است. به خاطر فاصله کوتاهه پارک جنگلی خرماچال با کلاردشت، اگر محل اقامت تان را در یکی از ویلاهای کلاردشت انتخاب کنید، خیلی سریع و راحت به آن دسترسی خواهید داشت.
تعداد زیادی رودخانه و حوضچه های آبی خنک در پارک جنگلی خرماچال وجود دارد که جای خوبی برای آبتنی به نظر می رسند.تعداد زیادی آلاچیق و استراحتگاه برای راحتی گردشگران و مسافران در این پارک جنگلی تعبیر شده که کمپینگ و چادر زدن را در این حوالی ساده تر می کند. با وجود اینکه باید برای رسیدن به این منطقه از جاده های پر پیچ و خم به مسیرهای سختی عبور کنید اما زمانی که چشمتان به مناظر سرسبز بی نظیره این منطقه روشن می شود، تمام سختی ها را فراموش خواهید کرد.

سخن آخر

برای اجاره ویلا در عباس‌آباد و یا اجاره ویلا شمال می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.6/5 - (23 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *