شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی چاراویماق

چاراویماق کجاست ؟ معرفی جاهای دیدنی چاراویماق

چاراویماق کجاست ؟ در این مطلب از جاهای دیدنی چاراویماق و جاذبه های گردشگری چاراویماق برایتان می‌گوییم. شهر چاراویماق یا قره‌آغاق در استان آذربایجان شرقی و نزدیک به شهرهای میانه و هشترود قرار دارد . چار به معنی سکه و اویماق به معنی حک کردن است. سفر به شهر چاراویماق که جاذبه‌های تاریخی و تفریحی ناشناخته زیادی دارد سفری متفاوت خواهد بود.

چاراویماق
عکس از azsharghi.haj.ir

چشمه پیرسقا یکی از جاذبه های گردشگری چاراویماق

چشمه پیرسقا بین مردم محلی به چشمه سحرآمیز پیر معروف است. این چشمه به این علت سحرآمیز است که در ساعت مشخصی کامل خشک می‌شود و فقط در طول زمان مشخصی آب دارد؛ به این صورت که آب چشمه در شبانه‌روز چهار مرتبه جریان دارد و بعد از هر مرتبه آبرسانی به‌مدت یک‌ ساعت قطع می‌شود. اهالی روستای پیرسقا احترام خاصی برای این چشمه قائل‌اند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در چاراویماق و نزدیک به چشمه پیرسقا در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

چشمه پیرسقا
عکس از سایت azsharghi.haj.ir

غار دلیک بولاغ

غار دلیک بولاغ غاری صخره‌ای است که در ارتفاعات کوهی به نام اوکوز اولن قرار دارد و در دهانه آن آبی بسیار سرد جریان دارد. داخل غار قندیل‌ها، آبشار و اتاقک‌های طبیعی وجود دارد که محیط داخل را زیبا کرده‌اند. روبه‌روی غار تپه‌ای وجود دارد که اهالی منطقه آن‌ را به نام قلعه نادری می‌شناسند. غار دلیک بولاغ جاذبه‌ای بکر و ناشناخته در شهر چاراویماق است.

صخره های اوچ قیزلار

صخره‌های باستانی اوچ قیزلار در روستای چرچرا قرار دارد. در این مکان آثار زندگی انسان‌های نخستین دیده شده است. منطقه اوچ قیزلار بین سه تپه با ارتفاع ۳۰ تا۴۰ متری قرار گرفته است و در نزدیکی آن قبرستانی اسلامی و تاریخی نیز وجود دارد.

صخره های اوچ قیزلار
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر چاراویماق

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در چاراویماق و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.2/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. چاراویماق تورکی شده واژه پارسی پهلوی چاراویماگ است که چار همان چهار است و اویماگ یعنی کَنَنده و حفر کننده است که به زبان تورکی نیز با دگرگونی گ به ق راه یافته است. بی ( ولی ) این چاراویماگ چه هستند؟ به گمان می رسد که چهار چشمه بوده اند که از شکافی در زمین یا کوه ها بیرون زده باشند. پس اویماگ به معنی چشمه جوشان نیز به کار برده شده است. بر این پایه گمان می رود که واژگان زیر در بخش هایی از ایران یافته شوند که امید است دانشجویان و پژوهشگران و دوستاران زبان پارسی در همین جا گزارش نمایند:
    اویمیتَن ( اویم – ) : کندن، حفر کردن
    اویمیتار: کَنَنده، حفر کننده، حفّار
    اویماگ: کَنَنده
    اویمان:کَنَنده
    اویمیشن: کَندن
    اویمیشنیه: کَندن
    اویمیشنیها: با کَندن
    اویمیشنیگ: قابل کَندن؛ کَننده، حفر کننده؛ بسته به کَندن
    اویمَگ: ابزاری برای کَندن
    اویمینَگ: ابزاری برای کَندن
    پَدیشُویم:ابزاری برای کَندن
    اویمیت: کنده شده
    اویمیتَگ: کنده شده
    اویمدار:قابل کَندن
    اویمین: قابل کَندن
    اگر نام این بخش تورکی بود، واژه چار یا همان چهار در آن جایی نداشت! همچنین، خط میخی که در این تارنما شما به نمایش گذاشته اید، شاید از زمان پادشاهی مادها و یا هخامنشیان به جای مانده باشد که امیدوارم پژوهشگران کشورمان آن را خوانده و به ترجمه رسانده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *