رستوران‌گردیتجربه سفر

معرفی ۱۵ مورد از بهترین رستوران های اصفهان همراه با عکس، آدرس، منو، شماره تلفن و ساعت کاری

بهترین رستوران های اصفهان کدام اند؟ لذت خوردن بریانی یا خورشت ماست در شهر اصفهان یکی از بهترین لحظه‌های سفر به اصفهان است. البته غذاهای محلی اصفهان به این دو غذا ختم نمی‌شود و غذاهای این شهر تنوع خیلی زیادی دارد. در طول مسافرت همه ما به فکر پیدا کردن رستورانی هستیم که غذاهایش از نظر کیفیت، طعم و قیمت خوب و مناسب باشد. در شهر اصفهان هم تعداد رستوران‌های خوب کم نیست و همین موضوع انتخاب را سخت‌تر می‌کند. برای خوردن یک غذای لذیذ برای‌تان بهترین رستوران های اصفهان را معرفی می‌کنیم تا اگر به این شهر سفر کردید نگران پیدا کردن رستوران خوب نباشید.

 رستوران شهرزاد

فروردین سال 1346 بود که درهای رستوران شهرزاد اصفهان برای اولین بار به روی مردم باز شد. آقای عبدالرحیم فرودستان حدود 2 سال زحمت کشیده بود تا بتواند چنین روزی را ببیند. به جرات می‌توانیم این رستوران را به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان به شما معرفی کنیم. از معماری و دکوراسیون این رستوران گرفته تا عطر و طعم غذاهای منوی رستوران شهرزاد اصفهان، همه چیز بوی اصالت می‌دهد.

مهندس ابراهیمیان طراحی و ساخت این بنای سنتی فوق‌العاده را به عهده داشته؛ البته قطعاً چنین محیط دلنشینی با کار یک گروه متخصص خلق می‌شود. استادانی مثل مرحوم چایچی، رشتیان و مرآتیان با دستان هنرمند خودشان برای زیبایی هر چه تمام‌تر فضای داخلی این رستوران تلاش کرده‌اند. در واقع رستوران شهرزاد را نه فقط به چشم جایی برای غذا خوردن، بلکه به چشم ویترینی از هنرهای ایرانی باید دید.

هر رستورانی که کیفیت غذا و مشتری مداری را به عنوان الگو برای امور خود در نظر بگیرد به موفقیت می‌رسد. اینجا در رستوران شهرزاد هم همین دو موضوع به خوبی دیده می‌شود. اگر به تعداد مشتری‌ها و جنب و جوش این رستوران دقت کنید، به سادگی متوجه کیفیت کار این رستوران خواهید شد.

این رستوران سالن اصلی را از سالن مخصوص برای مراسم و مهمانی‌ها جدا کرده؛ همین امر باعث شده که مهمانان این رستوران موقع صرف غذا آرامش بیشتری داشته باشند. سالن مخصوص مراسم رستوران شهرزاد اصفهان 120 نفر ظرفیت دارد و به راحتی می‌تواند برای یک جشن، مثلاً جشن تولد مورد استفاده قرار بگیرد.

ساعت کاری رستوران شهرزاد بر خلاف سایر رستوران‌ها یکسره است. از ساعت 11:30 صبح تا 10:30 شب می‌توانید از خدمات این رستوران بهره ببرید. اگر دوست داشته باشید غذا را خارج از رستوران صرف کنید، می‌توانید آن را به صورت بیرون‌بر سفارش دهید.

منو رستوران شهرزاد اصفهان شامل انواع و اقسام غذاهای ایرانی می‌شود. این منو شامل پیش غذا، غذاهای مخصوص ایرانی، غذاهای دریایی، غذای روز و دسر است. امکان سفارش غذا به صورت تلفنی هم برای مشتریان رستوران شهرزاد وجود دارد. اگر برای مراسم خاصی غذا به تعداد زیاد بخواهید هم می‌توانید این موضوع را با عوامل رستوران در میان بگذارید تا همه چیز به موقع به دستتان برسد. به زودی رستوران شهرزاد سفارش آنلاین را هم به خدماتش اضافه می‌کند. آدرس و شماره تماس این رستوران همه چیز تمام را در ادامه برایتان ذکر کرده‌ایم:

آدرس دفتر مرکزی: اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

شماره تلفن:  2204490- 0311

آدرس سایت: www.shahrzad-restaurant.com

رستوران حاج اسماعیل چلویی اصفهان

حتماً از اسم این رستوران متوجه می‌شوید که کدام یک از غذاها را خوشمزه‌تر می‌پزد. بهترین کباب کوبیده‌های اصفهان را می‌توانید در این رستوران پیدا کنید. از مزه ته چین‌های این رستوران نگویم که با روح و روان بازی می‌کند. ته چین مرغ و گوشت این رستوران را باید جزو غذاهای بهشتی حساب کنید؛ بس که خوشمزه هستند!

رستوران حاج اسماعیل چلویی حدوداً 60 سال قدمت دارد. این رستوران با مدیریت آقای مهدی حاجی شفیعی که نتیجه‌ی آقای اسماعیل چلویی است، اداره می‌شود. چنین تجربه و اصالتی پشت غذاهای این رستوران نهفته شده که همه مشتریان آن راضی به خانه برمی‌گردند. رستوران چلویی به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان، آنقدر زیبا ساخته شده که لیاقت میزبانی از مهمانان شهر اصفهان را داشته باشد.

معماری سنتی این رستوران با قرار گرفتن در کنار دکوراسیون زیبای آن، فضایی پر از آرامش را برای مشتریانش فراهم کرده است. میز و صندلی‌های این رستوران از جنس چوب ساخته شده و حالتی مثل نیمکت دارند. شیشه‌های رنگی پنجره‌ها هم با تابش نور خورشید، حسابی نورافشانی می‌کنند. هر روز از ساعت 12 ظهر تا 12 شب می‌توانید به این رستوران سر بزنید. برای دسترسی به این رستوران باید به آدرس زیر در شهر اصفهان مراجعه کنید:

آدرس: خیابان شیخ بهایی، جنب بیمارستان مهرگان، رستوران حاج اسماعیل چلویی

شماره تلفن: 03132371818

رستوران بریانی اعظم

 حتماً می‌دانید که یکی از اصیل‌ترین غذاهای اصفهانی بریانی است. شاید باورتان نشود ولی این غذا اولین بار حدود 400 سال قبل پخته شده است! به آن روزها فکر کنید؛ اصلاً نمی‌توان حدس زد آشپز این غذای خوشمزه چه شکلی بوده و چه لباس‌هایی به تن داشته است! بریانی اعظم به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان که در پخت بریانی تبحر دارد، شناخته می‌شود.

اولین بار در سال 1295 این رستوران توسط یک پدر و پسر افتتاح شد؛ عبدالکریم اخوان به همراه پسرش پهلوان علی اخوان این رستوران را راه انداختند. آن روزها رستوران بریانی اعظم در کوجه نیک‌پی قرار داشت. اما 30 سال بعد این رستوران به کوچه دروازه دولت کوچ کرد. بعد از پدر و پسر نوبت به نوه رسید تا این رستوران را اداره کند. احمدرضا اخوان که فرزند علی اخوان است، مدیریت رستوران بریانی را به عهده گرفت. امروزه این رستوران را در خیابان جهارباغ اصفهان پیدا می‌کنید. غذا خوردن در رستورانی که سه نسل از یک خانواده را دیده، حس عجیبی دارد!

به خاطر پیشرفت زیادی که این رستوران داشته و البته رضایت صددرصدی مشتریانش، رستوران بریانی اعظم حالا 4 شعبه دارد. تمام تلاش پرسنل این رستوران بر این است که اصالت غذاهای ایرانی و به خصوص اصفهانی حفظ شود. همین هم رضایت تمام مشتریانش را به دنبال داشته است.

نمی‌دانم این ویژگی را باید مزیت بدانیم یا عیب؛ اما باید بگوییم که این رستوران فقط در وعده ناهار فعالیت می‌کند. بین ساعت‌های 11:30 تا 15:30 می‌توانید به یکی از شعب بریانی اعظم مراجعه کنید. از آن جایی که بریانی غذایی پر از گوشت و چربی است، سنگین و دیر هضم محسوب می‌شود. پس خیلی هم بد نیست که فقط در وعده ناهار سرو شود.

برای دسترسی به هر کدام از شعبه‌های این رستوران می‌توانید به آدرس‌های زیر مراجعه کنید:

آدرس شعبه ۱:  اصفهان، دروازه دولت، ابتدا ی چهارباغ پایین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۲۰۷۰

آدرس شعبه ۲: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

شماره تلفن: ۰۳۱۳۳۳۸۳۰۷۰

آدرس شعبه ۳: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۵۷۳۰

آدرس شعبه ۴: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین

شماره تلفن: ۰۳۱۳۶۲۸۰۹۳۹

رستوران باغ شهر اصفهان

اگر می‌خواهید طعم لذیذ غذاهای ایرانی و محلی را در یک محیطی با فضایی دلباز و بزرگ بچشید حتماً در سفرتان به اصفهان به رستوران باغ شهر سری بزنید. این رستوران با فضای 2 هزار متری و با برخورداری از چشم‌اندازی دیدنی و بی‌نظیر و فضای سرپوشیده و باز در دل شهر اصفهان قرار گرفته است. رستوران باغ شهر یک حیاط بسیار بزرگ پر از تخت‌های VIP، آلاچیق‌های سنتی زیبا و سکوهای VIP دارد که در کنار فضا و درختان سرسبز قرار گرفته‌اند. البته فضای داخلی این رستوران نیز به اندازه فضای بیرونی زیبا و چشم‌نواز است و معماری زیبا و شکیلی دارد و دکوراسیون آن نیز مدرن است. در این رستوران علاوه بر غذاهای ایرانی، انواع غذاهای دریایی و بین‌المللی نیز با قیمت و کیفیت عالی سرو می‌شود.

آدرس: ایران، اصفهان، خیابان چهار باغ عباسی، رو به روی خیابان شیخ بهایی، پشت بام سرای هشت بهشت، ورودی پنجم، رستوران باغ شهر

شماره تلفن: ۰۳۱۹۵۰۲۰۰۳۹ و ۰۳۱۹۵۰۲۰۰۳۱

چای‌خانه آزادگان – قهوه‌خانه چاه حاج میرزا

نوبتی هم باشد، باید به سراغ چای‌خانه آزادگان یا قهوه‌خانه چاه حاج میرزا برویم. این چای‌خانه یکی از کهن‌ترین چای‌خانه‌های ایران است و تاریخچه آن به دوران صفوی برمی‌گردد. فضای ویژه و دیدنی این چای‌خانه، آن را به مکان دنجی تبدیل کرده و بدون‌شک اگر به آن پا بگذارید، دیگر دل‌تان نمی‌خواهد از آن خارج شوید. این چای‌خانه به‌جای آن که فضایی مانند کافه و رستوران‌ها داشته باشد، بیشتر شبیه موزه، عتیقه‌فروشی یا حتی سمساری است! ابزار و وسایل موجود در این چای‌خانه همگی قدیمی و کهن هستند و روزگار و پستی بلندی‌های گوناگونی را پشت سر گذاشته‌اند.

چای‌خانه آزادگان از حال‌وهوای ویژه‌ای برخوردار است و بی‌گمان باید در فهرست بهترین رستوران های اصفهان هم قرار بگیرد. اگر به اصفهان سفر کردید و از دیدن آثار باستانی آن حسابی لذت بردید و اکنون احساس خستگی کردید، حتما سری به چای‌خانه آزادگان یا همان چاه حاج میرزا بزنید، یک چای داغ و پرانرژی بنوشید، خوردنی‌های آن مانند دوغ و گوش فیل، گوشت کوبیده، آبگوشت و کشک بادمجان را امتحان کنید، از ظاهر کهن و پرخاطره‌ی آن انرژی بگیرید و دوباره به بازدید از شهر تاریخی اصفهان ادامه دهید. یادتان باشد حتما عکس یادگاری هم در این چای‌خانه بگیرید تا خاطرات آن برای همیشه همراه‌تان باشد!

آدرس: ابتدای خیابان حافظ، سمت چپ، کوچه بازار لوافها، کوچه چاه حاج میرزا

شماره تلفن: 03132211225

رستوران ترنج اصفهان

یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان که معماری سنتی دارد و خوراک‌های ایرانی خوش‌مزه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، کافه رستوران ترنج اصفهان است. این رستوران در سال 1394 کار خود را در محله باصفا و زیبای جلفا آغاز کرد و اکنون میزبان مردم بسیاری از سراسر ایران است. این رستوران در خانه هوانس، که با نام خانه ترنج هم شناخته می‌شود، قرار گرفته و همین موضوع به اهمیت رستوران افزوده است. این خانه از معماری چشم‌نواز و شاهکار بهره‌مند است و همگان را مجذوب خود می‌کند. در کل برای انتخاب بهترین رستوران، تنها نمی‌توان به خوراک‌های آن نگاه کرد و مکان و ویژگی‌های ظاهری آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

رستوران ترنج هر دوی این ویژگی‌ها را دارد و با سربلندی در فهرست بهترین رستوران های اصفهان قرار گرفته است. اگر در نیمه‌ی نخست سال به این رستوران بروید، می‌توانید در حیاط باصفای آن بنشینید و محو زیبایی‌هایش شوید. تزئینات و معماری زیبا در کنار گل و گیاه‌های باشکوه که جانی تازه به شما خواهند بخشید، خوردن هر نوع خوراکی را لذت‌بخش خواهد کرد. حال فکرش را کنید در این محیط زیبا بهترین خوراک‌های اصفهان را هم بچشید! پس عجیب نیست این رستوران تا این اندازه پرآوازه است. اگر گذرتان به این رستوران افتاد، خوراک‌هایی مانند ماهی قزل‌آلا، ته‌چین مرغ، میگو کبابی، کوفته تبریزی و دیزی آن را امتحان کنید، چون از مهم‌ترین خوراک‌های رستوران ترنج هستند.

آدرس: خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس

شماره تلفن: 03136293788

کافه رستوران هوگر اصفهان

خانه دهدشتی از دوران قاجار تا به امروز در محل کنونی خود سرپا بوده است. اما چه چیزی باعث شده که امروزه رونق بگیرد و مثل قدیم پر از رفت و آمد شود؟ سال ۱۳۸۵ این ساختمان به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. ده سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۵ دست اندرکاران کافه رستوران هوگر پا به این ساختمان گذاشتند و حال و هوای آن را عوض کردند.

از آن روز به بعد بوی خوش غذا و صدای به‌به و چهچه مشتریان بود که در این ساختمان می‌پیچید. معماری این خانه زیبا به سبک سنتی ایرانی است که بخش اصلی آن در قسمت شمالی واقع شده است. وقتی از حیاط به نمای کلی ساختمان نگاه کنید، عمارتی سفید با چهار ستون که از کف حیاط تا زیر سقف ادامه دارد می‌بینید. در و پنجره‌های چوبی زیبای این ساختمان توجه شما را به سمت خودش جلب می‌کند. مثل همه خانه‌های سنتی دیگر، شیشه‌های رنگی پنجره‌ها دل از مهمانان این رستوران می‌برد.

شما با قدم گذاشتن به این کافه رستوران هم از یک عمارت قدیمی بازدید کرده‌اید و هم حسابی شکم‌گردی کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم یک وعده شام را در محوطه حیاط این رستوران زیبا میل کنید. خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران از نگاه مشتریانش تا به حال کباب برگ، کباب سلطانی، شنیتسل مرغ، جوجه ترش و کباب وزیری بوده است. هر روز از ساعت 16 تا 23 می‌توانید به کافه رستوران هوگر سر بزنید.

آدرس: دروازه دولت، خیابان باب الرحمه، کوچه شماره ۱۱۰

شماره تلفن: ٠٩١٣٤٢٠٨٠٠٤

رستوران هتل قصر منشی

هتل قصر منشی خانه یکی از وزیر‌های دوران قاجار بوده که این روزها به‌عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفته است. این خانه تاریخی در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۹۴ تعمیر و بازسازی شد و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شد. یکی از این بخش‌های جدید، رستوران قصر منشی اصفهان است.

تمام آن چه که از زیبایی هنر معماری سنتی اصفهان شنیده‌اید را به صورت یکجا در این رستوران خواهید دید! رستوران قصر منشی و شهرزاد از بهترین رستوران های اصفهان هستند که به غیر از غذاهای لذیذشان، با معماری خیره‌کننده‌ای که دارند، مردم را مجذوب خودشان می‌کنند.

میزهای چوبی خوش رنگ و لعاب این رستوران که کنار پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ آن چیده شده‌اند، از بهترین نقاط آن هستند. وقتی نور به شیشه‌های پنجره این رستوران می‌تابد، دنیایی از رنگ‌های مختلف در محیط رستوران پخش می‌شود. قصر منشی یکی از بهترین رستوران های سنتی اصفهان است که غذاهای محلی خوشمزه اصفهان را برای مشتریانش می‌پزد. جالب اینجاست که در منوی این رستوران برای افراد گیاهخوار هم گزینه‌هایی وجود دارد. شربت‌های خوش رنگ و لعابی هم به عنوان نوشیدنی در منوی این رستوران خواهید دید.

یکی از ویژگی‌های خوب این رستوران موقعیت مکانی آن است. اصلی‌ترین و معروف‌ترین محله در شهر اصفهان، میدان نقش جهان است که همه گردشگران و بومی‌های اصفهان از آن عبور می‌کنند. وقتی یک رستوران در چنین محله‌ای بنا شود (آن هم با این سبک از معماری جذاب و خدمات عالی) قطعاً به یکی از بهترین رستوران های اصفهان تبدیل می‌شود. با ده دقیقه پیاده‌روی از میدان نقش جهان یه رستوران هتل قصر منشی خواهید رسید.

برای صرف یک وعده غذای اصیل و خوش طعم ایرانی می‌توانید بین ساعت‌های ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب به این رستوران سر بزنید. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید می‌توانید هتل قصر منشی را هم به عنوان محل اقامتتان در این شهر انتخاب کنید. به این ترتیب در بهترین نقطه از شهر از نظر دسترسی اقامت دارید و یکی از بهترین هتل‌های اصفهان را امتحان کرده‌اید. برای رزرو هتل قصر منشی اصفهان می‌توانید از اتاقک کمک بگیرید.

آدرس: اصفهان، خیابان نشاط، کوچه قصر منشی

شماره تماس: 00983131113

آدرس سایت: www.ghasrmonshihotel.com

رستوران آرک

بعد از یک گردش و پیاده‌روی در بناهای تاریخی نوشیدن یک نوشیدنی خوش طعم یا یک غذای لذیذ حس دلپذیری دارد. کافه رستوران آرک اصفهان یکی از پرطرفدارترین و بهترین رستوران های اصفهان است که همیشه هم پر از مشتری است. اگر وارد محله جلفای اصفهان شوید و یک نوشیدنی در کافه آرک میل نکنید، سفرتان را نصفه و نیمه رها کرده‌اید! معمولاً همه کسانی که از کلیسای وانک اصفهان بازدید می‌کنند، سری هم به کافه آرک می‌زنند. چون دقیقاً روبه‌روی این کلیسا قرار دارد.

فضای این کافه رستوران به قدری زیبا هست که می توان از آن به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اصفهان یاد کرد. شما هم می‌توانید از فضای داخلی این کافه رستوران استفاده کنید و هم یکی از میزهای حیاط آن را انتخاب کنید. کشک و بادمجان، آلبالو پلو با گوشت قلقلی، پیتزا، ساندویچ و کباب تابه‌ای از غذاهای پرطرفدار این مکان هستند. صرف یک قهوه خوش عطر و طعم، پشت میزهای حیاط کافه رستوران آرک، آن هم در یکی از روزهای بهاری می‌تواند از بهترین خاطرات سفرتان به شهر اصفهان باشد.

آدرس: محله جلفا، خیابان کلیسا، مقابل ضلع خروجی کلیسا وانک

شماره تلفن: ۰۹۱۳۳۰۳۰۳۸۵

رستوران خوان گستر

رستوران خوان گستر اصفهان یکی از معروف‌ترین و بهترین رستوران های اصفهان است و محیطی آرام و تمیز دارد. کیفیت بالای غذاهای این رستوران زبانزد همه است. سال 1375 آقای احمد باقری یکی از بهترین رستورانهای سنتی اصفهان را در خیابان کلیسای وانک افتتاح کرد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این رستوران دکوراسیون داخلی آن است. نقاشی‌های زیبایی از چهره اساتید برتر همچون غلامحسین بنان، فرهنگ شریف، حبیب الله بدیعی، احمد عبادی و اصغر بهاری بر دیوارهای این مکان نصب شده است.

سالادبار این رستوران برای افرادی که گیاه‌خوارند، مناسب است. انواع غذاهای ایرانی را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید و نوش جان کنید. این رستوران همه روزه از ساعت 12 الی 15:30 برای صرف نهار و از ساعت 19:30 الی 20:30 برای صرف شام آماده پذیرایی از مشتریانش است. شعبه اصلي رستوران خوان گستر در شهر اصفهان، سيتي سنتر و شعبه دوم در خيابان كليساي وانك واقع شده است. در ادامه آدرس دقیق و شماره تماس هر دو شعبه را ذکر کرده‌ایم:

آدرس شعبه اصلی: بزرگراه شهید دستجردی-سیتی سنتر-طبقه سوم

آدرس شعبه دوم: اصفهان، خیابان کلیسای وانک، جنب کلیسای وانک

شماره تلفن: ۰۳۱۳۶۲۷۸۹۸۹ – ۰۳۱۳۶۵۵۰۰۲۵

آدرس سایت: www.khangostar.com

 رستوران نقش جهان اصفهان

یکی از مهم‌ترین و بهترین رستوران های اصفهان ، رستوران نقش جهان است که بدون‌شک حتما باید خوراک‌های خوش‌مزه‌ی آن را امتحان کنید. فرقی ندارد هدف‌تان از سفر به اصفهان چیست؛ در هر صورت اگر به خورد و خوراک‌تان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید بهترین خوردنی‌ها را بچشید، رستوران نقش جهان اصفهان حتما باید در برنامه‌تان قرار بگیرد. این رستوران فضای چشم‌نواز و بی‌نظیری دارد و آمیزه‌ای دل‌نشین از حال‌وهوای قدیمی و امروزی به شمار می‌رود. فضا و چیدمان رستوران نقش جهان به‌قدری زیبا و خوش‌منظر است که حتی دیدن آن هم کافی ست و سفارش دادن غذا را از یادتان می‌برد! وجود تخت‌ها، تزئینات و معماری کهنِ اصفهانی این رستوران را به یکی از زیباترین رستوران‌های ایران تبدیل کرده است.

علاوه بر فضای دنج و باصفا، این رستوران خوراک‌های بی‌نظیری هم دارد. انواع خوراک‌های ایرانی، سنتی و محلی از جمله کباب و چلوهای گوناگون در این رستوران سرو می‌شوند. اگر خواستید خوراک‌های رستوران نقش جهان را امتحان کنید، حتما خورش ماست، بریانی و خوراک گردن گوسفندی آن را در نظر داشته باشید!

آدرس: میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف‌الله، سرای هنرمندان اسپادانا

شماره تلفن: 03132200729

رستوران شب نشین اصفهان

رستوران شب نشین روشی متفاوت از سایر رستوران‌های اصفهان را برای طراحی و معماری انتخاب کرده است. رستوران شب نشین به عنوان یکی از بهترین رستوران های اصفهان با معماری چینی ساخته شده است! الحق که نام شب نشین، برازنده‌ترین نام برای این رستوران است. با نورپردازی‌های زیبایی که در فضای باز این رستوران انجام شده، بهترین زمان برای غذاخوردن همان شب‌هاست. آبنماخایی که در محوطه باز رستوران شب نشین قرار دارند، در فصل گرما هوای خنک و مطبوعی را در محیط به ارمغان می‌آورند.

از دکوراسیون و محوطه این رستوران که بگذریم باید سراغ منوی غذایی آن برویم. از جمله غذاهای جذابی که در منوی باغ رستوران شب نشین وجود دارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: خوراک ماهی قزل آلا، سینی مخصوص 3 نفره شب نشین، جوجه چینی با سس تاتار، باقالی پلو با گوشت گردن، کباب شیشلیک و غیره. بیشتر از این در مورد غذاهای این رستوران توضیح نمی‌دهیم که هوس نکنید!

در این رستوران به وای فای رایگان دسترسی خواهید داشت. موزیک زنده هم برای مهمانان این رستوران اجرا می‌شود که فضای دلپذیری را به وجود می‌آورد. پارکینگ اختصاصی رستوران شب نشین هم دغدغه شما را برای پیدا کردن جا پارک از بین می‌برد. اگر دوست دارید پشت یکی از بهترین میزهای این رستوران غذای مورد علاقه‌تان را صرف کنید، می‌توانید از قبل آن را رزرو کنید.
رستوران شب نشین از ساعت 11:30 تا 16:30 برای صرف وعده ناهار، و از 19 تا 21 برای وعده شام به مشتریانش خدمات ارائه می‌دهد. برای تماس و دسترسی به این رستوران می‌توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید:

آدرس: اصفهان، بلوار آتشگاه، بعد از کوه آتشگاه اصفهان، باغ رستوران شب نشین
شماره تلفن: 03133393633 و 03133393634
آدرس سایت: www.shabneshin-esfahan.com

رستوران جارچی باشی

فهرست رستوران‌های اصفهان که از ظاهری سنتی و کهن برخوردار هستند، تمامی ندارد. یکی از دیگر از بهترین رستوران های اصفهان که معماری ویژه‌ای دارد و شاید بتواند شما را به جهان هزارویک شب وارد کند، رستوران ملک سلطان جارچی باشی است که برخی از بهترین خوراک‌های ایرانی را هم در مقابل مشتریان خود قرار می‌دهد. گفته می‌شود این رستوران در ابتدا یک حمام در دوران صفویه بوده و در سال 1382 به رستوران و تالار پذیرایی تبدیل شده است. معماری چشم‌نواز، طاق‌هایی که پر از کاشی‌کاری و آیینه‌کارهای گوناگون است، صندلی‌های زینتی و میزهای چوبی و زیبا، همه و همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا رستوران زیبا و رویایی جارشی باشی را به نگاره درآورند.

این رستوران انواع خوراک‌های ایرانی، کباب‌ها، چلو و خورش‌ها و همچنین خوراک‌های دریایی را طبخ می‌کند و مشتریان هم همگی از آن‌ها راضی هستند. جدا از خوراک‌ها، می‌توانید دسرها و و مواردی مانند چای زعفرانی با خرما و نبات، و قهوه و کاپوچینو را هم امتحان کنید و حسابی از نوشیدن‌شان لذت ببرید. اگر به این رستوران رفتید و وارد جهان خیالی و رویایی آن شدید، یادتان باشد خوراک‌هایی از جمله جوجه کباب بی‌استخوان، ماهی قزال‌آلا، دیزی، ماهیچه گوسفندی و خورش ماست را سفارش دهید و مزه آن‌ها را برای همیشه به خاطر بسپارید.

آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم، رستوران ملک سلطان جارچی باشی

شماره تلفن: 03132207418

مجموعه پذیرایی سنتی میناس

برای مورد ۱۴ ام از بهترین رستوران های اصفهان باید مجموعه پذیرایی سنتی میناس را نام ببریم. تاریخچه این بنا به دوران صفوی و کم‌وبیش 400 سال پیش بازمی‌گردد، پس این رستوران هم به‌آسانی می‌تواند شما را به دوران کهن و فضای سنتی و تاریخی اصفهان ببرد. این مجموعه دارای اقامتگاه ویژه‌ای هم هست که امکانات فراوانی دارد و می‌تواند بهترین سفر شما به اصفهان را برای‌تان به ارمغان بیاورد. در کنار اقامتگاه، رستوران زیبا و باصفای میناس هم وجود دارد که نه‌تنها خوراک‌های خوشمزه و بی‌نظیری دارد، بلکه از یکی از بهترین و باصفاترین فضاهای داخلی و معماری‌ها هم بهره برده است.

دیوارهای کهن، پنجره‌های هندسی و رنگارنگ، حوض‌های فیروزه‌ای، گل و گلدان‌های ظریف و زیبا، و همچنین میز و صندلی‌های خاص، همگی بخشی از زیبایی‌های این رستوران خوش‌منظر هستند. اگر جدا از غذا، به فضای پیرامون خود هم اهمیت می‌دهید و می‌خواهید از دیدن آن لذت ببرید، حتما به مجموعه پذیرایی سنتی میناس بروید، اتاقی برای خودتان رزرو کنید و سپس به رستوران آن بروید و دلی از عزا در بیاورید. در این رستوران انواع خوراک‌های محلی و سنتی طبخ می‌شوند. ولی یادتان باشد دست‌کم بریانی، حلیم بادمجان، کباب مشتی، کشک بادمجان یا خورش قیمه آن را امتحان کنید.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، کوی سنگ‌تراش‌ها، کوچه 22، خانه تاریخی میناس

رستوران باستانی اصفهان

در ادامه معرفی بهترین رستوران های اصفهان، به سراغ رستوران سنتی و باستانی اصفهان می‌رویم. این رستوران یک سفره‌خانه دیدنی و زیباست که انواع خوراک‌های ایرانی و محلی را طبخ می‌کند. خوراک‌های این رستوران کیفیت بالایی دارند و بهترین مورد برای امتحان کردن خوراک‌های سنتی اصفهان به شمار می‌روند. انواع خوراک‌های سنتی، دریایی، چلو و خورش‌ها در این رستوران سرو می‌شوند و به همراه مواردی مانند نان تافتون، سنگک، سبزی تازه، سوپ و دوغ محلی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. رستوران باستانی اصفهان، درست مانند بیشتر رستوران‌هایی که نام بردیم، از فضایی زیبا، کهن و ویژه بهره برده است و می‌تواند نظر هر کسی را جلب کند.

وجود حوض و فواره، سقف منبت‌کاری‌شده، و همچنین آیینه‌کاری‌ که یکی از بهترین هنرهای ایرانی ست، زیبایی دوچندانی به این رستوران بخشیده است. جدا از این‌ها، فضای زیبا و سنتی این رستوران هم لذت بردن از خوراک‌ها و دیدن زیبایی‌های پیرامون مشتریان را آسان‌تر کرده است. از بهترین خوراک‌هایی که در این رستوران می‌توان پیدا کرد باید به جوجه کباب، زرشک پلو با مرغ، کوبیده و دیزی اشاره کنیم، پس اگر گذرتان به رستوران سنتی و باستانی اصفهان افتاد، حتما این خوراک‌ها را بچشید و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خودتان رقم بزنید. ساعت کاری رستوران هم از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

آدرس: میدان امام، جنب مسجد امام، ابتدای چهارسوق مقصود

شماره تلفن: 03132200374

 




     

    سخن آخر

    یکی از جذاب‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر چشیدن طعم غذاهای محلی در شهر مقصد است. به همین دلیل پیدا کردن یک رستوران با کیفیت و خوب در حین گشت‌وگذار و خوردن غذاهای خوشمزه، خاطرات سفر را چند برابر می‌کند. اصفهان نیز به علت برخورداری از جاذبه‌های گردشگری متنوع و حجم بالای گردشگران که همه ساله به این شهر روانه می‌شوند، رستوران‌های زیادی دارد که لذت تجربه غذاهای خوشمزه و لذیذ را در محیط‌های مختلف برای مسافران و گردشگران به ارمغان می‌آورند. ما در این مقاله فقط به 15 مورد از بهترین رستوران‌های اصفهان پرداختیم تا راهنمای مناسبی برای سفر شما به این شهر باشد.

    اگر می‌خواهید در سفرتان نهایت لذت را ببرید می‌توانید با اجاره سوئیت در اصفهان متناسب با بودجه و سلیقه‌تان سفری آرامش بخشی را آغاز کنید.

    سوالات متداول درباره بهترین رستوران های اصفهان

    بهترین رستوران های میدان نقش جهان اصفهان کدامند؟

    رستوران نقش جهان اصفهان، قهوه‌خانه چاه حاج میرزا، رستوران باستانی اصفهان

    بهترین رستوران‌ های جلفای اصفهان کدامند؟

    رستوران آرک آ، هرمس، خوان‌گستر

    بهترین رستوران های چهارباغ عباسی اصفهان کدامند؟

    رستوران بریانی اعظم، رستوران باغ شهر اصفهان، شعبه ۴ رستوران بریانی اعظم، رستوران شهرزاد

    اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

     

    3.6/5 - (17 امتیاز)

    اتاقک

    نوشته های مشابه

    ‫10 دیدگاه ها

    1. حسین, [۲۵.۰۲.۲۴ ۱۱:۱۴]
      مجری برنامه اردوی مدارس /سازمانها/ آموزشگاهها از اصفهان به کویر ورزنه صبح زود از اصفهان به سوی ورزنه خواهیم رفت. بعد از رسیدن به ورزنه برای بازدید از رمل‌های کویر ورزنه به سایت واحه خواهیم رفت. وقت آزاد برای گشت های اختیاری کویر ووسایل تفریحی دارید. ظهر ساعت 12یا 1به سمت رستوران وعمارت سنتی شاباز برای صرف نهار استراحت چای ونماز خواهیم رفت بعد از صرف نهار برای بازدید از گاو چاه و آسیاب شتر خواهیم رفت برمی‌گردیم.به کویر برای تماشای غروب آفتاب در کویر سپس به اقامتگاه برای صرف شام چای آتیش ونبات وشب نشینی دور آتیش رصد آسمان توسط تلسکوب در اقامتگاه ودر پایان مسیرمان را تا رسیدن به اصفهان با کوله باری از تجربه سفربه کویر ادامه می دهیم . لوازم ضروری
      دارو و لوازم شخصی کفش پیاده‌روی کوله یک‌روزه لیوان

      لوازم پیشنهادی
      دوربین عکاسی کرم ضدآفتاب زیرانداز انفرادی عینک آفتابی کلاه نقاب‌دار
      مجری اردوی کویرورزنه از مدارس شهراصفهان.میزبانی تمام عیار

      تور کویر ورزنه رستوران واقامتگاه عمارت سنتی شاباز ورزنه 09132030776

    2. رستوران باستانی افتضاحه، از هر نظر که بگی از سرویس بگیر تا غذاهای مونده و بدطعم و بی کیفیت! با قیمتای نجومی و غیرمنطقی! حیف اون فضا!

    3. سلام و احترام رستوران نیدرفود رو تجربه کنید غذاشون‌قیمت عالی و کیفیتی بی نظیر داره

    4. بریانی اصفهان فقط داخل بازار سبزه میدان اصفهان یک بریانی قدیمی هست عالیه. کباب هم رستوران سنتی شازده اصفهانی عالیه.

    5. رستوران جارچی باشی رفتیم
      خوراک گردن سفارش دادیم
      بدمزه ترین غذایی بود که من توی عمرم خوردم
      بقیه غذاها رو نمیدونم چطوره ولی این افتضاح بود

      1. دقیقاااا ، بس که تعریف شنیدم رفتیم با خواهرم ولی غذاش اصلا خوشمزه نبود ، واااااای دوغش انقدر بددددد بود ، بوی استفراغ میداد 🤨🤨🤨

    6. به نظرم بریانی اعظم برخلاف معروف بودنش نه بریانی با کیفیت داره نه فضای مناسب . شاید قدیم خوب بوده ولی الان اصلا خوب نیست

    7. تهچین درباری رو توی اصفهان پیشنهاد میکنم بهتون. بریون خاص و خوشمزه ای دارن.. ته چین شوید با گوشت هم داشتن که خیلی خوب بود…

    8. رستوران شب نشین کیفیت غذای خیلی خوبی داره. من عاشق جوجه چینیش شدم. ولی تنوع غذاییش خیلی خیلی کمه.

    9. بریانی اعظم، فوق العادست، توصیه میکنم هر کی میخواد بره اصفهان اونو تست کنه. مرسی اتاقک

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *